Citat:
Ursprungligen postat av
Duerf
Människor är beredda att betala 500 kr i månaden eller mer för mobil och abonnemang. De är beredda att betala 109 kr i månaden för Spotify. De betalar 75 kr för en Big Mac & Co.
Men att betala 39 kr i månaden för att kunna ha mobil/internetbank, betalkort, Swish, mobilt BankID, kreditkort och att kunna betala räkningar, då jävlar har företagen gått för långt.
Känns som det är svårt att få gratis mobil och abonnemang, just abonemang kan man få för ca 99kr i månaden eller så.
Gratis Big Mac.. nej det blir ännu svårare.
Att ha gratis internetbank, Bank-Id, och kreditkort är däremot inte svårt. Har både Visa och Mastercard gratis från bensinbolagen. Preem (M.C) har inte ens en mack här i närheten, jag använder de till att handla på Ica, bolaget och allt annat för att det är smidigt, gratis och man får en liten cashback var tredje månad på en hundring eller två. Betalar man inte hela fakturan i slutet av månaden blir det dock väldigt dyrt! Än har jag inte missat det på de ca 15-20 år jag haft de korten.
Människor är dumma som betalar för något de kan få gratis utan ansträngning. Nischbankerna har tom. lite ränta. Nordiska har en ränta på 0,95 utan bindningstid (dock måste man ha minst 10k där) Fick mail från klarna att de höjer räntan till 0,90% i oktober. Folk är lata och dumma som har pengar skvalpande hos storbankerna utan ränta. Sen har storbankerna mage att ta nästan 500 kr om år för tjänster som finns gratis på annat håll.