2021-09-22, 07:28
  #373
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Har du själv läst rapporten från Brå? Intressant läsning. Handlar dock inte falsk tillvitelse, utan om andra orsaker som gör att man lägger ner utredningen. Vilket klart och tydligt framgår om man läser rapporten.

Ja. Här resten av stycket ,

I vissa fall handlade det om att det som anmälts med stor sannolik- het inte ägt rum. Det rörde sig om psykiskt sjuka som anmälde hän- delser som framstod som påhittade, eller målsägande som tror att de kan ha blivit våldtagna, men de minns inget och inget tyder på att något sådant hänt. Det förekom också att anmälaren, som inte var målsäganden, felaktigt trott att en våldtäkt ägt rum. I en del fall var det inte lika odiskutabelt att det som anmäldes inte ägt rum. Då handlade det om tvivel rörande målsägandens trovärdighet och till- förlitlighet. Ibland fanns då tung motbevisning, i andra fall fanns tydliga motsägelser i hennes berättelse.
I vissa fall handlade det om ärenden där det inte gått att identifiera eller hitta den misstänkte. I en del av dessa fall var det praktiskt omöjligt; den anmälda händelsen hade ägt rum flera år tidigare och den misstänkte var okänd. I andra fall fanns det spaningsuppslag och polisen lade ned mer eller mindre omfattande utredningsåtgär- der för att identifiera eller hitta den misstänkte, men misslyckades.
Närmare en femtedel av nedläggningarna berodde på att målsä- ganden inte alls ville delta i utredningen eller hoppade av efter ett tag.
Slutligen lades ungefär en femtedel av ärendena ner för att utred- ningen tydligt visade eller ledde till tvivel kring att det som hänt uppfyllde kriterierna för en våldtäkt; den beskrivna händelsen in- rymde varken tvång eller utnyttjande av särskilt utsatt situation. Ofta har dessa målsäganden skuldbelagt sig själva efteråt för att de inte klarat av att värja sig och varit tveksamma till att anmäla. Men deras vänner eller pojkvän har då sagt till dem att de varit med om en våldtäkt och att de bör anmäla det.
Citera
2021-09-22, 10:10
  #374
Medlem
Tomatkungen: hon körde upp nyckel i sin fitta själv , samt sitt håriga rövhål , fan är du efterbliven gör allt för att hitta fel när det är HORAN som har ljugit förstår du inte det är du helt blåst !!! Hon stoppade i. Nyckeln i sin egen fitta !!!! Hon bad o böna om att få sin fitta knallad med, men Inge VELA knulla hennes hepatit b fitta !!!
Citera
2021-09-22, 10:13
  #375
Medlem
Bratis : äntligen nån som håller med mig!!! Som förstår verkligheten me detta luder , tänk va hon utsatte deras barn för me , hon har 0 empati den där hepatit b smittade horan .
Citera
2021-09-22, 10:21
  #376
Medlem
Dessutom tomatkungen : har du även missat att ludret kollade på våldtäktsporr och smekte sin hepatit b smittade fitta ?
Citera
2021-09-22, 10:31
  #377
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuevablue
Bratis : äntligen nån som håller med mig!!! Som förstår verkligheten me detta luder , tänk va hon utsatte deras barn för me , hon har 0 empati den där hepatit b smittade horan .


Vet inte hur många som suttit på kåken av de tre men var de som gjort det barnlösa då? Tänker på det där du skriver om att tänka på barnen.
Citera
2021-09-22, 10:35
  #378
Medlem
So what din dumma fitta ? Ska man sitta oskyldig dömd för det ?
Citera
2021-09-22, 10:37
  #379
Medlem
Alla ni hatare är så äckliga o avendsjuka , ni själva bor väl i en sur 1a nånstans om
Ens det och har inte ens råd med en volvo240 , sticks i era ögon att dom har fina bilar o fina hus.

Men snart kommer det väl nån som skriver att domaren blev mutad och att Nicholas
Är en knarkkung 😂😂😂
Citera
2021-09-22, 10:56
  #380
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuevablue
So what din dumma fitta ? Ska man sitta oskyldig dömd för det ?


Antar att det är jag som är den dumma fittan.

Var det känsligt det där?
__________________
Senast redigerad av halaltarzan 2021-09-22 kl. 11:03.
Citera
2021-09-22, 11:21
  #381
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Nu är det ju så att HON valt att göra detta till en grej HON har valt att snacka skit. HON har gjort ett medvetet val att förstöra för grabbarna. Det är hon skyldig till. Det visar detta. Klart som fan att likaväl som grabbarna blir stämplade av detta på grund av HENNE så ska hon märkas. De har inte valt detta. Häng henne HÖGT! Fattar du ens vad HON gjort sig skyldig till, åtalad, dömd eller inte. Det kom ut av detta. Det är henne man borde varna för.

Var du där och såg det med egna ögon, att hon gjorde detta med bilnyckeln själv? Om inte du var där och såg det själv så kanske du borde lita mer på vad man kommit fram till i utredningen? Domen har fastslagit att hon inte gjorde det själv, nämligen. Du litar ju på andra delar av domen, så varför inte just den delen?

Varför skulle hon vilja förstöra för dessa män menar du? Vad skulle hon ha för anledning att göra det?

Tänker du inte att det är männen som har förstört för sig själva? Minst någon av dem hade väl sambo/flickvän vid tillfället? Otrohet är att förstöra för sig själv och sin familj. Vare sig man var otrogen med någon som ville ha sex eller om man våldtog någon. Otrohet kommer också fram förr eller senare.
Citera
2021-09-22, 11:27
  #382
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nuevablue
Dessutom tomatkungen : har du även missat att ludret kollade på våldtäktsporr och smekte sin hepatit b smittade fitta ?

Enligt domen har man inte lagt någon vikt vid vad för film hon sett innan denna händelse. Och det kan jag hålla med om var ett vettigt beslut. Bara för att man ser på filmen "Fight Club" vill man ju inte bli misshandlad. Och bara för att man ser på filmen "Seven" vill man ju inte bli mördad. Eller du kanske är av en annan mening? Du vill vara med om allt du ser på TV/film?
Citera
2021-09-22, 11:30
  #383
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nuevablue
Tomatkungen: hon körde upp nyckel i sin fitta själv , samt sitt håriga rövhål , fan är du efterbliven gör allt för att hitta fel när det är HORAN som har ljugit förstår du inte det är du helt blåst !!! Hon stoppade i. Nyckeln i sin egen fitta !!!! Hon bad o böna om att få sin fitta knallad med, men Inge VELA knulla hennes hepatit b fitta !!!

Var du där och såg det ske med egna ögon? Om inte bör du nog lita mer på domen än på hörsägen. Där står det tydligt utrett att hon inte har gjort detta med bilnyckeln själv. Du litar ju på domen i andra delar, så varför inte på just denna punkt?
Citera
2021-09-22, 11:32
  #384
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ja. Här resten av stycket ,

I vissa fall handlade det om att det som anmälts med stor sannolik- het inte ägt rum. Det rörde sig om psykiskt sjuka som anmälde hän- delser som framstod som påhittade, eller målsägande som tror att de kan ha blivit våldtagna, men de minns inget och inget tyder på att något sådant hänt. Det förekom också att anmälaren, som inte var målsäganden, felaktigt trott att en våldtäkt ägt rum. I en del fall var det inte lika odiskutabelt att det som anmäldes inte ägt rum. Då handlade det om tvivel rörande målsägandens trovärdighet och till- förlitlighet. Ibland fanns då tung motbevisning, i andra fall fanns tydliga motsägelser i hennes berättelse.
I vissa fall handlade det om ärenden där det inte gått att identifiera eller hitta den misstänkte. I en del av dessa fall var det praktiskt omöjligt; den anmälda händelsen hade ägt rum flera år tidigare och den misstänkte var okänd. I andra fall fanns det spaningsuppslag och polisen lade ned mer eller mindre omfattande utredningsåtgär- der för att identifiera eller hitta den misstänkte, men misslyckades.
Närmare en femtedel av nedläggningarna berodde på att målsä- ganden inte alls ville delta i utredningen eller hoppade av efter ett tag.
Slutligen lades ungefär en femtedel av ärendena ner för att utred- ningen tydligt visade eller ledde till tvivel kring att det som hänt uppfyllde kriterierna för en våldtäkt; den beskrivna händelsen in- rymde varken tvång eller utnyttjande av särskilt utsatt situation. Ofta har dessa målsäganden skuldbelagt sig själva efteråt för att de inte klarat av att värja sig och varit tveksamma till att anmäla. Men deras vänner eller pojkvän har då sagt till dem att de varit med om en våldtäkt och att de bör anmäla det.

Nu menar jag: har du läst hela rapporten? Där ger de exempel som verkligen tydliggör vad som menas. Falsk tillvitelse finns inte med ens i rapporten. Naturligtvis sker falsk tillvitelse, det vet vi genom domar. Men att påstå att det är vanligt och hänvisa till Brås rapport. Nja, då har man inte läst rapporten ordentligt. Läs den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in