2021-09-30, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBoP
Ja, det har du ju rätt i. Tänkte inte på det, dum jag är.

Fast om man inte ens varit besökare så har man inte heller jobbat i huset...

Besökare hänvisas till externa zonen en del av byggnaden som är avskiljd från verksamheten. Det borde du veta. Väldigt få personer som inte är anställda får passera in i salen på andra sidan. Under mina år i detta relativt nya hus har jag vetskap om att en handfull personer fått komma in.

Men jag kan ändå ge dig lite detaljer. Till höger äter vi mat. Rakt fram, lite till höger finns toaletter. Bakom det två större konferensrum. Vidare från restaurangen en mindre trappa upp och svängdörrar till gym och gympasal av modell mindre. Två hissar där, en till lagret och en till övernattningslägenheter.

Apropå det viktiga med denna tråd, atr öppet visa hur Säpo orsakade Ebba och de andras död genom inkompetens så kommer det inom kort explodera. Friberg lämnade i tid, von Essen komner få ta bajsmackan.
Citera
2021-10-01, 15:14
Medlem
448s avatar
Säpo kör strutsmetoden och låtsas om att inget är har hänt och att läget är undrr kontroll vad som än händer.

Riktiga pajasar
Citera
2021-10-03, 23:23
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Undrar om portkoden till huvudentren på säpo-huset är 007 ?
Citera
2021-10-03, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhistleBlower1
Besökare hänvisas till externa zonen en del av byggnaden som är avskiljd från verksamheten. Det borde du veta. Väldigt få personer som inte är anställda får passera in i salen på andra sidan. Under mina år i detta relativt nya hus har jag vetskap om att en handfull personer fått komma in.

Men jag kan ändå ge dig lite detaljer. Till höger äter vi mat. Rakt fram, lite till höger finns toaletter. Bakom det två större konferensrum. Vidare från restaurangen en mindre trappa upp och svängdörrar till gym och gympasal av modell mindre. Två hissar där, en till lagret och en till övernattningslägenheter.

Apropå det viktiga med denna tråd, atr öppet visa hur Säpo orsakade Ebba och de andras död genom inkompetens så kommer det inom kort explodera. Friberg lämnade i tid, von Essen komner få ta bajsmackan.

Tack för svar. Några kommentarer: jag har bara varit där som besökare vid ett tillfälle då jag sökte ett jobb jag inte fick, ganska nyligen. Chockerande att jag ens fick komma dit med tanke på min bakgrund.
Anledningen till min första kommentar var mest för att skaka fram lite reaktioner, och inte bara från dig.

Mitt andra skäl är att jag personligen råkat ut för Säpos mörkande och grava inkompetens gällande något som utspelade sig kring sekelskiftet, och som involverade teknisk utrustning kringgärdad av ett särskilt sekretessavtal som skyddades av - gissa vem, ett stort svenskt företags export och en utländsk säkerhetstjänst riktning österut till vilken det aktuella företaget vidarebefordrade insamlad information om egna anställda.

Vill du veta mer så skicka pm.
För övrigt önskar jag lycka till, och hoppas att det ni gör nu leder till att vi får en säkerstjänst som fungerar som den bör och som folket och landet förtjänar.
Citera
2021-10-03, 23:37
Medlem
Hur många har alkoholproblem inom SUPO - fler eller färre än inom vanliga polisen?
Citera
2021-10-19, 23:00
Medlem
Bajs + macka + fläkt = jobbiga kommande veckor för Säpo
Citera
2021-10-23, 10:05
Medlem
regafras avatar
Hur går man tillväga om man misstänker en grupp som mycket möjligt
dels använt svenska säkerhets/underrättelsetjänster och vill lagföra dem?

Vilket slags ombud ska man anlita? MR advokater i landet tar bara vidöppna case uppenbarligen, möjligen för att inte missta stora bidragsgivare, men det är inget de annonserar om.

Är säkin (https://www.sakint.se/ ) en helt fristående myndighet som man skulle kunna vända sig till? Polisens internutredningar är inte det och fick kraftiga pikar om någons ogillande att jag tagit kontakt med dem, senare. Kanske jag borde insett att det var säkerhetspolisen då minst en redan då nämnt dem bara helt kort med initialerna?

Mordförsök, tortyr (sömn, hot med mera ), sabotera läkarvård och förmodligen skylla smärta på "psykiskt", smutskastningskampanjer på arbetsplatser och orter är ju inget ett land kan tycka sig stå över då det gäller mänskliga rättigheterna och utföra hur som helst.

Om du jobbar på säpo, har du då befogenhet att ta emot namn på misstänkta (som kan vara dina kollegor på myndigheten)?
Senast redigerad av regafra 2021-10-23 kl. 11:00.
Citera
2021-11-03, 23:19
Medlem
Stor humor nu i huset i Tomteboda. Enheten för intern säkerhet har fått nys om denna tråd (säker källa). Och de försöker nu desperat hitta bastarderna. Good luck!
Citera
2021-11-04, 00:06
Medlem
Ts säkert fake men kör på.

1. Har ni spioner utomlands eller förlitar ni er bara på att andra regeringar ger er information?
2. Utreder ni det paranormala som UFO?
3. Hur politiskt styrda är ni?
4. Ljuger ni ofta när rapportera om säkerhetsläget i Sverige och blir ni tillsagda av högre chefer att vinkla rapporter så att det passar in i Svensk politik?
5. Är ni lika korkade som svensk media eller har ni lite i pannbenet och övervakar även vänster organisationer som EXPO och dess förgreningar med researchgruppen osv. Robert Aschberg har ju flera företag med våldsvänstern och ingen säger ett ont ord om honom i tidningen någonsin, trots att det finns mängder av informationen om honom. Jag är också nyfiken på varför han tillåts bryta mot lagen PUL.
Han har helt öppet medgett att han har företag som fokusera att spara information om svenska medborgare. Varför tillåts detta?
Även expressen består ju av Afa och flera andra media inklusive SVT har ju våldsverkare som bland annat jobbar som chefer man vore ju riktigt korkad att inte hålla koll på alla dessa.
6. När Lars Vilks dog så översvämmades media på Facebook av islamister, som var överlyckliga över hans död, tog ni dessa människor under bevakning?
Citera
2021-11-04, 08:35
Medlem
Citat:
Hej alla tidigare och nuvarande anställda på Säkerhetspolisen.

Jag som själv jobbar på Säpo sedan tio år vill gärna höra vad ni tycker om myndighetens personalpolitik och om myndighetens metoder, chefer, regel- och lagefterlevnad etc.

Jag har själv en hel del att delge kring detta men vill inte "färga" tråden. Mina perspektiv och erfarenheter kommer jag att skriva om i senare inlägg.

Du får snart HR på dig. Läser du inte vad det står när man söker jobb? Att du inte ska berätta ens att du sökt där än mindre att du jobbar där.
Citera
2021-11-04, 15:02
Medlem
isislisasfisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Ts säkert fake men kör på.

1. Har ni spioner utomlands eller förlitar ni er bara på att andra regeringar ger er information?
2. Utreder ni det paranormala som UFO?
3. Hur politiskt styrda är ni?
4. Ljuger ni ofta när rapportera om säkerhetsläget i Sverige och blir ni tillsagda av högre chefer att vinkla rapporter så att det passar in i Svensk politik?
5. Är ni lika korkade som svensk media eller har ni lite i pannbenet och övervakar även vänster organisationer som EXPO och dess förgreningar med researchgruppen osv. Robert Aschberg har ju flera företag med våldsvänstern och ingen säger ett ont ord om honom i tidningen någonsin, trots att det finns mängder av informationen om honom. Jag är också nyfiken på varför han tillåts bryta mot lagen PUL.
Han har helt öppet medgett att han har företag som fokusera att spara information om svenska medborgare. Varför tillåts detta?
Även expressen består ju av Afa och flera andra media inklusive SVT har ju våldsverkare som bland annat jobbar som chefer man vore ju riktigt korkad att inte hålla koll på alla dessa.
6. När Lars Vilks dog så översvämmades media på Facebook av islamister, som var överlyckliga över hans död, tog ni dessa människor under bevakning?
En kroknäsa som ställer frågor till sig själv.
Självsmicker som en riktig psykopat.

SÄRPO avlyssnar oskyldiga människors telefoner redan, det har jag fått berättat för mig.
Man kör redan signalspaning på Svensson och bjuder in främmande makter att göra det samma.

Glöm aldrig att det va SÄRPO som släppte in terroristerna.
SÄRPO är 100% politiserade, i linje med NKVD som man har som förebild.
Ett porträtt på Mao hänger på SÄRPO högkvarter har jag fått berättat för mig.
SÄRPO lät ockupanterna ta makten, och nu är man deras lydiga hundar.
Den inhemska befolkningens intressen skiter man i, man gör som man blir tillsagd som en cirkusapa.

Svenska folket, detta är era fiender.
Senast redigerad av isislisasfisa 2021-11-04 kl. 15:08.
Citera
2021-11-15, 23:12
Medlem
PullThePlugs avatar
Citat:
Stor humor nu i huset i Tomteboda. Enheten för intern säkerhet har fått nys om denna tråd (säker källa). Och de försöker nu desperat hitta bastarderna. Good luck!
Om du nu jobbat på firman i tio år eller mer, visa mig att du har koll. Ge mig en siffra, när vi just pratar Intern Säkerhet. Förstår du, så vet du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in