2021-09-22, 10:47
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Menar du att ivermectin i form av salva fungerar mot C19? Nej, tänkte väl det. Så det är i dess form och ursprungliga syfte, som medel mot inälvsparasiter, som det nu propageras för som medel mot virus.

Hahaha, nej, är du rolig eller? Tror du de fick nobelpriset för ivermectins (odokumenterade) antivirala egenskaper eller för att de funnit ett effektivt medel mot inälvsparasiter?

För övrigt, menar du att man skulle massdistribuera ivermectin så att alla har någon/några doser hemma ifall de blir sjuka, eller ska man äta det ständigt i förebyggande syfte? Eller ska det ges av läkare till de som de bedömer behöver det, på sjukhus?

Du är en synnerligen förvirrad debattör. Vad vill du egentligen? Vad som är helt klart är att du är emot vetenskapliga fakta och är helt folierad runt vaccin och systematiskt baktalar allt som kan tänkas vara ett hot mot vaccinen. Din infallsvinkel är helt odiskutabelt bias hur det nu är möjligt runt ett ämne som medicin och hälsa. Sjukligt helt klart.

"Ivermectin proposes many potentials effects to treat a range of diseases, with its antimicrobial, antiviral, and anti-cancer properties as a wonder drug. It is highly effective against many microorganisms including some viruses. In this comprehensive systematic review, antiviral effects of ivermectin are summarized including in vitro and in vivo studies over the past 50 years. Several studies reported antiviral effects of ivermectin on RNA viruses such as Zika, dengue, yellow fever, West Nile, Hendra, Newcastle, Venezuelan equine encephalitis, chikungunya, Semliki Forest, Sindbis, Avian influenza A, Porcine Reproductive and Respiratory Syndrome, Human immunodeficiency virus type 1, and severe acute respiratory syndrome coronavirus 2. Furthermore, there are some studies showing antiviral effects of ivermectin against DNA viruses such as Equine herpes type 1, BK polyomavirus, pseudorabies, porcine circovirus 2, and bovine herpesvirus 1. Ivermectin plays a role in several biological mechanisms, therefore it could serve as a potential candidate in the treatment of a wide range of viruses including COVID-19 as well as other types of positive-sense single-stranded RNA viruses. In vivo studies of animal models revealed a broad range of antiviral effects of ivermectin, however, clinical trials are necessary to appraise the potential efficacy of ivermectin in clinical setting".

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32533071/
Citera
2021-09-22, 10:52
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StiQan
https://www.lakemedelsverket.se/4a6612/globalassets/dokument/behandling-och-forskrivning/coronavirus/misstankta-biverkningar/comirnaty-handlagda-rapporter-om-misstankta-biverkningar-2021-09-15.pdf

Ska det vara så svårt? 230 allvarliga biverkningar. Definition av allvarlig biverkning = död
Du är bra rolig du. Jag ber om en länk, du levererar den, men kan inte förstå vad du länkar till.

I dokumentet du länkade finns följande förklarande texter:

Citat:
Vad är en allvarlig biverkning?
En allvarlig biverkning är en sådan som leder till döden, är livshotande, nödvändiggör sjukhusvård
eller förlängd sjukhusvård, leder till invalidisering, medför missbildning eller är annan medicinskt
viktig händelse.

Så nej, det är inte enbart dödsfall som rapporteras.

Citat:
Läkemedelsverket uppmanar hälso- och sjukvården att rapportera redan vid misstanke om en
läkemedelsbiverkning. Det innebär att den som rapporterar in biverkningen inte behöver ha fastställt ett samband mellan läkemedlet och händelsen.
I de flesta fall kan ett samband med läkemedlet bekräftas först efter analys av flera liknande rapporter
samt med stöd från den samlade vetenskapen, där alla rapporter om misstänkta biverkningar är ett
viktigt tillskott till det större pusslet
Det är misstänkta fall av biverkningar, inte konstaterade fall.

Citat:
Hur ska uppgifterna från databasen för spontant rapporterade
misstänkta biverkningar tolkas?
Biverkningsrapporteringen ska ses som en viktig pusselbit av flera i ett sammanhang där
läkemedelssäkerheten övervakas av Läkemedelsverket. Rapporteringen är ett redskap för att identifiera signaler om misstänkta säkerhetsproblem med läkemedel.
Alltså, igen, misstankar som rapporteras för att man ska kunna analysera om det finns en risk.

Citat:
Läkemedelsverket kan inte med bestämdhet säga hur många som faktiskt avlidit på grund av
vaccinationerna. Vi kan endast återge hur många rapporter som har inkommit där patienten uppges ha
avlidit. De rapporterade dödsfallen kan vara förknippade med de misstänkta vaccinen i fråga, men de kan även bero på patientens eventuella andra sjukdomar, andra läkemedel som patienten använder, eller andra faktorer.
Kan vara förknippade är det väsentliga i hela det dokument du har länkat.

De senaste siffrorna där ett samband kunnat konstateras är var tre (3).
Citera
2021-09-22, 11:13
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Du är ju lika blåst och förvirrad som du anklagar andra för att vara. Det är uppenbart väldigt mycket som vi inte vet, och som är sketchy med vaccinet och hela pandemin. Men du kanske fortfarande tror att Covid-19 uppstod hos en död fladdermus på en "wet-market"?
Självklart vet vi inte allt om vare sig vaccinens effekter eller viruset i sig, men oavsett så finns viruset här. Hur viruset uppstod är sekundärt, men jag tvivlar på labbteorin (att det skulle vara framställt, inte att de kan ha läckt från labb). Det är intressant, men kineserna är svåra att få ut info från.

Citat:
Med det sagt så skriker det ju fake över hela den här videon. Project Veritas är en sämre och mindre trovärdig variant av Alex Jones. Kanalen försöker kapitalisera på våra rädslor, precis som MSM.
Ja, lite så är det det. Alla ska bli rika på eländet.
Citera
2021-09-22, 11:21
Avslutad
3,5 miljoner nu på youtube videon. Media knäpptyst. Ingen överraskning direkt.
Citera
2021-09-22, 11:22
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindaMertz
Älskar läsa dina inlägg och skratta åt hur jävla livrädd du är 😂
Jag tror du misstolkar situationen helt, är inte det minsta rädd. Möjligen känner jag en viss oro över mängden vetenskapsfientliga och helt ogrundade påståenden som förekommer kring vaccinen.

Citat:
Marken rasar under dig och du sitter där med ditt gift i kroppen 😁👍
Vet inte vad du talar om för gift, jag är vaccinerad, inte förgiftad. Som sagt, fakta vs rädsla.

Citat:
Dumma hyperrädda gubbe, vilket oerhört misstag du begått.
Gubbe kanske stämmer, beroende på ditt perspektiv, resten är direkt felaktigt :-)

Citat:
Hade gärna önskat dig lycka till, men det är bra att dumhet utrotas.
Det är bra att dumhet utrotas. Där är vi ense (dock gissar jag att vi har helt olika syn på vem av oss som är dum).
Citera
2021-09-22, 11:23
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Jag tror du misstolkar situationen helt, är inte det minsta rädd. Möjligen känner jag en viss oro över mängden vetenskapsfientliga och helt ogrundade påståenden som förekommer kring vaccinen.

Vet inte vad du talar om för gift, jag är vaccinerad, inte förgiftad. Som sagt, fakta vs rädsla.

Gubbe kanske stämmer, beroende på ditt perspektiv, resten är direkt felaktigt :-)

Det är bra att dumhet utrotas. Där är vi ense (dock gissar jag att vi har helt olika syn på vem av oss som är dum).

3.5 miljoner visningar, 250k likes, 24 timmar.

Citera
2021-09-22, 11:26
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Förhoppningsvis så kommer du snart leva i en diktatur som bestämmer vad du får se, höra och tänka.
Oja, eller i en värld där alternativa sanningar och gap om fake news fyller etern - alltid utan verifierbara källor.
Citera
2021-09-22, 11:27
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
"My faith lies in God, not in man" - det säger mer än något annat i den videon. Religiösa fanatiker som sitter och hetsar varandra.

Inga bevis, upprepningar av samma overifierad bullshit.

Lev i er fantasivärld där regeringar, sjukvård och i princip hela världen är ute efter er.

Misstänkta biverkningar rapporteras överallt. Sedan kontrollerar man om dessa faktiskt kan knytas till vaccineringen. I nästan samtliga fall kan man snabbt konstatera att det saknas koppling.

Hur många gånger måste de upprepa samma sak? Blir det mer sant om det sägs gång efter gång, utan fakta och vetenskapligt stöd?

Sedan snyftas det över att man inte får ge maskmedel i stället till patienterna.

Finns det ingen gräns för hur vilseledd man låter sig bli?

Förhoppningsvis så tas skiten bort från Youtube så att vi slipper fler nötter... Hur kommer det sig att det inte händer här i Sverige? Har vi färre nötter? Bra, i så fall...

Hur mycket kan du om den Amerikanska kulturen... ?
Du är medveten att även deras både nuvarande och tidigare presidenter nämner Gud väldigt ofta (samma gäller deras samtliga sportevenemang...) ..

För övrigt beter dig som du gjort hela tiden med din raljering, förlöjligande (maskmedel istället för att kalla läkemedlet för Ivermectin), mmm

Ja.. det måste upprepas fler gånger än vad ni upprepar att det pågår en pandemi och att vaccinen är säkra då just "upprepning" eller översköljning av information "flood the zone" allt enligt strategin från "Event201" .. värd att påminna om.

Nej ingen konspiration, Se video (från 7:50): https://www.youtube.com/watch?v=LBuP40H4Tko
Citera
2021-09-22, 11:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Stämmer det citatet? Är makteliten undantagna från vaccinering?

Vita huset, samt samtliga vaccin-bolag som har tillverkat gift-vaccinet behöver inte vaccinera sig. Det är en rekommendation.

Källa: snopes

https://i.postimg.cc/vZmbd5D2/F9850-FE9-F93-C-47-B3-B818-56-EFA62-E9-F76.jpg
Citera
2021-09-22, 11:34
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
På det stora hela så har du en hälsosam inställning till det hela. Men man är inte dum om man samtidigt vet om att samma vetenskapliga expertis kallade alla för konspirationsteoretiker och att det var omöjligt att viruset var tillverkat i labb.
Nu är det ju för all del inte konstaterat att det tillverkats i ett labb. Det förefaller dock sannolikt att det läckt från ett labb.

Citat:
Sen att de företag som vi får våra vaccin från har vart inblandande i de största skandalerna inom läkemedel. Sålt cancerframkallande produkter osv. Så deras expertis kan ifrågasättas.
Ja, det stämmer som du säger. De största läkemedelsbolagen har också varit inblandade i stora skandaler. Fast vi lever ju inte i en perfekt värld så man måste välja vad man ska tro på, gärna efter att ha försökt ta till sig all tillgänglig fakta och verifierat det som kan verifieras.

Citat:
Att vi ovanpå det valt bort vacciner som kan ge en mer bestående immunitet för att istället vara läkemedelsföretagens försökskaniner samtidigt som vi får stå för notan är mer än tillräckligt för att dra öronen åt sig.
Har vi? Vilka vaccin skulle det vara? Det finns andra vaccin, som ett par kinesiska, som fungerar annorlunda, men dessa har ju visat sig ha sämre skyddseffekt, åtminstone kortsiktigt. Vi får väl se, men det är ju trist att de för oss tillgängliga vaccinen inte är lika bra som t.ex. mässlingsvaccinet (som ger väldigt nära 100% skydd under väldigt lång tid, sannolikt livslångt).

Citat:
Att sen pfizers chefer och många ledare inom politiken inte vaccinerar sig är också en varningsklocka. Att paytentfria läkemedel som bevisats fungerar bra konstant utsätts för fake news är bara en varningklocka av väldigt många.
Jaså? Har du en pålitlig källa som säger att det du just nu hävdade stämmer? Vilka politiker vaccinerar sig inte? Vilken/vilka av Pfizers chefer är ovaccinerad/e?

Antar du syftar på Ivermectin och hur bra det fungerar råder det väldigt delade meningar om. Har inget emot att man testar det som en sista utväg, men är man vaccinerad är sannolikheten för att ställas inför det alternativet minimalt. Hellre ett par sprutor än att ständigt profylaktiskt äta medicin som inte godkänts för ändamålet och som dessutom ger rätt så obehagliga biverkningar (om än ej livshotande) i åratal, det är så jag känner.
Citera
2021-09-22, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Hur mycket kan du om den Amerikanska kulturen... ?
Du är medveten att även deras både nuvarande och tidigare presidenter nämner Gud väldigt ofta (samma gäller deras samtliga sportevenemang...) ..

För övrigt beter dig som du gjort hela tiden med din raljering, förlöjligande (maskmedel istället för att kalla läkemedlet för Ivermectin), mmm

Ja.. det måste upprepas fler gånger än vad ni upprepar att det pågår en pandemi och att vaccinen är säkra då just "upprepning" eller översköljning av information "flood the zone" allt enligt strategin från "Event201" .. värd att påminna om.

Nej ingen konspiration, Se video (från 7:50): https://www.youtube.com/watch?v=LBuP40H4Tko
Flood the media with the right information. Wow, inga möjligheter till propaganda och lögnspridning här inte. Med "rätt" information kommer sanningen aldrig fram, perfekt strategi för globalisterna.
Citera
2021-09-22, 11:44
Medlem
Citat:
Nej, inte mest, men de finns i min bekantskapskrets de också. De allra flesta är mellan 30 och 60 år, med några undantag upp och ned, som lever normala och till synes hyfsat hälsosamma liv. De är som folk i allmänhet, som de cirka 80% som är vaccinerade (eller tror du att de 20% som inte är vaccinerade är medicinska och fysikaliska toppexemplaren i vårt land? ;-) ).

Se där, grattis till att inte känna någon som blivit allvarlig sjuk av C19. Mina erfarenheter är något annorlunda. För övrigt är det så att jag värderar mitt välmående och min tid väldigt högt och därför har jag det senaste decenniet eller så tagit vaccin mot influensa som en billig och enkel lösning mot att drabbas av något jag finner obehagligt och helt onödigt att genomgå, särskilt med tanke på att det tar en jäkla massa onödig tid.

Exakt hur mycket bättre den naturliga immuniteten är råder det ju delade meningar om, men tvivlar inte på att den är bättre. Är din idé då att man ska smitta alla för att den ska uppnås, eller var det bara ett konstaterande om att du och dina polare inte behöver vaccinet? Så kan det mycket väl vara (att ni inte behöver det), men långt ifrån alla har haft C19 eller vaccinerat sig. Det är dessa som nu ligger på våra sjukhus. Precis som naturlig immunitet ger ett gott skydd så gör även vaccinet det, annars hade vi sett drivor med vaccinerade på sjukhusen.

Igår sa en gammal kompis till mig att färre dör i dag än jämfört med ett år sen. Det är ett bevis på att vaccinet funkar.

Bara det att det inte alls stämmer. Kollar man på länken ser man att smittan är högre i dag än för ett år sen, och dödstalen är detsamma. Det var innan vaccinet.
Ni som förespråkar vaccinet, vad är er teori om detta?

Fler och fler vaccinerade insjuknar i Corona och en jag känner ligger på iva. Fler och fler får allvarliga hjärtkomplikationer. Varav jag känner en av dom.

Exakt vad med vaccinen är det som övertygat dig så? Uppriktigt nyfiken.
När allt uppdagades var jag också rädd för Corona. Beställde hem mat, barnen var hemma från skolan, träffade ingen mer eller mindre. Sambon fick det och han är en av dom jag känner som vart mest sjuk. Men han var betydligt sjukare i influensa ett par år tidigare. Då trodde jag på riktigt att han skulle dö.
Av Coronan hade han runt 38,5 c feber i 10 dar och hosta. Själv fick jag lite nästäppa och trötthet. Det är vad alla övriga jag känner också drabbats av. Samt smak och lultbortfall. Dottern var förkyld 3 dagar. Mamma och hennes man är i dåligt skick och brukar bli jättesjuka av en vanlig förkylning.
Dom fick väldigt milda förkylningssymtom av Corona.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
Senast redigerad av granskottet80 2021-09-22 kl. 11:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in