2021-09-22, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Jag tar bullshit för 500, tack.

Det finns tydligen en hel del brudar som tror att de kan tillskansa sig några hundratusen på falskanmälningar, men de fattar inte att de raserar folks liv.
Hoppas det drabbar deras bror, pojkvän, pappa eller morfar, så de fattar vad de håller på med.

Vad baserar du detta på?
Citera
2021-09-23, 15:11
Medlem
https://www.expressen.se/gt/krim/gymnasielarare-tog-stryptag-pa-kvinnlig-elev-strypsex-ar-nice/

Nu får media ut en ”maskad” FUP
Citera
2021-09-23, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albert01
https://www.expressen.se/gt/krim/gymnasielarare-tog-stryptag-pa-kvinnlig-elev-strypsex-ar-nice/

Nu får media ut en ”maskad” FUP

Anders beskrivning av ollningsincidenten låter betydligt mer trovärdig än elevernas. Ollning är oftast en så kallad "ägningsritual". Jag har många gånger ollat kompisar och de har ollat mig. Det finns aldrig några romantiska undertoner i ollningarna utan handlar enbart om att äga varandra på ett fryntligt sätt.
Citera
2021-09-23, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBidenLuktarBajs
Anders beskrivning av ollningsincidenten låter betydligt mer trovärdig än elevernas. Ollning är oftast en så kallad "ägningsritual". Jag har många gånger ollat kompisar och de har ollat mig. Det finns aldrig några romantiska undertoner i ollningarna utan handlar enbart om att äga varandra på ett fryntligt sätt.

Du verkar ju ha haft en speciell uppväxt om ni sprang runt och olla varandra som en ägningsritual!?Tycker du försöker förminska allvaret att en vuxen man i en förtroendeposition använder termer som att "hade du inte haft pojkvän så hade jag ollat dig" mot unga tjejer.

Jag säger inte att mgm har utfört alla dessa handlingar som han är anklagad för, det får rättegången visa, men jag har svårt att se att det inte finns sanning i detta då det är så pass många anmälningar på en i annars omtyckt lärare. Ingen rök utan eld är väl ett passande uttryck här enligt mig..
Citera
2021-09-23, 23:04
Medlem
norces avatar
Citat:
Det säger ganska mycket om vad du är för person. Det normala för mig är att vänta på dom innan jag bestämmer mig för vem jag litar på.

De som känner MGM ställer sig väldigt tveksamma till att han ska ha gjort det han anklagas för. Jag säger inte att de har rätt. Men man bör åtminstone vänta med att bestämma sig för hans skuld tills dess att fallet har avhandlats i domstol.
Fast du påstod ju själv att Bali utsatts för en komplott. Har du väntat på någon dom där?
Citera
2021-09-23, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrCamping
Du verkar ju ha haft en speciell uppväxt om ni sprang runt och olla varandra som en ägningsritual!?Tycker du försöker förminska allvaret att en vuxen man i en förtroendeposition använder termer som att "hade du inte haft pojkvän så hade jag ollat dig" mot unga tjejer.

Jag säger inte att mgm har utfört alla dessa handlingar som han är anklagad för, det får rättegången visa, men jag har svårt att se att det inte finns sanning i detta då det är så pass många anmälningar på en i annars omtyckt lärare. Ingen rök utan eld är väl ett passande uttryck här enligt mig..

Inte alls speciellt. Folk har ollat saker och varandra i alla tider. Här har du en hällristning som visar hur en man ollar en fågel.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Fil:The_Cobbler_at_Cobbler%27s_Cliff_Backa_Brastad _overhead_view.jpg

Angående den aktuella incidenten så har ju Anders en helt annan bild av den ordväxlingen. Tyvärr står ju ord mot ord så oavsett vilken dom som faller så är han nog brännmärkt för all framtid av den här historien.
Citera
2021-09-24, 00:12
Medlem
Citat:
Inte alls speciellt. Folk har ollat saker och varandra i alla tider. Här har du en hällristning som visar hur en man ollar en fågel.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Fil:The_Cobbler_at_Cobbler%27s_Cliff_Backa_Brastad _overhead_view.jpg

Angående den aktuella incidenten så har ju Anders en helt annan bild av den ordväxlingen. Tyvärr står ju ord mot ord så oavsett vilken dom som faller så är han nog brännmärkt för all framtid av den här historien.

Vet inte om du trollar nu eller är seriös men hur får du det till att denna man på hällristningen ollar en fågel!? Samt så tror jag inte att det är allmänt vedertaget att "folk har ollat saker och varandra i alla tider" utan det verkar vara en fabulerad historia från din sida i ett försök att förminska allvaret.
Vi ska inte hänga upp oss alldeles för mkt just om ollnings-incidenten utan kanske mer allvarligt är det att mgm ev har gått fram till en vilande elev och tog ett stryptag för att säga : "strypsex är najs"
Skulle det vara ett skämt från mgm så är han helt klart inte lämpad att vara lärare och jobba mot barn/ungdomar.

Vi får se vad tingsrätten kommer fram till, finns eventuellt bevis som vi i dagsläget inte känner till och jag finner det osannolikt att ett flertal människor har gått ihop i en "komplott" för att snärja en lärare.
Citera
2021-09-24, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
jag har talat med en som jobbar som elevasistent på friskola han får 23.000kr efter skatt
jag vet folk på stadhuset som jobbar med akademisk examen som får 23.000kr efter skatt
Det har du inte alls. Det finns ingen som har jobb som pratar om hur mycket man tjänar efter skatt. Man pratar ALLTID om bruttolön när man diskuterar lön. Det vet alla som arbetar. Punkt.
Citera
2021-09-24, 19:13
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Jag vet inte om du försöker spela dum nu eller om du verkligen har missat att "ollning" faktiskt är ett etablerat fenomen som länge funnits i vår kultur. Till och med präster och dokusåpastjärnor ollar saker.

https://www.expressen.se/gt/prast-ollade-kollegas-rum/

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/3jEje0/de-tio-mesta-dokupersonerna

Det finns också variationer på denna sedvänja i andra kulturer.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Swaffelen

https://www.yourdictionary.com/turkey-slap

Till och med historiska byggnader som Taj Mahal har blivit ollade.

https://www.nu.nl/opmerkelijk/1518666/student-geschorst-wegens-swaffelen-bij-taj-mahal.html

Att förneka "ollning" som kulturellt fenomen är lika löjligt som att förneka pussar och kramar. Människor ollar saker och människor ollar varandra. Det är en naturlig instinkt.

det är skillnad på att vara dokusåpastjärnor som i paradise hotel och att vara lärare på gymnasiet i svenska .
Citera
2021-09-25, 00:55
Medlem
Fattar inte hur korkad vissa människor är. Man läser om såna här grejer hela tiden där folk begår handlingar som är helt ogenomtänkta. Helt sjukt hur korkat folk det finns!
Citera
2021-09-25, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrCamping
Vi får se vad tingsrätten kommer fram till, finns eventuellt bevis som vi i dagsläget inte känner till och jag finner det osannolikt att ett flertal människor har gått ihop i en "komplott" för att snärja en lärare.

Nej, min vän. Det är tämligen ytterst sannolikt att flera tjejer har gått ihop mot en manlig lärare som de inte gillar. Detta är inget nytt fenomen direkt. Handlingen blev vanligare när det 6kap fördes in i Skollagen med paragraferna 6kap 11§ och 14§. Där 11§ bokstavligen stadgar att huvudman eller lärare inte får göra något åt att eleven ljuger och begår falsk tillvitelse samt 14§ som bokstavligen stadgar att det är skolhuvudmannen som skall bevisa att läraren absolut inte har kränkt eleven.

Förr var det ytterst vanligt att man fick bort manliga lärare genom att gå ihop och kalla dem pedofiler. Nu är det som sagt även vanligare om lärarna inte heller sätter högsta betyg. Eleverna är som sagt skyddade av Skollagens 6kap 11§ och 14§. Enligt 6kap 13§ Skollagen skall dessutom rättegången ske som tvistemål.

Du är rätt naiv om du tror att flickor inte kan gå ihop och sedan anmäla en lärare för sexualbrott.
Citera
2021-09-25, 05:56
Medlem
Häri ligger kärnan:

Citat:
Den första anmälan gjordes av en ung kvinna efter att hon under vårterminen på gymnasiets sista år tagit kontakt med läraren för att höra vad hon kunde göra för att höja sitt betyg från ett B till ett A.

– Då sa han ”så som det ser ut nu kommer du landa på ett B”. Jag blev jättestressad. ”Finns det ingenting jag kan göra? Komplettera?” Jag fick då svaret: ”Det kan bli svårt. I så fall får vi blanda in sexuella handlingar”, berättar kvinnan i förhör med polis.

Så en "kvinnlig" elev försöker övertala läraren att höja betyget B till ett A när betyget redan är satt. Läraren säger att det inte går och eleven blir sur och hittar på en historia.

Citat:
Ryktet om anmälan spred sig dock bland skolans elever, nuvarande som tidigare, och fler och fler trädde fram och berättade om lärarens påstådda beteende.

Sedan var ryktet i rullning och vi kommer att ha sisådär 200 tjejer som har ansetts blivit antastade av läraren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in