2021-09-22, 21:45
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
Jag är benägen att hålla med dig.
Min teori är snarlik din - och jag tror att listan med namn innehåller mer än man kan ana.

Sen håller jag med om att vi inte fått mycket info om HA som skulle kunna hjälpa. Hon verkade dock sannerligen driftig om hon var 22 år och hade tre jobb.
Inte många då som nu som har det så...
(någon nämnde Sjukhus, Resebyrå, Rattugglan)
22 år och bodde hemma? Något ovanligt för en tjej, men det fanns säkert goda skäl.
Många bekanta i umgängeskretsen eller tight mindre grupp vänner?
Sån input saknas.
Helena och Ulrika hade tillfälligt flyttat till föräldrahemmet.
Citera
2021-09-22, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Jag hittade det i boken. Om du tänker på Carina Karlsson, så cyklade hon och hennes pojkvän från andra sidan stan strax efter 03. När de kom till vägen fick de hoppa av cyklarna för att leda dem förbi bilen. Hon kunde beskriva bilen väldigt väl.

Hur beskrev hon bilen?
Citera
2021-09-22, 21:54
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Hallå, hallå, hallå!

Var är källan för att det finns polisanmälningar mot ClLe från tiden runt år 1992? Fighter83! Skriv inte saker i tråden som du inte senare vill ge belägg för. Det skapar bara osämja.

Tråden har de senaste 48 timmarna varit mycket trevlig. Låt oss fortsätta ha ett bra diskussionsklimat där vi respekterar andras åsikter och frågor.

Edit! Vill för övrigt skarpt motsätta mig Fighter83:s påstående att sakfrågan är ClLe. Sakfrågan är Helena Anderssons försvinnande och var och en får diskutera precis vad de vill så länge de inte försöker tysta andra eller strypa debatten.
Sen blev den oerhört otrevligt när du dök upp igen.
Du och några andra diskuterar inte, ni dissar precis allt som inte passar er agenda.
Punk slut!
( scrollar dina inlägg hädanefter)
Citera
2021-09-22, 21:55
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Hur beskrev hon bilen?

Bilen beskrevs först av henne som bronsfärgad med rails. Åtskilliga år senare beskrev hon den som vit med rails.
Citera
2021-09-22, 21:57
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Sen blev den oerhört otrevligt när du dök upp igen.
Du och några andra diskuterar inte, ni dissar precis allt som inte passar er agenda.
Punk slut!
( scrollar dina inlägg hädanefter)

Jag dissar ingen. Den som dissar är du som ser allt i svartvitt. Bra om du inte läser mina inlägg. Då slipper jag svara på obegåvade kommentarer.
Citera
2021-09-22, 21:57
Medlem
Citat:
Ulrika var mycket ute i svängen på den tiden, såg jag. Gabriella var inte lika mycket festprisse, väldigt lite faktiskt. Helena vet jag inget om.
När var "den tiden"? Du såg aldrig Helena ute, med eller utan Ulrika?
Citera
2021-09-22, 22:13
Medlem
Citat:
Hallå, hallå, hallå!

Var är källan för att det finns polisanmälningar mot ClLe från tiden runt år 1992? Fighter83! Skriv inte saker i tråden som du inte senare vill ge belägg för. Det skapar bara osämja.

Tråden har de senaste 48 timmarna varit mycket trevlig. Låt oss fortsätta ha ett bra diskussionsklimat där vi respekterar andras åsikter och frågor.

Edit! Vill för övrigt skarpt motsätta mig Fighter83:s påstående att sakfrågan är ClLe. Sakfrågan är Helena Anderssons försvinnande och var och en får diskutera precis vad de vill så länge de inte försöker tysta andra eller strypa debatten.

Vittnesmål ska det givetvis vara , både gamla och nya både före och efter försvinnandet enligt Peter Thylen
Och då räknar jag med att vittnesmålen är lämnade till Polisen i Mariestad . Står både i Gt Expressen , P4 Skaraborg .
Hittills har jag inte hört dig nämna en enda egen teori ? Du kommer bara in när du vill krossa någon annans ogenomtänkta spekulationer, och du pratar om att inte skapa osämja ? Allt du säger är ren fakta , men du blir aldrig av med våra teorier . Här inne är alla på samma nivå även om du själv inte tycker det .
Citera
2021-09-22, 22:15
Medlem
Citat:
Hur beskrev hon bilen?
Vit med tonade rutor och svarta takskenor. Vet ej säkert vilket märke men hon trodde det var en Ford. Hon åkte med polisen för att försöka hitta samma bil igen, men hon så den aldrig mer.
Citera
2021-09-22, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
När var "den tiden"? Du såg aldrig Helena ute, med eller utan Ulrika?
Början av 1990-talet. Nä, jag visste att Ulrika och Gabriella var syskon, men jag visste inte att de hade en lillasyster förrän hon försvann. Jag uppfattade det som att väldigt många var bekanta med Ulrika på uteställen.
Citera
2021-09-22, 22:21
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Vittnesmål ska det givetvis vara , både gamla och nya både före och efter försvinnandet enligt Peter Thylen
Och då räknar jag med att vittnesmålen är lämnade till Polisen i Mariestad . Står både i Gt Expressen , P4 Skaraborg .
Hittills har jag inte hört dig nämna en enda egen teori ? Du kommer bara in när du vill krossa någon annans ogenomtänkta spekulationer, och du pratar om att inte skapa osämja ? Allt du säger är ren fakta , men du blir aldrig av med våra teorier . Här inne är alla på samma nivå även om du själv inte tycker det .

OK Det köper jag rakt av för det har jag själv läst.

Förstår inte riktigt din kritik. Ja, jag försöker skriva rena fakta och bidra till diskussionerna utan att försöka trycka min egen teori på andra. Jag tycker det är helt OK att folk har sina misstänkta. Jag och Ugglan har t.ex. inte samma misstänkta men jag respekterar honom för att han är beredd att pröva flera olika scenarier.

Min egen teori finns ingen anledning att ventilera i tråden. Jag vet exakt hur jag skall ta kål på mina egna antaganden eller få dem bekräftade, det gäller bara att vara ledig en solig dag...
Senast redigerad av ThordOlavsson 2021-09-22 kl. 22:24.
Citera
2021-09-22, 22:23
Medlem
Citat:
OK Det köper jag rakt av för det har jag själv läst.

Förstår inte riktigt din kritik. Ja, jag försöker skriva rena fakta och bidra till diskussionerna utan att försöka trycka min egen teori på andra. Jag tycker det är helt OK att folk har sina misstänkta. Jag och Ugglan har t.ex. inte samma misstänkta men jag respekterar honom för att han är beredd att pröva flera olika scenarier.

Min egen teori finns ingen anledning att ventilera i tråden. Jag vet exakt hur jag skall ta kål på mina egna antaganden eller få dem bekräftade, det gäller bara att vara ledig en solig dag...
Ok ber om ursäkt
Citera
2021-09-22, 22:27
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Ok ber om ursäkt

Ingen orsak. Jag förstår att det är lite udda att någon skriver i tråden utan att ventilera sin egen teori...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in