2021-09-24, 15:54
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nu har ytterligare 8 personer fått sätta livet till. Flockimmunitetsexperimentet genom nedsmittning är tydligen tänkt att återupptas nästa månad också. Man undrar hur det kommer sluta, nu när vaccinationseffekterna ser ut att klinga av. Någon större brådska att förse befolkningen med en tredje dos tycks inte föreligga.

Känns som regeringen totalt har abdikerat i frågan.
Där kan jag verkligen hålla med dig! Hur i helvete kan det vara viktigare att vaccinera små barn och försöka övertyga oss som valt att avstå, istället för att erbjuda booster-dos åt de som vaccinerade sig tidigt, framför allt gamla och andra riskgrupper?
Citera
2021-09-24, 15:56
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Nu diskuterade vi sjukvårdens enighet och ensidiga information gällande åsikter där jag tog upp att det alltid har varit en överdriven tilltro till läkemedelsindustrin där även vaccinet ingår. En tilltro jag saknar och som naturligtvis även gäller Covidvaccin.

Om någon i TV-soffan skulle säga att vaccinet gör dig sjuk skulle du då tro personen eftersom den sitter i en tv-soffa. Nej, för din tro är förblindad av all vetskap och kunskap du inhämtat från auktoritära människor i branschen och det förstår jag.

Hade mina nära och kära ” överläkare, allmänläkare ssk” sagt att vaccinet är livsfarligt hade jag lyssnat på dem i tv soffan ja . Men nu meddelar de att de som dessa ssk säger på länkarna stämmer med deras vardag på jobbet . Är det inte märkligt om jag skulle misstro dem då? Är det inte heller märkligt att du misstror dessa länkar utan någon egen information som isf skulle bevisa motsatsen till Verkligheten på våra sjukhus. Väldigt märkligt att du inte reflekterar över detta ..
Citera
2021-09-24, 16:01
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Där kan jag verkligen hålla med dig! Hur i helvete kan det vara viktigare att vaccinera små barn och försöka övertyga oss som valt att avstå, istället för att erbjuda booster-dos åt de som vaccinerade sig tidigt, framför allt gamla och andra riskgrupper?

Jag tycker man borde verka för ökad vaccinationstäckning OCH införa ett rullande schema så att alla som fick sin dos för +6 månaders sedan nu får en tredje spruta.
Citera
2021-09-24, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nu har ytterligare 8 personer fått sätta livet till. Flockimmunitetsexperimentet genom nedsmittning är tydligen tänkt att återupptas nästa månad också. Man undrar hur det kommer sluta, nu när vaccinationseffekterna ser ut att klinga av. Någon större brådska att förse befolkningen med en tredje dos tycks inte föreligga.

Känns som regeringen totalt har abdikerat i frågan.

Samtidigt hur hemskt det än låter, det är ju känt att de som bor på särskilt boende mer sällan överlever tre år. De är nästan alltid multisjuka när de kommer dit. Är det inte covid kommer riskerna med säsongsinfluensa, lunginflammation eller vinterkräksjuka.
Senast redigerad av Lokatten66 2021-09-24 kl. 16:08. Anledning: En bokstav missats
Citera
2021-09-24, 16:07
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Om det här viruset är så farligt, hur kommer det sig att alla tjockisar fortfarande verkar leva?
Tjockisar överrallt tamigfan. Tycker de borde rykt nu?
Citera
2021-09-24, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Det är upp till var och än att bestämma . Men risken att bli riktigt risig ( sänkt) är inte obefintlig. Det är en hel del yngre 30-50 år som tappat lukt smak, eller varit utmattad i feber någon/ några veckor utan att behöva vård. Googla björklövens hockeylag tex .. och i den stunden ( mina tankar) tror jag men inte är så lugn då man inte vet när det vänder ..

Ja, covid ger besvär som liknar andra virusinfektioner.
Citera
2021-09-24, 16:08
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Hade mina nära och kära ” överläkare, allmänläkare ssk” sagt att vaccinet är livsfarligt hade jag lyssnat på dem i tv soffan ja . Men nu meddelar de att de som dessa ssk säger på länkarna stämmer med deras vardag på jobbet . Är det inte märkligt om jag skulle misstro dem då? Är det inte heller märkligt att du misstror dessa länkar utan någon egen information som isf skulle bevisa motsatsen till Verkligheten på våra sjukhus. Väldigt märkligt att du inte reflekterar över detta ..
Nu har jag inte skrivit att det är livsfarligt. Så blir lite svårt att argumentera när jag måste rätta varje gång innan jag kan ge en egen förklaring.

Men experter, läkare och läkemedelsverket påstår att de är helt ofarliga.
Hur kan de veta vilka biverkningar som kommer i framtiden? Märkligt att du inte reflekterar över det.
Citera
2021-09-24, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Samtidigt hur hemskt det än låter, det är ju känt att de som bor på särskilt boende mer sällan överlever tre år. De är nästan alltid multisjuka när de kommer dit. Är det inte covid kommer riskerna med säsongsinfluensa, lunginflammation eller vinterkräksjuka.
Var femte dör inom en månad konstaterade man i Stockholm för några år sedan. Så lyckas man överleva i tre år är man en veteran.
Citera
2021-09-24, 16:14
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Stör inte mig alls på ni har tagit det. Det som jag störs på i den här debatten är att de ska vaccinera barnen. Vuxna gör sitt eget val. Stör mig förvisso även på att det finns de som inte ger sig om att alla ska med men de är väl uteslutande aktieägare.

Är redan gammal och struntar redan i läkemedel och vaccin.
Så om du får lunginflammation och rekommendationen är antibiotika då väljer du hellre att du troligen avlider än att gynna läkemedelsbolagen?

Nej jag proppar inte i mig medicin och äter väldigt rätt men fått borrelia några gånger och hade jag då vägrat antibiotika hade jag nog inte varit kvar.

65+ och inte varit borta från arbetet mer än en dag de senaste 20 åren. (magsjuk en fredag)
Ja jag gynnar läkemedelsbolagen varje år när jag tar influensasprutan regelbundet sedan 1994. Inte för att jag är någon riskgrupp utan för att jag hatar att vara sjuk vilket jag blev 1993 av influensa.

Hade vi haft småbarn hade vi gärna låtit dem få vaccin också med de är runt 30 år nu och fixar sådant själva.

Jag har följt denna tråden från start och bidragit till att jag klarat mig och min familj utan att drabbas av covid. I början fanns det väldigt betydelsefull fakta om viruset och dess spridning vilket myndigheterna här var jäkligt sena med att få fram.

Älskar livet och vill vara frisk.
Citera
2021-09-24, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Om det här viruset är så farligt, hur kommer det sig att alla tjockisar fortfarande verkar leva?
Tjockisar överrallt tamigfan. Tycker de borde rykt nu?
De har kanske vaccinerat sig, de är ju vana vid sprutor så en mer eller mindre spelar ingen roll.
Citera
2021-09-24, 16:19
Medlem
Kvastfeningens avatar
Är det någon som vet hur många som dött med covid enbart 2021?

För övrigt undrar jag hir länge vi ska ackumulera antalet döda i covid?
Hittills har vi räknat över två influensasäsonger och tar vi med denna vinter så är vi uppe i tre.

Jag hörde på radion att dom varnade för att vanliga flunsan skulle kunna ta livet av flera tusen i vinter. Jag antar att alla här inne är lika oroliga för den och kräver att vi även testar alla med symptom för influensorna och noga övervakar antal döda med positivt influensaprov inom 30 dagar.
Sen ska vi antar jag från och med nu ackumulera antal döda tills vi utrotat influensan precis som med covid.... ..

Eller så inser ni här inne att ingen är odödlig och i alla tider har äldre dött i luftvägsinfektioner. Vi har försökt och lyckats bromsa det värsta med restriktioner och vaccin och nu är det dags att gå vidare.
Citera
2021-09-24, 16:20
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Så om du får lunginflammation och rekommendationen är antibiotika då väljer du hellre att du troligen avlider än att gynna läkemedelsbolagen?

Nej jag proppar inte i mig medicin och äter väldigt rätt men fått borrelia några gånger och hade jag då vägrat antibiotika hade jag nog inte varit kvar.

65+ och inte varit borta från arbetet mer än en dag de senaste 20 åren. (magsjuk en fredag)
Ja jag gynnar läkemedelsbolagen varje år när jag tar influensasprutan regelbundet sedan 1994. Inte för att jag är någon riskgrupp utan för att jag hatar att vara sjuk vilket jag blev 1993 av influensa.

Hade vi haft småbarn hade vi gärna låtit dem få vaccin också med de är runt 30 år nu och fixar sådant själva.

Jag har följt denna tråden från start och bidragit till att jag klarat mig och min familj utan att drabbas av covid. I början fanns det väldigt betydelsefull fakta om viruset och dess spridning vilket myndigheterna här var jäkligt sena med att få fram.

Älskar livet och vill vara frisk.
Finns alternativ till de två du tog upp men är väl mer passande i en annan tråd.

Edit:Men du tog iofs upp medicin som botar. Jag menar de som tar bort biverkningar men inte gör dig frisk.
Senast redigerad av Lugnochro 2021-09-24 kl. 16:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in