2021-09-23, 12:15
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Håller med i sak, dock tycker jag du är orättvis när du pekar ut en användare som orsak till dålig stämning i tråden, det var även en hel del användare som använde orden "idiot", "clown" mm mot denne användare. Att ge denne ansvaret för att bråk är hyckleri.
Jag anser att PF till stor del försvarat sig och gett igen med samma mynt, så "shoot the messenger" är ingen vidare princip att försöka upprätthålla.

Det är bra att slå hål på illa tänkta argument, men att förvara personangrepp när så görs för att motståndaren har en hård ton är bara fel.

Vill bara framföra att jag håller med, Tuna. PF är en bra tänkare och läsare men det hände nåt när det började fetstilas. Trodde även att PF hade könat sig, men det har alltså varit en härskarteknik mot denne?, då blir jag rätt störd. Nåväl, semester går fort och vi får hoppas den gör gott.

Och för att återknyta till ämnet har jag samma fasa som Bratis, att HAs öde kan vara värre än vi tidigare föreställt oss. Med den senast misstänkte öppnas det för förfärliga möjligheter.

Nåväl, även jag ska skärpa till mig och bete mig trevligare. Sorry för att jag tappar humöret ibland, det är den sammanlagda hopplösheten som präglar fallet som stör mig.

Håller även med barbro om att det rätta vore att gå ut med DNA-svaret. Vad skulle man förlora på det? Uppriktig fråga, har tankarna lite på annat håll och kan inte formulera det själv.
Citera
2021-09-23, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Ja fy fan!
Det är märkligt att många inte fattar hur farligt detta är eller att det ens är en jävla dråg.
Tror detta är en del till varför många tror/trott på Ullber#g som gm, utöver vad hans vän berättat om hans andra förehavanden.

Vill minnas att kriminella som ska utföra väpnat bank/värdetransportrån tar anabola för att få "kicken".
Citera
2021-09-23, 12:25
Medlem
Iallafall så tror jag att Kallafall har gjort en noggrann gärningsmannaprofil om vad som hänt och är på rätt spår nu.
Citera
2021-09-23, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baraskojaren
Om det nu inte var en känslokall sjuk mördare så skulle det kunna vara någon som tar droger eller anabola.
Man har ju hört att de som går på anabola kan få kortslutning i skallen och fullständigt explodera i en våldshandling.

Exakt! Du snuddar vid mina teorier här.
Jag har sett delar av hur anabola kan personlighetsförändra ’en bra kille’ - tyvärr
Citera
2021-09-23, 14:05
Medlem
Gällande anabola så var väl som jag kan minnas hela 90-talet just den tid då dom beryktade ’ryss-femmorna’ var väldigt vanligt förekommande, eller?
Citera
2021-09-23, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Samvetslösa människor brukar ha en tendens att roas av att skada människor och djur så jag tror nog inte det heller. Jag har en känsla av att det öde Helena fick möta är värre än man skulle kunna tro, dessvärre.
Jag tror på strypning
Citera
2021-09-23, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZOrro18790
Jag tror på strypning
Den här EA dansken var han kraftig
Citera
2021-09-23, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Enligt TSL den 20 juli 1992: ”25åringen äger en ljusbrun Ford Sierra”

Enligt expressen den 18 juli 1992: ”Han äger en ljusbrun Opel”

Falska vittnet säger att Helena hoppade in i EA vita bil. Vem är det falska vittnet ?

Och den sista personen kvar (PK?) från gänget i stadsparken ser en orange Opel komma farande från ekuddenområdet vidare genom stan upp på stockholmsvägen

Carina vittnet: ser en brons metallic bil på cykelvägen.

Killarna på hällristningsvägen ser en ljus/vit bil

Många bilar....

Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja, det är lika där. Hade det varit vid ett enda tillfälle som hon sagt att bilen var bronsfärgad, så är det en sak. Men när hon vid tre olika tillfällen lämnade samma vittnesuppgift om färgen, då framstår det som att hon var säker på färgen då. Att hon i dag hävdar att färgen på bilen var vit och nu senast ev. en Ford Sierra (?), det framkallar frågetecken hos i alla fall mig. Det är inte omöjligt att hon omedvetet påverkats av andra, uppgifter i media osv - OM nu inte felet av okänd anledning ligger hos polisen, som ljuger om hennes vittnesmål, har skrivit fel alla tre gångerna eller så. Men är det sannolikt?

Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Minnen bleknar med tiden. Det är därför man bör förhöra vittnen tidigt och ställa så detaljerade frågor som möjligt. Kvinnan i fråga fick åka med polis runt om på stan för att försöka hitta bilen eller en liknande bil. Självklart har färgen stämts av med henne ett antal gånger.

Hennes minne har förmodligen färgats av de många skriverierna om den vita bilen på cykelvägen.

Slänger med två gamla inlägg!
Jag vet att ljuset i gryningen kan spela ett spratt ibland, men eftersom cykelvittnena stod precis vid bilen och försökte titta in så tycker jag det är konstigt att man har tagit miste på färgen. Det skulle vara intressant att veta om det manliga cykelvittnet hade samma uppfattning om bilens färg som Carina. Sa han också att bilen var bronsfärgad först men ändrade sig till vit, liksom Carina?
Citera
2021-09-23, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Slänger med två gamla inlägg!
Jag vet att ljuset i gryningen kan spela ett spratt ibland, men eftersom cykelvittnena stod precis vid bilen och försökte titta in så tycker jag det är konstigt att man har tagit miste på färgen. Det skulle vara intressant att veta om det manliga cykelvittnet hade samma uppfattning om bilens färg som Carina. Sa han också att bilen var bronsfärgad först men ändrade sig till vit, liksom Carina?
Jag vet inte hur det var just där bilen stod, eller runt den tiden, men förr var det vanligt med orange lampor som minst sagt f-ckade upp färger och hur man tolkade dem
Citera
2021-09-23, 17:04
Medlem
mohnomishes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Konstigt inlägg. Hör väl inte till saken om han/de var otrogen eller inte. Väl deras ensak och hör väl definitivt inte till fallet. Jag är säker på att pojkvännen, som hon själv benämner honom som, har fått lämna sin version. Kanske bara Carina som vill höras och synas i media.

Två personer, två par ögon, passerade bilen på cykelvägen. Likväl är det bara den enas vittnesmål som omtalas. Likaså tycks bara den ena ha fått åka polisbil för att försöka hitta bilen i fråga. Varför hör man inget om något vittnesmål från den ”manlige bekanten”? DET är konstigt. Med hans input kanske vi hade sluppit den här ändlösa rundgången av spekulationer om bilens modell och färg.
Citera
2021-09-23, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Jag vet inte hur det var just där bilen stod, eller runt den tiden, men förr var det vanligt med orange lampor som minst sagt f-ckade upp färger och hur man tolkade dem

Jo, det är faktiskt sant!
Men jag skulle ändå vilja veta om den manliga bekanten hade samma uppfattning! Men vem vet, han kanske var kalasfull och inte minns?
Citera
2021-09-23, 17:43
Medlem
lindblomsgröns avatar
När det gäller bilarna så är nog de allra tidigaste vittnesuppgifterna de mest trovärdiga. Sedan man börjat läst tidningar om fallet o läst vad andra sett då blir det fel minnen, så dum är vår hjärna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in