2021-09-24, 13:07
Avslutad
Kan någon med enkelhet förklara vad som händer den 29:e september. Vi går alltså tillbaka till det normala fullt ut?

- Tar alla butiker bort skyltar relaterat till att hålla avstånd?
- Försvinner alla handspritsflaskor på kontor?
- Blir allt tillåtet såsom nattklubbar?
Citera
2021-09-24, 13:08
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
De har ju själva sagt att de inte visste hur de skulle behandla covid! Nu vet de att de ska behandla det som de flesta andra lungsjukdomar. .
Sen dog det ju som känt ett antal tusen på äldreboenden för att de knappt behandlades alls!

Så alla diagnoser man inte kan behandla betyder i din värld att sjukvårdspersonalen tar kål på ?? Okej ..
Citera
2021-09-24, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Om du funderar både en och två gånger så inser du nog absurditetens karaktär. Avseende barnen ger jag dig ett halvt rätt och tycker vi ska avvakta. Men om vi vill uppnå flockimmunitet så är det nog vägen att gå, även om jag inte gillar det. Personligen tar jag hellre vaccinet än sjukdomen.

Det är omöjligt att uppnå flockimmunitet eftersom att sprutorna endast som bäst fungerar de första veckorna sedan avtar effekten ganska drastiskt.

Det är vad FHM insett och därför släpper alla restriktioner. En utopi.
Senast redigerad av Singoallaa 2021-09-24 kl. 13:27.
Citera
2021-09-24, 13:10
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Jag har aldrig i denna dialog pratat om barnvaccination . Jag har bara pratat om bilden kring hur det ser ut på våra sjukhus. Det var två länkar från två iva ssk du började kommentera … detta bekräftar min fru och bror och alla dessa kollegor inom akutsjukvården .. så isf ser då vården som en religon du inte tror på men det är ditt val..
Vilket föranledde till att du påstod att alla läkare har samma bild och erfarenhet. Som jag svarade på.
En dialog går framåt och ibland sidledes om någon påstår något som är värt att besvaras. Annars skulle vi vara på ruta ett hela vägen och inte komma någonstans.
Citera
2021-09-24, 13:13
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Kan någon med enkelhet förklara vad som händer den 29:e september. Vi går alltså tillbaka till det normala fullt ut?

- Tar alla butiker bort skyltar relaterat till att hålla avstånd?
- Försvinner alla handspritsflaskor på kontor?
- Blir allt tillåtet såsom nattklubbar?

Det är nog upp till individuella affärer och kontor vad gäller handsprit och skyltar.

Men nattklubbarna öppnar, ja.

Sammanfattningsvis: Det är över nu. Skönt.
Citera
2021-09-24, 13:15
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Vilket föranledde till att du påstod att alla läkare har samma bild och erfarenhet. Som jag svarade på.
En dialog går framåt och ibland sidledes om någon påstår något som är värt att besvaras. Annars skulle vi vara på ruta ett hela vägen och inte komma någonstans.

Det råder en enad bild om det ämne jag pratade om ” läget i realtid” ! Självklart kan läkarkåren ha olika åsikter i andra frågor som är mer spekulativa.
Citera
2021-09-24, 13:17
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Då missförstod du mig. Jag framförde inte ett argument utan en fråga.
Ok, klistrar in din fråga här så det inte blir några missförstånd.

Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vilka vetenskapliga kanaler anser du inte representeras i det du kallar för MSM?
Kanalerna är kvar men de som räknas dissidenter och inte har samma åsikt som de andra åker ut och ryggdunkarna sitter still i båten och fortsätter med ibland fel premisser att forska om allt vad de nu forskas om. Naturligtvis är dessa människor som blir utfrysta, idioter, menlösa och alla andra invektiv som man kan komma på så bespara mig det. Men tystnadskulturen är stor i alla större sammanhang där det endast finns ett officiellt narrativ som inte får kringgås.
Citera
2021-09-24, 13:19
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Poängen är kanske att de med tre injektioner blir rejält sjuka och några dör t.o.m. Att prata om döda upp eller ner med dessa enstaka, är ju i det närmaste fånigt, "folk" dör konstant trots den ( nästan) värdelösa injektionen är väl slutsatsen, eller......?
Jag vet inte, men min egen högst spekulativa åsikt är att när man är tillräckligt gammal så är det väldigt olika från individ till individ huruvida man överhuvudtaget genererar ett ordentligt immunsvar. Man är inte yngre än ens egen hälsostatus. Har du skött om hälsan de första 70 åren ligger du antagligen bättre till. Vaccinet fungerar helt klart bättre ju yngre du är - precis på samma sätt som innumförsvaret är bättre på att klara av en infektion ju yngre du är. Vaccinet ÄR en infektion.

Det finns som jag fattat det en "sweetspot" där man är tillräckligt gammal för att kroppen (i de allra flesta fallen) inte skall kunna vifta bort SARS-CoV-2 som en parantes (och därmed klart i riskzonen för att bli allvarligt sjuk), men tlllräckligt ung för att fortfarande kunna generera ett bra immunsvar vid vaccination. Enligt min uppfattning ligger denna "sweetspot" i åldern 25-60 år. Det är här vaccinet har bäst utfall enligt statistiken. I åldersspannet 30-40 år är skillnaden närmast skrämmande. Mina barn tänker jag inte vaccinera.
Citera
2021-09-24, 13:21
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Det råder en enad bild om det ämne jag pratade om ” läget i realtid” ! Självklart kan läkarkåren ha olika åsikter i andra frågor som är mer spekulativa.
Självklart. De har väl huslån och andra amorteringar att ta hand precis som vi andra.
Citera
2021-09-24, 13:26
Medlem
Är det verkligen någon som menar att alla beslut om restriktioner, censur, tvångsvaccinering, uppsägningar av läkare och sjuksköterskor, manipulerad statistik mm mm är demokratiskt tagna? Något en majoritet vill?
Medicinskt motiverade???

Det vi ser är politisk korruption i sin renaste form och bästa sättet att säga ifrån är att vägra vaccinet.
Hur svårt ska det vara. Jävla fittor!
Senast redigerad av ManManne 2021-09-24 kl. 13:33.
Citera
2021-09-24, 13:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Det är nog upp till individuella affärer och kontor vad gäller handsprit och skyltar.

Men nattklubbarna öppnar, ja.

Sammanfattningsvis: Det är över nu. Skönt.

Lär dock ta en tid mentalt för många att gå tillbaka, många som jag trivs bäst att jobba hemifrån med mera.

För vissa branscher som bla besöksnäringen lär de bli fullt ös såsom teater. Julshower fullt ös!

Det här med att skaka hand vet jag inte om det blir aktuellt.
Citera
2021-09-24, 13:31
Avslutad
En annan fundering jag undrar är hur övriga världen har det.

Kan man i tex november resa till Japan,USA eller Australien eller har de olika villkor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in