2021-09-24, 21:05
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Fupparna innehåller en hel del samma chattar. Känns som att det är mycket snack och lite verkstad. Min chafför kan inte har du en? Vapnet försvann har ni en? Kan ni fixa grabbar. Fixa lägenhet jag fixar bil men ingenting händer. 😂

Sen förstår jag inte. Musti & bilal satt för mordet på karolin naifs fru ahmed som är bilals bror ska försöka döda musti, men bilal då? Hur har dem låtit ahmed vara med på detta? Det snackas mycket skit om honom i chattarna också. Läste något om att dani gett ahmed en varning elr ngt.

Haha, ja det är jävligt mycket "Stefan & Krister"-buskis i chattarna, precis som du säger 😂 Helt seriöst, nu vill jag iof inte på något sätt uppmana till mord, men hur svårt kan det vara att planera och genomföra den här typen av saker? "Oj, ska bara skruva fast styrdes på mopeden först" , "kan du fixa handskar?", "asså, grabbarna kör på GPS så de kan säkert inte ta den där vägen som är säkrast att ta för att inte polisen ska ta dem" osv. Jisses!

Det där med Bilal och Ahmed: jag minns att vi spekulerade kring det där i K*rolin-tråden. Det var nåt i stil med: Bilal var en av skyttarna i mordförsöket på Niffe, men där K*rolin sköts ihjäl istället. Niffe, och Dani, satte då ett pris på Bilals huvud, men gav honom och de andra bröderna valet att gå över till Danis sida. Därför som Ahmed är inblandad i det här målet. Eller missuppfattade jag din fråga?
Citera
2021-09-24, 21:06
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Tror man kan få se den som åtalad.

Jag rättar mig själv: jag tror vem som helst kan begära ut den egentligen, men att vissa domstolar nekar, ofta grundat på sekretess (man finner väl heller inte det som fruktbart att sekretess-rensa just slasken bara för att EN privatperson begär ut den med tanke på jobbet). I just det här fallet kär väl slasken vara gigantisk, så jag fattar inte varför man skulle vilja få ut den överhuvudtaget.
Citera
2021-09-24, 21:09
Moderator
Mappings avatar
Är det någon som vågar sig på en teori om vem som gömmer sig bakom Encro-aliaset "Wovensock"? Det har ju Polisen inte själva koll på i alla fall.
Citera
2021-09-24, 21:15
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Haha, ja det är jävligt mycket "Stefan & Krister"-buskis i chattarna, precis som du säger 😂 Helt seriöst, nu vill jag iof inte på något sätt uppmana till mord, men hur svårt kan det vara att planera och genomföra den här typen av saker? "Oj, ska bara skruva fast styrdes på mopeden först" , "kan du fixa handskar?", "asså, grabbarna kör på GPS så de kan säkert inte ta den där vägen som är säkrast att ta för att inte polisen ska ta dem" osv. Jisses!

Det där med Bilal och Ahmed: jag minns att vi spekulerade kring det där i K*rolin-tråden. Det var nåt i stil med: Bilal var en av skyttarna i mordförsöket på Niffe, men där K*rolin sköts ihjäl istället. Niffe, och Dani, satte då ett pris på Bilals huvud, men gav honom och de andra bröderna valet att gå över till Danis sida. Därför som Ahmed är inblandad i det här målet. Eller missuppfattade jag din fråga?
Nu minns jag inte vem det gällde eller vilka som pratade(jag vet sorry..) men i en chatt(jag har bara kommit till sida 456 i Bennets väg) sägs det ungefär ”kan ni inte låta honom skjuta några sen kan ni göra er av med honom”.

Kan ju va en sån grej också menar jag.

Edit: Det är sonictin som skriver till wovensock, sida 58: ”ok men kan ni låta han skjuta några av dessa sen efter knulla honom” och listar sen

Musti
Wasim
Nasim
Nabil
Diab
Grodan
Senast redigerad av massuppfittaren 2021-09-24 kl. 21:23.
Citera
2021-09-24, 21:18
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Nu minns jag inte vem det gällde eller vilka som pratade(jag vet sorry..) men i en chatt(jag har bara kommit till sida 456 i Bennets väg) sägs det ungefär ”kan ni inte låta honom skjuta några sen kan ni göra er av med honom”.

Kan ju va en sån grej också menar jag.

Du menar att det skulle avse Ahmed?
Citera
2021-09-24, 21:21
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Du menar att det skulle avse Ahmed?
Jag snurrade nog ihop det, se min edit.
Citera
2021-09-24, 21:46
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Jag snurrade nog ihop det, se min edit.

Ah, såg inte det förrän nu. Grejen är att vi inte vet vem Wovensock är, så frågan är vem som avses vara skytten i den chatten, och vem det då är som ska "knullas" efter att han lyckats skjuta någon på listan? För, Ahmed verkar ju inte själv tänka sig att agera skytt i chattarna där han är med, utan bara arbetsleda andra, som jag tolkar det.
Citera
2021-09-24, 21:48
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ah, såg inte det förrän nu. Grejen är att vi inte vet vem Wovensock är, så frågan är vem som avses vara skytten i den chatten, och vem det då är som ska "knullas" efter att han lyckats skjuta någon på listan? För, Ahmed verkar ju inte själv tänka sig att agera skytt i chattarna där han är med, utan bara arbetsleda andra, som jag tolkar det.
Bra fråga! Jag borde absolut läsa mer innan jag uttalar mig mer känner jag!
Citera
2021-09-24, 22:24
Medlem
rigbos avatar
Wovensock omnämns i fuppen gällande tråden (FB) Fyra män häktade: bomber, skjutvapen och knark i Staffanstorp - 200903

Mapping laddade upp den https://anonfiles.com/fcBfB98fq8/Lunds_TR_B_2027-20_Aktbil_168_Sekretess_maskad_pdf

På sidan 922 (899 enligt numreringen på sidan) framgår att användaren rudetruck (Mirza Nezirevic) har angett Oliver som namn för encroaliaset wovensock.

Jag är inte tillräckligt insatt för att lista ut vem det är men någon annan kanske vet?

Jag är inte säker på att polisen inte vet. I flera andra encrofuppar är vissa encroalias inte knutna till någon person. Samma encroalias kan dock förekomma som tilltalad i ett annat mål.
Citera
2021-09-24, 22:44
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Wovensock omnämns i fuppen gällande tråden (FB) Fyra män häktade: bomber, skjutvapen och knark i Staffanstorp - 200903

Mapping laddade upp den https://anonfiles.com/fcBfB98fq8/Lunds_TR_B_2027-20_Aktbil_168_Sekretess_maskad_pdf

På sidan 922 (899 enligt numreringen på sidan) framgår att användaren rudetruck (Mirza Nezirevic) har angett Oliver som namn för encroaliaset wovensock.

Jag är inte tillräckligt insatt för att lista ut vem det är men någon annan kanske vet?

Jag är inte säker på att polisen inte vet. I flera andra encrofuppar är vissa encroalias inte knutna till någon person. Samma encroalias kan dock förekomma som tilltalad i ett annat mål.

Bra grävt! Och, jag borde såklart själv sökt igenom alla mina FUPar så att jag hade hittat den du länkade till Hursomhelst, det finns ju en Oliver Didrickss*n i FUP som rör det här målet (i den här tråden) så det är väl inte helt omöjligt att det är han som är Wovensock? Fast, helt galet om Polisen själva inte sökt efter Wovensock i andra mål och kors-refererat kan man ju tycka?

Jag är ganska säker på att Polisen i iden här utredningen INTE vet vem Wovensock är. De har full koll på vem t.ex. Sonictin är (Biggie) men väljer att maska foto på honom i nästan hela FUP eftersom han är på rymmen och därför inte är del av just detta åtal. Så, att Polisen inte bara maskar foto på Wovensock i chattarna, utan dessutom har en svart silhuett med ett vitt frågetecken i säger man att de inte har en susning om vem det skulle kunna vara. Annars skulle de visat jämförelser för att försöka leda i bevis vem det KANSKE kunde vara, tycker jag. När jag läste vad Wovensock skrivit i chattarna slogs jag av att språket låter "White trash" och inte så mycket orten-svenska, så kan mycket väl vara en svenskfödd "svenne" som i fallet med Oliver Didrickss*n. Men, bara spekulationer från min sida.
Citera
2021-09-24, 22:56
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av rigbo

Någonstans i något förhör framgår det att polisen anser att wowensock används av Ol*ver Didr*ksson (i,i). Hans bror Ph*lip använder alias boldsnail. Vet inte om de bytt namn eller nåt, finns inga personer med de namnen i folkbokföringen.

wovensock gör affärer med foxkurdish som är ledaren i den stora knarkligan i Uppsala
(FB) Knark och 1 Mkr på hotellrum, Stockholm april 2020. 5 gripna, från 26 till 78 år. Se specifikt aktbilaga 604.
Citera
2021-09-24, 23:13
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Någonstans i något förhör framgår det att polisen anser att wowensock används av Ol*ver Didr*ksson (i,i). Hans bror Ph*lip använder alias boldsnail. Vet inte om de bytt namn eller nåt, finns inga personer med de namnen i folkbokföringen.

wovensock gör affärer med foxkurdish som är ledaren i den stora knarkligan i Uppsala
(FB) Knark och 1 Mkr på hotellrum, Stockholm april 2020. 5 gripna, från 26 till 78 år. Se specifikt aktbilaga 604.

Tack, bra grävt 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in