Citat:
Oj, som ganska ny i tråden tycker jag infon du bidrar med här är... ...så nära bingo man kan komma - utan att sätta sista krysset.
Stämmer infon du länkar till så känns min teori nästan 100% realistisk.
Hundvittnet hör:
Två killar som GM och en ytterligare tjej som skriker av förtvivlan när HA redan förorsakats. Tjejen tar av HA:s ringar för att kunna hålla hennes hand bättre/mer bekvämt och tröstande (självtröst?)
Bilstereovittnen ser:
Vit bil 2:30
(HA möjligen tillfälligt gömd i skogen inför upphämtning) tre GM i bilen. HA alltså kvar-gömd i skogen?
Cykelvittnet ser:
Bil #2 vid 3:30 då möjligen HA hämtas för att hanteras/slutgömmas (skorna tappas?) - ensam GM hanterar detta?
GM ser cyklisterna och ligger därför still i närheten (vid HA?) och väntar att de ska passera. Sen drar GM med HA från stan i bil #2.
Vallades någonsin någon hund vid lekparken/cykelbanan?
Jäklar
Stämmer infon du länkar till så känns min teori nästan 100% realistisk.
Hundvittnet hör:
Två killar som GM och en ytterligare tjej som skriker av förtvivlan när HA redan förorsakats. Tjejen tar av HA:s ringar för att kunna hålla hennes hand bättre/mer bekvämt och tröstande (självtröst?)
Bilstereovittnen ser:
Vit bil 2:30
(HA möjligen tillfälligt gömd i skogen inför upphämtning) tre GM i bilen. HA alltså kvar-gömd i skogen?
Cykelvittnet ser:
Bil #2 vid 3:30 då möjligen HA hämtas för att hanteras/slutgömmas (skorna tappas?) - ensam GM hanterar detta?
GM ser cyklisterna och ligger därför still i närheten (vid HA?) och väntar att de ska passera. Sen drar GM med HA från stan i bil #2.
Vallades någonsin någon hund vid lekparken/cykelbanan?
Jäklar
Men.. Tack så mycket! Jag tycker inte att jag bidrar med något men tycker det är väldigt intressant att läsa allt från början och ibland kan man ju ha funderingar och tankar som ingen annan har. De äldsta inläggen blir ofta bortglömda och det kan vara bra att bli påmind ibland och se på det med ett nytt öppet sinne!
I ett annat gammalt inlägg skulle J***s P***z vara psykiskt instabil och liksom den nu misstänkte CL ändrat beteende efter H:s försvinnande. Denna JP stod också i kön till korvkiosken samma natt och såg Helena. Men vad är sant och inte?
För mig är det jättekonstigt att så många namn på misstänkta har nämnts, har aldrig varit med om något liknande! Hade jag haft en syster el vän som försvann så finns det ingen som jag skulle misstänka!
Jag tycker att dina inlägg är väldigt intressanta och vettiga, inget flum utan genomtänkt!
Det som du skriver låter som ett troligt scenario men jag är pessimist (el realistist?) så jag tror inte att detta kommer bli löst. OM CL skulle vara GM så tror jag inte att han kommer säga ett skit. Min känsla är dock att CL är oskyldig, även om han är skyldig till att ha antastat kvinnor.
Nää, GM + ev medhjälpare kommer ta med sig detta i graven om det inte redan är gjort? Tänker speciellt på en som skrivit tidigare i tråden att GM är död. Vet att P.R är död men han var garanterat oskyldig. Men är P.N död??
Jag undrar fortfarande vad det var som mannen med båten körde på..
Allt är bara jäkligt skumt 🤔