Citat:
Ursprungligen postat av
Fighter83
---Och väldigt tveksam att tex PU och PeNi skulle varit vänner ? Kände till varandra möjligtvis.
Jag har aldrig kopplat PeNi till PU, däremot har jag kopplat honom till JöLa. Det är en svag punkt i teorin. Den bygger på Loudamus uppgifter att PeNi umgicks med en man med rötter i Norrköping.
Om man tittar på
kvinnor i Mariestad som har rötter i Östergötland och som är i lämplig ålder att vara PeNi:s sambo och är ogifta så får man en lista på 11 namn. Endast en av dem är från Norrköping: Ro*si Br*andt. Hennes bror ToBr var 2½ år när hon föddes. Jag vet inte när de flyttade från Norrköping. Hur som helst bodde RoBr i samma hus på Vasavägen som PeNi i slutet av 1990.
RoBr är alltså en möjlig kandidat, ett antagande...
Om PeNi var sambo med RoBr så umgicks han naturligt med ToBr som bodde mitt emot PeNi vid parkeringsplatsen på Bråten. ToBr:s och RoBr plastmamma hette A*gerbring och är moster till JöLa. PeNi bor dessutom i en lägenhet som JöLa bodde i hösten 1990. Efter honom bodde en dansk och sedan PeNi. Den förste dansken flyttade på vårvintern 1992 enligt Skatteverket.
Enligt Loudamus kom PeNi efter den förste dansken. Möjligtvis är det RoBr som tagit över lägenheten efter förste dansken medan PeNi bara var sambo på prov och behöll lägenheten på Vasavägen, ev utlånad officiellt eller inofficiellt till en bekant. Att PeNi flyttade in i lägenheten efter dansken har jag en extern källa för, en person som var med på samma fest som ErAn och PeNi på kvällen den 13 juni.
Enligt min källa från den festen var det eventuellt så att det var första gången PeNi träffade kvinnan som kom att föda hans son. Min källa är inte helt säker på att det var exakt den kvällen men i alla fall mycket nära i tid. Eftersom Skatteverket vet att den förste dansken flyttade på vårvintern så finns det starka skäl att tro att Loudamus uppgifter om att PeNi flyttat in innan Helena försvann.
Att PeNi växlat sambo vid denna tid framgår också av Loudamus uppgifter, så det finns många olika källor som går att förena, vilket styrker att Loudamus ögonvittne verkligen noterade fakta kring PeNi den sommaren.