Citat:
Ursprungligen postat av
Smutsarn
Jag letar efter en militärinspirerad känga nu till vintern. Det skall vara kommandosula på dom. Har ni några rekommendationer??
Loake Sedbergh som jag nämnde ovan är en vanlig captoe-känga som ju är en modell med ursprung i det militära, komplett med commandosulor. Annars tycker jag att de
här i Chromexcel från Carmina är grymma. Har en liknande modell i samma läder, de har pallat rent ohyggliga omständigheter och ser förstås ut därefter men de håller än.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aabbcc123
Myrqvist vs Löf & Tung? Står mellan dessa två då jag är ute efter en specifik modell så kommer det att få bli MTO. Löf & Tung hade en betydligt finare commandosula och har säkert något bättre kvalite överlag? Det som tog emot var väll den långa leveranstiden.
Myrqvist
3500kr
3-4 veckor leveranstid
Löf & Tung
4200kr
3-4 månader leveranstid
Om det är märkvärt större kvaliteskillnad så får jag gott ta och vänta på Löf & Tung, vad säger ni?
Kan tyvärr inte säga något om kvaliteten på Myrqvists dojor (har fortfarande inte provat ett par, men jag har köpt två bälten därifrån och de har jag inga klagomål på) men jag är väldigt nöjd med mina Löf & Tung. Kan du vänta 3-4 månader är Löf & Tung förmodligen en bättre deal sett till de priserna.
Vad är det för modell? Frågar av ren nyfikenhet då jag själv alltid har ögonen öppna efter schyssta kängor.
Citat:
Ursprungligen postat av
La Belva
Edward Green Greenwich tassel loafer

snyggaste skon som finns.
Tycker personligen att Belgravia är snyggare, med sina flätade band. Hade ett par för ett par år sedan men fick tyvärr sälja dem eftersom 184-lästen helt enkelt inte passar mig tillräckligt bra. Svider än idag (metaforiskt alltså, så mycket sabbade de inte mina fötter).