Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Woods
Där kan jag verkligen hålla med dig! Hur i helvete kan det vara viktigare att vaccinera små barn och försöka övertyga oss som valt att avstå, istället för att erbjuda booster-dos åt de som vaccinerade sig tidigt, framför allt gamla och andra riskgrupper?
Tegnell sade häromdagen att det är viktigare att nå ut brett än att börja en ny runda vaccinering.
Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Jag tycker man borde verka för ökad vaccinationstäckning OCH införa ett rullande schema så att alla som fick sin dos för +6 månaders sedan nu får en tredje spruta.
Dom borde även få en fjärde. Alla verkar tro att det räcker med en spruta denna rundan, men har antikropparna försvunnit så börjar man på noll igen tänker jag. Dubbel vaccinering ska göras med detta vaccin är normen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Woods
Så om man inte vill ta ett ännu ej färdigtestat läkemedel så förutsätts man vara ett "socialfall"?
Vaccinisternas argument verkar sannerligen tryta när de koncentrerar sig på att förolämpa sina meningsmotståndare istället för att föra saklig argumentation.
Hur skall ni göra nu när smittkedjor där samtliga är vaccinerade börjar upptäckas? Skall ni skylla det på "antivaxxarna"?
Ja det verkar alltid vara dom ovaccinerade som smittar mest. Dom får gå med stamband. Allt för att fler ska vaccineras.