Citat:
Ursprungligen postat av
Pappa65
I en fastighetsförsäljning är det skriftlighet som gäller inget annat. Har säljaren och köparen skrivit på ett formriktigt bindande kontrakt är affären klar. Kontraktet stipulerar hur affären sedan skall fortskrida.
Vill man avbryta en fastighetsaffär kräver det att man diskuterar och reder ut allt med upprättande av korrekta papper. Detta hade Esbjörns ”skyddsänglar” kunnat hjälpa honom med under förra hösten men det undvek de nogsamt att göra.
Ingen i pöbeln här på Flashback vågar beröra varför Esbjörns ”skyddsänglar” inte agerade innan kontraktet var påskrivet. Detta att inte agera stoppade inte heller här. Det är anmärkningsvärt att inte heller senare har dessa ”godhjärtade” varit med och stött honom. Monica Lullma har snott åt sig en generalsfullmakt av Esbjörn, se aktbilaga 40. I denna ger Esbjörn henne bland annat rätten att företräda honom och ”ingå förlikning”! Varför har denna ”godhjärtade” kvinna inte hjälpt Esbjörn och företrätt honom i samtalen med köparen om denna är så hemsk? Detta kunde till och med gjorts redan hösten 2020. Tänk er rubrikerna i Expressen om de hade kunnat trumpeta ut ”Busch vägrar prata med Esbjörns representant”. Alla vet ju varför de inte hjälpt honom! Bilden av Esbjörn som ensam och olycklig skulle uteblivit. Expressens foto tillfälle i Uppsala skulle uteblivit! Det är uppenbart: ”skyddsänglarna” ville inte frångå planen de gjorde upp på Facebook!
Jag förstår att Esbjörn gråter. Det hade jag också gjort med sådana ”skyddsänglar”.
Du har aldrig funderat på att Esbjörns närstående och hans juridiska ombud agerade på den myndiga och rättsförmögna Esbörns vilja och utifrån hans intressen?
Jag är fullt medveten om att Ebbas planterade narrativ för att legitimera sitt oanständiga och amoraliska beteende, är att alla agerat mot hans vilja och intressen. Ett narrativ som har slukats med hull och hår utan att ens tugga på det av somliga.
Problemet med detta narrativ är att den enda som skulle kunna bekräfta det dementerar det å det yttersta. Esbjörn tycker precis tvärt om, att dessa människor hjälper honom utifrån hans intressen och hans vilja.
Vadan denna totala respektlöshet inför vad Esbjörn själv uttrycker att han vill, tycker, känner och beskriver att han har varit med om? Hur var det nu, är han myndig och rättsförmögen eller är han inte det? Man kan liksom inte hävda båda.