2021-09-24, 15:23
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Intressant! Menar du att forskning kring pandemin bedrivs på fel premisser? Isåfall, vad är felaktigt?
Det har väl ändå stötts och blötts här i över ett år. Så är det någon mening att jag rapar upp det igen och så går vi ett varv till och avslutar med att det är jag som är den tokiga foliehatten som inte tror på officiella rapporteringar.

Eftersom jag inte kommer ändra åsikt och vet med största säkerhet att du heller inte viker dig en tum så känns det som bortkastad tid.
Citera
2021-09-24, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Inte ett dugg spruträdd.
Har dock haft covid 2ggr varav den andra var löjligt mild, är helt ointresserad av att vara försökskanin.

Det är skandal att inte styrkt genomgången infektion ska räcka som "pass"! Jag skulle tro att det kommer senare, allt annat är idiotiskt.
Citera
2021-09-24, 15:26
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Vaccin gör dig inte frisk !! Det minskar din risk att bli sjuk.
Kom på en sak till. Denna spruta som ni ska ta nu kanske resten av era liv kan ses ungefär som de medicinerna som man fortsätter ta som jag nämnde i ett tidigare svar.

Men ett smart drag. Förut när man blev sjuk fick man ett piller som tog bort bieffekterna men inte botade.

Nu får man en spruta när man är frisk så man inte ska bli sjuk.
Senast redigerad av Lugnochro 2021-09-24 kl. 15:39.
Citera
2021-09-24, 15:35
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Vaccin gör dig inte frisk !! Det minskar din risk att bli sjuk.

.. och om risken är nästintill obefintlig?

Edit (nu är det inte längre riskera tt dö eller bli allvarligt sjuk och hamna på IVA.. utan endast lite sjuk)
Senast redigerad av MittMalmoe 2021-09-24 kl. 15:39.
Citera
2021-09-24, 15:39
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Ja jag ska lägga ner den teorin. Men om nästa "variant" innefattar oregelbundna blodplättar hos vaccinerade kommer jag lyfta frågan igen eftersom Lonza som anses vara bäst på att tillverka magnetiskt grafenoxid i nanoformat är även de som tillverkar ingredienserna till Modernas vaccin.

https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/lonza-invests-new-production-line-china-2021-08-23/?taid=61233ce9ced6e00001766218&utm_campaign=truean them&utm_medium=trueanthem&utm_source=twitter

Vore nog lämpligare att du startar en egen tråd eller håller detta i en med "alternativa teorier"

Det finns speciella metoder för att göra grafen magnetiskt men fullständigt orimligt att de får till något sådant i ett relativt snabb utvecklat vaccin också.

Det finns starka magneter på Clas Ohlson att köpa så varför börjar du inte experimentera på dig själv. Men du är väl troligen ovaccinerad. Så varför inte gå och ta vaccinet nu så kan du gå hem och börja leka med dig själv.
Citera
2021-09-24, 15:40
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Vore nog lämpligare att du startar en egen tråd eller håller detta i en med "alternativa teorier"

Det finns speciella metoder för att göra grafen magnetiskt men fullständigt orimligt att de får till något sådant i ett relativt snabb utvecklat vaccin också.

Det finns starka magneter på Clas Ohlson att köpa så varför börjar du inte experimentera på dig själv. Men du är väl troligen ovaccinerad. Så varför inte gå och ta vaccinet nu så kan du gå hem och börja leka med dig själv.
Har ju lagt ner det så ta inte upp det igen då.
Citera
2021-09-24, 15:42
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Hur länge är man ”försökskanin” enligt dig?

USA kommer iofs inte sakna svenska socialfall, så stanna du hemma..
Så om man inte vill ta ett ännu ej färdigtestat läkemedel så förutsätts man vara ett "socialfall"?
Vaccinisternas argument verkar sannerligen tryta när de koncentrerar sig på att förolämpa sina meningsmotståndare istället för att föra saklig argumentation.

Hur skall ni göra nu när smittkedjor där samtliga är vaccinerade börjar upptäckas? Skall ni skylla det på "antivaxxarna"?
Citera
2021-09-24, 15:45
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Kom på en sak till. Denna spruta som ni ska ta nu kanske resten av era liv kan ses ungefär som de medicinerna som man fortsätter ta som jag nämnde i ett tidigare svar.

Men ett smart drag. Förut när man blev sjuk fick man ett piller som tog bort bieffekterna men inte botade.

Nu får man en spruta när man är frisk så man inte ska bli sjuk.
Och vad stör det dig att vi har tagit vaccin och kanske behöver en påfyllnad till senare?

Stör det dig också att vi många har tagit vaccin mot TBE?
För ett skydd krävs det 4 sprutor om man är lite äldre.

Lev dit liv och skit i andra. När du blir gammal så tycker jag du ska strunta i läkemedel och vaccin.
Citera
2021-09-24, 15:47
Medlem
IMBILDENs avatar
Nu har ytterligare 8 personer fått sätta livet till. Flockimmunitetsexperimentet genom nedsmittning är tydligen tänkt att återupptas nästa månad också. Man undrar hur det kommer sluta, nu när vaccinationseffekterna ser ut att klinga av. Någon större brådska att förse befolkningen med en tredje dos tycks inte föreligga.

Känns som regeringen totalt har abdikerat i frågan.
Citera
2021-09-24, 15:51
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
.. och om risken är nästintill obefintlig?

Edit (nu är det inte längre riskera tt dö eller bli allvarligt sjuk och hamna på IVA.. utan endast lite sjuk)

Det är upp till var och än att bestämma . Men risken att bli riktigt risig ( sänkt) är inte obefintlig. Det är en hel del yngre 30-50 år som tappat lukt smak, eller varit utmattad i feber någon/ några veckor utan att behöva vård. Googla björklövens hockeylag tex .. och i den stunden ( mina tankar) tror jag men inte är så lugn då man inte vet när det vänder ..
Citera
2021-09-24, 15:52
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Och vad stör det dig att vi har tagit vaccin och kanske behöver en påfyllnad till senare?

Stör det dig också att vi många har tagit vaccin mot TBE?
För ett skydd krävs det 4 sprutor om man är lite äldre.

Lev dit liv och skit i andra. När du blir gammal så tycker jag du ska strunta i läkemedel och vaccin.
Stör inte mig alls på ni har tagit det. Det som jag störs på i den här debatten är att de ska vaccinera barnen. Vuxna gör sitt eget val. Stör mig förvisso även på att det finns de som inte ger sig om att alla ska med men de är väl uteslutande aktieägare.

Är redan gammal och struntar redan i läkemedel och vaccin.
Citera
2021-09-24, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Det är skandal att inte styrkt genomgången infektion ska räcka som "pass"! Jag skulle tro att det kommer senare, allt annat är idiotiskt.

Det fungerar ju i alla övriga europeiska länder, bara Sverige som ställer sig vid sidan av och ska peka ut syndarna. I övriga länder ingår alternativ i form av testning och antikroppar. Vet inte om det är Luther som sitter så fast i ryggraden på de äldre vita män som leder Folkhälsomyndigheten och regeringen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in