2021-09-24, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trulsa1
Ett råd till dig Fighter 83:

Mata inte trollen som skriver om gammal skåpmat!

Det finns uppenbarligen en anledning till det.

Har du sett mitt senaste inlägg?

Det är absolut inget problem för mig , jag lever i nuet med öppna ögon precis som Kalla Fall.
Citera
2021-09-24, 11:39
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Det blir så starka ord om man tänker i svartvita termer!

Nej, det finns inget belägg för att KlMa fortfarande är intressant i utredningen. Men det är också uppenbart att han avskrivits i brist på bevis och inte på grund av något alibi eller liknande omständighet som helt fråntar honom från misstankar. Att vissa poliser fortfarande misstänker KlMa är därför sannolikt, så vitt han är den som avses med Pilot. Ur den mening är det inte något sensationellt i att påstå att KlMa fortfarande är intressant i utredningen.

Det är därför helt naturligt att vissa i den här tråden intresserar sig för KlMa. Jag gör det inte men jag ägnar inte heller en massa tid åt ilskna inlägg för att försöka tysta andras teorier.

Kan du förklara för mig varför det är just KlMa som du och den avstängda användaren är så angelägna om att försvara? Den avstängda användaren har ju problemfritt pekat ut flera andra som polisen aldrig ens anhållit...

Bra skrivet. Mycket enkelt, det står alla fritt att tycka att t.ex KlMa, BW, PU, PR, PN m,fl eventuellt kan var intressanta i fallet oavsett vilken figur Kalla fall för tillfället har som sin huvudhypotes. Har man som misstänkt inget stabilt alibi så blir det svårt att helt bli fri från misstankar. Har dock full förståelse för när personer, speciellt släkt o vänner, blir arga o tycker synd om en person som möjligen oskyldigt blir indragen som ev. Inblandad i fallet.
Citera
2021-09-24, 11:39
Medlem
Citat:
Sockerhals!

Minns du om PeNi 1992 hade en bil som såg ut ungefär så här:

https://en.wikipedia.org/wiki/Lancia_Delta#/media/File:1982_Lancia_Delta_1500_LX_-_Beige_Chiaro_Metallizzato,_front_left2.jpg

Vad PeNi hade för bil 92 ,vet jag ej , men att han tog körkort för ca 10 år sedan om jag inte missminner mig . Kanske nån som kan kolla upp det ? Har alltid funderat på just bilfrågan och PeNi pga av att han inte har haft körkort innan ca 2010 el där omkring? Och har nån kollat upp om han verkligen har ägt nån bil runt 92 ? Och då menar jag inte ryktesvis . Utan fakta på det
Senast redigerad av Fighter83 2021-09-24 kl. 11:58.
Citera
2021-09-24, 13:25
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Vad PeNi hade för bil 92 ,vet jag ej , men att han tog körkort för ca 10 år sedan om jag inte missminner mig . Kanske nån som kan kolla upp det ? Har alltid funderat på just bilfrågan och PeNi pga av att han inte har haft körkort innan ca 2010 el där omkring? Och har nån kollat upp om han verkligen har ägt nån bil runt 92 ? Och då menar jag inte ryktesvis . Utan fakta på det

Sockerhals tror jag kan ge besked på frågan om PeNi:s bil och eventuella körkort.

Jag har försökt knäcka Loudamus som trådförvillare men när jag gjorde det fick jag istället kontakt med en person som bekräftar att ögonvittnet verkligen såg/hörde vad som står i tråden. Ögon/öronvittnet själv är tyvärr avliden.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2021-09-24 kl. 13:30.
Citera
2021-09-24, 13:30
Medlem
Citat:
Sockerhals tror jag kan ge besked på frågan om PeNi:s bil och eventuella körkort.
Ok vi får avvakta och se vad han vet
Citera
2021-09-24, 13:52
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Sockerhals!

Minns du om PeNi 1992 hade en bil som såg ut ungefär så här:

https://en.wikipedia.org/wiki/Lancia_Delta#/media/File:1982_Lancia_Delta_1500_LX_-_Beige_Chiaro_Metallizzato,_front_left2.jpg

Har ingen aning om vad han hade för bil. Vet knappt vem han är. Bara till utseendet. Har inte sett honom på 30 år.
Citera
2021-09-24, 14:02
Medlem
Citat:

Jag har försökt knäcka Loudamus som trådförvillare men när jag gjorde det fick jag istället kontakt med en person som bekräftar att ögonvittnet verkligen såg/hörde vad som står i tråden. Ögon/öronvittnet själv är tyvärr avliden.
Ok jag vet iaf att han tog körkort för ca 10 år sedan. Om han hade bil o körde utan körkort på 90 talet vet jag inte
Senast redigerad av Fighter83 2021-09-24 kl. 14:35.
Citera
2021-09-24, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Ja, jag har lyssnat på ljudfilen.
Att pilot inte är avskriven och fortfarande misstänkt sägs inte i den. Lars svarar inte på frågan riktigt utan säger att han fortfarande är intressant för utredningen. Intressant betyder INTE "ej avskriven, fortfarande misstänkt" det är ju din tolkning.
Vad KF säger eller inte säger om någon som åklagare avskrev misstanken för för två år sen går inte använda som bevis för att man hävdar att någon inte är avskriven och kalla någon annan för lögnare som påstår detta.

Jag har dessutom inte gett dig skit för din övertygelse, sorgligt nog verkar du inte vilja leva efter samma priciper mot andra.

Än en gång!!!
https://sverigesradio.se/artikel/7276770
Lars Johansson säger: Han är fortfarande intressant i våran utreding. Dom uppgifter vi har, har vi fortfarande kvar och dom är fortfarande VÄLDIGT intressanta.
Inte min tolkning utan det som Kriminalkommissarie Lars Johansson säger!!!
Jag själv har inte hört att Kalla Fall har helt avskrivit dessa uppgifter om Pilot.
Kalla Fall jobbar brett!
Senast redigerad av Pelepelle 2021-09-24 kl. 14:37.
Citera
2021-09-24, 14:36
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

Olösta Fall publicerat 2021-08-25.

Citat:

"Måndagen den 23 augusti 2021 anhölls en misstänkt person i fallet om försvunna Helena Andersson i Mariestad. Det var till mångas glädje en stor nyhet – äntligen händer det något i fallet som varit olöst i över 29 år. Skulle det äntligen kunna klaras upp, skulle Helena en gång för alla hittas och skulle den som gjorde henne illa den natten äntligen stå till svars?"
Citera
2021-09-24, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Än en gång!!!
Lars Johansson säger: Han är fortfarande intressant i våran utreding. Dom uppgifter vi har, har vi fortfarande kvar och dom är fortfarande VÄLDIGT intressanta.
Jag själv har inte hört att Kalla Fall har helt avskrivit dessa uppgifter om Pilot.
Kalla Fall jobbar brett!

Du skrev att Polisen inte har avskrivit Pilot !!
Du skrev att Pilot fortfarande är misstänkt !

Ta fram fakta Nu Gaphals !! Du har verkligen noll koll !
Han var intressant för Polisen 2019 för dom hade inget annat. Pga av detta lämnades utredningen över till Kalla Fall

Och han mfl kan säkert fortfarande vara intressanta precis som mycket annars utredningen .

Ta fram fakta på dina två påståenden ovan.
Och jag vet inte om du förstår vad fakta är ? Det är INTE hur du tolkar in saker som inte nämns . Du förvränger ju sanningen utan att verka förstå det . Suck suck
Senast redigerad av Fighter83 2021-09-24 kl. 15:10.
Citera
2021-09-24, 15:43
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Än en gång!!!
Kalla Fall jobbar brett!

Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Du skrev att Polisen inte har avskrivit Pilot !!
Du skrev att Pilot fortfarande är misstänkt !

Ta fram fakta Nu Gaphals !! Du har verkligen noll koll !
Han var intressant för Polisen 2019 för dom hade inget annat. Pga av detta lämnades utredningen över till Kalla Fall

Och han mfl kan säkert fortfarande vara intressanta precis som mycket annars utredningen .

Ta fram fakta på dina två påståenden ovan.
Och jag vet inte om du förstår vad fakta är ? Det är INTE hur du tolkar in saker som inte nämns . Du förvränger ju sanningen utan att verka förstå det . Suck suck

Er diskussion är lite hårklyveri.

Har Fighter83 belägg för att ClLe fortfarande är intressant i utredningen? Polisen kanske har fått reda på något de senaste dagarna som friar ClLe. Det vet ju inte Fighter83. Betyder det att Fighter83 ljuger bara för att han inte har ett tveklöst bevis för att ClL fortfarande är intressant?

Rent formellt har PellePelle inte belägg för att Pilot fortfarande är intressant lika lite som Fighter83 har bevis för att ClLe fortfarande är intressant.

Däremot kan ni väl vara överens om att enligt senast tillgängliga information rörande Pilot så är han fortfarande intressant. På samma sätt kan ni kanske vara överens om att enligt senast tillgängliga information så är ClLe fortfarande intressant.

Den av er som inte håller med om det fetade kommer jag att kalla för lögnare

Dessutom kan jag inte alls begripa varför jag inte blir utsatt för kritik när jag lyfter fram PeNi som den som kan ha fört bort Helena. Varför är det bara fult att diskutera KlMa:s eventuella inblandning??? Den frågan svarade aldrig den avstängda personen på...
Senast redigerad av ThordOlavsson 2021-09-24 kl. 15:47.
Citera
2021-09-24, 16:00
Medlem
CharlotteSomewheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Förekommer så många namn om man kollar upp är många av dessa "slym" i mina ögon. Vilket umgänge hade Helena egentligen? gillade hon raggare Hell angels typer och liknande slödder. Jag har trott hon gillade prydliga välklädda skötsamma välutbildade killar ? Skulle hon dela sällskap sätta sig i en bil eller på annat sätt tilltala kommunicera med dylika typer. Inte för att motsatsen kan begå brott det vet jag Men man skulle iså fall utesluta dessa som skäligen misstänkt (menar nu i mina ögon slöddren/slymen/

Just detta gör det så svårt och även märkligt. Så lite information om Helena och övriga familjen. När jag påpekar detta får jag till svar det finns mycket info i tråden och oftast bara tystnad. Jag anser inte att det finns mycket av denna info i tråden, min subjektiva åsikt förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in