2021-09-22, 11:44
  #385
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nu menar jag: har du läst hela rapporten? Där ger de exempel som verkligen tydliggör vad som menas. Falsk tillvitelse finns inte med ens i rapporten. Naturligtvis sker falsk tillvitelse, det vet vi genom domar. Men att påstå att det är vanligt och hänvisa till Brås rapport. Nja, då har man inte läst rapporten ordentligt. Läs den.

Falsk tillvitelse är ett mycket ovanligt brott, precis som våldtäkt.
varför polisen inte sköter sitt arbete och upprättar en anmälan i de 1000 tals fall varje år som läggs ner och falsk tilvitelse är en lämplig brotsrubrecering,får du fråga dem om.

det har varit ett problem länge, även bland de fallen där dom fallit, de som drabbas borde ju veta om inte annat.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/den-som-ljuger-om-valdtakt-borde-alltid-domas-till-fangelse-skarp-straffen-falsk-tillvitelse/


Annars kan du läsa mer om "påhittade och felaktiga våldräktsanmälningar" från sid 55 (de har även med exempel på vad och hur sorteringen gått till )

https://www.bra.se/download/18.62c6cfa2166eca5d70e18f68/1615395291012/2019_9_Valdtakt_fran_anmalan_till_dom.pdf
__________________
Senast redigerad av slö 2021-09-22 kl. 11:47.
Citera
2021-09-22, 12:02
  #386
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö

Falsk tillvitelse är ett mycket ovanligt brott, precis som våldtäkt.
varför polisen inte sköter sitt arbete och upprättar en anmälan i de 1000 tals fall varje år som läggs ner och falsk tilvitelse är en lämplig brotsrubrecering,får du fråga dem om.

det har varit ett problem länge, även bland de fallen där dom fallit, de som drabbas borde ju veta om inte annat.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/den-som-ljuger-om-valdtakt-borde-alltid-domas-till-fangelse-skarp-straffen-falsk-tillvitelse/


Annars kan du läsa mer om "påhittade och felaktiga våldräktsanmälningar" från sid 55 (de har även med exempel på vad och hur sorteringen gått till )

https://www.bra.se/download/18.62c6cfa2166eca5d70e18f68/1615395291012/2019_9_Valdtakt_fran_anmalan_till_dom.pdf

Jag har läst den sidan också. Jag har läst hela rapporten.
Citera
2021-09-22, 12:08
  #387
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag har läst den sidan också. Jag har läst hela rapporten.

det är ett kapitel.
Orsaker till nedläggning

om du läser mer än sida 55, så har du föredelningen på sida 56, och om du fortästter i kapitlet så har du exempel .


Bortfallskategori Antal Andel (%)
Formellt felaktig anmälning 49 7
Har sannolikt inte hänt 79 11
Inte utredningsbart 81 11
Inte våldtäkt i juridisk mening 41 6
Utredningen väcker tvivel 150 20
Målsäganden hoppar av 80 11
Misstänkt inte lokaliserad 31 4
Otillräcklig bevisning, ”ord mot ord” 225 31
Totalt 736 100


tror du kvinnan i fråga kommer åtals för 2 fall av falsk tillvitelse?
__________________
Senast redigerad av slö 2021-09-22 kl. 12:10.
Citera
2021-09-22, 12:40
  #388
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
det är ett kapitel.
Orsaker till nedläggning

om du läser mer än sida 55, så har du föredelningen på sida 56, och om du fortästter i kapitlet så har du exempel .


Bortfallskategori Antal Andel (%)
Formellt felaktig anmälning 49 7
Har sannolikt inte hänt 79 11
Inte utredningsbart 81 11
Inte våldtäkt i juridisk mening 41 6
Utredningen väcker tvivel 150 20
Målsäganden hoppar av 80 11
Misstänkt inte lokaliserad 31 4
Otillräcklig bevisning, ”ord mot ord” 225 31
Totalt 736 100


tror du kvinnan i fråga kommer åtals för 2 fall av falsk tillvitelse?

Jag har läst hela rapporten, men inte slaviskt tittat efter vilken sida jag läst på.

Kvinnan i det fall som diskuteras i denna tråd? Nej, det tror jag definitivt inte. Finns ingen som helst bevisning på att hon har falskt tillvitat männen. Finns däremot, enligt domen, utrett att hon har våldtagits med en bilnyckel, bara inte vem som gjort det. Och då ska ju ingen heller dömas för det. Men nej, vore väldigt märkligt om någon åklagare ens skulle vilja åtala henne för falsk tillvitelse. Dessutom dömdes ju hennes expojkvän för oaktsam våldtäkt. Så oaktsam våldtäkt har man ju fastställt har skett. Men det är inte säkert att de två andra männen fattade det. Ja, läs domen själv.
Citera
2021-09-22, 12:46
  #389
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
det är ett kapitel.
Orsaker till nedläggning

om du läser mer än sida 55, så har du föredelningen på sida 56, och om du fortästter i kapitlet så har du exempel .


Bortfallskategori Antal Andel (%)
Formellt felaktig anmälning 49 7
Har sannolikt inte hänt 79 11
Inte utredningsbart 81 11
Inte våldtäkt i juridisk mening 41 6
Utredningen väcker tvivel 150 20
Målsäganden hoppar av 80 11
Misstänkt inte lokaliserad 31 4
Otillräcklig bevisning, ”ord mot ord” 225 31
Totalt 736 100


tror du kvinnan i fråga kommer åtals för 2 fall av falsk tillvitelse?

Jag har läst hela rapporten, men inte slaviskt tittat efter vilken sida jag läst på.

Kvinnan i det fall som diskuteras i denna tråd? Nej, det tror jag definitivt inte. Finns ingen som helst bevisning på att hon har falskt tillvitat männen. Den hade väl kommit fram vid det här laget i så fall. Finns däremot, enligt domen, utrett att hon har våldtagits med en bilnyckel, bara inte vem som gjort det. Och då ska ju ingen heller dömas för det. Nej, vore väldigt märkligt om någon åklagare ens skulle vilja åtala henne för falsk tillvitelse. Dessutom dömdes ju hennes expojkvän för oaktsam våldtäkt. Så oaktsam våldtäkt har man ju fastställt har skett. Men det är inte säkert att de två andra männen fattade det. Ja, läs domen själv.
Citera
2021-09-22, 12:58
  #390
Medlem
Synd att bevisningen inte höll, men bra att E*il blev dömd.

Så jävla vanligt i det här landet att våldtäktsmän går fria, samma sak när det gäller den här sortens klientel att dom så sällan blir utvisade ur landet.

Men hoppas lagar och ny regering ändrar på detta.

Hade dom blivit utvisade vid dom andra brotten dom begått tidigare så hade detta aldrig hänt.

Men med tanke på hur dom lever dom här meningslösa lössen så torskar dom snart igen.

Sedan ser man några anhängare som försöker måla upp en fin bild på dom här lössen men misslyckas gång på gång.

Ett exempel är ’Nuevablue’ som gång på gång svartmålar tjejen här, men faktum är att en vacker dag så kvävs du till döds av all sperma du får djupt ner i halsen när du står på knä och suger av dina idoler, hoppas det blir inom en snar framtid, ditt lilla löss!
Citera
2021-09-22, 13:03
  #391
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag har läst hela rapporten, men inte slaviskt tittat efter vilken sida jag läst på.

mm, så där finns åtskilliga exempel som bör leda till en anmälan om falsk tillvitese, varför det inte görs får man fråga polisen om.

Citat:
Kvinnan i det fall som diskuteras i denna tråd? Nej, det tror jag definitivt inte. Finns ingen som helst bevisning på att hon har falskt tillvitat männen. Den hade väl kommit fram vid det här laget i så fall.

Så det är inte hon som polisanmält de 3 männen?


Citat:
Finns däremot, enligt domen, utrett att hon har våldtagits med en bilnyckel, bara inte vem som gjort det.

Hon skulle ju kunna gjort det motsisjälv, hon uppger ju minnesluckor.

Citat:
Och då ska ju ingen heller dömas för det. Nej, vore väldigt märkligt om någon åklagare ens skulle vilja åtala henne för falsk tillvitelse.

Så det gör inget att de suttit häktade , nu när de går fria, gör det något om deras liv slås i spillror?


Citat:
Dessutom dömdes ju hennes expojkvän för oaktsam våldtäkt. Så oaktsam våldtäkt har man ju fastställt har skett. Men det är inte säkert att de två andra männen fattade det. Ja, läs domen själv.

Så sålänge någon döms för något, även om det är på ett rättsosäkert sätt, så finns där ingen falskanmälan att ta ställning till?

betyder inte det att man kan polisanmäla alla i hela världen om man känenr sig våldtagen, utan konsekvens.
Citera
2021-09-22, 13:16
  #392
Medlem
Hade det varit omvänt här, en man som ljugit ihop saker om en brud, då jävlar, då hade det låtit annorlunda. Det svagare könet? Det lömska könet! Fy fan!
Citera
2021-09-22, 13:25
  #393
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
mm, så där finns åtskilliga exempel som bör leda till en anmälan om falsk tillvitese, varför det inte görs får man fråga polisen om.

Så det är inte hon som polisanmält de 3 männen?

Hon skulle ju kunna gjort det motsisjälv, hon uppger ju minnesluckor.

Så det gör inget att de suttit häktade , nu när de går fria, gör det något om deras liv slås i spillror?

Så sålänge någon döms för något, även om det är på ett rättsosäkert sätt, så finns där ingen falskanmälan att ta ställning till?

betyder inte det att man kan polisanmäla alla i hela världen om man känenr sig våldtagen, utan konsekvens.

De allra flesta våldtäktsutredningar läggs ner. inte pga. falsk tillvitelse, utan på grund av andra orsaker som du ser i Brås rapport.

Ja, om någon känner sig våldtagen bör denna anmäla.
Och om någon känner sig falskt tillvitat, bör denna anmäla.
Men det krävs bevis för att åtala och eventuellt döma någon för våldtäkt eller falsk tillvitelse.

Enligt domen är det utrett att hon inte gjort det med bilnyckeln själv. Litar du inte på domen? Eller tänker du som inte har någon insyn i fallet, förutom själva domen, att du vet bättre vad som har hänt än de som har utrett ärendet? Jag anser nog att de har gott på fötterna med vad de kommit fram till. Gedigen och utförlig dom.

Tja, deras liv hade nog varit i spillror även utan en anmälan. Minst en av dem har ju sambo/flickvän. Otrohet (vare sig det sker med någon som är frivillig eller genom våldtäkt) kommer fram förr eller senare. Så dessa män har allt slagit sina egna liv i spillror. Vare sig anmälan skett/inte skett. Männen skulle helt enkelt låtit bli henne. Då hade deras liv inte slagits i spillror på grund av detta iaf.
Citera
2021-09-22, 13:31
  #394
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
De allra flesta våldtäktsutredningar läggs ner. inte pga. falsk tillvitelse, utan på grund av andra orsaker som du ser i Brås rapport.

Ja, tex för att de inte är sanna, eller inte kunde ha hänt.

Citat:
Ja, om någon känner sig våldtagen bör denna anmäla.
jo det är ju smärtsamt tydligt, man skulle ju önska att den som blivit våldtagen anmälde istället, nu blandas den ju upp med alla dessa märkligheter.

Citat:
Och om någon känner sig falskt tillvitat, bör denna anmäla.
Det är polisen som kan göra den anmälan, det är "förtal" som erbjuds till "den som känner".

Citat:
Men det krävs bevis för att åtala och eventuellt döma någon för våldtäkt eller falsk tillvitelse.
Ja, om det inte är oaktsam våldtäkt, det kräver inte bevis.

Citat:
Enligt domen är det utrett att hon inte gjort det med bilnyckeln själv. Litar du inte på domen? Eller tänker du som inte har någon insyn i fallet, förutom själva domen, att du vet bättre vad som har hänt än de som har utrett ärendet? Jag anser nog att de har gott på fötterna med vad de kommit fram till. Gedigen och utförlig dom.

Hovrättes är det, med undtag för oaktsam våldtäkt, det är ju en kontroversiell lag.
Enligt domen är det uträtt att man inte kan avgöra vem som gjort vad med bilnyckeln.

Citat:
Tja, deras liv hade nog varit i spillror även utan en anmälan. Minst en av dem har ju sambo/flickvän. Otrohet (vare sig det sker med någon som är frivillig eller genom våldtäkt) kommer fram förr eller senare. Så dessa män har allt slagit sina egna liv i spillror. Vare sig anmälan skett/inte skett. Männen skulle helt enkelt låtit bli henne. Då hade deras liv inte slagits i spillror på grund av detta iaf.

så att sitta häktad för ett brott man är oskyldig till räknas inte ens, du kunde ju sagt att du tyckte det bara.
Citera
2021-09-22, 13:34
  #395
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Så dessa män har allt slagit sina egna liv i spillror. Vare sig anmälan skett/inte skett. Männen skulle helt enkelt låtit bli henne. Då hade deras liv inte slagits i spillror på grund av detta iaf.
Snacka om att skuldbelägga offren!
Citera
2021-09-22, 13:38
  #396
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nuevablue
Alla ni hatare är så äckliga o avendsjuka , ni själva bor väl i en sur 1a nånstans om
Ens det och har inte ens råd med en volvo240 , sticks i era ögon att dom har fina bilar o fina hus.

Men snart kommer det väl nån som skriver att domaren blev mutad och att Nicholas
Är en knarkkung 😂😂😂

Men herregud, hur mkt kuk har du fått av dom där misslyckade plastgangstrarna . Fattar du inte att du bara bevisar det genom att försvara dom där grisarna. Nej Gaylandari är inte ngn knarkkung. Dom tog han för ngt hegge ladd. Jävla amatörer som leker gangster. Dom hade inte klarat sig en dag i större stad Fortsätt du att suga deras äckliga kukar om det gör dig lycklig, kom ihåg att svälja lite då och då bara så du inte drunknar. Men håll käften stängd däremellan så vi slipper lyssna på dig din gahba. Vrf har du sånt hat folk som bor i små lägenheter. Din mamma tog mot sina kunder varje dag i en etta med kök när dom sprängde hennes smutsiga fatta. Fucking horor är hela din släkt ditt jävla sär....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in