Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Det är ingen whataboutism. Givet att skyddseffekten är densamma, med ökad samhällsspridning kommer vi att se fler genombrottsinfektioner. Det är en aspekt jag inte ser att de täcker in i bildspelet. Det syns i bild 7, där "total cases" och "beakthrough cases" följer varandra mycket väl.
(skrev fel i mitt förra inlägg. 61 % av sjukhusinläggningarna är vaccinerade, inte ovaccinerade. Jag läste fel)
Whataboutism är det ju eftersom du börjar gnälla om att det är värre med ovaccinerade och bla bla bla.
Huvudämnet var och är det sjunkande skyddet hos vaccinerade efter man har gjort tester på 5,6 miljoner äldre, och hur det skyddade allt sämre mot Delta än vad man har befarat.
Sure, om du vill göra jämförelser mellan vaccinerade och ovaccinerade är det ingen som stoppar dig, men det var inte min tanke när jag postade den länken.
Jag kopplar dock mer på hur Carlsson skiter ur sig att att man inte har några som helst scenarion där man inkluderar denna sjunkande effekt i Sverige.
Man har drivit narrativet till att alla ska vaccinera sig, och alla de som är ovaccinerade ska ha ett aja baja för att det är dem som förstör när verkligheten pekar på det motsatta.
God morgon yxskaft, typ.