2021-07-26, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubamara404
Jag har uppfattat det som att pappan mest troligt har gjort hlr och upplevt sig ”fått igång” flickan igen. (Mammans delaktighet/vetskap/närvaro är mer tveksam och bekräftas inte av pappan som hela tiden berättar i jagform).

Ohyggligt dumt att inte konsultera vården undertiden och efteråt, särskilt med facit i hand, men långt ifrån mord eller dråp i mina ögon.

Så du menar att man i samma lägenhet inte skulle märka om någon utför HLR? Tror du på fullaste allvar att en person som utför det är helt opåverkad av att utföra det? Och inte bara det - utan på det viktigaste som finns i ens liv. Eller menar du att R var så påverkad av knark att hon inte reagerade? Om vi utgår från det du själv skriver - inte någon önskar livet ur sitt barn. Om ens barn behöver HLR-vård verkar det rimligt att man blir uppskakad o därför påkallar hjälp - först direkt från närmaste person och därefter från ngn som kan hjälpa mer. Att skydda sig med att barnet var ”igång”… Jag kokar. Även om barnet är ”igång” är det ingen garant för att allt är ok. Patrask.

Delen där knark innehas tillsammans med barn - där är det klart för mig. Omdömeslös, ansvarslös och har försatt sitt värde som människa. Aldrig hoppas jag att den kommer i kontakt med barnen hon fött framöver. Och inte någon annans obevakat heller för den delen. Ursäkterna är så många och ansvaret är så litet. Usch.
Senast redigerad av Annvian 2021-07-26 kl. 02:01.
Citera
2021-08-02, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruk1313
Din uppfattning är felaktig. Både Patrik och Rebecka har erkänt att Rebecka var den som gjorde HLR och Patrik instruerade. Båda har i förhör ingående och samstämmigt förklarat hur det gick till. Vad du tror och uppfattar är oväsentligt. Två oberoenda av varandra rättsinstanser har uppfattat det du missat att uppfatta.

Efter flickan dog och de i samförstånd plastat in henne och kastat in henne under sängen knarkade de och åt burgare från Max. Lyxade till det med milkshake.

Var så längesen jag läste FUP, men minns nåt om nåt plaströr som P försökte suga flickans luftrör med i badrummet? Minns också något om att hon hade hörts andas konstigt när hon låg i sin säng efteråt nångång. Kan det ha varit sonen som hörde det och blev utmotad?
Du kanske minns?
Citera
2021-08-03, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Var så längesen jag läste FUP, men minns nåt om nåt plaströr som P försökte suga flickans luftrör med i badrummet? Minns också något om att hon hade hörts andas konstigt när hon låg i sin säng efteråt nångång. Kan det ha varit sonen som hörde det och blev utmotad?
Du kanske minns?
Det stämmer. P försökte suga ut vatten med en nässug. Tror det var en Näsfrida. Det var Amos som hörde att Esmeralda lät konstigt. Amos nöjde sig med att konstatera att E antagligen var krasslig.
Citera
2021-08-03, 02:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annvian
Så du menar att man i samma lägenhet inte skulle märka om någon utför HLR? Tror du på fullaste allvar att en person som utför det är helt opåverkad av att utföra det? Och inte bara det - utan på det viktigaste som finns i ens liv. Eller menar du att R var så påverkad av knark att hon inte reagerade? Om vi utgår från det du själv skriver - inte någon önskar livet ur sitt barn. Om ens barn behöver HLR-vård verkar det rimligt att man blir uppskakad o därför påkallar hjälp - först direkt från närmaste person och därefter från ngn som kan hjälpa mer. Att skydda sig med att barnet var ”igång”… Jag kokar. Även om barnet är ”igång” är det ingen garant för att allt är ok. Patrask.

Delen där knark innehas tillsammans med barn - där är det klart för mig. Omdömeslös, ansvarslös och har försatt sitt värde som människa. Aldrig hoppas jag att den kommer i kontakt med barnen hon fött framöver. Och inte någon annans obevakat heller för den delen. Ursäkterna är så många och ansvaret är så litet. Usch.

Jag fattar inte hur R ens kunde komma undan med det i tingsrätten? Det är ju så bisarrt. Tänk om det skulle hända i ens eget hem, liksom:

- Merwinna, X ramlade i badkaret och slog sig medvetslös. Men jag har gjort HRL och hon är igång nu.

- Bra, älskling! Kom och ät nu. Sedan ska jag fixa lite med ungarnas foton på mobilen...

Knappast???
Citera
2021-08-03, 12:34
Medlem
Citat:
Det stämmer. P försökte suga ut vatten med en nässug. Tror det var en Näsfrida. Det var Amos som hörde att Esmeralda lät konstigt. Amos nöjde sig med att konstatera att E antagligen var krasslig.

Bara det är i sig en grej som fick mig att undra från start: Har flickan dessutom hittats halvt livlös i badkaret? Hade hon enbart slagit i huvudet och P varit där inne samtidigt så hade hon inte hunnit dragit i sig badvatten eftersom han borde fiskat upp henne direkt efter "fallet"? Har dom lämnat henne där inne oövervakad under sina drogrus?
Grannen tyckte väl att h*n tyckte det var konstigt att de badade så sent (nattetid?). H*n hörde väl dessutom fler smällar?? Jag kan minnas fel.
Angående hennes märkliga andning kan bero på att hon andats in både vatten och kräks vilket påverkat lungorna.

Usch... arma lilla flicka..!
Citera
2021-08-07, 21:02
Medlem
Var befinner sig Rebecka nu och vad gör hon? Någon som sett henne el hört nåt?
Citera
2021-08-07, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santalucia84
Hon bör vara i häktet, hoppas jag
Citera
2021-08-07, 21:04
Medlem
Citat:
Hon är häktad tills domen vinner laga kraft. Hon har överklagat till HD och vi får se om de lämnar prövningstillstånd. Sannolikt inte.
Citera
2021-08-07, 21:36
Medlem
Citat:
Hon är häktad tills domen vinner laga kraft. Hon har överklagat till HD och vi får se om de lämnar prövningstillstånd. Sannolikt inte.
Hur många år till blir det då totalt till för henne? 7 år i fängelse typ?
Sa domen nåt om huruvida hon får umgängesrätt till hennes barn?
Senast redigerad av Santalucia84 2021-08-07 kl. 21:37. Anledning: Mer info
Citera
2021-08-07, 21:43
Medlem
Citat:
Den yngsta ska hon inte få träffa, har jag för mig, beslutades tidigare. Stackars A fick hon träffa, snart kan han själv välja bort henne, men tyvärr är barn lojala mot sina föräldrar, hur jävliga de än må vara, men jag hoppas att A får bra stöd, långt bort från Rebecka
Citera
2021-08-07, 22:06
Medlem
Citat:
Hon fick åtta år. Med tanke på att man normalt friges efter 2/3 och att hon har en total häktningstid på runt sex månader i dagsläget så innebär det att hon har mindre än fem år kvar. Hon borde vara ute i början av 2026.

LVU-målen är separerade från detta. Hon har dock fått avslag på att överhuvudtaget få träffa Silas. När det gäller Amos så får han bestämma en del själv gällande umgänge. Han har haft kontakt med Rebecka fram till häktningen. Har svårt att se att hon kan ha mycket kontakt med honom från häktet eller fängelset. När hon kommer ut kommer Amos vara myndig.

Jag antar att hon har en liten chans att få tillbaka Silas efter avtjänat straff, dock blir det svårt.

Mitt tips är att hon kommer hitta en ny knarkargubbe och yngla av sig igen.
Citera
2021-08-07, 22:47
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Bara det är i sig en grej som fick mig att undra från start: Har flickan dessutom hittats halvt livlös i badkaret? Hade hon enbart slagit i huvudet och P varit där inne samtidigt så hade hon inte hunnit dragit i sig badvatten eftersom han borde fiskat upp henne direkt efter "fallet"? Har dom lämnat henne där inne oövervakad under sina drogrus?
Grannen tyckte väl att h*n tyckte det var konstigt att de badade så sent (nattetid?). H*n hörde väl dessutom fler smällar?? Jag kan minnas fel.
Angående hennes märkliga andning kan bero på att hon andats in både vatten och kräks vilket påverkat lungorna.

Usch... arma lilla flicka..!
Det där gnager i mig oxå. De har tjocka väggar de där husen. Hur hårt kan ett barn ramla i bakkaret. Jag menar en liten och späd kropp på låg fallhöjd.
Och hur hårt måste hennes lilla kropp dunkats i något på toaletten för att grannen ska höra det.
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Den yngsta ska hon inte få träffa, har jag för mig, beslutades tidigare. Stackars A fick hon träffa, snart kan han själv välja bort henne, men tyvärr är barn lojala mot sina föräldrar, hur jävliga de än må vara, men jag hoppas att A får bra stöd, långt bort från Rebecka
Jag hoppas framför allt att han fått flytta till en bra familj. Jag vet att han flyttade till ett HVB när det hände och att han fick bo där länge. De är säkert bra och han hade varit där förut. Men ett hvb är ingen plats som är hemma. Det barnet förtjänar en trygg familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in