2021-09-24, 21:31
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Om SVT ska ha någon trovärdighet kan de inte publicera en annan bild än den som hände. Men eftersom majoriteten är lata får som konsumerar SVT och TV4 kan de påstå vad som helst. Andra som påpekar det är idioter, den har jag hört förut och det gulliga smeknamnet biter inte på mig.

Utgår från att du inte tittade på klippet.
Lugna ner dig och njut av att en extrem majoritet av vår befolkning var smarta att ta vaccinet!

Nu är vi snart tillbaka till livet som innan covid, tack vare vaccinet.

Nu är det bara ni antivaxxare som ligger illa till!

Det är ni som nu ligger och kvider på IVA.

Medianålder på de som nu vårdas på IVA, har gått från 64 år i juni till 40 år idag!

Allt är ju lätt att förstå då de ovaccinerade ligger ju just nu lägst bland negrer i förorten och bland vita i socialt utanförskap...
Citera
2021-09-24, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Enligt den här länken är det infektion 30 dagar innan som gäller. Grejen är den att statistiskt är det låg sannolikhet att man får covid som är asymptomatisk och samtidigt avlider av andra orsaker. Så det är en säker metod att mäta på det sättet. Sen korrelerar det väl med data om överdödliget mycket väl.

https://www.dagensmedicin.se/opinion/debatt/vi-raknar-doda-av-och-inte-med-covid-19/
Säker metod? Nej däremot så verkar det som att bara diagnosticeras med covid kan leda till döden eftersom många knappt behandlats eller tyvärr felbehandlats.
Citera
2021-09-24, 21:39
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Lugna ner dig och njut av att en extrem majoritet av vår befolkning var smarta att ta vaccinet!

Medianålder på de som nu vårdas på IVA, har gått från 64 år i juni till 40 år idag!

Allt är ju lätt att förstå då de ovaccinerade ligger ju just nu lägst bland negrer i förorten och bland vita i socialt utanförskap...
Jag chansar ett tag till då fler och fler börjar prata om dödliga vaccinskador.

https://newsvoice.se/2021/09/fatala-vaccinskador-obduktioner/

"Den 20:e september 2021 hölls en konferens vid det patologiska institutet i Reutlingen i Tyskland där resultaten från obduktioner av 40 personer som fått Covid-19-vaccin presenterades. Slutsatsen är att minst 30% av dödsorsakerna var resultatet av fatala vaccinskador."
Citera
2021-09-24, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Jag chansar ett tag till då fler och fler börjar prata om dödliga vaccinskador.

https://newsvoice.se/2021/09/fatala-vaccinskador-obduktioner/

"Den 20:e september 2021 hölls en konferens vid det patologiska institutet i Reutlingen i Tyskland där resultaten från obduktioner av 40 personer som fått Covid-19-vaccin presenterades. Slutsatsen är att minst 30% av dödsorsakerna var resultatet av fatala vaccinskador."

Du gör ett fantastiskt jobb för att väcka människor. Ibland blir det kanske tveksamt, men sluta aldrig!
"Sanning varar längst". Ett mycket sunt svenskt uttryck om hur sjukt det är med sanningar som kräver censur för att överleva.
Senast redigerad av ManManne 2021-09-24 kl. 21:51.
Citera
2021-09-24, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett

Pandemier har alltid ett slut oavsett vacciner, det är bara en fråga om antal människor som får plikta med sina liv.
Antivaxxare skulle jag nog hellre kalla ovaccinerade. Och det kan finnas många orsaker till det, och att ett 20-tal ”ligger och kvider på IVA” må glädja dig, men där finns lika många vaxxare. Detta är ingen pinnjakt på vilken grupp som drabbas hårdast, utan vi måste få tillbaka empatin människor emellan.
Den kvidande antivaxxaren kunde ha varit din bror, och innan du vet ordet av så kan även du ligga där trots dina sprutor.
Citera
2021-09-24, 21:50
Medlem
Så här skriver FHM i sitt beräkningsunderlag för vaccination av 12-15 åringar.
Vi antar ett lägre skydd från vaccinet mot deltavarianten jämfört mot skydd mot andra varianter. En dos antas ge ett 35 procentigt skydd och två doser ett 70 procentigt skydd mot infektion.
Bakom kulisserna är man alltså fullt medveten om att vaccinet har bristfälligt skydd mot att sprida deltavarianten.

Om vi utgår från deras siffror, och vaccinationsgraden, kan vi räkna ut hur fallen i samhället borde vara fördelade just nu.

Vaccinationsgrad (FHM)
2 doser 75.9%
1 dos 7.5%
Ovaccinerad 16.6%

Andel fall (beräknad)
2 doser 51.5%
1 dos 11%
Ovaccinerad 37.5%

Med FHM:s egna uppskattningar är alltså majoriteten av alla som sprider smitta i den vuxna befolkningen fullvaccinerade. Nästan två tredjedelar av dem har fått minst 1 dos.

Det är alltså betydligt mer sannolikt att vaccinerade tar in smittan på äldreboenden.
Citera
2021-09-24, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Hade Ivermectin använts tidigt så hade kanske många överlevt.

Men covid19 är fortfarande orsaken även om läkarna klantar till behandlingen

Covid är en ny sjukdom som inte kan behandlas med gammal billig medicin.

Här behövs ny medicin man kan ta patent och tjäna miljarder på.

Läkarna får inte använda ivermectin trots att dom vill.

Money talk bullshit walk.
Citera
2021-09-24, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Så här skriver FHM i sitt beräkningsunderlag för vaccination av 12-15 åringar.
Vi antar ett lägre skydd från vaccinet mot deltavarianten jämfört mot skydd mot andra varianter. En dos antas ge ett 35 procentigt skydd och två doser ett 70 procentigt skydd mot infektion.
Bakom kulisserna är man alltså fullt medveten om att vaccinet har bristfälligt skydd mot att sprida deltavarianten.

Om vi utgår från deras siffror, och vaccinationsgraden, kan vi räkna ut hur fallen i samhället borde vara fördelade just nu.

Vaccinationsgrad (FHM)
2 doser 75.9%
1 dos 7.5%
Ovaccinerad 16.6%

Andel fall (beräknad)
2 doser 51.5%
1 dos 11%
Ovaccinerad 37.5%

Med FHM:s egna uppskattningar är alltså majoriteten av alla som sprider smitta i den vuxna befolkningen fullvaccinerade. Nästan två tredjedelar av dem har fått minst 1 dos.

Det är alltså betydligt mer sannolikt att vaccinerade tar in smittan på äldreboenden.

Jag skulle vilja ha många fler grupper (BI = Bekämpad Infektion):

• BI + Vaccinerad
  • Vaccinerad + BI
  • BI
  • Vaccinerad
  • inte Vaccinerad, inte BI

Framför allt vore det intressant att veta hur många procent som har bekämpat någon variant av covid i Sverige. Random test på gatan.
Citera
2021-09-24, 22:20
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Den mutation vi har nu, deltan, är från hösten 2020 och kommer från Indien.
Inga andra "livskraftiga" mutationer har vi sett sedan dess och det verkar som delta tar överhanden över de andra.

Har du sett till några andra mutationer?
Borde funnits många nu när så många varit sjuka och speciellt som antivaxxers brukar komma med att vaccinet kommer ta fram ny värre varianter. Inget vi sett hittills.

Det finns en intressant som kallas "mu" men där den började, Colombia, så verkar nu deltan ta över och trycker tillbaka mu.

Vaccinet verkar fungera rätt så bra och när det avtager i effekt behöver nog de svagare få påfyllning. Men inget sett ännu att det skulle behövas för övriga.

Du kan nog sova lugnt nu för på onsdag öppnar Sverige upp och vi kan leva som vi gjorde förut, åtminstone så länge vi är kvar i Sverige.

Really?
https://www.friatider.se/atta-ganger-fler-sjuka-med-vaccin-utan

Om du sollarbort det här som propaganda, nazism eller vad fan du vill så blir det inte bättre för det.

Jag har sett konfigurationer på smittan som verkligen förundrar mig, som exempel:

Fall #1. En tvåbarnsfamilj, mannen blir smittad och vältränad som han är så klarar han det bra men han kan klart uppmärksamma att hans kondition gått ner, han märker att hans syresättning inte är som den tidigare var.
Han isolerar sig ifrån övriga familjen men trots det så blir hans fru smittad. Dock mycket lindriga symtom, framförallt huvudvärk. Barnen är hittills känt inte smittade och lång tid har gått.

Fall #2. Ett äldre par lever tillsammans och kvinnan är i en riskgrupp beroende på diabetes. Jag har sett till att hon kan få tillgång till riktigt bra andningsskydd för att minska risken för att hon blir smittad.
Det som händer är att hennes make som lever i samma bostad har/är smittad och har inte smittat sin fru som är i en riskgrupp.

Jag fick veta detta nyligen så jag vet inte hur det ser ut just nu för nämnda, men jag upplever detta virus beter sig verkligt märkligt i sin smittspridning.
Citera
2021-09-24, 22:20
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Enligt den här länken är det infektion 30 dagar innan som gäller. Grejen är den att statistiskt är det låg sannolikhet att man får covid som är asymptomatisk och samtidigt avlider av andra orsaker. Så det är en säker metod att mäta på det sättet. Sen korrelerar det väl med data om överdödliget mycket väl.

https://www.dagensmedicin.se/opinion/debatt/vi-raknar-doda-av-och-inte-med-covid-19/

Läs här så förstår du

https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-over-antal-avlidna-i-covid-19/datakallor-for-avlidna-i-covid-19/
Citera
2021-09-24, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Jag skulle vilja ha många fler grupper (BI = Bekämpad Infektion):

• BI + Vaccinerad
  • Vaccinerad + BI
  • BI
  • Vaccinerad
  • inte Vaccinerad, inte BI

Framför allt vore det intressant att veta hur många procent som har bekämpat någon variant av covid i Sverige. Random test på gatan.
Tyvärr finns inte den uppgiften.

Men FHM uppskattar så här många naturligt immuna i samma rapport:

0-11 år: 26,1%
12-15 år: 39,5%
16-17 år: 42,0%
18-69 år: 25,9%
70+ år: 4,3%
Citera
2021-09-24, 22:29
Medlem
Vasterass avatar
Jag har fan sagt det tidigare, rota inte runt för mycket av vad som var, det som sker nu och i framtiden är det viktigaste.
Detta virus är ett prakt exempel på hur det kan leda till något av desperation och oro, något jag kan förstå samtidigt som du har olika val att möta detta.

Citat: Svullo - "minst hjärna faller först".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in