Citat:
Ursprungligen postat av
intenog
Jag skrev 6 Augusti att NOA var inkopplade och blev kallad troll men nu visade det sig att jag hade rätt. NOA är inkopplade sedan länge i Luleå i olika saker eftersom många från Stockholm flyttat upp till Luleå. NOA uppvaktar också vissa med utpressning för att få fram information. Har hänt mig. Jag har själv blivit hotad och utpressad av dom för att få mig att gola ner vänner.
Det är klart att NOA skulle vända sig till Erik och informera honom om deras inblandning i en mordutredning där han aldrig varit misstänkt...
Vemsomhelst med kunskap om NOA vet att de bland annat arbetar med gängkriminalitet och har experter som hjälper till konsultativt vid allvarliga brott. Deras roll är inte att hota eller pressa folk. De arbetar inte på fältet utan ger råd under utredningars gång. Att gissa att en person från NOA även i det här fallet var inkopplad är lika imponerande som att gissa att personer med invandrarbakgrund varit inblandade när en gängkriminell skjutning ägt rum i Husby. Faktum är att Erik troligen inte känner till hur NOA opererar, men väl andra.
Det blir lite skrattretande också att lyfta fram en korrekt gissning bland nio felgissningar och felaktigheter, som om det skulle säga någonting. Nästan lika skrattretande som att ena stunden försöka framställa Erik som sönderdrogad och fullständigt intelligensbefriad för att i nästa stund hävda att han sitter uppe och läser böcker om kontraspionage om kvällarna. Varför skulle det plötsligt intressera honom?