2021-09-23, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Så länge det inte kommer in smittsamma, så spelar det mindre roll om det kommer smittade

Förstår du skillnaden?

Alla som bär på smittan är smittsamma. Så fattar inte vart du vill komma.

Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Fast när du nu vet att vaccinerade smittar andra vaccinerade.(som kvinnan från FHM på pressträffen i dag sa, dom vaccinerade har smittat varandra) Vad spelar det då för roll om personalen är vaccinerad eller inte? Ingen!
Jag vet till 100% att vaccinerade smittar för övrigt då en fullvaccinerad jag känner blev smittad och bor på boende, personen går aldrig hemifrån, och hela personalstyrkan som jobbat tidigare period var vaccinerad.

Dom som tycker att barn ska ha sprutan måste vara riktiga idioter.

Klart att dom vaccinerade smittar, det var bara nåt man körde med från myndigheter för att måla ut dom ovaccinerade som syndabockar. Många som springer runt som vaccinpoliser tror på detta fortsatt.

” fler måste vaccinera sig så vi får ner smittspridningen ”
Vilket skitsnack.

Det är för barnens bästa dom ska vaccineras. Vaccinen är säkra så oroa dig inte.
Citera
2021-09-23, 18:37
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Tyvärr har jag inte sett någon data angående dödsfall men har läst att de nästan uteslutande tillhör riskgrupperna. Dock finns det en hel del att hämta från IVA som kan antyda en trend vad gäller vaccinets effekt. Nedan ser du fördelningen av inskrivna.

Andra veckan i Aug
Ovaccinerade: 24 st = 83%
Fullvaccinerade 2 st = 6%
Riskgrupper: 21 st = 80%

Första veckan i Sep
Ovaccinerade: 33 st = 72%
Fullvaccinerade: 12st = 23%
Riskgrupper: 38 st = 80%

Senaste 7 dagarna
Ovaccinerade: 14 = 53%
Fullvaccinerade: 8 = 27%
Riskgrupper: 23 = 82%

Slutsats
- Andel ovaccinerade har minskat med 30 procentenheter
- Andel fullvaccinerade har ökat med 21 procentenheter (= 500% ökning)
- Riskgrupperna utgör mer än 80 procent av inskrivningarna
- Ovaccinerade utanför riskgrupperna utgör mindre än 20% av inskrivningarna (notera att denna andelen är samma som innan vaccineringen startade... märkligt)

Men klart vi ska vaccinera 12-åringar istället för att fokusera på att skydda de som verkligen behöver det. Helt sjukt att smittan tar sig in på säbo samtidigt som man slösar miljoner på pinsamma vaccinationskampanjer till breda massan för att plocka politiska poäng. Kör ett gurgeltest (PCR) om dagen för alla som arbetar på säbo istället. Vaccinet är ingen garanti för att hålla smittan ute.

Inte så många individer men stämmer trenden är det ju oroväckande. Kan vara så att skyddet för de äldsta är försvunnet nu.
Citera
2021-09-23, 18:38
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Alla som bär på smittan är smittsamma. Så fattar inte vart du vill komma.

Klart att dom vaccinerade smittar, det var bara nåt man körde med från myndigheter för att måla ut dom ovaccinerade som syndabockar. Många som springer runt som vaccinpoliser tror på detta fortsatt.

” fler måste vaccinera sig så vi får ner smittspridningen ”
Vilket skitsnack.

Det är för barnens bästa dom ska vaccineras. Vaccinen är säkra så oroa dig inte.

Också ganska kul att smittan är mycket värre i Stockholm i år om man jämför med samma tidpunkt förra året..
Dessa vaccinrunkare kan nästintill jämföras med satanister. Det är något riktigt sjukt över dom.

Jag blev förövrigt smittad av en vaccinerad tomte trots att jag lyckats ducka smittan i 1 och ett halvt år.
Citera
2021-09-23, 18:41
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Inte så många individer men stämmer trenden är det ju oroväckande. Kan vara så att skyddet för de äldsta är försvunnet nu.

Oja. Det är redan borta. Hur många vaccin kan du räkna upp som behöver dubbla doser + booster shots? Hur många vaccin tappar sin verkan på under ett år?..

Kanske dags att vakna och lukta på verkligheten - ni hjärntvättade får suger i er propagandan och agerar sen nyttiga idioter och utmålar folk som gjort ett eget val som oansvariga och problem.

Ni blev sålda snake oil - konsekvenserna alla vaccinerade kommer åka på om 3-5 år kommer vara fantastiska. Då ska de skyllas på folk, då visste ni minsann, dom tvingade er, ni ville inte ta det.

ZZzzZz
Citera
2021-09-23, 18:48
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Varför skulle någon vilja hamstra toapapper?

Givetvis för att försäkra sig om att inte bli utan om det blir brist.

Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
För att man är rädd för att bli utan?

I början av pandemin hamstrades det friskt. Mest känt är kanske hamstringen av makaroner, konserver och dasspapper, men det hamstrades ju läkemedel också. Därför som regeringen fattade beslut om begränsning from april förra året. Numera känns ju den begränsningen skapligt överspelad. Därför undrar jag om den kommer plockas bort nu.

Sen tror jag personligen inte att det är fel att hålla sig med ett litet lager hemma, för det kan lätt bli leveransstörningar. Se nu bara på den globala bristen på halvledare. Inte kul om man blir utan någon medicin som man verkligen behöver.
Toapapper klarar jag mig utan, det lärde man sig i Indien.

Medicin kan man förstå om man oroar sig för I början av pandemin, men när det funkat hittills så är det nog onödigt att börja hamstrar nu.
Citera
2021-09-23, 18:52
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie

Ni blev sålda snake oil - konsekvenserna alla vaccinerade kommer åka på om 3-5 år kommer vara fantastiska. Då ska de skyllas på folk, då visste ni minsann, dom tvingade er, ni ville inte ta det.

Precis så här kommer det bli !
Citera
2021-09-23, 19:29
Medlem
Merwinnas avatar
Ska bli intressant att se vilka grupper som ska få tredje dosen, nu då. Undrar var de sätter åldersgränsen för folk utan andra riskfaktorer än sin ålder? 50 år? Nä för generöst, va? 60 kanske?
Citera
2021-09-23, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Var hittar du dessa siffror?

SIRs utdataportal. Det finns en rapport som visar vaccinststatus på inskrivna. Där kan man även filtrera på tidsperioder, riskfaktorer mm.

https://portal.icuregswe.org/siri/en/home
Citera
2021-09-23, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
SIRs utdataportal. Det finns en rapport som visar vaccinststatus på inskrivna. Där kan man även filtrera på tidsperioder, riskfaktorer mm.

https://portal.icuregswe.org/siri/en/home
Tusen tack!
Citera
2021-09-23, 19:55
Medlem
Ola Schuberts avatar
Ok, kan ni antivaxare hålla käften ett tag!

Jag ser just nu en intervju med en IVA sköterska på CNN. Hon jobbar på ett sjukhus i Tennesee. På hennes sjukhus finns det 45 IVA platser för Covid-19 patienter. Samtliga belagda, i alla utom en ligger patienter i respirator. De flesta i 40-, 50 årsåldern, någon i de yngre 20 års åldern. Hon har bara haft en fullvaccinerad patient.

Tennesee har 6,3 miljoner invånare. 44 procent av dem är vaccinerade.

Så om du är ovaccinerad och tidigare inte haft, konstaterad, vaccinera dig. Men framför allt, oavsett dina egna, personliga val, motverka inte vaccinansträngningarna!
Citera
2021-09-23, 20:01
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Fan jävla synd att man inte kan skänka sin dos anonymt. Du skulle gärna få min 2a dos Moderna (som omgivningen tjatar på att jag ska ta, men magkänslan är att en dos räcker mer än tillräckligt för mig)

Generöst av dig. Man bugar och bockar, men skulle ändå råda dig att ta vaccinet själv. Modernas vaccin är det bästa. Det tycks ge längre varaktighet. Jag känner flera stycken som varit svårt sjuka i den där skiten. Bättre att slippa bli sjuk.
Citera
2021-09-23, 20:06
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Klart du kan!
Åk till tex Dubai.
Om nu du får ”rätt” saker.

Du kan väl smita före någon i riskgrupp annars..
Du har ju gjort det förut..

Nej, bokade bara dos1 två gånger då jag inte ville vänta 8-9 veckor på dos2. Nu fick jag dos2 efter 4 veckor istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in