2021-09-25, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Achraf har nämnts någonstans, men minns inte om det är i chattar eller bara i Polisens sammanställning av hur alla mord hänger ihop (Achraf sägs vara Mekkys bankir och stod tydligen väldigt nära honom, för er som inte är så inlästa).

Har heller aldrig hört talas om Wieselgren innan.

I en av dokumenten gällande Total encrosammanställning pratar K*nsouh och D*rko att krokodilerna med B*h** och Om*r låg bakom Achrafs död. Man nämner även att Om*r va med och pangade Ahmeto och att dom redan då ville ta Musti med.
Citera
2021-09-25, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Boka man hotell i Ängelholm är nog slumpen stor att hamna på samma hotell.

Men varför dog ingen på hotellet i Ängelholm? Varför dog ingen på Emporia?

Nästa som huliganfirmor, gillar att ha varandra som fiender.
Varför? För dem hade brist på ALLT. konstigt. Dem erbjuder 500k-1mille för ett huvve men verkar inte kunna få tag på bil, skyttar, vapen, moppar, JA, TILL OCH MED HANDSKAR!! 😂

När pucken är fäst händer ingenting pga brist av planering och råvarorna haha.
Citera
2021-09-25, 16:07
Medlem
HomelessGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skriventen
Har någon en bild på denna salle?

Han är bokstavligt talat med på varannan sida med flera bilder.

Hass*n K*nsouh kommer och tänka på att de två han skjutit är båda palestinier.
Vilka två har han skjutit?
Citera
2021-09-25, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Jag är inne i Ängelholms-delen nu. Salle + fru/barn och Dani har bokat rum på hotellet i Ängelholm exakt samma datum (22-24 maj 2020). Som jag tolkar bokningsnumren har Salle + fru bokat sina rum tidigare än Dani bokat sitt. Som man kan se på bilder från hotellets kameror sitter Salle + fru/barn och äter i restaurangen när Dani kommer gåendes förbi deras bord. Frun reagerar starkt när hon och Dani ser på varandra, och stöter sedan till Salle för att få hans uppmärksamhet. Dani lämnar restaurangen, och lämnar hotellet redan den 22'e, för han åker senare på kvällen fast för fortkörning i Kungsbacka (vilket gör att man vet att han lämnade hotellet någon gång efter händelsen i restaurangen).

Men, är det någon som lyckats utläsa om Dani rent slumpartat bokat rum på samma hotell som Salle, exakt samma datum? Under samma kväll monterar D*rko en GPS-puck under Salle bil, vilket Polisen ser eftersom de har span på hotellet. De plockar bort pucken, kör den till Spillepengen i Malmö och sätter övervakning på platsen för att se om någon kommer att attackera där. vilket inte sker vilket också är lite märkligt. D*rko satte såklart pucken på bilen för att kunna följa efter den när Salle någon gång skulle köra ifrån hotellet, och då skulle D*rko eller någon annan såklart spreja sönder bilen får man anta. Så, om Dani bokat in sig på hotellet för att han visste att Salle var där kan man undra varför han själv inte var mer uppmärksam på om Salle rörde sig i hotellets offentliga delar?
Gällande spillepeng, så som jag uppfattade det från konversationen frågar dem efter vad som finns där och man säger att bilen står still där och att det ser ut att vara en lagerlokal sen när man går dit verkar det som att bilen är bakom galler typ som ett garage och ingenting finns att skjuta på. Haha
Citera
2021-09-25, 16:12
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Gällande spillepeng, så som jag uppfattade det från konversationen frågar dem efter vad som finns där och man säger att bilen står still där och att det ser ut att vara en lagerlokal sen när man går dit verkar det som att bilen är bakom galler typ som ett garage och ingenting finns att skjuta på. Haha
Haha, det hade jag missat 😂
Citera
2021-09-25, 16:14
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
I en av dokumenten gällande Total encrosammanställning pratar K*nsouh och D*rko att krokodilerna med B*h** och Om*r låg bakom Achrafs död. Man nämner även att Om*r va med och pangade Ahmeto och att dom redan då ville ta Musti med.
Intressant, tack för du info! Satt inte Om*r till och med häktad för Ahmeto? Is*c D dömdes i alla fall för det
Citera
2021-09-25, 16:16
Medlem
De har antagligen nån som jobbar med encro eller med tillhörande abb och får tips den vägen.
Det i sin tur borde ju fått de själva att fatta att de också kan spåras.
Citera
2021-09-25, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Den bildserien från övervakningsfilmen (sid 740-746 alt. 2993-2995) är nästan obetalbar. Man kan bara föreställa sig vad som går igenom huvudet på alla inblandade.

Lite fascinerande också att se hur en del av dem resonerar och reagerar på olika saker.

Exempelvis när Danni Jude chattar med Hassan Kansouh om att hugga huvudet av Mekkys pappa och lägga det på Stortorget skrattar Kansouh, ger förslaget sitt stöd och lägger till att de bör placera ett avhugget grishuvud bredvid pappans huvud (sid 2936-2940).

Lite senare i konversationen skriver Juden att han vill sätta en string på Salle och "låta någon neger knulla honom", vilket återigen möts med skratt (sid 2974).

Fast när de senare diskuterar att Juden sett Salle på hotellet och Kansouh frågar om Salles fru känner igen honom svarar han med ett grovt skämt. "Ja, jag skulle knulla henne en gång med det sket sig", varpå Kansouh tycks bli illa berörd och svarar "Bror, snälla, varför säger du sånt till mig?" (sid 3013-3014).

Att hugga huvudet av folk eller utsätta någon för en förnedringsvåldtäkt är tydligen i sin ordning, men inte att någon berättar att han skulle ha sex med kvinna...

(Har i citaten ovan korrigerat en del stavningar från chattarna)
Det ena är en hämnd och ett våldsdåd och det andra är ett fitteri och gå bakom ryggen. De var ju polare en gång i tiden eller iaf inte bittra fiender och att vilja knulla andras tjejer och fruar, iaf att öppet säga det visar lite ens dåliga moral.
Citera
2021-09-25, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiketFaller
Är inte bekant med kastratifallet, men inte kan väl detta ge livsstid? Du har ju fall när folk faktisk försökt mörda och kommit undan med 4-5 år till och med mindre.

I detta fall har man inte kommit dit utan åkt fast redan i planeringsfasen.

Mord ger väl en sådär 10-12 år. Detta kan max ge 4-5 år i Sverige.

Kastrati fallet i gbg gav ju livstid för att man faktiskt dödade en utav bröderna kastrati, blerim. Sen var det givetvis förbredelse för mord på adrian och berat men det var inte det som gav life. Läst tidigare domar där förbredelse gett 4år.
Citera
2021-09-25, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nu har jag lite kort om tid och har därför bara läst ett litet, litet hörn av allt det här, men har fått för mig att Sroud är på rymmen.
Han är i irak, framgår ur chattarna.

För att summera,
Biggie, spelar tuff bakom telefonen och "jag sponsrar" men i verkliga fall håller han sig gömd i libanon. They say dont do the crime if you cant do the time.

Nour, en luffare och nolla. Skriver texter om pengar och kriminalitet, hans mamma och flickvän betalar för hans skor och kläder😂Blivit slagen tidigare på gatan. Han styrs av sin mamma med järnhand.

Alex, faderlös som spelar tuff. Skryter om att han mördare abu halab (pappans mördare) han låg eg. Inte bakom det. & Träffar på hans fiender och springer runt med en matkniv. Ja, vad säger man om dessa wannabe kriminella.

Hassan, snutens infospringis. Sitter & smsar med polisen på whatsapp och gråter ut om hotbilden mot honom medans han själv "planerar mord" gömmer sig i fjällen och skogen.

Dani, ja jag vet inte vad jag ska säga faktiskt. ERbjuder flera miljoner för morden men har inte tillgång till ett jack shit. Varken handskar, vapen, chaufförer, bilar, GPSer, skyttar.

Ahmed el-moghrabi, clownen i det hela. Utnyttjats maximalt. Folk ser han som ett jävla skämt, han är golbög, snott deras vapen, man vill han ska skjuta ett par st och sedan ska han dö.

Darko, stackarn. 😂 vet inte varifrån han kom in i bilden. Ett barn dem tagit från dagis och försökt göra kriminell.

Naif och hans brosha har jag inte läst mkt om ännu
Senast redigerad av minay 2021-09-25 kl. 16:37.
Citera
2021-09-25, 16:36
Medlem
Att det är sån hönsgård och veligt är förmodligen för att malmö är såpass litet och man litar inte på nån.

Att folk ser han musti på nåt torg och han syns väl vid nåt annat tillfälle? Om de verkligen vill ha bort honom och hade skitit i konsekvenserna så hade man klippt honom vid nåt av de tillfällena.
Det är väl Sir0d som undar vad fan som ska behovas för att de ska ta tag i det. Han är väl rätt handlingskraftig, minsts sagt.

De vill agera utan att bli kopplade till det verkar det som, Hass4n K säger ju flera gånger till DJ att han tror AM misstänker honom för att ligga bakom vissa saker. Han verkar oroa sig för det. Och på den vägen är det, uppfattar jag det som. Man är rätt om sitt eget liv, man litar inte på nån och man vill ha bort folk utan att det ska kunna kopplas ihop av varesig snut eller andra sidan.

Degen finns ju bevisligen så DJ och CO borde tagit folk utifrån. Men det är väl det som har varit det svåra för ex en som han, och andra, att hitta ett sätt där ex mekki vet vem som gjort det fast öndå inte.
Hade det varit mindre personligt så hade man kunnat agera utan allt snicksnack och vel.

Finns många likheter med mordet i Göteborg där hämnden och det personliga blir det man faller på. Livstidshårt.
Citera
2021-09-25, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Han är i irak, framgår ur chattarna.

För att summera,
Biggie, spelar tuff bakom telefonen och "jag sponsrar" men i verkliga fall håller han sig gömd i libanon. They say dont do the crime if you cant do the time.

Nour, en luffare och nolla. Skriver texter om pengar och kriminalitet, hans mamma och flickvän betalar för hans skor och kläder😂Blivit slagen tidigare på gatan. Han styrs av sin mamma med järnhand.

Alex, faderlös som spelar tuff. Skryter om att han mördare abu halab (pappans mördare) han låg eg. Inte bakom det. & Träffar på hans fiender och springer runt med en matkniv. Ja, vad säger man om dessa wannabe kriminella.

Hassan, snutens infospringis. Sitter & smsar med polisen på whatsapp och gråter ut om hotbilden mot honom medans han själv "planerar mord" gömmer sig i fjällen och skogen.

Dani, ja jag vet inte vad jag ska säga faktiskt. ERbjuder flera miljoner för morden men har inte tillgång till ett jack shit. Varken handskar, vapen, chaufförer, bilar, GPSer, skyttar.

Ahmed el-moghrabi, clownen i det hela. Utnyttjats maximalt. Folk ser han som ett jävla skämt, han är golbög, snott deras vapen, man vill han ska skjuta ett par st och sedan ska han dö.

Darko, stackarn. 😂 vet inte varifrån han kom in i bilden. Ett barn dem tagit från dagis och försökt göra kriminell.

Naif och hans brosha har jag inte läst mkt om ännu
Sir0d är också en fegis för han är i Irak. Biggi3, M3kky, Sir0d är fegisar för de var i andra länder.
Eller inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in