2021-08-13, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrakan
Mitt resonemang gäller endast den lille pojken.
Ditt resonemang om att R skulle återfå vårdnaden håller jag för helt utesluten. Jag utgår då från att familjehemmet/ vårdnadshavarna är ett väl fungerande hem.
På vilket sätt skulle det vara förenligt med pojkens bästa att bo med R?
(Bara att R skulle kräva att få tillbaka vårdnaden visar hur olämplig hon är som förälder).

Ja herre gud Silas kommer väl vara runt 7-8 år när hon kommer ut! Han kommer inte ha några minnen av henne, hon blir ju som en total främling för honom! Om det nu gick illa med Esmeralda som då ”bara” bott med en annan familj i 3 år och ändå träffat Rebecka relativt regelbundet, så kan man ju bara TÄNKA SIG hur det skulle gå med en 7-åring som etablerat sig fullkomligt i en familj, har kompisar, fritidsaktiviteter. Nä det kan ju inte vara möjligt!

Som du skriver, om hon ens skulle försöka få tillbaka honom efter så lång tid, och allt som har hänt, visar hon ju verkligen hur totalt hjärtlös hon är!
Citera
2021-08-13, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Bara det är i sig en grej som fick mig att undra från start: Har flickan dessutom hittats halvt livlös i badkaret? Hade hon enbart slagit i huvudet och P varit där inne samtidigt så hade hon inte hunnit dragit i sig badvatten eftersom han borde fiskat upp henne direkt efter "fallet"? Har dom lämnat henne där inne oövervakad under sina drogrus?
Grannen tyckte väl att h*n tyckte det var konstigt att de badade så sent (nattetid?). H*n hörde väl dessutom fler smällar?? Jag kan minnas fel.
Angående hennes märkliga andning kan bero på att hon andats in både vatten och kräks vilket påverkat lungorna.

Usch... arma lilla flicka..!

Men har man funnit några bevis för att hon andats in vatten? Vatten i lungorna kan jag inte minnas att de fann på obduktionen?

Jag tror det är en efterhandskonstruktion. Om hon ramlade i badkaret så som de påstår så borde hon ju andats in vatten, och därför påstod dem det.
Citera
2021-08-13, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korneliaa
Men har man funnit några bevis för att hon andats in vatten? Vatten i lungorna kan jag inte minnas att de fann på obduktionen?

Jag tror det är en efterhandskonstruktion. Om hon ramlade i badkaret så som de påstår så borde hon ju andats in vatten, och därför påstod dem det.
Tror inte det var vatten i lungorna, däremot kräks
Citera
2021-08-14, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Tror inte det var vatten i lungorna, däremot kräks

Ja exakt, och det har ju ingenting med drunkning att göra väl? Det kommer väl troligtvis av att hon kräkts när hon varit medvetslös.
Citera
2021-08-17, 14:23
Medlem
Merwinnas avatar
HD tar inte upp fallet! Det var väntat i och för sig men ändå en lättnad. Nu får hon sitta sina åtta år, kanske minus 1/3 om hon sköter sig i fängelset. En del av tiden räknas också bort då hon suttit häktad, så hon kanske kommer ut om fem år.
Citera
2021-08-17, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
HD tar inte upp fallet! Det var väntat i och för sig men ändå en lättnad. Nu får hon sitta sina åtta år, kanske minus 1/3 om hon sköter sig i fängelset. En del av tiden räknas också bort då hon suttit häktad, så hon kanske kommer ut om fem år.

Ja ungefär 5 år ska hon sitta minus häktning och 1,5 år till första 48 tim permission och därefter 72 tim permission en gång i månaden fram till frigivning om hon nu sköter sej i fängelset.
Citera
2021-08-17, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
SÅ JÄVLA SKÖNT
Citera
2021-08-17, 16:39
Medlem
Papper1512s avatar
Fantastiska nyheter!

Hon är ute i början av 2026. Hoppas innerligt att hon inte får träffa Silas mera och att Amos distansierar sig från henne.
Citera
2021-09-10, 22:17
Medlem
Råkade hamna i ett avsnitt av Sofias Änglar och blev därmed återigen helt galen av misshopp för mänskligheten men framförallt vårt sjuka ”System”?!

Min fråga idag är: har NÅN i hela detta vidriga ledet som gjorde detta möjligt fått sparken alt. blivit åtalade och förhoppningsvis dömda (utöver förövarna)?

Varje gång jag ser en bild på den flickan så tappar jag andan av hat och folks handlingsförlaming…😔
Citera
2021-09-11, 09:55
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Hate
Råkade hamna i ett avsnitt av Sofias Änglar och blev därmed återigen helt galen av misshopp för mänskligheten men framförallt vårt sjuka ”System”?!

Min fråga idag är: har NÅN i hela detta vidriga ledet som gjorde detta möjligt fått sparken alt. blivit åtalade och förhoppningsvis dömda (utöver förövarna)?

Varje gång jag ser en bild på den flickan så tappar jag andan av hat och folks handlingsförlaming…😔
Nej, ingen. Norrköpings kommun blev hotade med vite men det rann ut i sanden.
Citera
2021-09-16, 12:16
Bannlyst
Rättegången..

Fallet "Lilla hjärtat": Rebecka Gustafsson, Tilltalad,

https://www.youtube.com/watch?v=50h7tjeQnWY&list=PLuaEVH_IPgeWWdZnMnWbihpY JCnEYcrRo
Citera
2021-09-24, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Rättegången..

Fallet "Lilla hjärtat": Rebecka Gustafsson, Tilltalad,

https://www.youtube.com/watch?v=50h7tjeQnWY&list=PLuaEVH_IPgeWWdZnMnWbihpY JCnEYcrRo

Lyssnade på Rebecka S vittnesmål i hovrätten. Herregud alltså där sitter hon och försvarar RG och förminskar upplevelsen av det som hände på julafton! Vad har hon för motiv till detta kan man tro? Verkar precis lika tappad och twisted som Patrik o Rebecka G. Oavsett vad hon säger vet vi objektivt att Esmeralda var kraftigt undernärd när hon hittades, och haft otaliga äldre o nyare skador på sig! Skador som bedöms uppkomna av annan person. Hur förklarar hon bort det då? Är hon rädd att bli av med barnvakt till sina barn ifall RG skulle in i finkan?

Förresten någon som vet var man hittar Hovrättens dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in