2021-09-25, 04:30
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Fast var bilen på cykelvägen verkligen vit? Den kanske var bronsfärgad trots allt, eftersom Carina sa detta vid tre tillfällen innan hon ändrade sig till vit. Den kan ju också ha varit beige.
Frågan är ju bara vem som hade tillgång till en ljus bil med tonade rutor, vitt positionsljus och takrails..

Vet någon om takrailsen satt lodrätt el vågrätt?
Tänker att vågräta används till att frakta mindre båtar?

Tonade rutor låter ju som "raggarstil" men det behöver ju inte vara så.

Bilen som killarna såg var vit eller ljus.

Bilen som Carina såg var bronsfärgad i många år tills Carina mindes att den var vit. Carina såg även rails vilket inte stämmer med de bilar som brukar föreslås som bilen som killarna såg. Rimligen är det två olika bilar.
Citera
2021-09-25, 04:34
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Vilket ljus skulle det vara i en juninatt som efterliknar färgtemperaturen i
solljus?

Vet inte. Sommarnatten är rätt ljus 02:30. Bilen kör mot mörk bakgrund och killarna bör ha någon form av gatuljus där de står. Jag skulle även gissa att bilen träffades av Hällristningsvägens sista gatulampa när bilen var på cykelvägen.

Polisen säger vit eller ljus. Loudamus ögonvittne säger ljusbrunbeige...
Citera
2021-09-25, 04:45
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Nej. Från år 1988 tillverkades en fyrhjulsdriven modell, Lancia Delta HF Integrale. Den togs fram som rallybil men massproducerades också i mindre antal (tävlingsreglerna förutsatte standardbilar). Man kan betvivla att den förekom i den färgnyansen.

https://it.m.wikipedia.org/wiki/Lancia_Delta_HF_Integrale

Du har rätt. Integralen har dock också raster bakom bakdörrarna.

Jag vet inte hur nödvändigt det är att bilen på cykelvägen verkligen var bakhjulsdriven. Om bilen kör med fronten in så är den ju så att säga "bakhjulsdriven" när den backar ut...
Citera
2021-09-25, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
PeNi = Pe*r Ni*elsen född 1966. Se namnlistan (FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992
Tack! Skulle tänkt på det. Så praktiskt att den finns och bra att du påminde mig.
Citera
2021-09-25, 09:38
Medlem
Är inte ClLe misstänkt längre?
Citera
2021-09-25, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Du har rätt. Integralen har dock också raster bakom bakdörrarna.

Jag vet inte hur nödvändigt det är att bilen på cykelvägen verkligen var bakhjulsdriven. Om bilen kör med fronten in så är den ju så att säga "bakhjulsdriven" när den backar ut...

Tycker du får ge dig nu - varför driver du på om P.N samt du vill få in JöLa i bilen - vad är ditt huvud-argument med detta? Tråden blir helt ointressant enl mig.
Citera
2021-09-25, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Uppgiften om tonade rutor känns konstig. Det verkar som om de inte kunde se in i bilen, men tonade rutor är väl bara tillåtet för baksätet och bakrutan. Då kan man fortfarande se in framifrån bilen.
Vittnet kom ihåg just det då hon försökte titta in i bilen när hon gick förbi med cykeln.
Citera
2021-09-25, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
En intressant fråga !! Det finns såvitt jag vet inget 100% bevis vem denne ” pilot är ? Har polisen gått ut med namnen ? Helenas familj ? Någon journalist som lyckats snoka fram det och gått ut med namnet ? Nej ! Pilot är den personen som skribenter på FB har kommit fram till i sitt egna Sherlock Holmes arbete !
Finns det någon här som kan lägga fram att pilot är denne person som varit nästintill en kändis ” här på Flashback.
Det har ju snackats om människor uthängande av ” vissa personer , anser att pilot är nog den som har hängts ut från huvud till tårna om någon . Pilot fick sin identitet av bla Ugglan som med bestämdhet näst intill bestämde att det var så . Om pilot själv hade suttit här , om så fallet är så hade nog motståndet från denne person varit bra mycket att ” vilseleda ”
Mördaren har klarat sig i snart 30 år och risken är stor att detta fall följer med GM i graven . Jag hoppas och tror de har rätt man nu , men tror många bevis och spår försvann samma dygn genom att människor sprang runt och platsen inte spärrades av ! Hade brottet hänt i dag hade nog GM blivit avslöjad inom ett par dygn . Väntar med spänning på vad kalla fall har arbetat med och vad de har hittat … förhoppningsvis
Ja du har rätt. Det har inte med 100% säkerställt vem denna pilot är, och enligt mina slutsatser verkar det som om tråden har två namn som tänkbara ”pilot”.

Finns en skribent som med jämna mellanrum bara kommer in och skriver att ” ** är pilot ”
Kan ju vara så att denna vet med 100% att det är han.Eller inte.

Men.. jag hoppas att KF hittar och kan avsluta detta fallet nu för allas skull och för mig är inte CL otänkbar. Dock vill jag i min teori ha in en el två gärningsmän till i scenariot..

En sak är säker att flera personer har uppfört sig mycket i märkligt i samband med denna natten och efter Helenas försvinnande. Är det verkligen bara en slump? Ja kanske…
Senast redigerad av Charlisangel 2021-09-25 kl. 10:01.
Citera
2021-09-25, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adenise
Är inte ClLe misstänkt längre?
Jo, vi vet inget annat iallafall.
Citera
2021-09-25, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Tycker du får ge dig nu - varför driver du på om P.N samt du vill få in JöLa i bilen - vad är ditt huvud-argument med detta? Tråden blir helt ointressant enl mig.
Kan det vara det som är syftet?

Att man får diskutera vad man vill i all ära,
men
innan KF kom ut med med CL som misstänkt var aktiviteten i tråden ganska låg, ingen hade intresse att diskutera PU, PN, pilot mm, eftersom inget nytt kommit fram
men nu verkar det VÄLDIGT viktigt att dränka tråden med diskussioner som handlar om andra än den som KF har som misstänkt, för att inte tala om det eviga ämnet om bilmodeller som jag aldrig har förstått syftet med.
Citera
2021-09-25, 10:31
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck

Jag driver inte alls på om PeNi. Jag har ställt en fråga om hans bil och besvarat en fråga.
Citera
2021-09-25, 10:33
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Kan det vara det som är syftet?

Att man får diskutera vad man vill i all ära,
men
innan KF kom ut med med CL som misstänkt var aktiviteten i tråden ganska låg, ingen hade intresse att diskutera PU, PN, pilot mm, eftersom inget nytt kommit fram
men nu verkar det VÄLDIGT viktigt att dränka tråden med diskussioner som handlar om andra än den som KF har som misstänkt, för att inte tala om det eviga ämnet om bilmodeller som jag aldrig har förstått syftet med.

Jag kom på att om det är en Lancia på cykelvägen så kan det stämma överens med PeNi:s bil. Det är en helt ny tanke från igår. Jag visar då att alla pusselbitar kan hänga samman men jag har även sagt att det är en mängd hypotserer efter varandra.

Om tråden handlar om olika saker så kommer naturligt flödet att störas av andra spår som andra följer. Så blir det när många saker utforskas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in