2021-09-23, 08:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Helt okej program. Anders upplever jag som en genuin människa. Visst är många delar i programmet tillrättalagda , men finns då mycket sämre. Det är lättare att säga vilka program som är dåliga ….
Sanningen är att majoriteten av de program som sänds i Sverige är skit.

Kräks på skit program som Helenius hörna, talang,hela Sverige bakar, Sveriges mästerkock och dylik dynga.

Glöm inte Idol och Let's Dance. TV-programmen som hade överlevt ett kärnvapenkrig.
Citera
2021-09-23, 08:55
Medlem
kl4sseKocks avatar
Verkar vara en bra dokumentär har bara sett första delen än, gillar också att de plockar in folk från alla målgrupper som får ge sin syn på det hela.
Citera
2021-09-23, 09:49
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Säkert så! Även om han är den mest sympatiske av de fyra TV profiler jag kommer ihåg fått sparken senaste åren. Grimlund, Martin Timnell, Roberto och Anders så varken hissar eller dissar jag honom. Annat än att jag gillade Programmen "Anders och våldet"

Edit: Hårt att vara TV profil idag, annat var det på Hylands tid. Må han vila i frid.

Det är så. Men idag räcker det ju med att du kläcker ur dig några mindre väl valda ord, som Oldsberg anklagades för.
Jag har träffat karln, visst han var frispråkig, men han var genuin och en människoälskare. Det märkte jag direkt när jag tog ihand.
Är man så jävla löjlig att man måste klaga på varenda liten detalj som en person inte gör helt perfekt, då skall man inte bo i Sverige utan istället åka till Afghanistan och ansluta sig till talibaner.

Man måste ju för satan någonstans inse att lev och låt leva. Jag har själv inte uppfört mig helt exemplariskt, men jag har väl haft turen att kunna ha lite timing i mitt agerande så det har bara lett till ett stort asgarv.

Men de skitpetitessr som folk i offentliga sammanhang blir uthängda för är barnlekar jämfört med vad jag själv hamnat i för situationer.
Citera
2021-09-23, 11:08
Medlem
Gillade faktiskt alla avsnitt. Däremot att man skyller knarket för all våld är inte den stora orsaken. Visst är en våldsam person farligare påverkad av alkohol eller benso men det handlar mest om revir och status. Folk från vissa kulturer använder våld som hämnd för svek osv kolla Shootaz vs dödspatrullen som ett exempel det är vanligt i Somalien att man hämnas så kallad blodshämnd
Dödar man så blir folk rädda för en och man kan börja utpressa o annat smutsigt beteende också..

Det stora problemet att oskyldiga får ta smällen ibland, barn, kvinnor och andra oskyldiga. Inte alla har bra sikte och skjuter helvilt . Men även så blir oskyldiga utpressade av dessa mördare genom att använda rädsla.
Många viker sig om man sitter i klistret av dessa människor
Senast redigerad av Babyspenat 2021-09-23 kl. 11:17.
Citera
2021-09-23, 11:12
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Har märkt att det finns väldigt många strutsar i det här landet. Som gärna kör ned huvudet i sanden. Såna här program där seriösa aktörer är med i (Löven t.ex.) drar upp många strutshuvuden ur marken. Många tror faktiskt på topp-politiker. Om Löven säger att det är lugnt så är det så, säger han att vi har problem så har vi det. Vissa har röstat sossarna hela sina liv och bara litar på att allt ska lösa sig av sådana som Löven.

Det här är väldigt bra om det ska gå att bo i Sverige öht om 20 år.

Ibland krävs det personliga erfarenheter för att folk ska vakna. En kille på jobbet som jobbar mycket med HTML bor i ett lite finare område i Göteborg. Han har alltid varit PK och ganska tydligt sosse och har köpt deras verklighetsbeskrivning. För 1-2 år sedan blev hans yngsta son (13år vid tillfället) hotad på bussen hem en kväll av ett gäng som sa att ha va en "horunge" och att om dom såg han igen skulle dom "fakking knulla honom" osv. 6 månader senare blir den äldre sonen rånad på plånbok, mobil och hans jacka. Detta skedde mitt på dagen i vad som anses va ett säkert område. Efter detta har min arbetskompis helt ändrat uppfattning och pratar om migration och mångkultur som stora problem. Det är idag så att det finns liknande problem överallt och bara för han och jag bor i medelklassområden (utanför GBG) så är man inte skyddad från det ökade våldet och brutaliteten i samhället.
Citera
2021-09-23, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Ibland krävs det personliga erfarenheter för att folk ska vakna. En kille på jobbet som jobbar mycket med HTML bor i ett lite finare område i Göteborg. Han har alltid varit PK och ganska tydligt sosse och har köpt deras verklighetsbeskrivning. För 1-2 år sedan blev hans yngsta son (13år vid tillfället) hotad på bussen hem en kväll av ett gäng som sa att ha va en "horunge" och att om dom såg han igen skulle dom "fakking knulla honom" osv. 6 månader senare blir den äldre sonen rånad på plånbok, mobil och hans jacka. Detta skedde mitt på dagen i vad som anses va ett säkert område. Efter detta har min arbetskompis helt ändrat uppfattning och pratar om migration och mångkultur som stora problem. Det är idag så att det finns liknande problem överallt och bara för han och jag bor i medelklassområden (utanför GBG) så är man inte skyddad från det ökade våldet och brutaliteten i samhället.
Det som nu händer är att folk som bor i finare områden där man helst skulle vilja bo blir påverkade mer och mer av dessa människor. Det handlar då oftast om utpressning eller rån.. Det är mycket möjligt att politiker går ut med sanningen nu när det börjar gå för långt men vi som bott i förorter hela livet har varit påverkade sen barn (90 talister)
Har själv blivit utsatt för två rånförsök den första var av cirka 15 maskerade män där jag lyckades fly men en polare blev fast i smeten och fick rejält med stryk samt sin mobil bestulen.
Under förhör så kunde jag pekat ut en som var delaktig men jag höll tyst för min egna säkerhet
Senast redigerad av Babyspenat 2021-09-23 kl. 11:35.
Citera
2021-09-23, 11:44
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarioMerola
Orkade bara se 10 minuter eftersom två stora fel gjordes på kort tid. Löfven: ”vi kan inte tolerera våld i någon form” Öfvergård: (inga motfrågor i stil med ”varför tolererar ni det då?”)
Kvinnlig polischef: ”vi ser vilken otrolig påverkan narkotikan har” (blink blink till beijerots gamla ”narkotikafria samhälle”) öfvergård råkar då glömma att fråga vad hon menar med ”påverkan”. Norden begås naturligtvis av ekonomiska skäl som lätt stökats undan av en avkriminalisering, men den mindre initierade tittaren förleds att tro att den som ”beställer ett mord med mobilen” skulle vara narkotikapåverkad. Sorgligt när inte ens välmenta reportage lyckas med något så enkelt.

Löfvens minspel i den intervjun säger allt för min del.
Snacka om att skjuta budbäraren, Löfven ser ut att vilja ta strypgrepp!
Blicken är en diktators i ett korrupt djävla pajasland.
Ordbajseri o drama och inget mer, det finns ingen tanke om en väckelse o förändring utan att det handlar cyniskt om att göra pengar på elände typ husrevoltören och rättsskiparen Aschberg som rör om i grytan och att det är allt.
Skådespel åt folket.
Citera
2021-09-23, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Gillade faktiskt alla avsnitt. Däremot att man skyller knarket för all våld är inte den stora orsaken. Visst är en våldsam person farligare påverkad av alkohol eller benso men det handlar mest om revir och status. Folk från vissa kulturer använder våld som hämnd för svek osv kolla Shootaz vs dödspatrullen som ett exempel det är vanligt i Somalien att man hämnas så kallad blodshämnd
Dödar man så blir folk rädda för en och man kan börja utpressa o annat smutsigt beteende också..

Det stora problemet att oskyldiga får ta smällen ibland, barn, kvinnor och andra oskyldiga. Inte alla har bra sikte och skjuter helvilt . Men även så blir oskyldiga utpressade av dessa mördare genom att använda rädsla.
Det fetmarkerade togs faktiskt upp i första avsnittet. Att det är invandrare i förorterna med en annan kultur bestående av blodshämnd och hederskultur som gör att dom har enklare för att ta till våld med vapen. Jag uppfattar heller inte det som att dom menar på att pundare skjuter pundare utan mest att knarkets marknad är orsaken till skjutningar och inte bruket av knarket. Men givetvis är det förmodligen enklare att skjuta någon drogpåverkad och att det har sin beskärda del i allt.

Jag gillade första avsnittet den var intressant och fängslande o satte ribban högt. Andra avsnittet var mediokert och mötte inte riktigt samma förväntningar så nu får jag överväga om jag ska se tredje.
Citera
2021-09-23, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Det fetmarkerade togs faktiskt upp i första avsnittet. Att det är invandrare i förorterna med en annan kultur bestående av blodshämnd och hederskultur som gör att dom har enklare för att ta till våld med vapen. Jag uppfattar heller inte det som att dom menar på att pundare skjuter pundare utan mest att knarkets marknad är orsaken till skjutningar och inte bruket av knarket. Men givetvis är det förmodligen enklare att skjuta någon drogpåverkad och att det har sin beskärda del i allt.

Jag gillade första avsnittet den var intressant och fängslande o satte ribban högt. Andra avsnittet var mediokert och mötte inte riktigt samma förväntningar så nu får jag överväga om jag ska se tredje.
Den tredje var sevärd. Är du uttråkad så duger den
Citera
2021-09-23, 12:02
Medlem
Citat:
Den tredje var sevärd. Är du uttråkad så duger den
Jag tar ditt ord och ger den en chans
Citera
2021-09-23, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entjockbanan
Anders brukar leverera,Anders och knarket var bra så jag tror detta blir bra också.
Har inte sett den, är den bra? Jag gillade Nybyggarna som han körde i några säsonger. Den tyngsta missbrukaren är från Hallsberg, där jag växt upp!
Citera
2021-09-23, 12:21
Medlem
Citat:

Det började med att folk i Sverige vill ha knark!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in