2021-09-25, 16:56
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Kastrati fallet i gbg gav ju livstid för att man faktiskt dödade en utav bröderna kastrati, blerim. Sen var det givetvis förbredelse för mord på adrian och berat men det var inte det som gav life. Läst tidigare domar där förbredelse gett 4år.

Fast dom blev väl aldrig dömda för just mordet?
Citera
2021-09-25, 16:57
Medlem
Citat:
Han är i irak, framgår ur chattarna.

För att summera,
Biggie, spelar tuff bakom telefonen och "jag sponsrar" men i verkliga fall håller han sig gömd i libanon. They say dont do the crime if you cant do the time.

Nour, en luffare och nolla. Skriver texter om pengar och kriminalitet, hans mamma och flickvän betalar för hans skor och kläder😂Blivit slagen tidigare på gatan. Han styrs av sin mamma med järnhand.

Alex, faderlös som spelar tuff. Skryter om att han mördare abu halab (pappans mördare) han låg eg. Inte bakom det. & Träffar på hans fiender och springer runt med en matkniv. Ja, vad säger man om dessa wannabe kriminella.

Hassan, snutens infospringis. Sitter & smsar med polisen på whatsapp och gråter ut om hotbilden mot honom medans han själv "planerar mord" gömmer sig i fjällen och skogen.

Dani, ja jag vet inte vad jag ska säga faktiskt. ERbjuder flera miljoner för morden men har inte tillgång till ett jack shit. Varken handskar, vapen, chaufförer, bilar, GPSer, skyttar.

Ahmed el-moghrabi, clownen i det hela. Utnyttjats maximalt. Folk ser han som ett jävla skämt, han är golbög, snott deras vapen, man vill han ska skjuta ett par st och sedan ska han dö.

Darko, stackarn. 😂 vet inte varifrån han kom in i bilden. Ett barn dem tagit från dagis och försökt göra kriminell.

Naif och hans brosha har jag inte läst mkt om ännu
Citat:
Hämtat ut skivan nu. Det var gratis. Nu får det bli att leta rätt på en cd spelare så man kan mata in skitet i datorn och överföra filerna. Som jag längtat!! Lägger upp så fort som möjligy
Du kallar dessa för wannabes men ändå springer du och hämtar ut skivan, säger att du längtat efter att få läsa om dem.
Citera
2021-09-25, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Fast dom blev väl aldrig dömda för just mordet?
Vad spelar för rolll i praktiken ?
Citera
2021-09-25, 17:06
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Sinaloa-
Vad spelar för rolll i praktiken ?

Ah skit samma. Dom blev dömda till livstid för medhjälp och förberedelse till mord.

I detta fall skedde väl aldrig något mord, iallafall inte som det finns skrivet om, och därmed blir det nog inte livstid.
Citera
2021-09-25, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Ah skit samma. Dom blev dömda till livstid för medhjälp och förberedelse till mord.

I detta fall skedde väl aldrig något mord, iallafall inte som det finns skrivet om, och därmed blir det nog inte livstid.
har inte läst eller sett bevisningen men du har nog rätt, det finns inget konkret mord i detta fallet
Senast redigerad av -Sinaloa- 2021-09-25 kl. 17:20.
Citera
2021-09-25, 17:24
Medlem
Har inte Sayed, Ahmeds bror, någon inblandning i detta? Eller är det i ett annat mål?
Citera
2021-09-25, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majkensmajk
Har inte Sayed, Ahmeds bror, någon inblandning i detta? Eller är det i ett annat mål?

Bröderna Moghrabi är ett kapitel för sig. Sayed sitter 8 år när det gäller Salam Shebani, Bilal misstänks för Karolin, Ahmed misstänks för detta. Det är en salig röra där dom säljer sig till högstbjudande till vem som helst. Det framgår tydligt att dom inte litar på Ahmad i detta fallet. Både Kansouh och Jude är mycket skeptiska till hans misslyckade försök i Tyringe efter Musti.

En annan sak som nämns. I fallet Karolin nämns en svensk kille som ska ha ordnat lägenhet till skyttarna efter dom dödat Karolin. Han finns på en bild sär han sitter tillsammans med Grodan. Är detta någon som är häktad nu?
Citera
2021-09-25, 18:11
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Bröderna Moghrabi är ett kapitel för sig. Sayed sitter 8 år när det gäller Salam Shebani, Bilal misstänks för Karolin, Ahmed misstänks för detta. Det är en salig röra där dom säljer sig till högstbjudande till vem som helst. Det framgår tydligt att dom inte litar på Ahmad i detta fallet. Både Kansouh och Jude är mycket skeptiska till hans misslyckade försök i Tyringe efter Musti.

En annan sak som nämns. I fallet Karolin nämns en svensk kille som ska ha ordnat lägenhet till skyttarna efter dom dödat Karolin. Han finns på en bild sär han sitter tillsammans med Grodan. Är detta någon som är häktad nu?
Vilket dokument och ungefär vilken sida gällande bilden?
Citera
2021-09-25, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Jag är inne i Ängelholms-delen nu. Salle + fru/barn och Dani har bokat rum på hotellet i Ängelholm exakt samma datum (22-24 maj 2020). Som jag tolkar bokningsnumren har Salle + fru bokat sina rum tidigare än Dani bokat sitt. Som man kan se på bilder från hotellets kameror sitter Salle + fru/barn och äter i restaurangen när Dani kommer gåendes förbi deras bord. Frun reagerar starkt när hon och Dani ser på varandra, och stöter sedan till Salle för att få hans uppmärksamhet. Dani lämnar restaurangen, och lämnar hotellet redan den 22'e, för han åker senare på kvällen fast för fortkörning i Kungsbacka (vilket gör att man vet att han lämnade hotellet någon gång efter händelsen i restaurangen).

Men, är det någon som lyckats utläsa om Dani rent slumpartat bokat rum på samma hotell som Salle, exakt samma datum? Under samma kväll monterar D*rko en GPS-puck under Salle bil, vilket Polisen ser eftersom de har span på hotellet. De plockar bort pucken, kör den till Spillepengen i Malmö och sätter övervakning på platsen för att se om någon kommer att attackera där. vilket inte sker vilket också är lite märkligt. D*rko satte såklart pucken på bilen för att kunna följa efter den när Salle någon gång skulle köra ifrån hotellet, och då skulle D*rko eller någon annan såklart spreja sönder bilen får man anta. Så, om Dani bokat in sig på hotellet för att han visste att Salle var där kan man undra varför han själv inte var mer uppmärksam på om Salle rörde sig i hotellets offentliga delar?

angående Gps så kan det vara så enkelt som att gps:en larmat om att den är borttagen, vissa modeller gör det om dom är magnetmonterade, och då finns ingen anledning att följa den , det kan vara fienden som plockat bort den eller polis, allt blir en lukt av fälla
Citera
2021-09-25, 19:03
Medlem
Tillhör Moghrabi bröderna någon klan?
Citera
2021-09-25, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Vilket dokument och ungefär vilken sida gällande bilden?

I den mappen jag har finns typ 4 olika som kallas C. Total encroframställan. Jag vet inte om det är i samma, men någonstans runt sida 200-400. Bilden föreställer Grodan och fyra pers till vid ett restaurangbord. Ska bli bättre att memorera sidorna i fortsättningen.
Citera
2021-09-25, 19:22
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
I den mappen jag har finns typ 4 olika som kallas C. Total encroframställan. Jag vet inte om det är i samma, men någonstans runt sida 200-400. Bilden föreställer Grodan och fyra pers till vid ett restaurangbord. Ska bli bättre att memorera sidorna i fortsättningen.

👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in