2021-09-24, 17:24
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Nope...

3b) ...leaden ligger i ditt nick. Landet, och i synnerhet staden, är som Vosse hade sagt "tospråklig"...

Då ska vi kanske till landet som har en tvåspråkig bäver som nationaldjur The land of the beaver
Citera
2021-09-24, 17:40
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Då ska vi kanske till landet som har en tvåspråkig bäver som nationaldjur The land of the beaver

Trodde ett tag att vi var i "Skvaller" och Anna Book-tråden...

Nope inte Kanada, men då helgen närmar sig bokförs det som reguljär gissning vilket påkallar ny lead;

1b) Hörs på namnet vad de sysslar med - ung som "Volvo Trucks" men inte... ...tja "ABB" or whatever, ja ni fattar.

Kommer vara offline ett bra tag så nu har ni att fundera på! Slänger på en bonuslead;

4b) Anspelar också - lite göteborgskt - på stadens namn...
Citera
2021-09-24, 18:01
Medlem
Citat:
Trodde ett tag att vi var i "Skvaller" och Anna Book-tråden...

Nope inte Kanada, men då helgen närmar sig bokförs det som reguljär gissning vilket påkallar ny lead;

1b) Hörs på namnet vad de sysslar med - ung som "Volvo Trucks" men inte... ...tja "ABB" or whatever, ja ni fattar.

Kommer vara offline ett bra tag så nu har ni att fundera på! Slänger på en bonuslead;

4b) Anspelar också - lite göteborgskt - på stadens namn...

Finland och Vintertec OY då.. i Jorvas.. men staden.. Kyrkslätt?
Citera
2021-09-24, 22:00
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Finland och Vintertec OY då.. i Jorvas.. men staden.. Kyrkslätt?

Exakt så! Snyggt! Kyrkslätt/Kirkkonummi väster om Helsinki - tur för dig att DeValera verkar hållt sig offline... ...Jorvas i sin tur en bit utanför, tänkte "hämnas" på DeValera, att det var en högoddsare om jag och inte han hade men en finsk stad (till mitt försvar skall sägas att jag vill minnas att haft med både Tammerfors och Nystad, så ingen anledning för broderfolket att känna något agg mot undertecknad ivf... ).

En skidlift från Vintertec på tomten (!!!) samt frågan till Biling!

EDIT; Självförklarande leads, tror jag väl..?
Citera
2021-09-24, 22:10
Medlem
Citat:
Exakt så! Snyggt! Kyrkslätt/Kirkkonummi väster om Helsinki - tur för dig att DeValera verkar hållt sig offline... ...Jorvas i sin tur en bit utanför, tänkte "hämnas" på DeValera, att det var en högoddsare om jag och inte han hade men en finsk stad (till mitt försvar skall sägas att jag vill minnas att haft med både Tammerfors och Nystad, så ingen anledning för broderfolket att känna något agg mot undertecknad ivf... ).

En skidlift från Vintertec på tomten (!!!) samt frågan till Biling!

EDIT; Självförklarande leads, tror jag väl..?

Tackar! Struntar i grannar och länsstyrelsen och bygger en liten(men hög skidbacke) Kirkkonummi låter ju som en finsk porrstjärna Återkommer med en ny fråga efter jag blandat fredagsgroggen
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2021-09-24 kl. 23:07.
Citera
2021-09-24, 22:58
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Tackar! Struntar i grannar och lämsstyrelsen och bygger en liten(men hög skidbacke) Kirkkonummi låter ju som en finsk porrstjärna Återkommer med en ny fråga efter jag blandat fredagsgroggen

Sant! Med platinablont hår! (trots naturligt blond). Lite Ingrid Swede, inte lika snygg dock, glugg mellan framtänderna, men inte främmande för äventyr i sexualitetens utmarker...

Själv on the wagon igen... funkade inte "you´ve only tried like a hundred times man"... ...så här blir det en "Polarstation Z" i stället (7,5 mg zopiklon samt 200 mg Tram nersköljda med en halv Treo, VET att jag dragit receptet förut but it works! Dubbla zopin och groggen "Polarstation Zebra svarar inte" ges.

Sorry för (rekord i) OT!!!!
Citera
2021-09-24, 23:07
Medlem
Citat:
Sant! Med platinablont hår! (trots naturligt blond). Lite Ingrid Swede, inte lika snygg dock, glugg mellan framtänderna, men inte främmande för äventyr i sexualitetens utmarker...

Själv on the wagon igen... funkade inte "you´ve only tried like a hundred times man"... ...så här blir det en "Polarstation Z" i stället (7,5 mg zopiklon samt 200 mg Tram nersköljda med en halv Treo, VET att jag dragit receptet förut but it works! Dubbla zopin och groggen "Polarstation Zebra svarar inte" ges.

Sorry för (rekord i) OT!!!!

Precis!

Ny stad..

1) Nio bokstäver, en vokal på visst språk.

2) På tv nu nu kl 23.00 (24/9) kan vara till hjälp, annars Astrid Lindgren.

3) Anglosaxisk psykopat.
Citera
2021-09-25, 10:26
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Precis!

Ny stad..

3) Anglosaxisk psykopat.

Någon måste ju börja... ...är för slow för att fatta ettan, typ t ex kyrilliska vokaler eller..????

Nevermind - är åtminstone nio bokstäver och (trean) Crippen kan man ju inte påstå hade alla indianerna i kanoten s a s... ...så ett långt, långt långskott på Coldwater..?
Citera
2021-09-25, 12:49
Medlem
prominentens avatar
Helt borta men följer

Citat:
Precis!

Ny stad..

3) Anglosaxisk psykopat.
Citera
2021-09-25, 16:52
Medlem
Citat:
Någon måste ju börja... ...är för slow för att fatta ettan, typ t ex kyrilliska vokaler eller..????

Nevermind - är åtminstone nio bokstäver och (trean) Crippen kan man ju inte påstå hade alla indianerna i kanoten s a s... ...så ett långt, långt långskott på Coldwater..?

Haha Det är:

1b) Kymriska.
Citera
2021-09-25, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Helt borta men följer

Ledtråd 2 och 3 rör samma person, blir kanske lättare då
Citera
2021-09-25, 23:08
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ledtråd 2 och 3 rör samma person, blir kanske lättare då

Nu har jag inte rätt svar på tråden men jag tycker att vi ska försöka att hålla oss ifrån dessa meningar:

3) Anglosaxisk psykopat

Inte för att du kanske har rätt utan mer för att utvidga de personliga sökparametrarna för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in