2021-08-18, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Har Ikea leveransproblem? Mycke qrtiklar som är slut. Hyllor i butik och på lager gapar tomma som innan varit välfyllda.

Produkter från Asien har påverkats av den transport-brist som dels leder till att det är svårt att få tag på skepp som går från Asien till Europa, och dels att det blir betydligt dyrare att skeppa. Det påverkar i stor utsträckning vissa produktkategorier som nästan uteslutande produceras i Kina eller Sydostasien.
Citera
2021-09-22, 15:35
Medlem
Är det normalt att i garderober och hyllor som har hål på sidorna (för hyllplan alltså), att dessa då är på ojämna våglängd? Syftet är ju att kunna lägga in hyllplan i dessa men när jag skulle göra just detta så lutar brädan uppåt eftersom att ett av hålen längst in är på ojämn nivå.

Ska det vara så på möbler gjorda för hyllplan eller är det bara IKEA's dåliga kvalitet?

Deras egna hyllplan som redan finns i möbeln är ju på rätt våglängd men resten av hålen verkar vara iborrade bara för symbolikens skull typ.
Citera
2021-09-25, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Jup1ter-
Är det normalt att i garderober och hyllor som har hål på sidorna (för hyllplan alltså), att dessa då är på ojämna våglängd? Syftet är ju att kunna lägga in hyllplan i dessa men när jag skulle göra just detta så lutar brädan uppåt eftersom att ett av hålen längst in är på ojämn nivå.

Ska det vara så på möbler gjorda för hyllplan eller är det bara IKEA's dåliga kvalitet?

Deras egna hyllplan som redan finns i möbeln är ju på rätt våglängd men resten av hålen verkar vara iborrade bara för symbolikens skull typ.

Nej. Har du inte satt plupparna i fel hål utan det faktiskt är snett så är det leverantören som gjort fel. Ta med produkten tillbaka till varuhuset så får du en ny eller ett tillgodokvitto.
Citera
2021-09-26, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phazio
Nej. Har du inte satt plupparna i fel hål utan det faktiskt är snett så är det leverantören som gjort fel. Ta med produkten tillbaka till varuhuset så får du en ny eller ett tillgodokvitto.

Det är en PAX-garderob som fanns i lägenheten sedan innan så jag kan tyvärr inte ta något tillbaka. När jag var i butiken och tittade dock så var det samma visa där att hålen satt på ojämna nivåer.

Då är detta alltså deras utställnings-ex också så de måste vara medvetna om det.
Citera
2021-09-26, 05:38
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Det är en PAX-garderob som fanns i lägenheten sedan innan så jag kan tyvärr inte ta något tillbaka. När jag var i butiken och tittade dock så var det samma visa där att hålen satt på ojämna nivåer.

Då är detta alltså deras utställnings-ex också så de måste vara medvetna om det.

De ska sitta på olika höjd. Det brukar vara en utfasning i hyllans undersida där pluggen går i som en låsning. Det har iallafall varit så i alla Ikea hyllor jag ägt.
Citera
2021-09-26, 05:48
Bannlyst
Man måste lida av grava psykiska störningar om man köper ikeas skitprodukter.
Citera
2021-09-26, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
De ska sitta på olika höjd. Det brukar vara en utfasning i hyllans undersida där pluggen går i som en låsning. Det har iallafall varit så i alla Ikea hyllor jag ägt.

Hur får man hyllplan på jämn nivå då? Är det bara hos Ikea eller är det så här hos alla?
Citera
2021-09-26, 18:37
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Hur får man hyllplan på jämn nivå då? Är det bara hos Ikea eller är det så här hos alla?

Alltå de inre plupparna sitter kanske 2 mm högre, sen är det 2 mm utfasning i hyllan. Så nivån blir samma höjd bak och fram men hyllan kan inte glida framåt pga urfasningen.
Citera
2021-09-26, 18:57
Medlem
Citat:

Det ska vara så. En nymodighet direkt från Paris.
Citera
2021-09-26, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbkuk20000
Man måste lida av grava psykiska störningar om man köper ikeas skitprodukter.

Eller sämre ekonomi kanske?
Citera
2021-09-26, 19:00
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Eller sämre ekonomi kanske?

Eller att man är ekonomisk och smart.
Citera
2021-09-26, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Alltå de inre plupparna sitter kanske 2 mm högre, sen är det 2 mm utfasning i hyllan. Så nivån blir samma höjd bak och fram men hyllan kan inte glida framåt pga urfasningen.

Hur menar du nu? Vilka är "de inre plupparna" och vad är "utfasning"?Alltså den skåpdörren som jag har i mitten och med de minsta hyllplanen har fler hål på jämn nivå än skåpdörrarna till höger och vänster så det verkar inte vara en omöjlighet.

Men ingen av skåpdörrarna har så att alla hål från höjd till botten är på samma linje det varierar på alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in