2021-09-23, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Låt dom vara, vissa i tråden har egenintressen med att tysta andra. Det är däremot illa för rättssäkerheten att poliser driver förundersökningar i en riktning och samtidigt sitter på ett öppet forum och försöker tysta olika spår och spekulationer. Men det är en fråga för internutredningen. Sanningen om mordet på Frida är att ingen som sitter i häktet har dödat henne.

Nähä. Vem var det då? En skjutbenägen älg som inte hade en gräsklippare att skylla på?
Citera
2021-09-23, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppbostad
Vet du om någon av personerna vi pratat om tidigare i tråden, eller som nu sitter häktade, har varit eller är informatörer åt polisen?

Skulle inte tro det, alla är ju fast i droger och är kriminella så jag tror ingen av dem är speciellt benägna att hjälpa polisen. Gissar att fup kommer visa ingen kommentar.
Men det vet nog användaren Stefan bättre om. Han verkar ju ha insyn så till den milda grad att han kan påstå att polisen inte var i Fridas fastighet idag.
Anstiftaren och mördarna kommer klara sig gissar jag.

Nej nu ska jag göra Halt och läsa en bok om kontraspionage. Godnatt alla i tråden.
Senast redigerad av intenog 2021-09-23 kl. 00:17.
Citera
2021-09-23, 00:13
Medlem
Gruppbostads avatar
Citat:
Skulle inte tro det, alla är ju fast i droger och är kriminella så jag tror ingen av dem är speciellt benägna att hjälpa polisen. Gissar att fup kommer visa ingen kommentar. Men det vet nog användaren Stefan bättre om. Han verkar ju ha insyn så till den milda grad att han kan påstå att polisen inte var i Fridas fastighet idag.

Ja han verkar lite skum den där Stefan. Är nog inte att lita på!

Undra om NOA är inkopplade pga det som inträffade i Vidsel?

Personer som gjort intrång på militärbaser, speciellt om det varit i jakt på vapen eller sprängämnen, utreds väl av NOA... kan förklara varför NOA är med uppe i Luleå just nu.
Senast redigerad av Gruppbostad 2021-09-23 kl. 00:27.
Citera
2021-09-23, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppbostad
Ja han verkar lite skum den där Stefan. Är nog inte att lita på!

Undra om NOA är inkopplade pga det som inträffade i Vidsel?

Personer som gjort intrång på militärbaser, speciellt om det varit i jakt på vapen eller sprängämnen, utreds väl av NOA... kan förklara varför NOA är med uppe i Luleå just nu.

Jag skrev 6 Augusti att NOA var inkopplade och blev kallad troll men nu visade det sig att jag hade rätt. NOA är inkopplade sedan länge i Luleå i olika saker eftersom många från Stockholm flyttat upp till Luleå. NOA uppvaktar också vissa med utpressning för att få fram information. Har hänt mig. Jag har själv blivit hotad och utpressad av dom för att få mig att gola ner vänner.
Senast redigerad av intenog 2021-09-23 kl. 00:31.
Citera
2021-09-23, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Det är min poäng: Han heter Tattoo i folkbokföringen.
Det är helt uppenbart att ni inte har samma insyn i hans liv som jag och andra som varit aktiva i Luleås undre värld sedan Skinkan var tanig.

Alltså vänta vänta vänta, stoppa pressarna och sitt ner i båten osv osv.

Allt den här personen har gjort är haft diverse nicknamn och gråtit när han åkt på stryk dom senaste 15 åren. Han har aldrig gjort något eller haft någon som bryr sig när han åker på spö för han är en äcklig alkoholist som folk hatat i alla år.
Citera
2021-09-23, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psalm169
Alltså vänta vänta vänta, stoppa pressarna och sitt ner i båten osv osv.

Allt den här personen har gjort är haft diverse nicknamn och gråtit när han åkt på stryk dom senaste 15 åren. Han har aldrig gjort något eller haft någon som bryr sig när han åker på spö för han är en äcklig alkoholist som folk hatat i alla år.

Ingen spöar honom och klarar sig undan med det. Han låg ju bakom något bombhot mot en polisstation eller tingsrätt för många år sedan. Han ska ju ha placerat en bomb i en bil som smällde.
Citera
2021-09-23, 02:49
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Det är helt uppenbart att ni inte har samma insyn i hans liv som jag och andra som varit aktiva i Luleås undre värld sedan Skinkan var tanig.

Jepp!
Sedan skinkan var tanig och @ffe Lindsko£ var skogstokig.
Men släkten är värst var inte om Tattos släkt utan min egen.
Citera
2021-09-23, 06:14
Medlem
Men alltså seriöst.
T.L är varken nån maffiaboss eller gay. Känt honom en längre tid och finns inte någon elakhet i människan. Han har haft dumheter för sig men lämnat det livet bakom sig för längesedan. Iaf 15 år sedan. .Nu är det bara alkohol som gäller. Visst. Han har käpp men snälla. Kom igen! Inte fan styr Han nån jävla maffia i hela norrland. 🤣
Citera
2021-09-23, 08:13
Medlem
Citat:

Är du dum på riktigt? Skinkan var en tvättäkta fullblods psykopat, men lika väl som han var det så var han även inget annat än en parkbänks alkis. Lomakka är och har aldrig varit nån jävla boss. Kanske boss över bänkarna, men inte mer än så
Citera
2021-09-23, 10:05
Medlem
Citat:
Jag skrev 6 Augusti att NOA var inkopplade och blev kallad troll men nu visade det sig att jag hade rätt. NOA är inkopplade sedan länge i Luleå i olika saker eftersom många från Stockholm flyttat upp till Luleå. NOA uppvaktar också vissa med utpressning för att få fram information. Har hänt mig. Jag har själv blivit hotad och utpressad av dom för att få mig att gola ner vänner.

Det är klart att NOA skulle vända sig till Erik och informera honom om deras inblandning i en mordutredning där han aldrig varit misstänkt...

Vemsomhelst med kunskap om NOA vet att de bland annat arbetar med gängkriminalitet och har experter som hjälper till konsultativt vid allvarliga brott. Deras roll är inte att hota eller pressa folk. De arbetar inte på fältet utan ger råd under utredningars gång. Att gissa att en person från NOA även i det här fallet var inkopplad är lika imponerande som att gissa att personer med invandrarbakgrund varit inblandade när en gängkriminell skjutning ägt rum i Husby. Faktum är att Erik troligen inte känner till hur NOA opererar, men väl andra.

Det blir lite skrattretande också att lyfta fram en korrekt gissning bland nio felgissningar och felaktigheter, som om det skulle säga någonting. Nästan lika skrattretande som att ena stunden försöka framställa Erik som sönderdrogad och fullständigt intelligensbefriad för att i nästa stund hävda att han sitter uppe och läser böcker om kontraspionage om kvällarna. Varför skulle det plötsligt intressera honom?
Citera
2021-09-23, 10:21
Medlem
Granola94s avatar
Den här tråden har ju fullständigt spårat ur.
Ca: 30-45 min efter mordet sågs Z*ad utanför Circle K på Stationsgatan i Luleå. Han hade sett "nervös ut" enligt min källa. Om detta stämmer, så flydde han inte hals över huvud och gömde sig efter skjutningen.
Citera
2021-09-23, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granola94
Den här tråden har ju fullständigt spårat ur.
Ca: 30-45 min efter mordet sågs Z*ad utanför Circle K på Stationsgatan i Luleå. Han hade sett "nervös ut" enligt min källa. Om detta stämmer, så flydde han inte hals över huvud och gömde sig efter skjutningen.

Intressant. Kan du fråga din källa om närmare detaljer? Var han där och tankade eller inne i butiken eller råkade han bara befinna sig i närheten? Stod han stilla eller gick han? Var han ensam?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in