Citat:
Ursprungligen postat av
granskottet80
Igår sa en gammal kompis till mig att färre dör i dag än jämfört med ett år sen. Det är ett bevis på att vaccinet funkar.
Bara det att det inte alls stämmer. Kollar man på länken ser man att smittan är högre i dag än för ett år sen, och dödstalen är detsamma. Det var innan vaccinet.
Ni som förespråkar vaccinet, vad är er teori om detta?
Du får gärna ge en länk så jag vet vad jag ska bemöta mer exakt, men ja, smittan fortsätter sprida sig. Folk hamnar på sjukhus. Skillnaden nu är att majoriteten av smittade är ovaccinerade och en absolut majoritet på sjukhusen är ovaccinerade (80% av de på sjukhusen är ovaccinerade, men 80% av befolkningen är vaccinerade). Säger det dig något?
Citat:
Fler och fler vaccinerade insjuknar i Corona och en jag känner ligger på iva. Fler och fler får allvarliga hjärtkomplikationer. Varav jag känner en av dom.
Känner du inga ovaccinerade menar du?
Citat:
Exakt vad med vaccinen är det som övertygat dig så? Uppriktigt nyfiken.
Innan man visste så mkt om viruset var jag också rädd för Corona. Sambon fick det och han är en av dom jag känner som vart mest sjuk. Men han var betydligt sjukare i influensa ett par år tidigare. Då trodde jag på riktigt att han skulle dö.
Statistiken talar sitt tydliga språk och jag är inte särskilt rädd för corona för egen del, men på en samhällsnivå är det betydligt farligare än mycket annat.
Citat:
Av Coronan hade han runt 38,5 c feber i 10 och hosta. Själv fick jag lite nästäppa och trötthet. Det är vad alla övriga jag känner också drabbats av. Samt smak och lultbortfall. Dottern var förkyld 3 dagar. Mamma och hennes man är i dåligt skick och brukar bli jättesjuka av en vanlig förkylning.
Dom fick väldigt milda förkylningssymtom av Corona.
Jag var uppriktigt sagt glad över att testa positivt. I dag har jag det bästa skyddet.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
Jag kände flera som numera inte lever. Dött av C19. Så.