2021-09-25, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SocialtKontrakt
Du får gärna upplysa mig om när jag erhöll medlemskap i någon klubb du refererar till för jag har ingen bestämd åsikt alls om svenska bostadspriser på kort sikt.

Påpekar bara att det är totalt hjärndött att måla upp en trend på bostadsmarknaden utifrån vad bokstavligen 2 bostäder såldes för i ett enskilt område i Stockholms innerstad under augusti!

Här har du till exempel ett mycket större urval slutpriser i samma stadsdel (Röda bergen) fast på ett bredare antal adresser. https://www.hemnet.se/salda/bostader?location_ids%5B%5D=923803&item_types%5B%5 D=bostadsratt&rooms_min=1.5&rooms_max=2.5&sold_age =12m

Är kraschen här?

Köpte du på toppen där?
Verkligheten svider.
Rätt åt dig.

Jag kan köpa din lgh när den har kommit ner 20% till.

Faktum kvarstår att hade man lyssnat på er de senaste två åren så hade man legat -750K för området.

Jag skriker inte krasch varje dag.

Vi är här för att diskutera eventuella uppgångar och nedgångar.

Helt ointressant att lyssna på din argumentation som skriker bara "UPP UPP" när priserna går ner.

Gissar på att du är samma idiot som sa KÖP på toppen 2017, samma människor som nu gått break even pga ditt geniala råd.

Många fler än 2 bostäder som statistiken baserar sig på.
Det är bara att klicka på "visa slutpriser i hagastaden".
Senast redigerad av kajusi 2021-09-25 kl. 13:19.
2021-09-25, 13:33
Medlem
SocialtKontrakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Jag skriker inte krasch varje dag.

Nej då... HAHAHAHA Vilket jävla orakel vi har att göra med!

(FB) Bostadsbubbla i Sverige?
(FB) Bostadsbubbla i Sverige? "Vad gör vi? Nu kör vi!" HAHAHAHAHA, JAG RAMLAR FAN AV STOLEN!
(FB) Halverade bostadspriser och halverad kronkurs inom en nära framtid, efter Corona? I höst... då jävlar ska ni få se!

Citat:
Många fler än 2 bostäder som statistiken baserar sig på.
Det är bara att klicka på "visa slutpriser i hagastaden".

Notera filtret på 3,5 rum+ när man klickar på länken, varför det handlar om 2 bostäder i augusti
Senast redigerad av SocialtKontrakt 2021-09-25 kl. 13:57.
2021-09-25, 14:37
Medlem
Citat:

(FB) Bostadsbubbla i Sverige? "Vad gör vi? Nu kör vi!" HAHAHAHAHA, JAG RAMLAR FAN AV STOLEN!
(FB) Halverade bostadspriser och halverad kronkurs inom en nära framtid, efter Corona? I höst... då jävlar ska ni få se!

Notera filtret på 3,5 rum+ när man klickar på länken, varför det handlar om 2 bostäder i augusti

Hahaha Kajusi oraklet!!
2021-09-25, 18:01
Medlem
Citat:

Vad har det för relevans till vår nuvarande diskussion?

Jag utgår i från våra "främsta experter" som hade fel och det är att skratta åt? hm ok

Vad utgår ni ifrån?

Kände du dig lite ägd kanske?

Börja snacka om annat?

Var skrev jag "i höst då jävlar ska ni få se"?

Älskart!!

Man vet att man har vunnit en diskussion när motståndaren börjar hitta på saker. haha
Senast redigerad av kajusi 2021-09-25 kl. 18:06.
2021-09-25, 22:46
Medlem
Citat:
Vad har det för relevans till vår nuvarande diskussion?

Jag utgår i från våra "främsta experter" som hade fel och det är att skratta åt? hm ok

Vad utgår ni ifrån?

Kände du dig lite ägd kanske?

Börja snacka om annat?

Var skrev jag "i höst då jävlar ska ni få se"?

Älskart!!

Man vet att man har vunnit en diskussion när motståndaren börjar hitta på saker. haha

Det finns många sk experter där det knappast någon gång de senaste åren har funnits konsensus kring någon negativ utveckling alls. Det är tydligt att du alltid väljer ut de som eventuellt spår negativa scenarion och postar här för att stödja dina teser om den kommande apokalypsen.

"Down we go" "snart smäller det" "nu kör vi" "Precis som jag sa att till hösten, om några månader, så kommer smällen". Detta är alla Kajusi-citat och inget från några sk "experter". Alla gjorda vid olika tidpunkter.

Jag sitter på spänn kring vad du ska hitta på härnäst när Cementa-affären blåst över.
Senast redigerad av flanders 2021-09-25 kl. 22:49.
2021-09-26, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Det finns många sk experter där det knappast någon gång de senaste åren har funnits konsensus kring någon negativ utveckling alls. Det är tydligt att du alltid väljer ut de som eventuellt spår negativa scenarion och postar här för att stödja dina teser om den kommande apokalypsen.

"Down we go" "snart smäller det" "nu kör vi" "Precis som jag sa att till hösten, om några månader, så kommer smällen". Detta är alla Kajusi-citat och inget från några sk "experter". Alla gjorda vid olika tidpunkter.

Jag sitter på spänn kring vad du ska hitta på härnäst när Cementa-affären blåst över.

Antagligen för att de som skriker i media att priserna kommer gå upp inte har någon anledning till det.

Vid olika tidpunkter där priserna gick ner.
För att priserna har inte alltid gått upp?
Eller missade du det jag länkade, njaa det vill du inte ta upp va? Att priserna gått ner 15K och är nere på 2019s nivåer, nääeej för det passar ju inte dina argument.

Istället ska ni ta upp helt ointressanta citat till nuvarande situation för att ni har slut på ammo.

Återigen, ni titulerar er som genier när det krävdes en global pandemi och de senaste 100 årens värsta ekonomiska kris för att trycka priserna uppåt. Ni är clowner.
2021-09-26, 09:21
Medlem
Citat:
Antagligen för att de som skriker i media att priserna kommer gå upp inte har någon anledning till det.

Vid olika tidpunkter där priserna gick ner.
För att priserna har inte alltid gått upp?
Eller missade du det jag länkade, njaa det vill du inte ta upp va? Att priserna gått ner 15K och är nere på 2019s nivåer, nääeej för det passar ju inte dina argument.

Istället ska ni ta upp helt ointressanta citat till nuvarande situation för att ni har slut på ammo.

Återigen, ni titulerar er som genier när det krävdes en global pandemi och de senaste 100 årens värsta ekonomiska kris för att trycka priserna uppåt. Ni är clowner.

Du skriver som att domedagen är här varje gång priserna ytterst tillfälligt sjunker någon procent.

Sen väljer du att titta på 3.5 eums lägenheter i Hagastaden för att statuera exempel. Ett extremt litet urval i en av mkt få Stadsdelar i Sthlm som har haft sjunkande priser pga hela området är en byggarbetsplats. Det är skrattretande :-D

Tittar man på hela områdena i din hemnetstatistik vilket givetvis är det man gör om man inte heter Kajusi är prisuppgången sedan 2019;

Kungsholmen +12,9%
Vasastan +16%

Tittar man enskilt på större lägenheter är ökningen större och mindre lägenheter är mindre.

Vad är din agenda i din dårskap? Annat än att vara underhållande för oss andra?
Senast redigerad av flanders 2021-09-26 kl. 09:28.
2021-09-26, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Du skriver som att domedagen är här varje gång priserna ytterst tillfälligt sjunker någon procent.

Sen väljer du att titta på 3.5 eums lägenheter i Hagastaden för att statuera exempel. Ett extremt litet urval i en av mkt få Stadsdelar i Sthlm som har haft sjunkande priser pga hela området är en byggarbetsplats. Det är skrattretande :-D

Tittar man på hela områdena i din hemnetstatistik vilket givetvis är det man gör om man inte heter Kajusi är prisuppgången sedan 2019;

Kungsholmen +12,9%
Vasastan +16%

Tittar man enskilt på större lägenheter är ökningen större och mindre lägenheter är mindre.

Vad är din agenda i din dårskap? Annat än att vara underhållande för oss andra?

Oj oj oj ja nu har jag tydligen skrivit att domedagen är här

Det var ingen domedag i mars 2020? Nejdå.
Rekordhöga stimulanser för att hålla priserna uppe.

Tittade på annonser och sedan såg jag prisförändringen.

Det är alltså inte intressant att priserna är stillastående i Stockholm och har gått 2 år tillbaka på vissa platser? ok hmmm hmmmmm
ok

Passar inte in på det ni skrev för några månader sedan det vet jag.
För enligt er ska allt gå UPP UPP UPP varje månad utan anledning.

Det är lätt att alltid ha rätt när ni blundar för 10-20% nedgångar titt som tätt.
Vad gör ni ens här i tråden om ni inte vill avbehandla dagsläget, och priskurvorna?

Jag tror inte det är någon här som påstått att bostäder inte är bra långsiktiga investeringar.
Men det är inte intressant att prata om 50 år, vi pratar om nuet.
Senast redigerad av kajusi 2021-09-26 kl. 11:04.
2021-09-26, 11:13
Medlem
Citat:

Det är alltså inte intressant att priserna är stillastående i Stockholm och har gått 2 år tillbaka på vissa platser? ok hmmm hmmmmm
ok

Det är lätt att alltid ha rätt när ni blundar för 10-20% nedgångar titt som tätt.
Vad gör ni ens här i tråden om ni inte vill avbehandla dagsläget, och priskurvorna?

Jag tror inte det är någon här som påstått att bostäder inte är bra långsiktiga investeringar.

Att det är stillastående på en extremt geografiskt avgränsad plats där det är byggkaos är inte det minsta anmärkningsvärt nej.

Det vi reagerar på är att tittar du på trenden över lite sikt är det inga tveksamheter vart priserna är på väg. Att det kommer korta små dippar är naturligt. Konstigt vore annars. Det som är underhållande med dig är att varje gång en lite sådan dipp kommet slår du på stora trumman om att nu är kraschen här, och varje gång hämtar sig marknaden från den lilla dippen omedelbart och fortsätter växa.

Du är underhållande som tusan så fortsätt gärna :-)
2021-09-26, 13:28
Medlem
Citat:

ok

Skärp dig nu. Du gör bort dig.
Köp en lya och släpp bitterheten.
2021-09-26, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louie
Skärp dig nu. Du gör bort dig.
Köp en lya och släpp bitterheten.

Ni som gör bort er

Krävdes en global pandemi för att extra stimulanser skulle komma så priserna ökade.
För helt fel om marknaden hade ni.
Marknaden toppade 2017 tills det att stimulanserna kom 2020.
Men vad hände när den pandemin inträffade? Priserna föll.

Dvs ni hade fel, och vi köpte för rabatt.

Bit i det sura äpplet nu och knip käft.
2021-09-26, 14:19
Medlem
Tillbakablickens avatar
Citat:
Ni som gör bort er

Krävdes en global pandemi för att extra stimulanser skulle komma så priserna ökade.
För helt fel om marknaden hade ni.
Marknaden toppade 2017 tills det att stimulanserna kom 2020.
Men vad hände när den pandemin inträffade? Priserna föll.

Dvs ni hade fel, och vi köpte för rabatt.

Bit i det sura äpplet nu och knip käft.

Varför ljuger du?

(FB) Hyresrätt vs bostadsrätt

Citat:
1 1/2 månadslön täcker hela min årshyra.
Om jag köper den BR som jag vill ha så går runt 60% av årsinkomsten till bostadsavgifterna.

Vi fattar att du är bitter och så jävla gärna vill ha den där BR:en i Vasastan. Så spara, bit i det sura äpplet nu och knip käft.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in