2021-09-23, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Löfvens minspel i den intervjun säger allt för min del.
Snacka om att skjuta budbäraren, Löfven ser ut att vilja ta strypgrepp!
Blicken är en diktators i ett korrupt djävla pajasland.
Ordbajseri o drama och inget mer, det finns ingen tanke om en väckelse o förändring utan att det handlar cyniskt om att göra pengar på elände typ husrevoltören och rättsskiparen Aschberg som rör om i grytan och att det är allt.
Skådespel åt folket.
Det är svenska folket som vill knarka och sponsra kriminella!! Tror inte löfen köper knark.
Citera
2021-09-23, 12:37
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Det som nu händer är att folk som bor i finare områden där man helst skulle vilja bo blir påverkade mer och mer av dessa människor. Det handlar då oftast om utpressning eller rån.. Det är mycket möjligt att politiker går ut med sanningen nu när det börjar gå för långt men vi som bott i förorter hela livet har varit påverkade sen barn (90 talister)
Har själv blivit utsatt för två rånförsök den första var av cirka 15 maskerade män där jag lyckades fly men en polare blev fast i smeten och fick rejält med stryk samt sin mobil bestulen.
Under förhör så kunde jag pekat ut en som var delaktig men jag höll tyst för min egna säkerhet

Det är ett svek att politiker och journalister inte lyssnat på vad folk i förorten sagt i alla år! Många lever i en bubbla och "skyddad verkstad" som inte delar dessa erfarenheter. Jag tänkte, när jag var yngre, att min uppväxt och plats i livet var ungefär som för alla andra. Nu vid 40+ inser jag att jag egentligen har varit väldigt privilegierad under uppväxten och starten på livet upp till vuxen ålder. Det blir ju lätt så när man umgås med folk som är precis som man själv. Jag växte upp på Östermalm i Stockholm och upp till 25 umgicks jag i princip bara med folk därifrån som gamla kompisar från Östra real. Jag har dock alltid varit observant på utvecklingen i samhället och har sett skiten komma långt före många andra i min omgivning. Det finns fortfarande många strutsar (med huvudet i sanden) i medelklassen. Idioter som går runt med klimatångest samtidigt som Sverige går utför framför deras ögon!
Senast redigerad av Enzyme 2021-09-23 kl. 12:39.
Citera
2021-09-23, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Det började med att folk i Sverige vill ha knark!!
Var det inte samma visa med alkohol innan legalisering? Man bör göra alkohol olagligt då vi har nolltolerans mot droger. Sen är inte drogerna orsaken till våldet. Det jag blev utsatt för hade inget med droger att göra. Man kan helt enkelt inte skylla allt på knarket, om man ska vara ärlig med sig själv.
Citera
2021-09-23, 13:58
Medlem
cerns avatar
Hade inte Anders fått sparken just för våldsamt beteende?
Citera
2021-09-23, 14:15
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Det är svenska folket som vill knarka och sponsra kriminella!! Tror inte löfen köper knark.

Enligt mig...Löfven med andra politiker att dom vill inte höra om några problem!
Den som kommer med sanningen, den personen blir slaktad.

Politikerna är inte ett dugg bättre än dom kriminella, Löfven stirrade in i kameran, det är dig mig som han ville strypa!
Därför att det är "jobbit" nu när verkligheten kliver in för egen maskin trots alla försök till att kväsa den.
Löfven avgick listigt i rätt tid, han vet att det håller inte, likt en stor kriminell så har han nu sina pengar och kan luta sig bakåt o ge fingret.
Det finns gott om själviska människor vid makten och att jag kan lova att kriminaliteten den känner verkligheten, det här landet är av ruffel o båg!
Får man insyn bakom kulisserna då är det väldigt lätt att försvara en kriminalitet, det sitter en massa folk och roffar åt sig och att det har pågått länge likväl som narkotikan bruket och hanteringen av, du skulle svimma om du visste hur vanligt som det är och hur många små det finns som håller på med hanteringen mitt inne i villaområden osv.
Gängen ihopräknat med MC 1% det är bara en del och nu slåss dom om kakan, det finns för många aktörer!
Vad fan har politikerna sysslat med?
Frågar du mig så har dom varit med i detta men att det är tuffare idag, det är inget roligt längre då att dom går inte längre fri.
Citera
2021-09-23, 14:24
Medlem
AktuellaBellas avatar
Är det bara jag som tycker att killens historia inte känns riktigt trovärdig? (Han med Rolex klockan)
Jag kan så klart ha fel, men jag får känslan av att han inte berättar hela sanningen om vad som hände och varför det hände, men som sagt, jag kan mycket väl ha fel.
Citera
2021-09-23, 14:37
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AktuellaBella
Är det bara jag som tycker att killens historia inte känns riktigt trovärdig? (Han med Rolex klockan)
Jag kan så klart ha fel, men jag får känslan av att han inte berättar hela sanningen om vad som hände och varför det hände, men som sagt, jag kan mycket väl ha fel.
Tänk om folk kunde börja läsa tråden innan de skriver...
Citera
2021-09-23, 15:57
Medlem
Modifys avatar
Kul att Tati Ali Khan hänger i centrum: https://i.postimg.cc/GpP5Cb2b/tinypic.png
Citera
2021-09-23, 16:10
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Ibland krävs det personliga erfarenheter för att folk ska vakna. En kille på jobbet som jobbar mycket med HTML bor i ett lite finare område i Göteborg. Han har alltid varit PK och ganska tydligt sosse och har köpt deras verklighetsbeskrivning. För 1-2 år sedan blev hans yngsta son (13år vid tillfället) hotad på bussen hem en kväll av ett gäng som sa att ha va en "horunge" och att om dom såg han igen skulle dom "fakking knulla honom" osv. 6 månader senare blir den äldre sonen rånad på plånbok, mobil och hans jacka. Detta skedde mitt på dagen i vad som anses va ett säkert område. Efter detta har min arbetskompis helt ändrat uppfattning och pratar om migration och mångkultur som stora problem. Det är idag så att det finns liknande problem överallt och bara för han och jag bor i medelklassområden (utanför GBG) så är man inte skyddad från det ökade våldet och brutaliteten i samhället.

Ja ibland funderar man på om det går att ”rädda” eller styra upp det här samhället tills det som var innan mångkulturen ungefär iaf. Var ett friare samhälle då. Man kunde gå vart man ville oavsett tid på dygnet. Iaf i Sverige, värre var det utomlands. Idag ser de andra länderna Sverige som ett total kaos-samhälle.

Hade möte med ett gäng tyskar förra veckan. De sa att man från tyskt håll rapporterade Sverige som ett land med växande högerextremism, no-go zoner, okontrollerbar kriminalitet med skjutningar överallt och höga skatter.

Kunde mest hålla med i beskrivningen.
Citera
2021-09-23, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Hur menar du ”vi inte stoppat våldet”? Har du genomförbara idéer om hur?
Ursäktar mig, jag missförstod, det är en fullständig dokumentation och utredning av det grova våldet i vårt land.
Citera
2021-09-23, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Ja ibland funderar man på om det går att ”rädda” eller styra upp det här samhället tills det som var innan mångkulturen ungefär iaf. Var ett friare samhälle då. Man kunde gå vart man ville oavsett tid på dygnet. Iaf i Sverige, värre var det utomlands. Idag ser de andra länderna Sverige som ett total kaos-samhälle.

Hade möte med ett gäng tyskar förra veckan. De sa att man från tyskt håll rapporterade Sverige som ett land med växande högerextremism, no-go zoner, okontrollerbar kriminalitet med skjutningar överallt och höga skatter.

Kunde mest hålla med i beskrivningen.
Vi ska gå tillbaka i tiden, när vi fortfarande jagade mat hela dagarna. Mänskligheten suger, och så kommer det vara under hela våra livstider.

Kan polisen och militären fixa det här? Har vi verkligen möjligheterna att kontrollera smugglingen av vapen och narkotika och ta bort allt sånt som redan finns?

Bara det första avsnittet tyckte jag gav en väldigt dyster bild av mänskligheten.
Citera
2021-09-23, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Jag gillar Anders. Vad är det för sjukdom han lider av som gör att han ser så härjad ut? Något är ju uppenbarligen fel.
Han är väldigt arg...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in