2021-09-23, 18:26
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
En granne några hus bort, skitduktig på IT sökte till Säpos IT-avd. Han fick aldrig någon respons öht trots att han är helt ren och var kvalificerad för rollen. Att han inte fick ett bra intryck av Säpo är milt sagt då som som sagt ej återkom alls utan dom lät honom "hänga i luften" sas.

Men då vet vi varför...

Säpo är för dom efterblivna och fula.
Vackra utgör säkerhetsrisk p.g.a hög social faktor

Att få jobb på Säpo skall ses som förolämpning.

Läs allt kul jag haft med dom , rasa hela skiten för att jag var snygg och intelligent

👍
Citera
2021-09-23, 21:52
Medlem
4608s avatar
Jag är rätt säker på att ingen på SÄPO skulle få för sig att starta en sånhär tråd
Citera
2021-09-23, 22:13
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4608
Jag är rätt säker på att ingen på SÄPO skulle få för sig att starta en sånhär tråd

Dom får inte göra nått då sägs deras lägenhet upp.

Dom får bara kliva runt fula,dåligt klädda o jobba ständigt övervakade.
Sitt liv lever dom med en tilldelad partner med samma bakgrund o utseende.

Ofta tilldelas dom sen ett fosterhemsbarn med fetalt alkoholsyndrom som dom sksll fostra till ett framtida myndighetshjon

Alla är ju inte såna men den stora massan👍
Citera
2021-09-23, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhistleBlower1
Hej alla tidigare och nuvarande anställda på Säkerhetspolisen.

Jag som själv jobbar på Säpo sedan tio år vill gärna höra vad ni tycker om myndighetens personalpolitik och om myndighetens metoder, chefer, regel- och lagefterlevnad etc.

Jag har själv en hel del att delge kring detta men vill inte "färga" tråden. Mina perspektiv och erfarenheter kommer jag att skriva om i senare inlägg.
Vill du bli trodd kan du ju börja med att beskriva hur receptionen är belägen i huset, samt namn på och placering/utseende/storlek på de lokaler som ligger i anslutning till receptionen.
I den stora foajén finns en legomodell. Vad föreställer den?
Hur ser proceduren ut när man kommer som besökare, hur är de låsbara skåpen placerade i förhållande till receptionen?
Svarar du inte på de frågorna så ljuger du.
Citera
2021-09-24, 00:24
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4608
Citat:
Ursprungligen postat av FBoP
Vill du bli trodd kan du ju börja med att beskriva hur receptionen är belägen i huset, samt namn på och placering/utseende/storlek på de lokaler som ligger i anslutning till receptionen.
Hur ser proceduren ut när man kommer som besökare, hur är de låsbara skåpen placerade i förhållande till receptionen?
TS har redan gjort bort sig så i sina inlägg att är ställt bortom allt tvivel att han/hon bara tramsat från början till slut.
Citera
2021-09-25, 11:03
Medlem
Citat:

Haha, bra frågor. Och bara för att försöka hålla lite liv i tråden: jag säger världens kortaste rulltrappa.
Citera
2021-09-25, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn.Goyne
Haha, bra frågor. Och bara för att försöka hålla lite liv i tråden: jag säger världens kortaste rulltrappa.
Bra, då satsar vi på att hålla igång tråden tills TS loggar in och behagar svara.
Så vad tror du om TS, är han/hon en bluff som redan är avslöjad?
Citera
2021-09-27, 06:54
Medlem
Citat:
Bra, då satsar vi på att hålla igång tråden tills TS loggar in och behagar svara.
Så vad tror du om TS, är han/hon en bluff som redan är avslöjad?

Vilka som är bluff är en intressantare vinkel på tråden, men det är ingen lek jag tänker leka.
Citera
2021-09-27, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn.Goyne
Vilka som är bluff är en intressantare vinkel på tråden, men det är ingen lek jag tänker leka.
Ok. Informativa svar hursomhelst.
Själv har jag inga problem att leka den leken, och det finns folk som vet varför.
Citera
2021-09-27, 14:17
Medlem
Citat:
För att svara på frågorna behöver man ju bara ha varit besökare.
Citera
2021-09-27, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartbaer1
För att svara på frågorna behöver man ju bara ha varit besökare.
Ja, det har du ju rätt i. Tänkte inte på det, dum jag är.

Fast om man inte ens varit besökare så har man inte heller jobbat i huset...
Citera
2021-09-28, 17:51
Medlem
Citat:
Ja, det har du ju rätt i. Tänkte inte på det, dum jag är.

Fast om man inte ens varit besökare så har man inte heller jobbat i huset...

Det kan man visst ha gjort. Man har kanske använt andra ingångar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in