2021-09-24, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Där kan jag verkligen hålla med dig! Hur i helvete kan det vara viktigare att vaccinera små barn och försöka övertyga oss som valt att avstå, istället för att erbjuda booster-dos åt de som vaccinerade sig tidigt, framför allt gamla och andra riskgrupper?

Tegnell sade häromdagen att det är viktigare att nå ut brett än att börja en ny runda vaccinering.

Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag tycker man borde verka för ökad vaccinationstäckning OCH införa ett rullande schema så att alla som fick sin dos för +6 månaders sedan nu får en tredje spruta.

Dom borde även få en fjärde. Alla verkar tro att det räcker med en spruta denna rundan, men har antikropparna försvunnit så börjar man på noll igen tänker jag. Dubbel vaccinering ska göras med detta vaccin är normen.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Så om man inte vill ta ett ännu ej färdigtestat läkemedel så förutsätts man vara ett "socialfall"?
Vaccinisternas argument verkar sannerligen tryta när de koncentrerar sig på att förolämpa sina meningsmotståndare istället för att föra saklig argumentation.

Hur skall ni göra nu när smittkedjor där samtliga är vaccinerade börjar upptäckas? Skall ni skylla det på "antivaxxarna"?

Ja det verkar alltid vara dom ovaccinerade som smittar mest. Dom får gå med stamband. Allt för att fler ska vaccineras.
Citera
2021-09-24, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Berätta vilka som inte får komma till tals ?

Logik är troligtvis inte din starka sida men betänk förljande:

Är det troligt att man inte bjuder in en seriös motståndare för att man inte vill upplysa allmännheten om eventuella brister i motståndarens argument,

eller är det kanske troligare att man inte bjuder in en motståndare för att man vet att motstårens argumenten är svåra att hantera och bemöta på ett sakligt sätt?
Citera
2021-09-24, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nu har ytterligare 8 personer fått sätta livet till. Flockimmunitetsexperimentet genom nedsmittning är tydligen tänkt att återupptas nästa månad också. Man undrar hur det kommer sluta, nu när vaccinationseffekterna ser ut att klinga av. Någon större brådska att förse befolkningen med en tredje dos tycks inte föreligga.

Känns som regeringen totalt har abdikerat i frågan.

Du menar att ytterligare åtta 85-åringar dött på äldreboenden med Covid? Stopp pressarna!
Citera
2021-09-24, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
Det är också helt riskfritt för läkaren , ingen kommer undrar om du verkligen fick vaccinet även om du blir sjuk, vaccinerna är så dåliga att det är det nya normala.

Precis som i nazi-tyskland, kan vi nog räkna med nyttiga idioter som testar samma för att sedan rapportera läkaren.
Citera
2021-09-24, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Precis som i nazi-tyskland, kan vi nog räkna med nyttiga idioter som testar samma för att sedan rapportera läkaren.
Nja, läkaren ger en saltlösning till alla, ingen kommer ju märka det ändå!
Citera
2021-09-24, 17:41
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomas.Vresros
Du menar att ytterligare åtta 85-åringar dött på äldreboenden med Covid? Stopp pressarna!

Det vore intressant att se hur många som dör av förkylning nu. Det mäts ju inte. Om man haft en förkylning 30 dagar innan dödstillfället vilket är kriterierna för covid.
Citera
2021-09-24, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Så om du får lunginflammation och rekommendationen är antibiotika då väljer du hellre att du troligen avlider än att gynna läkemedelsbolagen?

Nej jag proppar inte i mig medicin och äter väldigt rätt men fått borrelia några gånger och hade jag då vägrat antibiotika hade jag nog inte varit kvar.

65+ och inte varit borta från arbetet mer än en dag de senaste 20 åren. (magsjuk en fredag)
Ja jag gynnar läkemedelsbolagen varje år när jag tar influensasprutan regelbundet sedan 1994. Inte för att jag är någon riskgrupp utan för att jag hatar att vara sjuk vilket jag blev 1993 av influensa.

Hade vi haft småbarn hade vi gärna låtit dem få vaccin också med de är runt 30 år nu och fixar sådant själva.

Jag har följt denna tråden från start och bidragit till att jag klarat mig och min familj utan att drabbas av covid. I början fanns det väldigt betydelsefull fakta om viruset och dess spridning vilket myndigheterna här var jäkligt sena med att få fram.

Älskar livet och vill vara frisk.

Att ta medicin som man behöver låter ju rimligt. Framför allt om man riskerar att dö av exempelvis bakteriell lunginflammation. Men om alla tar antibiotika varje gång man känner sig krasslig bara för att minska risken att få bakteriella komplikationer då uppstår antibiotikaresistens. Då kommer inte antibiotikan kunna rädda de fåtal som verkligen behöver det. Samma visa med opioder. Det finns ett fåtal som faktiskt behöver dessa mediciner men om det skrivs ut höger och vänster har man plötsligt 100 000 döda på ett år i USA. Och då pratar vi inte multisjuka 82-åringar. Båda dessa exemplen drivs fram av läkemedelsbolagen. Det är därför folket i usa har mindre förtroende för denna bransch än någon annan. Lägre än vapenindustrin och oljebolagen. Min poäng är att makt och pengar driver människor till missbruk av allt på denna planet. Det är upp till oss att avgöra när något är nödvändigt eller ej. Ibland är det såklart svårt att stå emot när politiker har sina agendor, Aftonbladet vill sälja klick och läkemedelsindustrin har en lobbyverksamhet större än amerikanska militären. Då hamnar man mitt i stormen. Vissa står stadigt i vinden och tar till sig statistik för att avgöra vad som är nödvändigt på längre sikt. Vissa skräms upp och köper den kortsiktiga lösningen.
Senast redigerad av hasse3344 2021-09-24 kl. 17:45.
Citera
2021-09-24, 17:43
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Nu har jag inte skrivit att det är livsfarligt. Så blir lite svårt att argumentera när jag måste rätta varje gång innan jag kan ge en egen förklaring.

Men experter, läkare och läkemedelsverket påstår att de är helt ofarliga.
Hur kan de veta vilka biverkningar som kommer i framtiden? Märkligt att du inte reflekterar över det.

Vilka skador kan komma i framtiden efter covidinfektion? Det vet du ingenting om. Allt ska ställar i relation. Välj covidinfektion eller vaccin.
Citera
2021-09-24, 17:54
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Vilka skador kan komma i framtiden efter covidinfektion? Det vet du ingenting om. Allt ska ställar i relation. Välj covidinfektion eller vaccin.
Exakt. Men valmöjligheten är borta i flera länder där det påtvingas så är det bara en tidsfråga innan det kommer hit.
Citera
2021-09-24, 18:01
Avstängd
Melange5738s avatar
Grejen är att när man läser den här tråden så får man för sig att det är en majoritet av svenskar som inte har vaccinerat sig men i nästan alla åldersgrupper är det ju minst 80-90% av alla etniska svenskar som valt att göra det. Den stora majoriteten av de ca 25% som inte är vaccinerade idag är antingen under 18 (vilket gör att de inte får skriva i den här tråden) eller födda i utlandet vilket också är en smula märkvärdigt på just det här forumet.
Citera
2021-09-24, 18:05
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Alla som är motståndare till sprut-hysterin. Har du lyckats undgå det?
Vill du motbevisa det så kan du ju enkelt göra det genom att ge ett enda exempel, där någon sådan har fått komma till tals i MSM utan att baktalas. Ett enda!
... och om du menar att inte en enda seriös motståndare till sprut-hysterin existerar, så kan vi lägga ner. I så fall är du verkligen en fullidiot.

Nämn några ?
Citera
2021-09-24, 18:11
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Logik är troligtvis inte din starka sida men betänk förljande:

Är det troligt att man inte bjuder in en seriös motståndare för att man inte vill upplysa allmännheten om eventuella brister i motståndarens argument,

eller är det kanske troligare att man inte bjuder in en motståndare för att man vet att motstårens argumenten är svåra att hantera och bemöta på ett sakligt sätt?

Är det troligt att alla forskare och media är köpta i världens mest granskade händelse??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in