2021-07-08, 14:14
Medlem
Lite Ot kanske , men var Ted vegetarian?
Citera
2021-07-10, 05:11
Medlem
Det gör Ted Gärdestads barn i dag ..
- Att ungarna vill ha denna publicitet var lite oväntat,
då många oftast vill hålla sig undan blaskorna.

Kanske mer skvaller som inte fanns med kommer fram nu ..
https://www.svenskdam.se/noje/det-gor-ted-gardestads-barn-i-dag/7702753
Citera
2021-09-25, 11:30
Medlem
EnLitenkilles avatar
Sitter och lyssnar på Ted Gärdestad nu.

Otroliga texter som Kenneth skrev. Och sen musiken och Teds röst på det.

En kombo av sällan skådat slag.

Vila i frid Ted och Kenneth!
Citera
2022-05-21, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Det var värre än så! P3:s dåvarande humorprogram "Ralky" som gick på söndagsförmiddagarna med påföljande repris hade gjort en Tedparodi på eifeltornetlåten med just refrängen "Jag tänker hoppa framför pendeltåget..." reagerade när jag hörde låten på radio och tyckte det var lite väl smaklöst minst sagt!

När reprisen sändes var låten struken!

Undra om Sveriges Radio har kvar den i sitt arkiv?

Jag har full förståelse för att deras version, Pendeltåget orsakade ramaskri. Men hör man snacket före och efter, 1 minut in här: https://youtu.be/0XKPC6lyqBU så borde alla fatta mot vad/vilka den är riktad. Och vad gäller det hänseendet, så är det minst lika aktuellt idag! Det de vill peka på är hyckleriet att folk, kändisar, går ut och hyllar andra kändisar efter att de dött! Men innan säger de inget om dem, än mindre bryr sig om dem.
Minns inte riktigt vilken kändis det var men kommer ihåg för mindre än ett par år sedan när någon gick bort, efter en tids sjukdom, och alla kändisar som intervjuades i media hyllade personen - men typ ingen hade haft någon kontakt på senare år...
Citera
2022-07-23, 11:47
Medlem
Enmansdemos avatar
Låten "Jag bygger ett torn" är markerat med "explicit" av Spotify

Jag satt och väntade på svordomar & möjligen ordet hora, men det uteblev, varför då?
Citera
2022-07-23, 17:19
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Låten "Jag bygger ett torn" är markerat med "explicit" av Spotify

Jag satt och väntade på svordomar & möjligen ordet hora, men det uteblev, varför då?
Innehåller ordet "slut" vilket amerikaner anser vara stötande.
Citera
2022-07-23, 17:24
Medlem
Citat:
Det var värre än så! P3:s dåvarande humorprogram "Ralky" som gick på söndagsförmiddagarna med påföljande repris hade gjort en Tedparodi på eifeltornetlåten med just refrängen "Jag tänker hoppa framför pendeltåget..." reagerade när jag hörde låten på radio och tyckte det var lite väl smaklöst minst sagt!

När reprisen sändes var låten struken!

Undra om Sveriges Radio har kvar den i sitt arkiv?

Citat:
Rally! (Stavfel av mig) du har säkert rätt om sändningstiden!

Svår att hitta är låtjäveln också!
Någon som rönt någon framgång i sökandet efter låten?
Citera
2022-07-24, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2215
Någon som rönt någon framgång i sökandet efter låten?
Du har ju länk till låten i mitt svar #424 högre upp på denna sida
Citera
2022-07-25, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoffeSouverin
Du har ju länk till låten i mitt svar #424 högre upp på denna sida
Tack!

Tyckte låten var klockren satir med spetsen riktad mot just det han pratade om innan han drog låten. Inget att bli upprörd över om man inte känner sig träffad själv. Absolut ingenting i det där som drog skam över Ted Gärdestads minne i alla fall. Snarare tvärtom...
Citera
2022-07-25, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoffeSouverin
Jag har full förståelse för att deras version, Pendeltåget orsakade ramaskri. Men hör man snacket före och efter, 1 minut in här: https://youtu.be/0XKPC6lyqBU så borde alla fatta mot vad/vilka den är riktad. Och vad gäller det hänseendet, så är det minst lika aktuellt idag! Det de vill peka på är hyckleriet att folk, kändisar, går ut och hyllar andra kändisar efter att de dött! Men innan säger de inget om dem, än mindre bryr sig om dem.
Minns inte riktigt vilken kändis det var men kommer ihåg för mindre än ett par år sedan när någon gick bort, efter en tids sjukdom, och alla kändisar som intervjuades i media hyllade personen - men typ ingen hade haft någon kontakt på senare år...

Hoppas att ingen sökt efter "Ralky" eftersom programmet hette "Rally". Var ett roligt förfestarprogram när det begav sig.
Citera
2022-08-20, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PI_Pete
Det är faktiskt en efterkonstruktion att det ryktades om att Ted Gärdestad var 33-åringen. Vad ryktet egentligen sa var att det var Teds brorsa Kenneth som var 33-åringen.

Har lite vagt för mig att Kenneth Gärdestad, precis som den egentliga 33-åringen (Victor Gunnarsson som sedemera blev mördad i USA) var musiklärare i Sollentuna. Hursomhelst var varken Ted eller Kenneth jämngamla med Gunnarsson .

Men hallå i lådan. Kenneth var aldrig misstänkt ang Palme. Det var endast Ted. Så sinnessjukt. Han var t om på resa just då. I Grekland.
Citera
2022-08-20, 06:38
Medlem
Ted hoppade inte. Han satt på tågspåret
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här