2021-09-24, 19:37
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Fast fortfarande, jag tror att det är du som blandar ihop. Det enda jag uttalar mig om är att både ovaccinerade och vaccinerade kan smitta vidare, vilket är precis samma sak som du sedan skriver i svaret. Jag har inte skrivit om risken att bli sjuk.

Jo, men om vaccinerade har 5 gånger mindre risk att bli infekterade, och alla 12 plusare var vaccinerade, så skulle det minska smittspridningen rejält. Men eftersom detta inte kommer att hända fullt ut, så är det bäst att de ovaccinerade,(speciellt de som inte tidigare haft, konstaterad, covid-19), tar det extra försiktigt.
Citera
2021-09-24, 19:39
Medlem
Innerfittefetts avatar
I söndags kunde invånarna i Charlotte, North Carolina i USA se en lastbil med texten "Vaccinera er inte" köra genom staden. Under stod namnet på en begravningsbyrå och deras hemsida. Kampanjen har i veckan blivit uppmärksammad i sociala medier, men nu har det visat sig att begravningsbyrån inte finns på riktigt, rapporterar CNN.

Snacka om att foliehattarna inte har fantasi!

Sjukt kul!

Varför har vi inte lika roliga antivaxxers här?

Edit!

Det var tydligen ett skämt och en vaccinkampanj
Citera
2021-09-24, 19:40
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Du lär dig.

Jag vet att du inte betraktar public service TV och CNN som trovärdiga källor, vilket säger det mesta om dig!
Citera
2021-09-24, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Korrekt, enligt den svenska IVA statistiken så börjar risken att få svår sjukdom i Covid-19 att öka ganska brant för de som fyllt 40 år.
Ja, det har hittills handlat om 477 patienter 30-39 år jämfört med 1143 patienter 40-49 år.

0,1% av befolkningen i den åldersgruppen. Dvs. 99,9% av (den ovaccinerade) befolkningen i Sverige behövde inte IVA-vård under den dödligaste pandemin på 100 år.

Är det inte dags att lägga ner era Digerdödsfantasier?

https://portal.icuregswe.org/siri/sv/report/corona.alderkon?filter=6311d908-d4b2-7812-e0db-26a27ebef10a
Citera
2021-09-24, 19:45
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej men de allra flesta följer ju en officiell agenda som inte är helt korrekt om man säger så på ett ganska snällt sätt. Kolla bara in läkaren Sebastian Rushwort som verkar ha svårt att bli publicerad i större tidningar trots att han är en av få sansade och kunniga om detta virus. Han har skrivit en bok som heter Varför det mesta du vet om Covid-19 är fel!
Kollade nyss att googla på killen och fick 120000 resultat på 4 sekunder.

Att påstå att han har svårt att bli publicerad måste ju vara en extrem feluppfattning!

Allt finns där..
Citera
2021-09-24, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Nu får du förklara vad i artikeln som får dig att tro att hon är ointelligent. Ifall du inte kan göra det, så kommer jag att dra mina egna slutsatser om din intelligens.

Hon verkar inte vilja vara ironisk eller med flit provocerande. Enligt min bedömning klarar hon bara av att se den kortsiktiga verkligheten framför sina egna ögon. Ingen vet om vaccination generellt är det bättre alternativet på sikt ännu. Famtiden kommer att visa det.
Senast redigerad av ManManne 2021-09-24 kl. 20:12.
Citera
2021-09-24, 20:19
Medlem
qwerty-66s avatar
FDA verkar gilla skadliga mediciner mot covid så länge som big pharma kan tjäna rejält på dem...

"Molnupiravir - What Wrong With America? Why Is the American Government And Agencies Funding And Pushing Potentially Toxic Drugs To Treat COVID-19?"

https://www.thailandmedical.news/news/molnupiravir--what-wrong-with-america-why-is-the-american-government-and-agencies-funding-and-pushin g-potentially-toxic-drugs-to-treat-covid-19
Citera
2021-09-24, 20:22
Medlem
Flugpappas avatar
[quote=Onkel Kostia|77366897]Nu får du förklara vad i artikeln som får dig att tro att hon är ointelligent. Ifall du inte kan göra det, så kommer jag att dra mina egna slutsatser om din intelligens.[/QUOT

Jag tror hon har mycket god intelligens..
Citera
2021-09-24, 20:23
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det är inte en myt och vem är det som bestämmer primär dödsorsak? Jo läkare och det oftast utan obduktion. Många avlidna med covid har haft cancer, stroke, hjärtfel, lungfel etc. etc. Felbehandlats och felmedicinerats så vad säger att just covid tog deras liv?

Så du anser dig vara mer lämplig att bestämma dödsorsaken än ansvarig läkare som skriver ut dödsattesten?

Dessutom har ju granskning visat att bara ca 10 procent dött med covid istället för av covid.
Citera
2021-09-24, 20:24
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Jag har förstått din syn på världen
Om du menar att den inte är svart eller vit utan det finns ett hundratals grå nyanser som gör att man kan inte ta något för en absolut sanning bara för att det sa det nyheterna eller det stod i tidningen så har du rätt.

Se mitt svar till OlaShubert exempelvis om hur SVT förvränger sina nyheter. Litar man på dessa kanaler blint och inte har ett öppet sinne för att verkligheten är mer komplex än det som man matas med är man bara naiv och godtrogen.
Citera
2021-09-24, 20:25
Medlem
[quote=Flugpappa|77367423]
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Nu får du förklara vad i artikeln som får dig att tro att hon är ointelligent. Ifall du inte kan göra det, så kommer jag att dra mina egna slutsatser om din intelligens.[/QUOT

Jag tror hon har mycket god intelligens..
Kanske. Men hon säger uppenbart dumma saker och verkar tro på vaccintillverkarnas propaganda till 100%! Undrar om hon bryter ihop nu när det visat sig att vaccinen inte är mirakelmediciner och även vaccinerade dör i allt större takt.
Citera
2021-09-24, 20:26
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Jag förstår inte heller. Man ser ju redan nu att flera äldre dör på äldreboenden, man vet att vaccinen blir mindre effektiva med tiden och dessutom påstås det att det inte är någon brist på vaccin. Så jag förstår inte hellre varför man inte kan ta tag i en sådan enkel sak som tredje dos när man nu envisas med att öppna upp. Känns lite onödigt att offra människoliv och öka belastning på vården när man faktiskt inte skulle behöva det.
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ja, det är märkligt. Vet inte om Sverige tänker sig skänka sitt "överskott" till u-länderna kanske? FN tycker ju att de rika länderna borde dela med sig till de fattiga.

Sverige håller på att donera en mängd doser till det internationella vaccinsamarbetet Covax. I samband med öppnandet av FN:s generalförsamling lovade Sveriges statsminister Stefan Löfven att donera ännu mer till Covax.

Citat från Svenska Dagbladet 21:a september 2021:
Covax syftar till att säkra vaccintillgången i låg- och medelinkomstländer.

– Vi har hittills givit 2,45 miljarder kronor och vi ska ge ytterligare 2,1 miljarder kronor till Covax, säger Stefan Löfven.

Sverige är det land som donerat flest doser covidvaccin per capita till Covax. Hittills i år har 3,7 miljoner doser levererats, och regeringen lovar nu ytterligare minst 3,7 miljoner doser under 2022. Merparten av doserna kommer från Astra Zeneca. Covax styr över vilka länder som får ta emot vaccindonationerna. Afghanistan och Marocko hade i augusti mottagit 250 000 doser vardera, medan 200 000 doser gått till Syrien respektive Togo.
När Sverige donerar så mycket till fattiga länder, borde Sverige då inte, med gott samvete, få ge fler vaccindoser till riskgrupper inom den egna befolkningen?

Värt att notera, är att Sverige har drabbats väldigt mycket hårdare av Covid-19 än dom länder som tar emot vaccindoser från Sverige. Är det rättvist att begära att Sverige ska offra liv i den egna befolkningen, för att kunna donera doser till länder som har drabbats mycket lindrigare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in