2021-09-20, 19:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mord?

Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
]Såg henne på facebook marketplace i våras där hon ville "köpa en billig bil som jag dessutom kan bo i då jag nu är bostadslös"[/b]. Då var hennes profil uppe och som vanligt, nu är den borta.Så du har helt fel i det om 2017/18.

Han kastade väl ut henne och nu har hon tagit i hjäl honom? Eller nån av hennes pundarkillar.

Så hon ville köpa en bil billigt som hon kunde i.

Var tydligen bostadslös våren 2021 fast hon står fortfarande mantalsskriven hemma hos den försvunne. Han försvann "någon gång i slutet av juli". Ingen verkar veta exakt datum då han sågs vid Boda glasbruk . Jaså hon har pundarkillar. Utan att jag vet någonting så skulle det inte förvåna ifall MV ev. kan ha blivit mördad.

Har definitivt inte fått några som helst bra vibbar gällande detta försvinnande ända sedan MP efterlyste honom den 8 september.
Citera
2021-09-24, 11:43
Medlem
Inte ett ljud om detta här i trakterna. Väldigt tyst. Tydligen har han även epilepsi har jag fått höra. Det ökar ju risken för att han ligger död någonstans i trakterna. Finns som sagt många skogsvägar runt omkring, både där han försvann o där boendet är.
Citera
2021-09-24, 15:37
Medlem
Skaraborg2s avatar
Har sök gjorts efter den försvunne mannen?

Citat:
Ursprungligen postat av Selma0404
Inte ett ljud om detta här i trakterna. Väldigt tyst. Tydligen har han även epilepsi har jag fått höra. Det ökar ju risken för att han ligger död någonstans i trakterna. Finns som sagt många skogsvägar runt omkring, både där han försvann o där boendet är.

Det här är ett mycket märkligt försvinnande som jag har tänkt en hel del på.

Varför har inte media omnämnt detta? Jag har i a f inte läst något. Den försvunne har tydligen epilepsi och då borde verkligen detta ha blivit omnämnt tycker man. Han försvann någon gång i slutet av juli men försvinnandet uppmärksammades inte förrän första veckan i september. MV lär redan då ha varit avliden men försvinnandet skulle ända ha tagits upp.

Märkligt att det är väldigt tyst om detta försvinnande i trakterna där han bodde och där han var senast synlig. Undrar vem det var som såg honom då vid Boda glasbruk? Har MP gjort ett eller flera sök efter honom?
Citera
2021-09-24, 15:46
Medlem
Kvarlevorna som hittades i Karlbergs+kanalen i sthlm kom från en man i 60-årsåldern. Långt avstånd men vad fan.

Citat:
Nu är polisen klara med identifieringen.

– Vi är klara med identifieringen och den personen som har avlidit är en man i 60-årsåldern. Där finns en anmälan sedan tidigare, säger Daniel Vikdahl, presstalesperson hos polisen i Region Stockholm.

Det är oklart varifrån personen försvann. Polisen utreder fortfarande mord.

https://live.aftonbladet.se/supernyt...klar.4O8YriWO4
Citera
2021-09-24, 17:49
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ju längre sträcka desto större risk.

Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Kvarlevorna som hittades i Karlbergs+kanalen i sthlm kom från en man i 60-årsåldern. Långt avstånd men vad fan.

https://live.aftonbladet.se/supernyt...klar.4O8YriWO4

https://www.google.se/maps/dir/Boda+...8!2d59.3293235

Mellan Boda glasbruk och Stockholm är det 443 km och tar 4 tim 50 min med bil. Skulle någon ha vågat frakta t. ex. den försvunnes kvarlevor en sådan lång sträcka samtidigt som bilen passerar både Linköping och Norrköping? Ja inget förvånar mig längre men det är en lång sträcka och risken finns alltid att kunna bli stoppad av polisen. Ju längre sträcka desto större risk.
Citera
2021-09-24, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
https://www.google.se/maps/dir/Boda+...8!2d59.3293235

Mellan Boda glasbruk och Stockholm är det 443 km och tar 4 tim 50 min med bil. Skulle någon ha vågat frakta t. ex. den försvunnes kvarlevor en sådan lång sträcka samtidigt som bilen passerar både Linköping och Norrköping? Ja inget förvånar mig längre men det är en lång sträcka och risken finns alltid att kunna bli stoppad av polisen. Ju längre sträcka desto större risk.

Citat:
Personen har nu identifierats som en man i 60-årsåldern, och som tidigare varit anmäld försvunnen.

Polisen vill inte gå in på när mannen anmäldes saknad eller var han varit hemmahörande. De utreder fortfarande mord.

https://www.expressen.se/nyheter/kro...er=todays-news

Jag vet att det är stora avstånd men det är den sista meningen (som även fanns i Aftonbladets rapport) som gör att det kan finnas fog för inlägg i denna tråd. I och med den sägningen så är offret "nog" absolut inte från stockholm, anser jag.
Citera
2021-09-24, 19:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
Skulle kunna handla om den försvunne från Fröseke.

Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
https://www.expressen.se/nyheter/kro...er=todays-news

Jag vet att det är stora avstånd men det är den sista meningen (som även fanns i Aftonbladets rapport) som gör att det kan finnas fog för inlägg i denna tråd. I och med den sägningen så är offret "nog" absolut inte från stockholm, anser jag.

Verkligen intressant den här sista meningen.

Har också varit inne i länken och både tittat och läst och ja det finns fog för att det skulle ev. kunna vara den försvunne 63-åringen hemmahörande i Fröseke. Omständigheter finns som gör att detta utreds som mord. Snacka om "otur" för en eller flera GM. Fyndet att kroppsdelen i Karlbergskanalen gjordes av en firma som höll på och rensade vattnet.

Jag har redan från början misstänkt att det här försvinnandet skulle kunna handla om ett mord.
Citera
2021-09-30, 21:55
Medlem
Jag tror tyvärr att Micke är mördad, alt att det skett en olycka och idioterna "städat" för sin egen skull.

Jag saknar Micke. När A stal från sin arbetsplats så förstörde hon även fina vänskaper.

Sjuka människa.

Skulle micke kolat på en promenad skulle han hittats för längesen.. Han var ingen bergsklättrare direkt.
Citera
2021-10-01, 15:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hur tog sig den försvunne från Fröseke till Boda glasbruk?

Citat:
Ursprungligen postat av synthslakt
Jag tror tyvärr att Micke är mördad, alt att det skett en olycka och idioterna "städat" för sin egen skull.

Jag saknar Micke. När A stal från sin arbetsplats så förstörde hon även fina vänskaper.

Sjuka människa.

Skulle micke kolat på en promenad skulle han hittats för längesen.. Han var ingen bergsklättrare direkt.

Tyvärr tror jag det också och har trott detta hela tiden sedan MP efterlyste honom.

Bara detta att han försvann någon gång "i slutet av juli" säger väldigt mycket. Ja skulle han ha avlidit under en promenad så skulle han ha hittats vid det här laget. Hur tog han sig från Fröseke till Boda glasbruk? Finns det buss? Eller körde någon honom dit?
Citera
2021-10-02, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tyvärr tror jag det också och har trott detta hela tiden sedan MP efterlyste honom.

Bara detta att han försvann någon gång "i slutet av juli" säger väldigt mycket. Ja skulle han ha avlidit under en promenad så skulle han ha hittats vid det här laget. Hur tog han sig från Fröseke till Boda glasbruk? Finns det buss? Eller körde någon honom dit?
Det är inte lätt att åka bussen mellan dessa platser. Det ska vara om han har färdtjänst så han enkelt kan åka. Vore intressant och vet vem som anmält han försvunnen. Är knäpptyst här omkring om detta. Känns olustigt att ingen vet något. Orten han bor på har en egen fb grupp står inget av nytta där heller.
Vid de två sök som varit har det varit dåligt med folk.
Citera
2021-10-02, 14:49
Medlem
Skaraborg2s avatar
Knäpptyst och hans försvinnande.

Citat:
Det är inte lätt att åka bussen mellan dessa platser. Det ska vara om han har färdtjänst så han enkelt kan åka. Vore intressant och vet vem som anmält han försvunnen. Är knäpptyst här omkring om detta. Känns olustigt att ingen vet något. Orten han bor på har en egen fb grupp står inget av nytta där heller.

Okey då kanske han åkte bil eller att det är en påhittad uppgift att han skall ha uppehållit sig vid Boda glasbruk?

Ja vem anmälde honom egentligen? Finns det släkt i närheten? Dessutom efterlyses han först av MP 2021-09-08. Det måste finnas folk i Fröseke med omnejd som vet något om detta fall. Uppenbarligen vill inte folk ställa upp vid sökningarna som det verkar - av någon anledning.
Citera
2021-10-02, 15:26
Medlem
Citat:

Han höll på att flytta och höll till i Boda sista tiden innan han försvann.
Hur vet du att det har varit dåligt med folk på söken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in