Citat:
Ursprungligen postat av
Duerf
Jag antar att du aldrig går på bio för att förr eller senare kommer filmer på tv ändå. Aldrig äter på restaurang för det är billigare att äta hemma. Åker aldrig taxi för man kan ju gå. Inte köper nya kläder för du har ju faktiskt redan kläder i garderoben.
Om du blir lyckligare av att slippa betala för att grundläggande banktjänster står det dig fritt att jaga runt och göra det men din och Flashbacks totala fixering vid att banker faktiskt tar betalt för att de tillhandahåller tjänster till sina kunder är smått komisk. Som nyfrälsta predikar ni om Skandiabanken och Preemkortet.
Nej jag går aldrig på bio, åker taxi kanske utslaget på en tioårsperiod 8ggr (bor lite dumt till så det blir extremt dyrt att åka taxi)Har däremot två bilar och en motorcykel, inte för att det är gratis eller billigt utan för att det är roligt.
Att jämföra dessa med att ha samma tjänst fast gratis från en nischbank går dåligt. Upptäckte att de gratis bensinkorten var bättre än banken eget, därav plockade jag bort bankens kort får många år sedan.
Varför betala för något som är precis samma tjänst fast gratis? (Då från två- tre aktörer) Vet att bankens kort många gånger har högre kredit, bättre ränta men jag behöver ingen högre kredit eller bättre ränta då jag betalar i slutet av månaden helt räntefritt och fritt från avgifter, bra va?