2021-09-22, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Snacka om att skuldbelägga offren!

De där männen är ju inte offer för otrohet. Det är deras flickvänner/sambos som har blivit bedragna och således är offer för sina mäns otrohet. Och enligt domen, är även målsägande offer för oaktsam våldtäkt/våldtäkt. Har du inte läst domen? Jag har inte skuldbelagt henne, jag har inte skuldbelagt männens flickvänner/sambos. Jag har alltså inte skuldbelagt några offer.

Den otroheten hade kommit fram förr eller senare iaf. Och slagit deras liv i spillror. Det är allt jag skriver. Det är inte att skuldbelägga några offer. De har ju erkänt att de haft sex med målsägande, således har de erkänt otrohet. Otrohet brukar kunna slå människors liv i spillror. Och de var väl ändå otrogna helt av egen fri vilja? De borde låtit kvinnan vara, så hade deras liv varit annorlunda nu.
Citera
2021-09-22, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ja, tex för att de inte är sanna, eller inte kunde ha hänt.

jo det är ju smärtsamt tydligt, man skulle ju önska att den som blivit våldtagen anmälde istället, nu blandas den ju upp med alla dessa märkligheter.

Det är polisen som kan göra den anmälan, det är "förtal" som erbjuds till "den som känner".

Ja, om det inte är oaktsam våldtäkt, det kräver inte bevis.

Hovrättes är det, med undtag för oaktsam våldtäkt, det är ju en kontroversiell lag.
Enligt domen är det uträtt att man inte kan avgöra vem som gjort vad med bilnyckeln.

så att sitta häktad för ett brott man är oskyldig till räknas inte ens, du kunde ju sagt att du tyckte det bara.

Enligt domen är det fastslaget att det inte är kvinnan som gjort något själv med bilnyckeln.
Citera
2021-09-22, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Enligt domen är det fastslaget att det inte är kvinnan som gjort något själv med bilnyckeln.

Måste jag missat, jag skulle be dig citera, men oandra sidan så konstaterade man ju att man inte kunde fastlå vem som gjort vad med bilnyckeln.
Citera
2021-09-22, 14:28
Medlem
Citat:
Måste jag missat, jag skulle be dig citera, men oandra sidan så konstaterade man ju att man inte kunde fastlå vem som gjort vad med bilnyckeln.

Nej, precis, man kunde inte fastslå vem av de två männen som var kvar i sovrummet, som hade våldtagit henne med bilnyckeln. Och då ska ingen dömas för det, vilket är helt korrekt. Ingen ska sitta oskyldigt dömd för ett brott någon annan har begått. Enligt Tingsrättsdomen så menade man att männen gjort detta i samförstånd, men det går som sagt inte att bevisa och då ska de inte dömas för det. Läs gärna domen igen.
Citera
2021-09-22, 14:37
Medlem
Citat:
Nej, precis, man kunde inte fastslå vem av de två männen som var kvar i sovrummet, som hade våldtagit henne med bilnyckeln. Och då ska ingen dömas för det, vilket är helt korrekt. Ingen ska sitta oskyldigt dömd för ett brott någon annan har begått. Enligt Tingsrättsdomen så menade man att männen gjort detta i samförstånd, men det går som sagt inte att bevisa och då ska de inte dömas för det. Läs gärna domen igen.

Så det är som jag skriver då, (för det står ju i domen) , nu har jag inte läst tingsrättens dom, men den har ju rivits upp så det gör ju inget.

Man undrar ju vad det var på filmen (som användes som bevis i hovrätten, men skretess skyddas).
Citera
2021-09-22, 14:46
Medlem
Citat:
Så det är som jag skriver då, (för det står ju i domen) , nu har jag inte läst tingsrättens dom, men den har ju rivits upp så det gör ju inget.

Man undrar ju vad det var på filmen (som användes som bevis i hovrätten, men skretess skyddas).

Nja, du skrev att kvinnan kunde ha haft bilnyckeln där. Men det har man alltså uteslutit.

Menar du filmen som de tilltalade hänvisade till att målsägande hade tittade på?
Citera
2021-09-22, 14:50
Medlem
Citat:
Nja, du skrev att kvinnan kunde ha haft bilnyckeln där. Men det har man alltså uteslutit.

Ja, jag hittar inte att det är uteslutet av hovrätten, bara att man inte kan säga vem eller hur dem kom att hamna där. men det är klart, svårt att säga iochmed att det är delvis kriminelella babbeluringar och en... "risk behaviour" kvinna.

synd om de två männen som friades naturligtvis, och skattebetalrna...

Citat:
Menar du filmen som de tilltalade hänvisade till att målsägande hade tittade på?

ja , dagen innan "händelsen".
Citera
2021-09-22, 15:01
Medlem
Citat:
Ja, jag hittar inte att det är uteslutet av hovrätten, bara att man inte kan säga vem eller hur dem kom att hamna där. men det är klart, svårt att säga iochmed att det är delvis kriminelella babbeluringar och en... "risk behaviour" kvinna.

synd om de två männen som friades naturligtvis, och skattebetalrna...

ja , dagen innan "händelsen".

Läs domen igen. Det finns stödbevisning som visar på att det inte kan varit hon själv som haft bilnyckeln där. Nej, det är inte synd om männen. De har varit otrogna mot sina kvinnor (för otrohet är det vare sig målsägande hade sex med dem frivilligt eller om hon blev våldtagen) och det borde de givetvis inte varit. Hade de hållit sig trogna sina kvinnor, så hade detta aldrig inträffat. Målsägande hade sluppit bli våldtagen (för det blev hon ju, med bilnyckeln samt oaktsamt våldtagen enligt domen). Deras kvinnor hade sluppit blivit bedragna och de själva hade sluppit bli åtalade. De borde ha hållit sig undan andra kvinnor. Helt klart. I synnerhet som de inte heller verkar ha förstånd att veta när någon kanske inte vill.

Tja, enligt domen var det ju inte viktigt för deras bedömning. Så då bryr inte jag mig nämnvärt om vad som var på den där filmen. Hade det varit en viktig del för domen, så hade det varit av intresse. Vad tror du är på den filmen?
Citera
2021-09-22, 15:11
Medlem
Citat:
Läs domen igen. Det finns stödbevisning som visar på att det inte kan varit hon själv som haft bilnyckeln där. Nej, det är inte synd om männen. De har varit otrogna mot sina kvinnor (för otrohet är det vare sig målsägande hade sex med dem frivilligt eller om hon blev våldtagen) och det borde de givetvis inte varit. Hade de hållit sig trogna sina kvinnor, så hade detta aldrig inträffat. Målsägande hade sluppit bli våldtagen (för det blev hon ju, med bilnyckeln samt oaktsamt våldtagen enligt domen). Deras kvinnor hade sluppit blivit bedragna och de själva hade sluppit bli åtalade. De borde ha hållit sig undan andra kvinnor. Helt klart. I synnerhet som de inte heller verkar ha förstånd att veta när någon kanske inte vill.

Tja, enligt domen var det ju inte viktigt för deras bedömning. Så då bryr inte jag mig nämnvärt om vad som var på den där filmen. Hade det varit en viktig del för domen, så hade det varit av intresse. Vad tror du är på den filmen?

Oj, har du inte läst domen? alla 3 friades ju från våldtäkt, en dömdes till det mycket kontroversiella brottet oaktsam våldtäkt. ett brott som bara existerat i ett par år. långt ovanligare "brott" än straffet att stena äktenskapsbryterskor till döds tex.
Senast redigerad av slö 2021-09-22 kl. 15:15.
Citera
2021-09-22, 17:20
Medlem
Det är ju ingen rymdforskning detta! Bevis hit & dit vårat rättssystem är ju pinsamt. brottregistren i sig borde ju räcka för att döma detta avfall till människor. vad bidrar dom med egentligen förutom rent dj×vla elände.
Citera
2021-09-22, 17:48
Medlem
Citat:
Oj, har du inte läst domen? alla 3 friades ju från våldtäkt, en dömdes till det mycket kontroversiella brottet oaktsam våldtäkt. ett brott som bara existerat i ett par år. långt ovanligare "brott" än straffet att stena äktenskapsbryterskor till döds tex.

Hennes ex dömdes för oaktsam våldtäkt. Vilket jag skrev. Han var ju den av de tre männen som kände till att hon inte ville ha sex med de två andra, ändå lämnade han henne ensam med de två andra männen och lät dem ha sex med henne när hon var borta av droger. Han borde ha försäkrat sig rejält om att hon ville ha sex med de andra två och om hon inte kunde svara/hade sagt nej, så skulle han ha avstyrt alltihop. Han dömdes alltså för detta, men har redan avtjänat sitt straff under häktestiden och släpptes därav på fri fot.
Citera
2021-09-22, 18:18
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
De allra flesta våldtäktsutredningar läggs ner. inte pga. falsk tillvitelse, utan på grund av andra orsaker som du ser i Brås rapport.

Ja, om någon känner sig våldtagen bör denna anmäla.
Och om någon känner sig falskt tillvitat, bör denna anmäla.
Men det krävs bevis för att åtala och eventuellt döma någon för våldtäkt eller falsk tillvitelse.

Enligt domen är det utrett att hon inte gjort det med bilnyckeln själv. Litar du inte på domen? Eller tänker du som inte har någon insyn i fallet, förutom själva domen, att du vet bättre vad som har hänt än de som har utrett ärendet? Jag anser nog att de har gott på fötterna med vad de kommit fram till. Gedigen och utförlig dom.

Tja, deras liv hade nog varit i spillror även utan en anmälan. Minst en av dem har ju sambo/flickvän. Otrohet (vare sig det sker med någon som är frivillig eller genom våldtäkt) kommer fram förr eller senare. Så dessa män har allt slagit sina egna liv i spillror. Vare sig anmälan skett/inte skett. Männen skulle helt enkelt låtit bli henne. Då hade deras liv inte slagits i spillror på grund av detta iaf.

polisen skiter i anmälningar som tex förtal och falsktillvitelse..då får du stämma henne i civilmål om du ska komma någonstanns med det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in