Citat:
Ursprungligen postat av
CharlotteSomewhere
Just detta gör det så svårt och även märkligt. Så lite information om Helena och övriga familjen. När jag påpekar detta får jag till svar det finns mycket info i tråden och oftast bara tystnad. Jag anser inte att det finns mycket av denna info i tråden, min subjektiva åsikt förstås.
Grejen är att om man försöker skriva om dem och har en annan uppfattning än det som ska passa in, att Helena bar gloria, inte åker med främmande människor, var en otroligt duktig människa, likaväl som resten av familjen, då blir folk arga. Så får man inte säga. Det handlar om Helena men man får inte prata om henne. Mycket märkligt. Jag håller med dig.
Att få en rättvis bild är därför helt omöjligt i denna tråd gällande just det, är min åsikt.
Det står inte mycket om dem i tråden heller för att man ska kunna skapa sig en bild om man inte redan är lite insatt, det förhindras just av dem som inte förstår att Helena och hennes familj, de är människor, med fel och brister som vi andra, utöver alla goda egenskaper.
Jag önskar att folk kunde vara lite bättre på att skilja på skitsnack om någon och egna upplevelser av dem. Ingen i denna tråd är här för att smutskasta dem, det är jag säker på, ändå är det så här, tyvärr.