2021-09-23, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lofgreno
Jo, skulle ljuga om jag inte sa att ett av det bästa jag vet är en ny kvinna att ligga med. Hade jag vart mindre kräsen gällande utseende och ålder hade jag nog gått ligga hur mycket som helst på tex Tinder. Men man pallar ju inte hålla på hela tiden heller.

Men jag kan iaf konstatera att för mycket incells i ett samhälle är ett stort problem. En del män har ju en tendens att bli våldsamma om dom inte får ligga. Det är ju känt sen gammalt.

Precis!

Man kan se på statistiker det blir fler Incels ,man kan också se det som att gillande mellan män och kvinnor minskar. I USA

2014 12 418 dödsskjutningar

2021 Nästan 21000 dödsskjutningar.

https://www.gunviolencearchive.org/

En ökning med 69 %. Man kan se det som när män inte kan etablera kontakter med kvinnor så blir de mer aggressiva och dödar varandra i högre grad.

Ju högre konkurrens om kvinnor desto mer aggression. De här trenden kommer säkerligen inte vända.

Det som skulle kunna få den att vända vore att andelen män minskar , vilket den kan göra om fler män kommer i fängelse och blir dödade.

Fast det vore en bättre lösning att inte ha så många män ,inte låta så många män invandra.
Citera
2021-09-23, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo men samhället gör inget för att hjälpa männen till att få relationer utan tvärtom ser de till att det kommer en massa män från andra länder som gör saken ännu svårare.

Män får sin verklighet från samhället : media och skolan. Det är svårt skaffa sig en helt fri verklighet.
Det är alltså svårt lösa problem hos sig själv ,när man hela tiden har samhällets verklighet. Fast man behöver också samhällets gemenskap ,man kan inte leva själv. En ensam man i skogen har svårt behålla sin mentala hälsa.

Om man frågar en Incel.

Vad har du för problem ?

Svar: Ingen vill vara nära mig och tycka om mig.

Har ingen lösning.

Fråga: Hur kan du vara lycklig själv ?

Svar : Jag bara är det

En lösning.

Fråga: Vad är det som hindrar dig från att vara lycklig.

Svar: Att ingen tycker om mig , men jag kan vara lycklig ändå.

En lösning.

Man kan använda terapi så Incels blir lyckligare.

Två trender som är nu i USA och UK

https://www.youtube.com/watch?v=RkO8Aox_m_c

Män ger upp om studier 40,5 % män studerar på college mot 59,5 % av kvinnor. Detta kommer antagligen öka andelen Incels ännu mer.

https://www.richardnelsonllp.co.uk/record-number-young-adults-living-with-parents/

Män lever kvar i föräldrahemmet. Mer och mer. Kvinnor blir allt mer de som gör karriär.

Det kan bli så att en del män lever som Incels hela livet flyttar inte från sina föräldrar utan har något enklare jobb.

Trenden är att kvinnor lever mer i lesbiska relationer och som ensamma mödrar.

https://www.census.gov/library/stories/2021/04/number-of-children-living-only-with-their-mothers-has-doubled-in-past-50-years.html
Ja, jag skrev ju att det i såna fall är mer legitimt att skylla vissa av problemen på samhället än på kvinnor. Det är långtifrån ovanligt att många olika samhällsgrupper gör det, oavsett om det är rätt eller inte.

Men många "incels" verkar ju skylla problemen på kvinnor i den meningen att kvinnor skulle vara ytliga och rata dem på grund av deras utseende. De tror att det är så för att det är så män betraktar kvinnor.

Men den verkliga förklaringen till att de blir ratade är snarare deras personligheter inte är tillräckligt attraktiva. Kvinnor värderar personlighet mer än bara utseende. Detta är dock inte ett val som kvinnor aktivt gör, utan det bara är så.

Det är naturligtvis olyckligt för de männen. Men incels kan inte skylla det faktum att de är oattraktiva på kvinnor lika lite som oattraktiva kvinnor kan skylla det på män.
Citera
2021-09-23, 16:05
Medlem
Citat:
Precis!

Man kan se på statistiker det blir fler Incels ,man kan också se det som att gillande mellan män och kvinnor minskar. I USA

2014 12 418 dödsskjutningar

2021 Nästan 21000 dödsskjutningar.

https://www.gunviolencearchive.org/

En ökning med 69 %. Man kan se det som när män inte kan etablera kontakter med kvinnor så blir de mer aggressiva och dödar varandra i högre grad.

Ju högre konkurrens om kvinnor desto mer aggression. De här trenden kommer säkerligen inte vända.

Det som skulle kunna få den att vända vore att andelen män minskar , vilket den kan göra om fler män kommer i fängelse och blir dödade.

Fast det vore en bättre lösning att inte ha så många män ,inte låta så många män invandra.

Ja precis. Man har ju hört mycket om att i USA ska dom nog inte mest oroa sig för terrorister a´la Al-Qadea. Utan mer ensamma vita män som inte får ligga, har inga jobb och sitter och gruvar på sin hämnd på samhället.
Citera
2021-09-23, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lofgreno
Ja precis. Man har ju hört mycket om att i USA ska dom nog inte mest oroa sig för terrorister a´la Al-Qadea. Utan mer ensamma vita män som inte får ligga, har inga jobb och sitter och gruvar på sin hämnd på samhället.

Jo i det här fallet är det mest svarta män som skjuter ca: 60% av alla mord är riktade mot svarta män och det är svarta män som dödar svarta män.

Det beror också på att bara 60% av svarta män har jobb. Svarta män är mycket beroende av svarta kvinnor för att ha någon stans att bo , börjar svarta kvinnor tröttna på svarta män blir många hemlösa.

https://www.brookings.edu/research/why-are-employment-rates-so-low-among-black-men/

"Winter is coming" säger en del svarta kvinnor eftersom de har helt enkelt fått nog.

Svarta män är beroende av svarta kvinnor. Svarta kvinnor säger att de vill ha att män "förser dem med resurser" att de inte går med på att vara "mulor" som jobbar dubbla skift för att dels försörja sina barn och sen mannen. De är trötta på sexuellt våld och misshandel. Det är en ny rörelse "divestment" där svarta kvinnor flyttar sig ut från svarta män och upphör ha kontakt med dem.

Detta skapa desperation hos fattiga arbetslösa svarta män.

De blir arga på svarta kvinnor och börjar mörda dem i större utsträckning.

Om jag kommer ihåg rätt så var det 600 svarta kvinnor som dödades av svarta män 2018 , i år kommer 1400 svarta kvinnor falla offer för svarta män.

Svarta män är i hög grad Incels.
Citera
2021-09-23, 20:32
Medlem
Citat:
Jo i det här fallet är det mest svarta män som skjuter ca: 60% av alla mord är riktade mot svarta män och det är svarta män som dödar svarta män.

Det beror också på att bara 60% av svarta män har jobb. Svarta män är mycket beroende av svarta kvinnor för att ha någon stans att bo , börjar svarta kvinnor tröttna på svarta män blir många hemlösa.

https://www.brookings.edu/research/why-are-employment-rates-so-low-among-black-men/

"Winter is coming" säger en del svarta kvinnor eftersom de har helt enkelt fått nog.

Svarta män är beroende av svarta kvinnor. Svarta kvinnor säger att de vill ha att män "förser dem med resurser" att de inte går med på att vara "mulor" som jobbar dubbla skift för att dels försörja sina barn och sen mannen. De är trötta på sexuellt våld och misshandel. Det är en ny rörelse "divestment" där svarta kvinnor flyttar sig ut från svarta män och upphör ha kontakt med dem.

Detta skapa desperation hos fattiga arbetslösa svarta män.

De blir arga på svarta kvinnor och börjar mörda dem i större utsträckning.

Om jag kommer ihåg rätt så var det 600 svarta kvinnor som dödades av svarta män 2018 , i år kommer 1400 svarta kvinnor falla offer för svarta män.

Svarta män är i hög grad Incels.

Ok. Det visste jag faktiskt inte. Intressant.
Citera
2021-09-23, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Ja, jag skrev ju att det i såna fall är mer legitimt att skylla vissa av problemen på samhället än på kvinnor. Det är långtifrån ovanligt att många olika samhällsgrupper gör det, oavsett om det är rätt eller inte.

Men många "incels" verkar ju skylla problemen på kvinnor i den meningen att kvinnor skulle vara ytliga och rata dem på grund av deras utseende. De tror att det är så för att det är så män betraktar kvinnor.

Men den verkliga förklaringen till att de blir ratade är snarare deras personligheter inte är tillräckligt attraktiva. Kvinnor värderar personlighet mer än bara utseende. Detta är dock inte ett val som kvinnor aktivt gör, utan det bara är så.

Det är naturligtvis olyckligt för de männen. Men incels kan inte skylla det faktum att de är oattraktiva på kvinnor lika lite som oattraktiva kvinnor kan skylla det på män.

Man ska inte skylla på kvinnor , helt rätt.

Men det som kan göras är att ändra politik så män har större chanser.

Det främsta är att öka andelen kvinnor i landet i fertil ålder.

Vita Incelmän i USA borde försöka få svarta kvinnor intresserade av dem. Många svarta kvinnor är ensamma. Om de gör det skulle några Incels kunna få relationer. Jag ser även att attraktiva män gifter sig med svarta kvinnor och det är stor hjälp. Om vi kan få svarta kvinnor lika populära som svarta män skulle fler vita män vara i relationer.

Det är tyvärr mycket svårt för män i USA om du tvivlar se:

https://www.youtube.com/watch?v=pKbvY8eI53U

Det är två saker som gått fel:

1. Andelen kvinnor är för låg.

2. Kvinnors intresse för män har sjunkit.

1. Skulle vi kunna åtgärda politiskt.

2. Däremot att få upp intresset för män hos kvinnor är svårt. Stor del av media och utbildningen för kvinnor går ut på att de ska ha lite intresse för män.

Även fast befolkningen ökar minskar antalet äktenskap:

2017 2,24 miljoner

2018 2,13 miljoner

2019 2,02 miljoner

Likaså antalet födda:

2017 3855500

2018 3791712

2019 3747540

2020 3605201

Det går ner och ner och det beror på att kvinnor och män gillar varandra mindre och mindre.

Detta kan bara åtgärdas om toppskiktet i samhället inser något är fel och vill göra något åt det.
Citera
2021-09-23, 21:46
Medlem
Väldigt intressant diskussion! Som jag ser det från mitt perspektiv;
1. Svenska män blir arga på män från andra kulturer och anser att de "tar" de svenska kvinnorna ifrån de. Å andra sidan så sitter den svenska mannen framför datorn; skickar ett "Hej, vad snygg du är! och en dickpick, och tror att en snygg tjej ska dyka upp på ett magiskt sätt och plinga på dörren redo för sex
2. Det finns fler (singel-)män än kvinnor, kanske männen ska börja anstränga sig för att få en kvinnas intresse?
3. Invandrade män tror till en början att svenska kvinnor är lätta att få omkull, när de upptäcker att det inte är så lätt så uppvaktar de kvinnan till förbannelse. De har en kultur som säger att man inte ska ha sex före äktenskapet, så de kan uppvakta en kvinna i mer än ett år för att fånga intresset och UPPSKATTAR respons, till skillnad från den svenske mannen. Vilket gör att kvinnor blir glada och uppskattar uppmärksamheten
4. En kvinna som har sex med flera blir AV MÄNNEN betraktad som lösaktig och de pratar skit om henne. Ändå förväntar sig mannen att kvinnan ska ha sex i samma ögonblick de träffas. Om hon gör det så betraktas hon som lösaktig och mannen pratar skit om henne, när hon inte vill träffas igen undrar han varför !?!
Sverige har kommit långt gällande jämställdhet och i ett land med fler män än kvinnor så har kvinnor börjat ställa krav och är inte längre beroende av att försörjas av en man, vilket gör att det finns möjlighet att välja. Kvinnor väjer en man som visar uppskattning och respekt, INTE en man som skickar en dickpick och ett "Höhö kom över ikväll". Vakna upp!
(Nu blir många män arga haha)
Citera
2021-09-23, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonet95
Tillägg.
Samhället kan ha ansvar för andra sexrelaterade problem som exempelvis klamydia, statistik över hur befolkningen ligger etc.
Det är verkligen att det är samhällets ansvar för hel del andra sexrelaterade problem men inte män i ofriviligt trots att sex sägs inte ska vara något som samhället ska ansvara för plus att sex inte ska vara en mänsklig rättighet.

Om samhället ska ha något ansvar för män i ofriviligt celibat då borde det även gälla för andra sexrelaterade problem.

Det verkar mer handla om att folk tycker i allmänhet att samhället har något ansvar mer över deras sexliv än män i ofriviligt celibat och sedan säger att sex inte är en mänsklig rättighet när män i ofriviligt celibat klagar

Seriöst - sex är väl inte en mänsklig rättighet ???!!!!??? Män kan ju liksom r*nka om de behöver, kvinnor i ofrivilligt celibat kanske inte kan göra samma sak, eftersom det är naturligt för män att få orgasm, annars mår de inte bra "där nere", finns inget biologiskt motsvarande för kvinnor. Det hela handlar ju om män som känner sig ratade och saknar en kvinnas kropp, närheten. Annars finns det ju prostituerade. Ska vi lagstifta om att män inte får vara singlar för att det ska vara en mänsklig rättighet ?!? Hur ska samhället ansvara för varenda individ i hela landet, då snackar vi ju om att lagstifta tvångsäktenskap.
Citera
2021-09-23, 22:01
Medlem
Ett gäng kvinnohatande män som skyller sin brist på kärlek och sex på kvinnor när ser är de själva det är fel på. Idioter.
Citera
2021-09-23, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Ett gäng kvinnohatande män som skyller sin brist på kärlek och sex på kvinnor när ser är de själva det är fel på. Idioter.

exakt
Citera
2021-09-23, 22:10
Medlem
coxenframmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousFucker
Seriöst - sex är väl inte en mänsklig rättighet ???!!!!??? Män kan ju liksom r*nka om de behöver, kvinnor i ofrivilligt celibat kanske inte kan göra samma sak, eftersom det är naturligt för män att få orgasm, annars mår de inte bra "där nere", finns inget biologiskt motsvarande för kvinnor. Det hela handlar ju om män som känner sig ratade och saknar en kvinnas kropp, närheten. Annars finns det ju prostituerade. Ska vi lagstifta om att män inte får vara singlar för att det ska vara en mänsklig rättighet ?!? Hur ska samhället ansvara för varenda individ i hela landet, då snackar vi ju om att lagstifta tvångsäktenskap.
Går kanske inte att lagstifta det i sak men att förbjuda appar som t.ex Tinder hade varit en bra början då det uppenbarligen har en negativ effekt på samhället för många män. Samhället borde förespråka äktenskap som den ideella samhällsuppbäraren, inte att ligga runt en massa tillsammans med dekadent homo-propaganda.

Dessutom så är prostitution olagligt så män som är incel kan inte ha lagligt sex.
Citera
2021-09-23, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coxenframme
Går kanske inte att lagstifta det i sak men att förbjuda appar som t.ex Tinder hade varit en bra början då det uppenbarligen har en negativ effekt på samhället för många män. Samhället borde förespråka äktenskap som den ideella samhällsuppbäraren, inte att ligga runt en massa tillsammans med dekadent homo-propaganda.

Dessutom så är prostitution olagligt så män som är incel kan inte ha lagligt sex.

Jag är kristen så jag tror på den konservativa formen man-kvinna. Givetvis får alla älska den de vill, män eller kvinnor eller allt däremellan. Håller med dig om att "ligg-appar" borde bara tas bort, och jag tycker samhället håller på att förfalla. Allt handlar nu om att synas och få likes och poäng eller vad det nu är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in