2021-09-23, 23:26
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P71
För min personliga del handlar det om en övertygelse om att kroppens naturliga immunförsvar nästan alltid är bäst, och att det kommer att stärka mig i framtiden mot liknande virus. Dvs, jag tror det är bra att kroppen får fajtas mot olika virus och bakterier för att hålla sig i trim och inte bli känslig för sjukdomar. Av det jag har sett och läst hittills tror jag inte att de nuvarande vaccinen ger kroppen ett lika brett och hållbart immunsvar som genomgången infektion.

Om risken för allvarlig sjukdom och död är väldigt hög, då skulle jag inte tveka att ta vaccin eller medicin mot det.

Jo, men, om, du inte tidigare haft covid-19 så vet du inte om din kropp, framgångsrikt, kan bekämpa ett helt nytt virus. Visst, klarar den av det, fine. Men klarar den, trots höga odds för det, otur för dig!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Det finns ju grader i helvetet . Svårt sjuk så man behöver läggas in på sjukhus är inte vanligt. Men att man blir riktigt risig är inte direkt ovanligt .
Jag tror det är bra att bli riktigt risig ibland. Det som inte dödar, det härdar. Människor som haft covid-19 och klarat av det kan vara nöjda med att deras immunförsvar fungerar som det ska.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ovaccinerade, som inte tidigare haft covid-19, har fem gånger större chans att smittas av SARS-COV2. Däremot, så har även vaccinerade, som, ändå, lyckats med att bli smittade, lika stor förmåga att föra smittan vidare som ovaccinerade. Blanda alltså inte ihop päron och äpplen!
Med den hastigheten den smittar nu (ca 4500personer i veckan) så kommer det att ta 35 år för den här dödliga sjukdomen att gå runt Sveriges befolkning. Då har det fötts ca 3 miljoner nya människor som ska infekteras så det kommer att ta 12 år till innan de är infekterade.
Vilket gör att det har fötts ca en miljon människor till efter det så vilket gör att 4 år till innan det gått runt ett varv.

Fem gånger så stor chans!
Så stor förmåga att föra smittas!
Äpplena och päronen har ruttnat sedan länge.
Citera
2021-09-23, 23:27
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Som jag skrev, har ingen aning men om det ligger någon sanning i det så ska det ut innan de börjar ge det till barnen. En bra början är att ifrågasätta och gå till grunden med det.
De skriver ju till och med på läkemedelsverket att det innehåller absolut inget grafenoxid, vilket har stått länge. Varför väljer de ut just det ämnet. De kunde ha valt hundratals andra grundämnen, spårämnen eller kemikalier som vaccinet inte innehåller.

Ja jo, men hur får jag loss min mobiltelefon? Absolut ska man ifrågasätta, men någonstans får man sätta en gräns och börja fundera på om man fortfarande är vid sina sinnens fulla bruk. Jag håller någonstans med lite om barnen, jag har själv ifrågasatt att vaccinera barnen. Men samtidigt om vi vill se någon form av slut på skiten så får det kanske blir så, kanske? Nu är mina barn stora, men om de hade varit små så hade jag varit tveksam, jag saknar mitt ex som jag kunde diskutera dessa spörsmål med.
Citera
2021-09-23, 23:35
Medlem
Citat:
Man skriver ju död i/med Covid-19. Men en dansk granskning av dödsattester har visat att nästan alla som dog i/med Covid-19, just hade Covid-19 som främsta dödsorsak.

Länk på det?

Förövrigt skriver man sällan död med eller av influensa, iåutan död på grund av lunginflammation eller hjärtfel etc…
Citera
2021-09-23, 23:36
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Är du så dålig på att uppfatta vad en text säger eller gör du dig bara till?

Läs texten en gång till.

"At least 12 days after the booster, rates of infection were elevenfold lower...." betyder att effekten uppnås EFTER 12 dagar - inte i 12 dagar.

Ska vi vara petiga så står det att effekten kommer TIDIGAST efter 12 dagar. det kan ta 24 dagar också. Ingen av dessa vaccin experter vet när eller om den kommer. Med andra ord ett väldigt osäkert experiment vaccin som inte fungerar som ett bra vaccin ska göra.
Citat:
I den hittills opublicerade studien har man analyserat antikroppsvar efter två doser av Pfizers vaccin hos 539 personer varav 449 med nedsatt immunförsvar. Av dem med nedsatt immunförsvar saknade 28 procent antikroppssvar 35 dagar efter sin andra dos vaccin.
Citera
2021-09-23, 23:38
Medlem
Citat:
Jo, men, om, du inte tidigare haft covid-19 så vet du inte om din kropp, framgångsrikt, kan bekämpa ett helt nytt virus. Visst, klarar den av det, fine. Men klarar den, trots höga odds för det, otur för dig!
Man kunde se redan under år 2020 att de allra flesta som blev smittade av viruset klarade sig bra. Och utvecklingen har fortsatt på ungefär samma sätt under 2021. Så jag blev ganska tidigt på det klara med att det nya viruset inte var så farligt. Och när jag själv blev smittad fick jag bara en rejäl förkylning och inget mer.

Det beror kanske på vilken personlighet man har. Jag har aldrig varit en sådan som hela tiden tror att det värsta ska hända och som går omkring och oroar sig för det, eller ständigt håller på och riskminimerar allting.

Men det är klart, kommer det ett helt nytt virus som ingen vet något om får man vidta försiktighetsåtgärder tills mer information kommer fram.
Citera
2021-09-23, 23:45
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja jo, men hur får jag loss min mobiltelefon? Absolut ska man ifrågasätta, men någonstans får man sätta en gräns och börja fundera på om man fortfarande är vid sina sinnens fulla bruk. Jag håller någonstans med lite om barnen, jag har själv ifrågasatt att vaccinera barnen. Men samtidigt om vi vill se någon form av slut på skiten så får det kanske blir så, kanske? Nu är mina barn stora, men om de hade varit små så hade jag varit tveksam, jag saknar mitt ex som jag kunde diskutera dessa spörsmål med.
Jag har aldrig påstått att jag är vid mina sinnes fulla bruk och det var inte frågan. Mobiltelefonproblemet får du fixa själv, finns knivar.

Frågan är varför högt utbildade människor kastar bort sina karriärer för att agera visselblåsare? Är de knäppskallar hela bunten? Fd Pziseranställda som talat ut om det. Raderas friskt på de stora plattformarna eftersom det anses vara bara konspirationer men ingen tar tag i sakfrågan och bemöter dessa "foliehattar.

Nu var det en svensk läkare så tänkte jag postar det för att få se om man kan debunka det men enda debunkningen Som kom är det vanliga. Han är naturligtvis dement, farlig, senil och gud vet vad och jag är en tomte som bor i en koja i skogen.

Sedan får man imbecilla svar som: Det är inte magnetiskt har du inte gått på fysiklektionerna? Att man fördummar frågeställaren med ett felaktivt svar gör inte saken bättre. Det bevisar bara att man är totalt okunnig och vet att sådana svar sätter nog den där pajasen på plats och tänker: Ha, där fick han.

Men om det visar sig stämma och ingen vill eller vågar ta tag i det för att det är bara dumheter och idioti så är livskvalitenotan för de barn som kommer drabbas väldigt hög.
Senast redigerad av Lugnochro 2021-09-23 kl. 23:53.
Citera
2021-09-23, 23:50
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Med den hastigheten den smittar nu (ca 4500personer i veckan) så kommer det att ta 35 år för den här dödliga sjukdomen att gå runt Sveriges befolkning. Då har det fötts ca 3 miljoner nya människor som ska infekteras så det kommer att ta 12 år till innan de är infekterade.
Vilket gör att det har fötts ca en miljon människor till efter det så vilket gör att 4 år till innan det gått runt ett varv.

Fem gånger så stor chans!
Så stor förmåga att föra smittas!
Äpplena och päronen har ruttnat sedan länge.

Tja, har vi tur, så minskar smittspridningen till under 1000 konstaterade Covid-19fall/vecka, trots kommande högsäsong för SARS-COV2 och inga restriktioner för fullvaccinerade. Men det lär kräva att 90 procent av alla mellan 12 och 39 år, samt 95 procent av 40 plusarna är fullvaccinerade. Kan, iof, bli svårt att nå så långt med vaccineringarna. Tegnells förhoppning om 90 procent vaccinerade 16 plusare är nog mer realistisk. Men då får vi nog dras med ca 2000 bekräftade Covid-19 fall/veckan, fram till nästa sommar.
Citera
2021-09-23, 23:51
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Man skriver ju död i/med Covid-19. Men en dansk granskning av dödsattester har visat att nästan alla som dog i/med Covid-19, just hade Covid-19 som främsta dödsorsak.
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Länk på det?

Förövrigt skriver man sällan död med eller av influensa, iåutan död på grund av lunginflammation eller hjärtfel etc…

Jag kan lika gärna ge dig länken, för jag tror att det är denna.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/2241-doedsattester-afsloerer-saa-mange-doede-egentlig-af-corona
Langt størstedelen af de mennesker, der er registreret “døde med corona”, er egentligt døde af selve sygdommen eller følgerne af den.

Sådan lyder vurderingen fra overlæge og lektor Reimar W. Thomsen fra Aarhus Universitet.
Det var faktiskt väldigt bra att någon gick igenom de avlidna för att få klarhet i hur det ligger till med av/med.
Citera
2021-09-23, 23:52
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Länk på det?

Dansk tidning som gick igenom dödsattesterna och publicerade resultatet i en ganska lång artikel. Du får väl googla.
Citera
2021-09-23, 23:52
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Tja, har vi tur, så minskar smittspridningen till under 1000 konstaterade Covid-19fall/vecka, trots kommande högsäsong för SARS-COV2 och inga restriktioner för fullvaccinerade. Men det lär kräva att 90 procent av alla mellan 12 och 39 år, samt 95 procent av 40 plusarna är fullvaccinerade. Kan, iof, bli svårt att nå så långt med vaccineringarna. Tegnells förhoppning om 90 procent vaccinerade 16 plusare är nog mer realistisk. Men då får vi nog dras med ca 2000 bekräftade Covid-19 fall/veckan, fram till nästa sommar.
Så om sjuttio år har det gått runt. Då har jag snart närmat mig min 140nde födelsedag så väntar ett tag till då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in