2021-09-23, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
Oj, som ganska ny i tråden tycker jag infon du bidrar med här är... ...så nära bingo man kan komma - utan att sätta sista krysset.

Stämmer infon du länkar till så känns min teori nästan 100% realistisk.

Hundvittnet hör:
Två killar som GM och en ytterligare tjej som skriker av förtvivlan när HA redan förorsakats. Tjejen tar av HA:s ringar för att kunna hålla hennes hand bättre/mer bekvämt och tröstande (självtröst?)

Bilstereovittnen ser:
Vit bil 2:30
(HA möjligen tillfälligt gömd i skogen inför upphämtning) tre GM i bilen. HA alltså kvar-gömd i skogen?

Cykelvittnet ser:
Bil #2 vid 3:30 då möjligen HA hämtas för att hanteras/slutgömmas (skorna tappas?) - ensam GM hanterar detta?
GM ser cyklisterna och ligger därför still i närheten (vid HA?) och väntar att de ska passera. Sen drar GM med HA från stan i bil #2.

Vallades någonsin någon hund vid lekparken/cykelbanan?

Jäklar

Men.. Tack så mycket! Jag tycker inte att jag bidrar med något men tycker det är väldigt intressant att läsa allt från början och ibland kan man ju ha funderingar och tankar som ingen annan har. De äldsta inläggen blir ofta bortglömda och det kan vara bra att bli påmind ibland och se på det med ett nytt öppet sinne!
I ett annat gammalt inlägg skulle J***s P***z vara psykiskt instabil och liksom den nu misstänkte CL ändrat beteende efter H:s försvinnande. Denna JP stod också i kön till korvkiosken samma natt och såg Helena. Men vad är sant och inte?
För mig är det jättekonstigt att så många namn på misstänkta har nämnts, har aldrig varit med om något liknande! Hade jag haft en syster el vän som försvann så finns det ingen som jag skulle misstänka!

Jag tycker att dina inlägg är väldigt intressanta och vettiga, inget flum utan genomtänkt!
Det som du skriver låter som ett troligt scenario men jag är pessimist (el realistist?) så jag tror inte att detta kommer bli löst. OM CL skulle vara GM så tror jag inte att han kommer säga ett skit. Min känsla är dock att CL är oskyldig, även om han är skyldig till att ha antastat kvinnor.
Nää, GM + ev medhjälpare kommer ta med sig detta i graven om det inte redan är gjort? Tänker speciellt på en som skrivit tidigare i tråden att GM är död. Vet att P.R är död men han var garanterat oskyldig. Men är P.N död??

Jag undrar fortfarande vad det var som mannen med båten körde på..
Allt är bara jäkligt skumt 🤔
Citera
2021-09-23, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Åklagaren : "Mannen i pilotglasögon" inte längre mordmisstänkt

Men Pilot ej avskriven av polisen och är fortfarande nisstänkt...

https://sverigesradio.se/artikel/7276770

Källa .... Lyssna på ljudfilen

CL är "oskyldig tills motsatsen bevisats" kan man säga... Där har du helt rätt !!!

Kalla Fall har inte kommit ut med att dom lagt ner misstankarna mot Pilot.
Kalla Fall har kanske inte lagt Pilotfallet åt sidan utan kollat nog ganska brett...

Jag är fortfarande helt övertygad om att Pilot är inblandad i försvinnandet.
Jag vill inte ha skit om att det är min övertygelse!!!!

Kasta inte sten i glashus !

Du skriver att ”Polisen”INTE har avskrivit Pilot ?
Du skriver att Pilot FORTFARANDE är Misstänkt? Idag 2021 ?

KÄLLA PÅ EXAKT DETTA ? Det nämns inte i den här intervjun iaf . Du skriver : Källa …Lyssna på Ljudfilen. På dom endast 2,10 minuter förstår jag inte hur du kan få fram ditt påstående ovan ?
Du gör ju en egen tolkning av vad Lars Johansson säger.

Har lyssnat om och om igen på radiointervjun från 2019 med Lars Johansson och detta är vad jag hör och fler får hemskt gärna lyssna .

Det enda Lars säger är att Pilot nu har varit misstänkt i snart två år och det kan han inte vara i utredningen längre .

Sen säger Lars Johansson 2019 att Pilot fortfarande är intressant och vi har ju utredningen kvar .
Och att utredningen lever i allra högsta grad . .. och då menas hela utredningen såklart
Inget annat nämns !

Åklagaren beslutade 2019 att Pilot ÄR avskriven .
Avskriven är avskriven och det beslutet borde gälla även Polisen.

Intervjun med Lars Johansson är 2019 ca ett år senare tar Kall Fall över och fick därmed 29 år av utredningar i sin hand .
Där fick Kalla Fall upp ögonen för CL och där är vi nu .

Och notera att hittills har ingen hört ett enda ord om att Pilot skulle vara fortsatt misstänkt el att han inte skulle vara avskriven av Polis ?

Det enda man med säkerhet kan säga är att han finns kvar i den gamla utredningen såsom mycket annat .

Men ser fram emot att du plockar fram en Riktig Källa på det du säger så att vi undviker att det du säger bli en Trådsanning för det är det värsta jag vet!

Mvh Hälsningar Lögnaren
Senast redigerad av Fighter83 2021-09-24 kl. 00:30.
Citera
2021-09-24, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83

Du skriver att Polisen INTE har avskrivit Pilot ?

KÄLLA PÅ EXAKT DETTA ? Det nämns inte i den här intervjun iaf . Du skriver : Källa …Lyssna på Ljudfilen

Har lyssnat om och om igen på radiointervjun från 2019 med Lars Johansson och detta är vad jag hör och fler får hemskt gärna lyssna .

Det enda Lars säger är att Pilot nu har varit misstänkt i snart två år och det kan han inte vara i utredningen längre .

Sen säger Lars att Pilot fortfarande är intressant och vi har ju utredningen kvar .
Och att utredningen lever i allra högsta grad . .. och då menas hela utredningen såklart
Inget annat nämns !

Intervjun med Lars Johansson är 2019 ca ett år senare tar Kall Fall över och fick därmed 29 år av utredningar i sin hand .

Och notera att hittills har ingen hört ett enda ord om Pilot om att han skulle vara fortsatt misstänkt el att han inte skulle vara avskriven av Polis ?

Det enda man med säkerhet kan säga är att han finns kvar i den gamla utredningen såsom mycket annat .

Men ser fram emot att du plockar fram en Riktig Källa på det du säger så att vi undviker att det du säger bli en Trådsanning för det är det värsta jag vet!

Mvh Hälsningar Lögnaren

Härligt med självdistans men någon lögnare är du verkligen inte, vilket du vet om!
Citera
2021-09-24, 02:23
Medlem
Citat:

KÄLLA PÅ EXAKT DETTA ? Det nämns inte i den här intervjun iaf . Du skriver : Källa …Lyssna på Ljudfilen. På dom endast 2,10 minuter förstår jag inte hur du kan få fram ditt påstående ovan ?

Sen säger Lars Johansson 2019 att Pilot fortfarande är intressant och vi har ju utredningen kvar .
Inget annat nämns !

Och notera att hittills har ingen hört ett enda ord om att Pilot skulle vara fortsatt misstänkt el att han inte skulle vara avskriven av Polis ?

Mvh Hälsningar Lögnaren
BOM! Kunde inte sagt det bättre själv!
Man gick igång så pass på Pilot för att det var torka men vart tog det tråden? En del blev helt besatta ovch kan verkligen inte acceptera att Pilot var bottennapp
Citera
2021-09-24, 05:47
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
Ja, det är exakt denna modell som såldes som SAAB 600 - hela 80-talet

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Lancia_Delta

Jag frågade medvetet lite luddigt. Det har tydligen funnits flera olika modeller av Lancian före 1992. Mitt foto var på en Lancia med ett raster (luftning) omedelbart bakom bakdörren, dvs den har ett raster på C-stoplen.

https://live.staticflickr.com/8426/7...b3b72754d8.jpg

Bilen finns på engelska wikipedia och sägs där även ha varit fyrhjulsdriven i varianten Lancia Delta 1500 LX:

https://en.wikipedia.org/wiki/Lancia_Delta#/media/File:1982_Lancia_Delta_1500_LX_-_Beige_Chiaro_Metallizzato,_front_left2.jpg

Frågan är hur färgen på en beige lancia uppfattas om den kör på en cykelväg i ett skogsbryn 02:30 två veckor före midsommar. Notera att bilen på bilden är påfallande ljus där solen ligger på. Om den kan uppfattas som ljus i skenet av en gatlykta så öppnas för möjligheten att:

Helena bråkade med minst två män i en vit bil vid Kohagen. Bilen körde därifrån direkt efter bråket. (Hanna) Bilen körde in på Bråten via Lockerudsvägen (Lockerudsvittnet). Anlände Bråtenvägen 70 och bytte där till PeNi:s bil (Loudamus) som sedan körde tillbaka till Kohagen och in via cykelvägen. (Killarna på Hällristningsvägen). Notera att Loudamus anger att PeNi lämnade Bråten tidigare på kvällen i en vit bil. Cirkeln är därmed sluten.

Citat:
Ursprungligen postat av loudamus
På frågan om det skulle kunna ha varit exv en Peugeot 205 eller Opel Kadett eller någon annan bil i samma storleksklass blir svaret nej. Färgen ska ha varit ljusbrunbeige och golfen ska ha varit av den kantigare modellen vilket pekar mot en VW Golf typ 1. Uppgiftslämnaren nämner dock att det ska ha funnits en från en vanlig standardgolf avvikande detalj form av ett raster eller liknande i samma stil som ett luftutsläpp eller motsvarande på c-stolpen (ul är iaf så pass bevandrad med bilar att denna terminologi används). Det var bl a den sistnämnda detaljen som fick mig att fråga om just exv Peugeot 205 då de har utmärkande detaljer på just c-stolpen. Det går heller inte att klämma fram några klarare minnesbilder av det här med ev skyltning eller dekaler då det som bekant har flutit en del vatten under broarna sedan det här begav sig. Dock skulle det förvåna mig om det inte skulle gå att bringa snudd på exakt klarhet i detaljerna kring bilen i fråga med tanke på att P.N. verkar ha umgåtts med en hel del folk i stan och som sagt "varit ute i svängen". Var inte blyga, fyll på med fler detaljer gott folk!

Gällande när bilen ska ha siktats på söndagen anges att "Per & Co" kom hem en sväng vid halv elva på förmiddagen innan de som sagt försvann för att vara borta upp mot en vecka (här angavs 5-6 dagar).

Intressant att notera är för övrigt att man nu drog sig till minnes att det ska ha varit samma dag som P.N. sedermera kom hem som händelsen då tjejen så övertydligt tystades ner på frågan om Helena inträffade, och att det dessutom ska ha rört sig om samma tjej som bott vägg i vägg med P.N. på Vasavägen (jag hade tidigare fått intrycket att det skulle ha rört sig om en flickvän senare i successionsordningen). Kanske hon skulle kunna fås att lätta sitt hjärta i frågan?
Senast redigerad av ThordOlavsson 2021-09-24 kl. 06:41.
Citera
2021-09-24, 06:04
Medlem
ThordOlavssons avatar
Sockerhals!

Minns du om PeNi 1992 hade en bil som såg ut ungefär så här:

https://en.wikipedia.org/wiki/Lancia_Delta#/media/File:1982_Lancia_Delta_1500_LX_-_Beige_Chiaro_Metallizzato,_front_left2.jpg
Citera
2021-09-24, 06:24
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:

Inget annat nämns !

Mvh Hälsningar Lögnaren

Det blir så starka ord om man tänker i svartvita termer!

Nej, det finns inget belägg för att KlMa fortfarande är intressant i utredningen. Men det är också uppenbart att han avskrivits i brist på bevis och inte på grund av något alibi eller liknande omständighet som helt fråntar honom från misstankar. Att vissa poliser fortfarande misstänker KlMa är därför sannolikt, så vitt han är den som avses med Pilot. Ur den mening är det inte något sensationellt i att påstå att KlMa fortfarande är intressant i utredningen.

Det är därför helt naturligt att vissa i den här tråden intresserar sig för KlMa. Jag gör det inte men jag ägnar inte heller en massa tid åt ilskna inlägg för att försöka tysta andras teorier.

Kan du förklara för mig varför det är just KlMa som du och den avstängda användaren är så angelägna om att försvara? Den avstängda användaren har ju problemfritt pekat ut flera andra som polisen aldrig ens anhållit...
Senast redigerad av ThordOlavsson 2021-09-24 kl. 06:35.
Citera
2021-09-24, 08:08
Medlem
Ett råd till dig Fighter 83:

Mata inte trollen som skriver om gammal skåpmat!

Det finns uppenbarligen en anledning till det.

Har du sett mitt senaste inlägg?
Citera
2021-09-24, 08:28
Medlem
Om man hade rätt nyans på bilen så kan man söka på vilka färger tillverkarna använde vid aktuella tiden
t.ex Opel Kadett eller Lancia
https://colorndrive.com/au/touch-up-paint/opel-kadett
https://touchupdirect.com/touch-up-paint/lancia/all/#pf-year=all

Jag har några decimetertjocka pärmar med färgprover från den tiden men vi vet ju inte ens vilken nyans dessutom vet KF exakt vilka bilar det handlar om som CL hade tillgång till.
Citera
2021-09-24, 09:46
Medlem
lindblomsgröns avatar
Förekommer så många namn om man kollar upp är många av dessa "slym" i mina ögon. Vilket umgänge hade Helena egentligen? gillade hon raggare Hell angels typer och liknande slödder. Jag har trott hon gillade prydliga välklädda skötsamma välutbildade killar ? Skulle hon dela sällskap sätta sig i en bil eller på annat sätt tilltala kommunicera med dylika typer. Inte för att motsatsen kan begå brott det vet jag Men man skulle iså fall utesluta dessa som skäligen misstänkt (menar nu i mina ögon slöddren/slymen/
Senast redigerad av lindblomsgrön 2021-09-24 kl. 09:50.
Citera
2021-09-24, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Det blir så starka ord om man tänker i svartvita termer!

Nej, det finns inget belägg för att KlMa fortfarande är intressant i utredningen. Men det är också uppenbart att han avskrivits i brist på bevis och inte på grund av något alibi eller liknande omständighet som helt fråntar honom från misstankar. Att vissa poliser fortfarande misstänker KlMa är därför sannolikt, så vitt han är den som avses med Pilot. Ur den mening är det inte något sensationellt i att påstå att KlMa fortfarande är intressant i utredningen.

Det är därför helt naturligt att vissa i den här tråden intresserar sig för KlMa. Jag gör det inte men jag ägnar inte heller en massa tid åt ilskna inlägg för att försöka tysta andras teorier.

Kan du förklara för mig varför det är just KlMa som du och den avstängda användaren är så angelägna om att försvara? Den avstängda användaren har ju problemfritt pekat ut flera andra som polisen aldrig ens anhållit...

Jag har aldrig trott på varken pilot el Brovittnet och jag har mina egna personliga skäl som infödd Mariestadsbo med brett kontaktnät att tro så .
Det är min övertygelse att han är oskyldig . Jag gick med i Flashback 2017 bara för att jag tyckte drevet mot honom var fel .
Och jag tog sen en paus på 4 år för att nu gå in och stötta Kalla Fall som nu har CL som högst misstänkt.
Och som sagt ,det finns ytterligare ca 5-6 st personer till som är lika misstänkta för inblandning till Helenas försvinnande i Mariestsdsbornas ögon och pilot sticker inte ut .
Och det Är ren fakta !
Jo det ÄR sensationellt att påstå att Pilot fortfarande är intressant för utredningen om ingen vet att Pilot verkligen är det? Det är ju bara ett antagande , en önskedröm för drevet .
Men det finns oavsett inte ett enda belägg för detta . Även det är fakta .

Och om du nu tror att vissa Poliser fortfarande sannolikt misstänker Pilot så vill jag veta vad du grundar den tanken i ?
Jag kanske känner ett par poliser i den här stan vem vet som är i tjänst.
Och poliser är ju människor precis som vi , och tycker och tänker som vi , Olika .
Senast redigerad av Fighter83 2021-09-24 kl. 10:27.
Citera
2021-09-24, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trulsa1
När det nu pratas mycket om bilar. Och C.L är huvudmisstänkt av Kalla Fall. Då undrar man:
Vad hade Cl*as Lev*ns bror Pe*ter L. för bil (om han nu ägde någon) vid tillfället för Helenas försvinnande? Han var ju 32 år och borde väl ägt en bil om han kom från Mariestad och flyttat till Norrland....?
Gillar inte hur vissa här inne kör närmast "Kan jag inte besegra och komma med något fyndigare än de andra som jag inte gillar vad de skriver...så smutskastar jag dem.......".
Inte fräscht och mycket intressant på sitt vis.................. Man vet ju vilken politisk sida som kör med den typen av debattklimat ...

Jag skulle bli förvånad om inte Kalla Fall kollar upp en sån här sak jag med. Alla stenar måste vändas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in