2021-09-25, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja men det är ju för de flesta en övergående sjukdom vilket svår cancer eller igentäppta artärer inte är

Tydligen inte övergående för alla eftersom 14700 avlidit i Sverige av Covid 18.
Citera
2021-09-25, 14:17
Medlem
Beckisbarnets avatar
Nu meddelar regeringen att de flesta restriktioner kommer att hävas. På samma gång så kollar jag c19.se och kan konstatera att många fler ligger på IVA och sjukhus med covid19 än antalet som låg inne samma tid förra året. Jag får det inte att gå ihop. Då en majoritet av landets befolkning nu vaccinerats så borde väl de tyngre sjukdomsfallen minska?
Citera
2021-09-25, 14:18
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Fantastiskt att så många tror på alla dessa riggade och fejkade YT-klipp...., man trodde att vi i Sverige hade en viss nivå på källkritik o s v...
Jag har bekanta som har koppats sig så vad menar du är fejk?
Koaguleringen?
Koppningen?
Däremot har tanken aldrig slagit mig om att fråga hur blodet såg ut. Den enda tanken jag hade när jag blev medveten om att folk gjorde sådant här var att det där kommer jag aldrig att testa.
Citera
2021-09-25, 14:44
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Den sidan är inte uppdaterad. Innan var covid aids/cancer/spetälska för norrmän, men nu endast influensa.

Därför borde kontrollen vid gränsen försvinna

Fel, sidan är uppdaterad. Norge öppnar upp för ”Alla” resande från Europeiska och andra godkända (lila) länder som är fullvaccinerade (giltigt covidintyg) eller som kan visa fram giltig digital dokumentation på att de haft covid-19 under de senaste sex månaderna. Enbart Anti-Vaxxers är undantagna.

https://www.visitnorway.se/planera-resan/coronaviruset-och-resor-till-norge/
Citera
2021-09-25, 15:05
Medlem
Lugnochros avatar
Har tittat färdigt på den tyska patologkonferensen från den 20 Sep 2021 nu när den har blivit översatt till engelska. Eftersom de påpekar att vaccinet kan ha sina nackdelar så förstår jag att YouTube plockade ner den då det officiella narrativet om säkerheten av dessa vacciner inte får motsägas.

Den är nästan tre timmar lång så det är mycket att ta in men ville delge en detalj som jag ansåg vara av intresse. Det var när de undersökte Pzifers vaccin och i mikroskopet ser det ut som en ubåt och någon liten fyrkantig platta. Det börjar vid 1:27:00 för de som inte orkar se hela och de visar exempel från andra vaccin också så de håller på till ungefär 2:00:00 in i klippet.

Fler som sett den nu när den är översatt?

https://rumble.com/vmv7xn-cause-of-death-after-covid-19-vaccination.html
Citera
2021-09-25, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Fel, sidan är uppdaterad. Norge öppnar upp för ”Alla” resande från Europeiska och andra godkända (lila) länder som är fullvaccinerade (giltigt covidintyg) eller som kan visa fram giltig digital dokumentation på att de haft covid-19 under de senaste sex månaderna. Enbart Anti-Vaxxers är undantagna.

https://www.visitnorway.se/planera-resan/coronaviruset-och-resor-till-norge/
Kan man utläsa vad giltig digital dokumentation på genomgången sjukdom egentligen innebär?
Citera
2021-09-25, 15:16
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Här är direktlänk:
https://www.folkhalsomyndigheten.se/globalassets/publicerat-material/publikationer/artikelnr-21205/covid-19-vaccination-barn-12-ar-sverige-teknisk-rapport.pdf

På sida 10 hittar du siffrorna för immunitet.

På sida 8 hittar du deras uppskattning att vaccinet bara stoppar smittspridningen mot delta med 70%.

om ca 40% av 12-18åringar har immunitet och adderar på det vaccinationerna, även om dom bara håller 70% så ser det ganska bra ut. Deltan är så pass lättspridd så jag gissar de flesta fick deltasmittan då unga vaccinerades sist. Det borde ge rätt så potent immunitet nu.
Citera
2021-09-25, 15:21
Medlem
Det är över 6 månader sedan jag tog min andra Pfizer-dos nu och igår öppnade de upp för boosters här i USA för typ alla som vill ta en dos (räcker med att säga att man jobbar som lärare t.ex).

Så vad tror experterna här? Bör man knalla ner till apoteket och ta en booster? Är 40 år och kärnfrisk så jag är faktiskt inte helt säker på risk/nytta där. De första två doserna var ju en no brainer men vet inte om de har så mycket säkerhetsdata på boosters ännu.

Risken att dö i covid är ju väldigt låg fortfarande efter två doser. Men är inte så sugen på brain fog, andfåddhet i månader, tappad lukt osv heller. Så kanske värt att ta en booster.
Citera
2021-09-25, 15:28
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Det är över 6 månader sedan jag tog min andra Pfizer-dos nu och igår öppnade de upp för boosters här i USA för typ alla som vill ta en dos (räcker med att säga att man jobbar som lärare t.ex).

Så vad tror experterna här? Bör man knalla ner till apoteket och ta en booster? Är 40 år och kärnfrisk så jag är faktiskt inte helt säker på risk/nytta där. De första två doserna var ju en no brainer men vet inte om de har så mycket säkerhetsdata på boosters ännu.

Risken att dö i covid är ju väldigt låg fortfarande efter två doser. Men är inte så sugen på brain fog, andfåddhet i månader, tappad lukt osv heller. Så kanske värt att ta en booster.

Tror du kan sitta lugnt i båten och vänta ett år. Du kommer i värsta fall få lite snuva. Lite överraskande dom kör tredje dosen till allmänheten redan.
Citera
2021-09-25, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Nu meddelar regeringen att de flesta restriktioner kommer att hävas. På samma gång så kollar jag c19.se och kan konstatera att många fler ligger på IVA och sjukhus med covid19 än antalet som låg inne samma tid förra året. Jag får det inte att gå ihop. Då en majoritet av landets befolkning nu vaccinerats så borde väl de tyngre sjukdomsfallen minska?

Hehe. Det väntar en hård vinter är jag rädd. Delta smittar otroligt lätt så den kommer förmodligen drabba i princip alla ovaccinerade nu i vinter. Originalcovid smittade nog bara 15% av befolkningen eller så. Så om det finns säg 30% ovaccinerade i vinter så kommer det nog bli kaos igen. Det kan bli fler smittade än under de tidigare vågorna.

Men samtidigt lär väl vaccintäckningen bland de riktiga riskgrupperna vara högre än så. Så vi får se hur det blir. Men att blåsa faran över som nu kan mycket väl bli ytterligare ett idiotiskt misstag av FHM och den feministiska regeringen.
Citera
2021-09-25, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Tror du kan sitta lugnt i båten och vänta ett år. Du kommer i värsta fall få lite snuva. Lite överraskande dom kör tredje dosen till allmänheten redan.

Ja, kanske väntar någon månad då och ser hur det går med myokardit osv. När det gäller boostern var det en hel del skilda åsikter bland experterna. Så kanske inte lika självklart där om man är ung och frisk.
Citera
2021-09-25, 15:50
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
16st rapporterade, relativt högt.

Ungefär så skall det se ut. Det tar ganska exakt tre veckor mellan topp smitta och till att dödsfallen vänder ned.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in