2022-03-09, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noppen
Hoppsan! Behöll hon efternamnet Widén?

Japp.
Citera
2022-03-13, 21:22
Medlem
Vit-spades avatar
Nu har jag läst igenom delar av fup:en och jag begriper ärligt talat inte hur han kunde fällas. Det finns ingen teknisk bevisning, och knappt några vittnesuppgifter till händelserna heller. Istället består vittnesuppgifterna av "vittnen" som målsägandena berättat för EFTER händelsen. D.v.s. de var inte ens på plats när det hände.

En granne till mig anmälde en f.d. granne från Irak för några år sen då han hotat henne. Den här f.d. grannen FRIADES i tingsrätten även om tingsrätten skrev att min granne ansågs trovärdig men det saknades direkta vittnen till händelsförloppet liksom övrig stödbevisning.

Är beviskraven lägre i sexualbrott än i andra brott?
Citera
2022-03-14, 08:48
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-spade
Nu har jag läst igenom delar av fup:en och jag begriper ärligt talat inte hur han kunde fällas. Det finns ingen teknisk bevisning, och knappt några vittnesuppgifter till händelserna heller. Istället består vittnesuppgifterna av "vittnen" som målsägandena berättat för EFTER händelsen. D.v.s. de var inte ens på plats när det hände.

En granne till mig anmälde en f.d. granne från Irak för några år sen då han hotat henne. Den här f.d. grannen FRIADES i tingsrätten även om tingsrätten skrev att min granne ansågs trovärdig men det saknades direkta vittnen till händelsförloppet liksom övrig stödbevisning.

Är beviskraven lägre i sexualbrott än i andra brott?
https://www.dagensjuridik.se/debatt/risken-att-oskyldiga-falls-i-valdtaktsmal-inte-forsumbar/

”Resultatet av studien är häpnadsväckande. Bevisning som räckte för en fällande dom i mål om olaga hot i 18 procent av fallen, var tillräcklig i 90 procent för våldtäktsmålen. Risken att bli fälld i ett våldtäktsmål var alltså nästan lika stor som chansen att bli frikänd i ett mål om olaga hot, trots att bevisläget var detsamma.”
Citera
2022-03-14, 22:27
Medlem
Vit-spades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
https://www.dagensjuridik.se/debatt/risken-att-oskyldiga-falls-i-valdtaktsmal-inte-forsumbar/

”Resultatet av studien är häpnadsväckande. Bevisning som räckte för en fällande dom i mål om olaga hot i 18 procent av fallen, var tillräcklig i 90 procent för våldtäktsmålen. Risken att bli fälld i ett våldtäktsmål var alltså nästan lika stor som chansen att bli frikänd i ett mål om olaga hot, trots att bevisläget var detsamma.”

Tack! Det var klargörande om än skrämmande. Misstänkte något sådant då min granne som sagt var inte fick rätt i domstol för att det inte fanns vittnen till själva händelsen och teknisk stödbevisning när hon anmälde för olaga hot men det gick uppenbarligen bra att döma i det här fallet.

Feminismen i ett nötskal. Den urgröper rättsäkerheten.
Citera
2022-04-26, 12:06
Medlem
tomyhockeys avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9K6B6M/larare-i-vastsverige-doms-for-sexuella-ofredanden

Har Anders jobbat på drottning blanka gymnasiet och trakaserat där elever och blivit avstängd .

Då arbetade mannen vid en annan gymnasieskola i samma kommun och ska, vid det tillfället, blivit avstängd.
Citera
2022-06-11, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
En lärare som får sin legitimation indragen får i praktiken näringsförbud. En lärarutbildning är inte som en ingenjörsutbildning så du kan inte bara hoppa på ett annat arbete. Har du sexualdomar i belastningsregistret kan du inte ens arbeta som övrig personal i en skola, än mindre som lärare.

Du vet om att tingsrätten enkom består av politiker?

Vad han menar är väll de häxbränningar som skett i Sverige, ofta på minderårigas vittnesmål.
Och att som del av fakultet, så är ens tjänster inte längre intressanta när man blir dömd för sexualbrott gentemot elever/elever.
Och då Anders troligen F-skattar som lärare , och att en icke frihetsberövande dom preskriberas efter 5 år ,...
Så jämställs detta med ett näringsförbud då han ej kan jobba med barn igen under denna tid.
Nu får man ju inte spekulera i användares identitet, och det gör jag ej.
Men det är lätt att tänka att det är någon inom skolverksamhet som är vän eller sympatiserar med Anders som uttrycker sig på det viset, dvs någon av alla inom det yrket i Sverige.

Anders och hans entuorage (en viss rektor som försvarar sin sexualförbrytande vän) har en viss vana av att elda upp dem hinder dem ser, som i deras värld inte passar in.
Och det fungerar säkert väl , tills dem missbedömmer och gör något väldigt väldigt dumt.
Såsom erbjuder bättre betyg för sexuella tjänster, något dessa herrar har mycket erfarenhet av,. Sexuella tjänster givetvis, kanske inte med en elev/elever.
Utan andra stackars marginaliserade individer som får utsätta sig för deras vidrigheter , för och tjäna lite pengar.

Och när man har en syn av att man själv är bättre än alla andra och till och med finner det så självklart att vara bättre, så man går ut och visar sitt stöd för en lärare som misstänks för vad han nu är dömd för.
Helt övertygad om ingen lyssnar väl på ett barn , och värderar dem uppgifterna högre än mitt ord som rektor eller lärare.
Det är nästan bibliska proportioner på högmodet.

Det finns dock en oförrätt kvar , en vacker skapelse som har blivit bränd av dem. I hopp om att hon skulle sjunka så långt ner i djupet så ingen skulle lägga märke till henne igen.

Nu är inget av detta något som är tänkta att lyftas fram i ljuset, visst hade det vart möjligt men nej.
Däremot är såren färska , och det finns en klar bild av saken.
Och finns det något högre som är värt att kallas gudomligt , så är det när svinhugg går igen.
Och den som sänker , själv blir sänkt ..
Senast redigerad av freeandfreaky 2022-06-11 kl. 02:17.
Citera
2022-07-24, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeandfreaky
Vad han menar är väll de häxbränningar som skett i Sverige, ofta på minderårigas vittnesmål.
Och att som del av fakultet, så är ens tjänster inte längre intressanta när man blir dömd för sexualbrott gentemot elever/elever.
Och då Anders troligen F-skattar som lärare , och att en icke frihetsberövande dom preskriberas efter 5 år ,...
Så jämställs detta med ett näringsförbud då han ej kan jobba med barn igen under denna tid.
Nu får man ju inte spekulera i användares identitet, och det gör jag ej.
Men det är lätt att tänka att det är någon inom skolverksamhet som är vän eller sympatiserar med Anders som uttrycker sig på det viset, dvs någon av alla inom det yrket i Sverige.

Anders och hans entuorage (en viss rektor som försvarar sin sexualförbrytande vän) har en viss vana av att elda upp dem hinder dem ser, som i deras värld inte passar in.
Och det fungerar säkert väl , tills dem missbedömmer och gör något väldigt väldigt dumt.
Såsom erbjuder bättre betyg för sexuella tjänster, något dessa herrar har mycket erfarenhet av,. Sexuella tjänster givetvis, kanske inte med en elev/elever.
Utan andra stackars marginaliserade individer som får utsätta sig för deras vidrigheter , för och tjäna lite pengar.

Och när man har en syn av att man själv är bättre än alla andra och till och med finner det så självklart att vara bättre, så man går ut och visar sitt stöd för en lärare som misstänks för vad han nu är dömd för.
Helt övertygad om ingen lyssnar väl på ett barn , och värderar dem uppgifterna högre än mitt ord som rektor eller lärare.
Det är nästan bibliska proportioner på högmodet.

Det finns dock en oförrätt kvar , en vacker skapelse som har blivit bränd av dem. I hopp om att hon skulle sjunka så långt ner i djupet så ingen skulle lägga märke till henne igen.

Nu är inget av detta något som är tänkta att lyftas fram i ljuset, visst hade det vart möjligt men nej.
Däremot är såren färska , och det finns en klar bild av saken.
Och finns det något högre som är värt att kallas gudomligt , så är det när svinhugg går igen.
Och den som sänker , själv blir sänkt ..

Varför skulle han F-skatta? Han var ju anställd av skolan.

Oavsett vilket, så har han inget näringsförbud. Dock blir det, som du skriver, svårt för honom att få anställning som lärare igen. Möjligtvis kanske han kan jobba på komvux där han inte kommer i kontakt med barn. Men även där lär nog brottsregistret sätta käppar i hjulen.
Citera
2023-01-30, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9K6B6M/larare-i-vastsverige-doms-for-sexuella-ofredanden

Har Anders jobbat på drottning blanka gymnasiet och trakaserat där elever och blivit avstängd .

Då arbetade mannen vid en annan gymnasieskola i samma kommun och ska, vid det tillfället, blivit avstängd.

Ja, han har jobbat på Drottning Blanka, då Plusgymnasiet. Samma beteende. Blev frånragen betygsättning i en grupp efter att ha erbjudit elev högre betyg mot sex.
Citera
2023-01-30, 19:54
Medlem
30-31/1 2023 är det Hovrättsförhandling. AW överklagade ju tingsrättsdomen
Citera
2023-01-31, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noppen
Hoppsan! Behöll hon efternamnet Widén?

Hate too brejk it to you men Widén kommer från frugan. Anders 'pojknamn' var Karlsson.

Edit: Det vissade sig att Camilla hete Johansson som ogift. Widen kommer alltså från någon stans längre bak i släkten.
Senast redigerad av BrynetUlf 2023-01-31 kl. 22:55.
Citera
2023-02-17, 12:01
Medlem
silbersky007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albert01
30-31/1 2023 är det Hovrättsförhandling. AW överklagade ju tingsrättsdomen

Han frias delvis

Att som lärare ta en elev på kroppen och säga ”jag får hålla här eftersom jag inte får ta på din rumpa” är inte ett sexuellt ofredande. Det slår hovrätten fast och friar delvis den lärare på Uddevalla gymnasieskola som ofredat flera av sina elever sexuellt. Bland annat erbjöd han högre betyg i utbyte mot sex.
– Oavsett vad hovrätten kommer fram till så är det ett oacceptabelt beteende, säger åklagaren.

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/gymnasielarare-i-uddevalla-frias-delvis-fran-att-ha-sexofredat-sina-elever.ebefd220-1d65-4b7a-a739-9 185640ec8af
Citera
2023-02-17, 21:55
Medlem
silbersky007s avatar
Östrabos skolans rektor fick jobb som rektor på den kritiserade römosseskolan i Göteborg skolan som stängdes på grund av ekonomiska fiffel.

https://sverigesradio.se/artikel/romosseskolan-tvingas-stanga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in