Citat:
Ursprungligen postat av
Vasteras
Really?
https://www.friatider.se/atta-ganger-fler-sjuka-med-vaccin-utan
Om du sollarbort det här som propaganda, nazism eller vad fan du vill så blir det inte bättre för det.
Jag har sett konfigurationer på smittan som verkligen förundrar mig, som exempel:
Fall #1. En tvåbarnsfamilj, mannen blir smittad och vältränad som han är så klarar han det bra men han kan klart uppmärksamma att hans kondition gått ner, han märker att hans syresättning inte är som den tidigare var.
Han isolerar sig ifrån övriga familjen men trots det så blir hans fru smittad. Dock mycket lindriga symtom, framförallt huvudvärk. Barnen är hittills känt inte smittade och lång tid har gått.
Fall #2. Ett äldre par lever tillsammans och kvinnan är i en riskgrupp beroende på diabetes. Jag har sett till att hon kan få tillgång till riktigt bra andningsskydd för att minska risken för att hon blir smittad.
Det som händer är att hennes make som lever i samma bostad har/är smittad och har inte smittat sin fru som är i en riskgrupp.
Jag fick veta detta nyligen så jag vet inte hur det ser ut just nu för nämnda, men jag upplever detta virus beter sig verkligt märkligt i sin smittspridning.
Väldigt märklig! Vi har haft smittan hemma i två omgångar i vår lilla lägenhet. Första gången hade jag dottern och sambon på varsin sida om mig när jag kollade dotterns positiva svar på mobilen. Sambon blev sjuk men inte jag.
Andra gången ett halvår senare smittades jag av en annan släkting. (Den personen smittade inte heller sin partner trots att dom åkte i samma bil och var nära varann) Jag har även en son som varken smittades första vändan och heller inte av mig trots att vi delade dricksglas dan innan jag fick mer symtom, vi delade toa osv med och möttes ibland.
Känner flera som sovit i samma säng där bara ena partnern haft smittan utan att smitta den andre.
Ett tag hade jag en teori om att vissa blodgrupper inte kan smitta varann. Då vissa grupper anses kunna bli svårare sjuka. såg en studie som jag tyvärr inte hittar nu, vad det gällde smittan mellan personer och blodgrupper