2021-09-22, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vultz
Vita huset, samt samtliga vaccin-bolag som har tillverkat gift-vaccinet behöver inte vaccinera sig. Det är en rekommendation.

Källa: snopes

https://i.postimg.cc/vZmbd5D2/F9850-FE9-F93-C-47-B3-B818-56-EFA62-E9-F76.jpg
Nästan så att man kan ana att de själva är medvetna om hur "ofarligt" vaccinet är... Skrattretande.
Citera
2021-09-22, 11:48
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Nästan så att man kan ana att de själva är medvetna om hur "ofarligt" vaccinet är... Skrattretande.

Ja verkligen, skulle vilja veta hur många av våra svenska politiker i Riksdagen som tagit sprutan.
Citera
2021-09-22, 11:49
Medlem
NeinChads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Se där, grattis till att inte känna någon som blivit allvarlig sjuk av C19. Mina erfarenheter är något annorlunda. För övrigt är det så att jag värderar mitt välmående och min tid väldigt högt och därför har jag det senaste decenniet eller så tagit vaccin mot influensa som en billig och enkel lösning mot att drabbas av något jag finner obehagligt och helt onödigt att genomgå, särskilt med tanke på att det tar en jäkla massa onödig tid.

Jag tar hellre en vecka med feber och hosta, som förra gången jag hade covid, än att ta ett vaccin som har två år kvar utav klinisk prövning innan det kan kallas färdigtestat. Men om folk vill gambla med sin hälsa över en så lindrig sjukdom som covid så får de göra det, bara de inte försöker tvinga mig för då smäller det.

Citat:
Exakt hur mycket bättre den naturliga immuniteten är råder det ju delade meningar om, men tvivlar inte på att den är bättre. Är din idé då att man ska smitta alla för att den ska uppnås, eller var det bara ett konstaterande om att du och dina polare inte behöver vaccinet? Så kan det mycket väl vara (att ni inte behöver det), men långt ifrån alla har haft C19 eller vaccinerat sig. Det är dessa som nu ligger på våra sjukhus. Precis som naturlig immunitet ger ett gott skydd så gör även vaccinet det, annars hade vi sett drivor med vaccinerade på sjukhusen.

Förutom att det finns en massa visselblåsare som säger att majoriteten utav de som ligger på sjukhus för covid är fullvaccinerade så: Ja, de som inte är i riskgrupper borde genomlida covid, vilket känns som en influensa, för att uppnå flockimmunitet.
Citera
2021-09-22, 11:50
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Du är en synnerligen förvirrad debattör. Vad vill du egentligen? Vad som är helt klart är att du är emot vetenskapliga fakta och är helt folierad runt vaccin och systematiskt baktalar allt som kan tänkas vara ett hot mot vaccinen. Din infallsvinkel är helt odiskutabelt bias hur det nu är möjligt runt ett ämne som medicin och hälsa. Sjukligt helt klart.
Vilka vetenskapliga fakta menar du att jag är emot? Alla dessa som försöker skriva ned vaccinen, men som inte någonsin kan verifieras? Det är inte vetenskapliga fakta, det är "vetenskapliga fakta".

Citat:
"Ivermectin proposes many potentials effects to treat a range of diseases, with its antimicrobial, antiviral, and anti-cancer properties as a wonder drug. It is highly effective against many microorganisms including some viruses. In this comprehensive systematic review, antiviral effects of ivermectin are summarized including in vitro and in vivo studies over the past 50 years. Several studies reported antiviral effects of ivermectin[/b] on RNA viruses such as Zika, dengue, yellow fever, West Nile, Hendra, Newcastle, Venezuelan equine encephalitis, chikungunya, Semliki Forest, Sindbis, Avian influenza A, Porcine Reproductive and Respiratory Syndrome, Human immunodeficiency virus type 1, and severe acute respiratory syndrome coronavirus 2. Furthermore, there are some studies showing antiviral effects of ivermectin against DNA viruses such as Equine herpes type 1, BK polyomavirus, pseudorabies, porcine circovirus 2, and bovine herpesvirus 1. [b]Ivermectin plays a role in several biological mechanisms, therefore it could serve as a potential candidate in the treatment of a wide range of viruses including COVID-19 as well as other types of positive-sense single-stranded RNA viruses. In vivo studies of animal models revealed a broad range of antiviral effects of ivermectin, however, clinical trials are necessary to appraise the potential efficacy of ivermectin in clinical setting".

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32533071/
Ändrade din fetning till det som är väsentligt i sammanhanget. Jag har aldrig förnekat att ivermectin KAN ha positiva effekter mot virus. Vad jag sagt är att det dels är oprövat, vilket är det fetade ovan, samt att jag ifrågasätter det kloka i att äta ett medel som har en del obehagliga biverkningar under lång tid i stället för att ta vaccin som har bevisat effekt.
Citera
2021-09-22, 11:54
Medlem
Citat:
Framställdes som. Är judar en sjukdom. Nej. Det är inte öppet för tolkning, det är liksom bara dumheter.

Nej, det tror jag inte du kommer få se i Sverige, faktiskt. Att man i vissa yrkeskategorier kommer vilja ha bara vaccinerade är dock mycket möjligt och fullt naturligt. I övrigt kommer ni få vandra genom livet utan vaccinet. Skulle förvåna mig väldigt mycket annars. Inte med hur viruset ser ut idag. Kanske om det plötsligt muterade till ett mycket dödligare, men det förefaller osannolikt.

Det är ju inte influensa per se, influensa orsakas av en annan typ av virus, men visst har du rätt - helt ovaccinerade hade världens befolkning utan problem överlevt till största del. Fast nu vill nog väldigt många inte ta risken att vara en av de som inte klarar sig. Problemet är det inte går att veta i alla fall om man tillhör riskgrupp eller inte och att det finns problem utöver att dö (som drabbar betydligt fler än enbart riskgrupper).

Tvivlar på det. Möjligen under en kortare tid vid olika typer av sammankomster. Sannolikt inte för något annat. Sannolikt inte i Sverige över huvud taget då ingen vågar ta så drastiska beslut.
Faktum är att om makthavarna okritiserat får fortsätta sprida sin dynga så är kommer de utmåla ovaccinerade som "sjuka" och "farliga", utesluta dem ur samhället, precis som judarna på 30-talet. Hittills har vägen dit varit spikrak. Inget tyder på en vändning, än så länge iaf.

Vi som inte tar vaccin är utan risk. Ni som tar vaccin riskerar att antingen tvingas ta vaccin varje år tills ni dör eller ännu värre, dö alldeles för tidigt. Är man inte i riskgruppen så spelar man rysk roulett utan möjlighet till vinst.

Tro mig, svenska politiker är precis som alla andra politiker, de tvekar inte en sekund om de får en öppning att genomföra totalitära åtgärder.
Citera
2021-09-22, 11:54
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Hur mycket kan du om den Amerikanska kulturen... ?
Du är medveten att även deras både nuvarande och tidigare presidenter nämner Gud väldigt ofta (samma gäller deras samtliga sportevenemang...) ..
Jaha? Det säger inte "vi litar mer på Gud än vetenskapen". Att det dräller av religiösa stollar i världen gör inte att det blir smartare att tro på tomtar och troll eller andra sagoväsen.

Citat:
För övrigt beter dig som du gjort hela tiden med din raljering, förlöjligande (maskmedel istället för att kalla läkemedlet för Ivermectin), mmm
Så vad togs det fram för? För bekämpning/behandling av inälvsparasiter (mask initialt).

Citat:
Ja.. det måste upprepas fler gånger än vad ni upprepar att det pågår en pandemi och att vaccinen är säkra då just "upprepning" eller översköljning av information "flood the zone" allt enligt strategin från "Event201" .. värd att påminna om.
? Menar du att en sakliga informationsfilm brukar se ut som den i det här fallet? :-)

Citat:
Nej ingen konspiration, Se video (från 7:50): https://www.youtube.com/watch?v=LBuP40H4Tko
Suck...
Citera
2021-09-22, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Ja verkligen, skulle vilja veta hur många av våra svenska politiker i Riksdagen som tagit sprutan.
Spruta har nog de flesta tagit. Frågan är om det är "vaccin" eller saltlösning...
Citera
2021-09-22, 11:56
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Spruta har nog de flesta tagit. Frågan är om det är "vaccin" eller saltlösning...

Sätter hela min dotters veckopeng på att det är saltlösning.
Citera
2021-09-22, 11:59
Medlem
Förvånar mig att Youtube inte plockat ner videon ännu. Facebook raderar länken enligt regler för violation.
Såg även att Kroatiens president nu stoppar all vaccinering.
Tyvärr kommer dock smittan nu att spridas rejält bland vaccinerade och upphörda restriktioner och ovaccinerade blir beskyllda. Man kommer återigen att hylla vaccin och pusha på ännu mer och information som dessa länkar tas som religiös foliehattteori ändå.

Detta räcker inte utan det är för sent. Stora pharma och andra som styr har för stor makt och rädslan är för stor i världen.
Citera
2021-09-22, 11:59
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Igår sa en gammal kompis till mig att färre dör i dag än jämfört med ett år sen. Det är ett bevis på att vaccinet funkar.

Bara det att det inte alls stämmer. Kollar man på länken ser man att smittan är högre i dag än för ett år sen, och dödstalen är detsamma. Det var innan vaccinet.
Ni som förespråkar vaccinet, vad är er teori om detta?
Du får gärna ge en länk så jag vet vad jag ska bemöta mer exakt, men ja, smittan fortsätter sprida sig. Folk hamnar på sjukhus. Skillnaden nu är att majoriteten av smittade är ovaccinerade och en absolut majoritet på sjukhusen är ovaccinerade (80% av de på sjukhusen är ovaccinerade, men 80% av befolkningen är vaccinerade). Säger det dig något?

Citat:
Fler och fler vaccinerade insjuknar i Corona och en jag känner ligger på iva. Fler och fler får allvarliga hjärtkomplikationer. Varav jag känner en av dom.
Känner du inga ovaccinerade menar du?

Citat:
Exakt vad med vaccinen är det som övertygat dig så? Uppriktigt nyfiken.
Innan man visste så mkt om viruset var jag också rädd för Corona. Sambon fick det och han är en av dom jag känner som vart mest sjuk. Men han var betydligt sjukare i influensa ett par år tidigare. Då trodde jag på riktigt att han skulle dö.
Statistiken talar sitt tydliga språk och jag är inte särskilt rädd för corona för egen del, men på en samhällsnivå är det betydligt farligare än mycket annat.

Citat:
Av Coronan hade han runt 38,5 c feber i 10 och hosta. Själv fick jag lite nästäppa och trötthet. Det är vad alla övriga jag känner också drabbats av. Samt smak och lultbortfall. Dottern var förkyld 3 dagar. Mamma och hennes man är i dåligt skick och brukar bli jättesjuka av en vanlig förkylning.
Dom fick väldigt milda förkylningssymtom av Corona.

Jag var uppriktigt sagt glad över att testa positivt. I dag har jag det bästa skyddet.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
Jag kände flera som numera inte lever. Dött av C19. Så.
Citera
2021-09-22, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Sätter hela min dotters veckopeng på att det är saltlösning.
Det hade varit humor av högsta nivå om det visar sig att hela riksdagen trott på sina egna lögner, tagit vaccinet på riktigt och alla läggs in för diverse hjärt/lung-problem inom en snar framtid.
Citera
2021-09-22, 12:02
Medlem
Citat:
Du får gärna ge en länk så jag vet vad jag ska bemöta mer exakt, men ja, smittan fortsätter sprida sig. Folk hamnar på sjukhus. Skillnaden nu är att majoriteten av smittade är ovaccinerade och en absolut majoritet på sjukhusen är ovaccinerade (80% av de på sjukhusen är ovaccinerade, men 80% av befolkningen är vaccinerade). Säger det dig något?

Känner du inga ovaccinerade menar du?

Statistiken talar sitt tydliga språk och jag är inte särskilt rädd för corona för egen del, men på en samhällsnivå är det betydligt farligare än mycket annat.

Jag kände flera som numera inte lever. Dött av C19. Så.

Så antalet döda är ovidkommande? Säger det inte dig nåt? Och att smittan är högre i dag trots att så många är vaccinerade. Det är knappast bara ovaccinerade som är smittade om du trodde det.

Visa mig gärna en länk på hur många som ligger på iva som har vaccinerat sig vs ovaccinerade.
Jag känner en del ovaccinerade. Dom flesta har haft smittan och har liksom jag ingen som helst anledning att ta sprutorna. Dock hade jag aldrig tagit dom ändå.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
(Jämför smittade och döda i dag mot för ett år sen samma datum)
Senast redigerad av granskottet80 2021-09-22 kl. 12:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in