Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Här har du Etiennes pappa Werner som inte på något sätt är bror till Willy Glaser
https://sv.wikipedia.org/wiki/Werner_Wolf_Glaser
Pappa(till Willy) Peter Glaser är född 1900 och skulle då vara 13 år när han födde Werner...
Sedan är det ytterligare uppgifter du far med osanning kring också.
Det är möjligt att de var kusiner men vad jag hört var de bröder det är uppenbart att de är släkt i alla fall... det är ju därför dottern är på bion för att se sin släkting uppträda.
Annan kuriosa på Sveavägen denna kväll är givetvis att Olof Palme enligt Mårten Palme blivit erbjuden en roll i filmen "bröderna Mozart" men tackat nej pga att rollen var för osympatisk, undrar om rollen erbjöds Palme direkt via von Osten eller andra involverade i filmen Engström har kopplingar till?
Att Stigs bästa väns dotter, Stigs sk bonusdotter sitter på Grand ökar väl möjligheten ändå att Stig rört sig där under kvällen? Kanske bara för att strosa förbi och hälsa, åtminstone bör han vara medveten om att det är en stor kväll för släkten Glaser på biografen Grand.
Bra att du synar, viktigt att vi går till botten med all fakta kring Engström då jag ser honom som nyckeln till att mordet sker.
Att han efter mordet blir coachad tycker jag många missar, allt han gör är utstuderat. En virrig reklamare sitter inte på bästa sändningstid framför hela svenska folket nån dag senare och förgör vittnesmålen som kan fälla honom för mordet på landets Statsminister utan vägledning.
Likaså lyckas han förvirra världens största brottsutredning till den punkt att de faktiskt talar om honom som gärningsman i palmerummet, de medger att det är han som springer med hanldovsväskan på åsen då som gärningsman, men de får fortfarande inte grepp om personen som bara minuten tidigare rört vid Olof Palme och haft en interaktion med Lisbet Palme enligt egen utsago, precis som mördaren.
Det är verkligen nått som inte stämmer här... jag lutar åt att han är skyddad.
Intressant med vem som erbjöd Palme rollen i filmen? Här kanske man kan se om det finns en koppling mellan Glasers och familjen Palme? Halmstrå? Visst ...men att Glasers bästa vän Engström snubblar ut i famnen på makarna Palme från Stay behind huset efter bion är ändå ett tunnare halmstrå... som blir starkare och starkare för var dag.