2021-09-24, 14:31
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Hahaha!

Ja, vad gör man inte om man är spruträdd!
Du tycker inte datan visar på att vaccinet är säkert och att det är fantastiskt effektivt?

Jag kan meddela att nålen i sig är så tunn att du inte ens märker att du får sprutan.
Man kan ju titta bort under tiden, så slipper du vara så rädd..
Inte ett dugg spruträdd.
Har dock haft covid 2ggr varav den andra var löjligt mild, är helt ointresserad av att vara försökskanin.
Citera
2021-09-24, 14:36
Medlem
Kommer visa sig mer och mer med tiden när den här absurda hysterin lagt sig bland alla idioter att Covid var totalt överdrivet. Nu kommer det också fram att det här skitsnacket om blodproppar bland Covidpatienter var fake news:

Citat:
En studie från akutkliniken vid Universitetssjukhuset i Linköping visar att det inte funnits någon ökad förekomst av blodproppar av typen venös tromboembolism (blodproppar som kan bildas i ben och lungor) hos covid-19-patienter på Östergötlands akutmottagningar under pandemin, skriver Region Östergötland i ett pressmeddelande.

Risken för den typen av blodproppar var något som vården tidigt fick i uppgift att följa upp hos alla patienter som hade testat positivt för covid-19.

I studien ingick 8 702 patienter som sökte akutvård eller var inlagda på ett av de tre sjukhusen i Östergötland mellan 1 mars och 31 maj under åren 2015 till 2019 jämfört med 2020. 88 patienter testade positivt för covid-19, men ett positivt test ökade inte risken för blodproppar, visar resultaten.

– När vi har jämfört patientgrupperna med och utan covid-19-infektion, ser vi ingen direkt skillnad vad gäller förekomst av blodproppar. Vi ser heller ingen ökning från 2015-2019 före pandemin, till 2020, under pandemin. Det verkar alltså inte finnas en förhöjd risk bland akutpatienterna, säger disputerade överläkaren Patrik Benjaminsson Nyberg.

Källa: Aftonhoran
Citera
2021-09-24, 14:41
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Inte ett dugg spruträdd.
Har dock haft covid 2ggr varav den andra var löjligt mild, är helt ointresserad av att vara försökskanin.

Hur länge är man ”försökskanin” enligt dig?

USA kommer iofs inte sakna svenska socialfall, så stanna du hemma..
Citera
2021-09-24, 14:46
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Förstår du graden av ödets ironi ?

Och jo, det finns trådar där man skadeglatt gottar sig i vaccinerades död och förintelse. Det har liksom varit det genomgående temat sedan vaccinationskampanjen startades. Vi är idioter, NWO-Marionetter, Pfizer råttor som förtjänar att dö . Bl.a.

Skrapar man lite på fernissan bakom vaccinhatarna så ser man många är i själva verket är tribalister för en sak som ska hända i framtiden, och som aldrig slår in. Det är en neuros som aldrig släpper. Är det inte Chem-trails , 5g, månlandningen....så är nästa givet ämne Vaccinationen.

....Och det förtjänar en given motreaktion av ironi och satir. Annars begår man tjänstefel. Satir är det mest effektiva vapnet.

Satir är inte att skratta åt folk som dör - varken de är ovaccinerade eller har vaccinerat sig. Om jag skulle se en tråd som motsvarar den som arbetet citerade, fast för vaccinerade, så skulle jag inte skratta. Och det beror inte på brist på humor.
Citera
2021-09-24, 14:53
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Den allmänna bilden är ensidig eftersom det är den enda bilden som framträder. Tänker på en läkare från Hawaii som sa: Jag kan tala om för en kvinna att jag måste tyvärr skära bort brösten på dig och även livmodern vilket de då svarar, ok det var ju tråkigt. Men om jag säger att de ska äta mer broccoli blir de rasande. Vilket säger ganska mycket om hur mycket makt Big Pharma har över sjukvårdspersonal och vilken tilltro folk har till auktoritära människor inom medicin.

Nu vet jag inte vad de sagt så kan inte svara rakt av på din fråga. Men kan säga att de skulle aldrig bjuda in någon med andra åsikter vilket vi sett i invandringsdebatten de senaste 40 åren.

Det går väl i vågor som allt annat. Men när det inte är lugnt där så basuneras det ju självklart ut, dumma vore de ju annars.

Så hur tror du att läkemedelsföretagen får mycket av sin kunskap ? Hört talas om att det bedrivs studier på våra sjukhus ? Professor/forskningssköterskor. Du behöver göra skillnad på grundforskning och tillämpad forskning.
Citera
2021-09-24, 14:56
Medlem
-VECKA 38 Smittade och döda- (FHM rapporterade 21-24 sep)

Totalt= 4425 smittade(-2540, -36%) & 46 döda(-26) = 96 smittade/död(+-0)
snitt= 632 smittade/dag(-363)
snitt= 6.57 döda/dag(-3.72)

*TREND sommar & höst 2021*
vecka 27 = 1660 smittade
vecka 28 = 1747 (..+87, +5,2%)
vecka 29 = 2512 (..+765, +44%)
vecka 30 = 3241 (..+729, +29%)
vecka 31 = 4498 (..+1257, +39%)
vecka 32 = 5609 (..+1111, +25%)
vecka 33 = 6437 (..+828, +15%)
vecka 34 = 6829 (..+392, +6,1%)
vecka 35 = 7112 (..+283, +4,1%)
vecka 36 = 7492 (..+380, +5,3%)
vecka 37 = 6965 (..-527, -7.0%)
vecka 38 = 4425 (..-2540, -36%)

-LÄGET JUST NU-
https://www.bildtagg.se/file/xgauhjjzcavv55kl8b107nf
Citera
2021-09-24, 14:57
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Så hur tror du att läkemedelsföretagen får mycket av sin kunskap ? Hört talas om att det bedrivs studier på våra sjukhus ? Professor/forskningssköterskor. Du behöver göra skillnad på grundforskning och tillämpad forskning.
Jag är så pass gammal att jag vet att de vill inte bota människor de vill patentera ett medel som tar bort bieffekterna men inte göra dem friska. Piller som du måste ta länge, i vissa fall resten av ditt liv.
Citera
2021-09-24, 15:04
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Kan det inte vara en vettig tanke att stärka dessa människors immunförsvar på naturlig väg?
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Och hur gör man det?
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
C vitaminer, D vitaminer och Zink plus en del annat. Äldre och framför allt de som ligger i sina mörka rum på olika vårdboenden lider stor brist på dessa ämnen.

Det låter ju bra.

Då är frågan huruvida det råder någon motsättning mellan vitaminer och vacciner. Jag tänker att det bästa borde vara att ge åldringarna fler vaccindoser så fort som möjligt, och samtidigt fylla på med vitaminer och mineraler. Använd alla vapen som finns att tillgå.
Citera
2021-09-24, 15:04
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Jag är så pass gammal att jag vet att de vill inte bota människor de vill patentera ett medel som tar bort bieffekterna men inte göra dem friska. Piller som du måste ta länge, i vissa fall resten av ditt liv.

Vaccin gör dig inte frisk !! Det minskar din risk att bli sjuk.
Citera
2021-09-24, 15:18
Medlem
Citat:
Ok, klistrar in din fråga här så det inte blir några missförstånd.

Kanalerna är kvar men de som räknas dissidenter och inte har samma åsikt som de andra åker ut och ryggdunkarna sitter still i båten och fortsätter med ibland fel premisser att forska om allt vad de nu forskas om. Naturligtvis är dessa människor som blir utfrysta, idioter, menlösa och alla andra invektiv som man kan komma på så bespara mig det. Men tystnadskulturen är stor i alla större sammanhang där det endast finns ett officiellt narrativ som inte får kringgås.

Intressant! Menar du att forskning kring pandemin bedrivs på fel premisser? Isåfall, vad är felaktigt?
Citera
2021-09-24, 15:18
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Vaccin gör dig inte frisk !! Det minskar din risk att bli sjuk.
Nu diskuterade vi sjukvårdens enighet och ensidiga information gällande åsikter där jag tog upp att det alltid har varit en överdriven tilltro till läkemedelsindustrin där även vaccinet ingår. En tilltro jag saknar och som naturligtvis även gäller Covidvaccin.

Om någon i TV-soffan skulle säga att vaccinet gör dig sjuk skulle du då tro personen eftersom den sitter i en tv-soffa. Nej, för din tro är förblindad av all vetskap och kunskap du inhämtat från auktoritära människor i branschen och det förstår jag.
Citera
2021-09-24, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Jaha ... då börjar nästa problem, försöka muta en läkare att spruta ut giftet på golvet och fixa ett vaccinpass.

Eller helt enkelt offra 10 minuter av ditt liv och vaccinera dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in