Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Den mutation vi har nu, deltan, är från hösten 2020 och kommer från Indien.
Inga andra "livskraftiga" mutationer har vi sett sedan dess och det verkar som delta tar överhanden över de andra.
Har du sett till några andra mutationer?
Borde funnits många nu när så många varit sjuka och speciellt som antivaxxers brukar komma med att vaccinet kommer ta fram ny värre varianter. Inget vi sett hittills.
Det finns en intressant som kallas "mu" men där den började, Colombia, så verkar nu deltan ta över och trycker tillbaka mu.
Vaccinet verkar fungera rätt så bra och när det avtager i effekt behöver nog de svagare få påfyllning. Men inget sett ännu att det skulle behövas för övriga.
Du kan nog sova lugnt nu för på onsdag öppnar Sverige upp och vi kan leva som vi gjorde förut, åtminstone så länge vi är kvar i Sverige.
Really?
https://www.friatider.se/atta-ganger-fler-sjuka-med-vaccin-utan
Om du sollarbort det här som propaganda, nazism eller vad fan du vill så blir det inte bättre för det.
Jag har sett konfigurationer på smittan som verkligen förundrar mig, som exempel:
Fall #1. En tvåbarnsfamilj, mannen blir smittad och vältränad som han är så klarar han det bra men han kan klart uppmärksamma att hans kondition gått ner, han märker att hans syresättning inte är som den tidigare var.
Han isolerar sig ifrån övriga familjen men trots det så blir hans fru smittad. Dock mycket lindriga symtom, framförallt huvudvärk. Barnen är hittills känt inte smittade och lång tid har gått.
Fall #2. Ett äldre par lever tillsammans och kvinnan är i en riskgrupp beroende på diabetes. Jag har sett till att hon kan få tillgång till riktigt bra andningsskydd för att minska risken för att hon blir smittad.
Det som händer är att hennes make som lever i samma bostad har/är smittad och har inte smittat sin fru som är i en riskgrupp.
Jag fick veta detta nyligen så jag vet inte hur det ser ut just nu för nämnda, men jag upplever detta virus beter sig verkligt märkligt i sin smittspridning.