2021-09-22, 09:42
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
Jag har inga problem med att ni pro-vaxxer kallar ivermektin för avmaskiningsmedel,men det är inte det enda ivermektin används till, men ni gör det bara i syfte att nervärdera .Varför kallar ni inte ivermektin för en hudsalva , i sverige används ivermektin till största del i salva mot rosacea.
Menar du att ivermectin i form av salva fungerar mot C19? Nej, tänkte väl det. Så det är i dess form och ursprungliga syfte, som medel mot inälvsparasiter, som det nu propageras för som medel mot virus.

Citat:
Inte nog med att ni nervärderar ivermektin , ni indirekt nervärderar nobelpristagarna och därmed nobelpriset.
Hahaha, nej, är du rolig eller? Tror du de fick nobelpriset för ivermectins (odokumenterade) antivirala egenskaper eller för att de funnit ett effektivt medel mot inälvsparasiter?

För övrigt, menar du att man skulle massdistribuera ivermectin så att alla har någon/några doser hemma ifall de blir sjuka, eller ska man äta det ständigt i förebyggande syfte? Eller ska det ges av läkare till de som de bedömer behöver det, på sjukhus?
Citera
2021-09-22, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Fortfarande dödstyst i svensk media? De väntar väl på att få kopiera vad CNN säger.

Det är tyst om detta i alla mainstreamkanalerna. Dem kopierar varandras tyssstnad. Här är en kopia på filmen som fick 2,4 milj tittare på 24 timmar innan den togs bort.

https://www.bitchute.com/video/wNWBIo25WBIr/
Citera
2021-09-22, 09:52
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Bara för några veckor sedan så avslöjade Project Veritas hur en lärare indoktrinerar, skrämmer och hotar sina lever för att göra dem till Afa-revolutionärer.

Eftersom att det blev stort liv från föräldrar på skolledningsmöten och eftersom att läraren blev avstängd osv så känns det inte direkt som fake news.

Allt är inte fake news bara för att du tycker att det är läskigt eller för att du tom tycker att det är otroligt.

Project Veritas har tidigare exponerat bl.a. CNN, Facebook och valfusk i USA i samband med valet 2020, de har avslöjat vad som pågår bakom kulisserna på flera olika bolag, med dolda kameror har de filmat CNN-anställda, anställda på Facebook, Mark Zuckerberg m.m. och deras hyckleri, deras vinklade journalistik, lögner och strategier, hur de vilseleder och maximerar profiten för deras egna bolag. Whistleblowers och avhoppare har också kontaktat Project Veritas för att hjälpa dem att avslöja och exponera bedrägeriet och lögnerna:

Facebook CEO Mark Zuckerberg Takes ‘Anti-Vax’ Stance in Violation of His Own Platform's New Policy … ‘I Share Some Caution on this [Vaccine] Because We Just Don't Know the Long-Term Side Effects of Basically Modifying People's DNA and RNA’

Anti-vaxxer?
Citera
2021-09-22, 09:59
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeeNaaldloshii-
Skillnaden mellan Covid-19 och en vanlig förkylning är bra mycket mindre än skillnaden mellan smitt och kokoppor. Samma riskgrupper, samma låga dödlighet, lika onödigt för alla andra att vaccinera sig mot.
Det är så du tolkar mitt svar, men poängen är att C19 INTE är en förkylning, den har en betydligt mycket högre dödlighet än vanliga förkylningar och att du tycker det är onödigt att vaccinera dig är just dina egna tankar, inte den samlade medicinska vetenskapens. Kokoppor är för övrigt inte helt riskfritt heller, men inte i närheten av riskerna med smittkoppor och ändå fanns det de som vägrade vaccinera sig mot smittkoppor (men då, när det begav sig, fanns möjligheten att tvångsvaccinera mot just smittkoppor, något som förövrigt tillämpades i stora delar av världen).

Citat:
Jadå, med tanke på att han vågar ifrågasätta narrativet som ensidigt sprids i alla stora medier. Kanske har hans höga ålder gjort att han känner att han inte har något att förlora på att ifrågasätta till skillnad från många andra.
Om man förespråkare homeopati och säger att DNA kan skapa elektromagnetisk vågor i vatten sp har man helt tappat det. Det är nog alla, utom de som vurmar för honom i hans egenskap som vaccinmotståndare, eniga om. Men visst, var och en får tro på homeopati om det känns bra. Kom bara inte och påstå att det har med vetenskap att göra.

Citat:
Om jag blir tvångsvaccinerad och får välja vad jag vill så blir det sprutan från Kina alla dagar i veckan. Hellre ett riktigt vaccin än något som inte funkar på alls samma sätt som alla tidigare vaccin mot influensa/förkylning för att ge mig skydd mot en sjukdom jag inte riskerar att dö av.
Nu kommer du inte bli tvångsvaccinerad, så det är ju rent hypotetiskt. I alla tester har det påvisats att de kinesiska vaccinen har sämre skyddsförmåga, men visst - de funkar de också. Din rädsla för vaccin som inte består av avdödade virus är för mig obegriplig, men jag får väl acceptera det faktum att du är av en annan åsikt. Dagens moderna vaccin (många av dem) fungerar på precis samma sätt som både J&J, AZ:s och SputnikV (alla har samma teknik), så dessa borde väl kanske vara okej för dig?

Citat:
Jag är inte så sugen på att bli en av alla dem som råkar illa ut för att de ger sitt förtroende till västvärldens genomkorrupta läkemedelsindustri.

http://www.vigiaccess.org/ (covid-19 vaccine i sökfältet)

Adverse drug reactions (ADRs)

Blood and lymphatic system disorders (81120)
Cardiac disorders (95800)
Congenital, familial and genetic disorders (1053)
Ear and labyrinth disorders (66964)
Endocrine disorders (2589)
Eye disorders (74568)
Gastrointestinal disorders (426587)
General disorders and administration site conditions (1249946)
Hepatobiliary disorders (3872)
Immune system disorders (28019)
Infections and infestations (128575)
Injury, poisoning and procedural complications (94992)
Investigations (265566)
Metabolism and nutrition disorders (46546)
Musculoskeletal and connective tissue disorders (605783)
Neoplasms benign, malignant and unspecified (incl cysts and polyps) (2825)
Nervous system disorders (888607)
Pregnancy, puerperium and perinatal conditions (4155)
Product issues (3515)
Psychiatric disorders (96215)
Renal and urinary disorders (16025)
Reproductive system and breast disorders (70555)
Respiratory, thoracic and mediastinal disorders (213696)
Skin and subcutaneous tissue disorders (283487)
Social circumstances (13910)
Surgical and medical procedures (16924)
Vascular disorders (109965)
Vill du påstå att dessa siffror har någon relevans? Det är ju inte konstaterade biverkningar, om du trodde det.

Du har förhoppningsvis läst detta innan du klickade dig vidare på sidan och började söka (och förstått vad som står där, mina fetningar):

Citat:
When using VigiAccess, it is important to consider the following:

1. The information on this website relates to potential side effects; that is, symptoms and other circumstances that have been observed following the use of a medicinal product, but which may or may not be related to or caused by that product .

2. Information in VigiAccess on potential side effects should not be interpreted as meaning that the medicinal product or its active substance either caused the observed effect or is unsafe to use. Confirming a causal link is a complex process that requires a thorough scientific assessment and detailed evaluation of all available data. The information on this website, therefore, does not reflect any confirmed link between a medicinal product and a side effect .

3. VigiAccess cannot be used to determine the likelihood of a side effect occurring . A VigiAccess search on a medicinal product will return a basic list of reported potential side effects and the number of times each effect has been reported. However, the database does not include other factors needed to put that number into context, such as how many people have taken the product, how long they have taken it, how long it has been on the market, and the differing reporting practices that influence which observations are included in the reports.

4. VigiAccess cannot be used to compare the safety profiles of different medicinal products . For the same reasons explained in point 3, VigiAccess cannot provide sufficient context to make such comparisons possible.

5. The information on VigiAccess should not be used in isolation to make any decisions regarding a patient's treatment regimen . Patients and their healthcare providers should always consult other sources of information, including the product inserts and other recognised sources of prescribing information.
Citera
2021-09-22, 10:03
Bannlyst
Nån som vet när del 2 kommer?
Citera
2021-09-22, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
"My faith lies in God, not in man" - det säger mer än något annat i den videon. Religiösa fanatiker som sitter och hetsar varandra.

Inga bevis, upprepningar av samma overifierad bullshit.

Lev i er fantasivärld där regeringar, sjukvård och i princip hela världen är ute efter er.

Misstänkta biverkningar rapporteras överallt. Sedan kontrollerar man om dessa faktiskt kan knytas till vaccineringen. I nästan samtliga fall kan man snabbt konstatera att det saknas koppling.

Hur många gånger måste de upprepa samma sak? Blir det mer sant om det sägs gång efter gång, utan fakta och vetenskapligt stöd?

Sedan snyftas det över att man inte får ge maskmedel i stället till patienterna.

Finns det ingen gräns för hur vilseledd man låter sig bli?

Förhoppningsvis så tas skiten bort från Youtube så att vi slipper fler nötter... Hur kommer det sig att det inte händer här i Sverige? Har vi färre nötter? Bra, i så fall...
På det stora hela så har du en hälsosam inställning till det hela. Men man är inte dum om man samtidigt vet om att samma vetenskapliga expertis kallade alla för konspirationsteoretiker och att det var omöjligt att viruset var tillverkat i labb.

Sen att de företag som vi får våra vaccin från har vart inblandande i de största skandalerna inom läkemedel. Sålt cancerframkallande produkter osv. Så deras expertis kan ifrågasättas.

Att vi ovanpå det valt bort vacciner som kan ge en mer bestående immunitet för att istället vara läkemedelsföretagens försökskaniner samtidigt som vi får stå för notan är mer än tillräckligt för att dra öronen åt sig.

Att sen pfizers chefer och många ledare inom politiken inte vaccinerar sig är också en varningsklocka. Att paytentfria läkemedel som bevisats fungerar bra konstant utsätts för fake news är bara en varningklocka av väldigt många.
Citera
2021-09-22, 10:09
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeinChad
Du kanske mest umgås med svaga människor som känner att de är i riskgrupp för covid och influensa?
Nej, inte mest, men de finns i min bekantskapskrets de också. De allra flesta är mellan 30 och 60 år, med några undantag upp och ned, som lever normala och till synes hyfsat hälsosamma liv. De är som folk i allmänhet, som de cirka 80% som är vaccinerade (eller tror du att de 20% som inte är vaccinerade är medicinska och fysikaliska toppexemplaren i vårt land? ;-) ).

Citat:
Jag umgås mest med folk som har normalt immunförsvar och de flesta av dem har åkt på covid och upplevde det som förkylning eller influensa. Inget som är värt att vaccinera sig över alltså, speciellt om man redan har haft det och fått naturlig immunitet. Särskilt som naturlig immunitet är ca 10ggr mer effektivt än den immunitet du och dina polare har fått genom att ta dessa läckande vaccin som inte ens är färdigtestade.
Se där, grattis till att inte känna någon som blivit allvarlig sjuk av C19. Mina erfarenheter är något annorlunda. För övrigt är det så att jag värderar mitt välmående och min tid väldigt högt och därför har jag det senaste decenniet eller så tagit vaccin mot influensa som en billig och enkel lösning mot att drabbas av något jag finner obehagligt och helt onödigt att genomgå, särskilt med tanke på att det tar en jäkla massa onödig tid.

Exakt hur mycket bättre den naturliga immuniteten är råder det ju delade meningar om, men tvivlar inte på att den är bättre. Är din idé då att man ska smitta alla för att den ska uppnås, eller var det bara ett konstaterande om att du och dina polare inte behöver vaccinet? Så kan det mycket väl vara (att ni inte behöver det), men långt ifrån alla har haft C19 eller vaccinerat sig. Det är dessa som nu ligger på våra sjukhus. Precis som naturlig immunitet ger ett gott skydd så gör även vaccinet det, annars hade vi sett drivor med vaccinerade på sjukhusen.
Citera
2021-09-22, 10:12
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
På det stora hela så har du en hälsosam inställning till det hela. Men man är inte dum om man samtidigt vet om att samma vetenskapliga expertis kallade alla för konspirationsteoretiker och att det var omöjligt att viruset var tillverkat i labb.

Sen att de företag som vi får våra vaccin från har vart inblandande i de största skandalerna inom läkemedel. Sålt cancerframkallande produkter osv. Så deras expertis kan ifrågasättas.

Att vi ovanpå det valt bort vacciner som kan ge en mer bestående immunitet för att istället vara läkemedelsföretagens försökskaniner samtidigt som vi får stå för notan är mer än tillräckligt för att dra öronen åt sig.

Att sen pfizers chefer och många ledare inom politiken inte vaccinerar sig är också en varningsklocka. Att paytentfria läkemedel som bevisats fungerar bra konstant utsätts för fake news är bara en varningklocka av väldigt många.

Ja, vad ska man säga, de som läxar upp oss "anti-vaxxers" och talar om för oss att vi är foliehattar, lågbegåvade, förståndshandikappade, att vi inte förstår källkritik, är konspirationsteoretiker o.s.v. litar själva blint på sådana här "experter" och bolag:

Pfizer Paid the Largest Criminal Fine in U.S. History—Lawsuit Details

Trust the Science? (Follow the Money)
Senast redigerad av Love.Thy.Neighbor 2021-09-22 kl. 10:22.
Citera
2021-09-22, 10:19
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Judarna framställdes som en "sjukdom". Rätt eller fel, det får var och en avgöra. Men samma metodik kommer användas mot icke vaccinerade, vi kommer framställas som smittspridare och farliga människor som inte ska få vistas ute.
Framställdes som. Är judar en sjukdom. Nej. Det är inte öppet för tolkning, det är liksom bara dumheter.

Nej, det tror jag inte du kommer få se i Sverige, faktiskt. Att man i vissa yrkeskategorier kommer vilja ha bara vaccinerade är dock mycket möjligt och fullt naturligt. I övrigt kommer ni få vandra genom livet utan vaccinet. Skulle förvåna mig väldigt mycket annars. Inte med hur viruset ser ut idag. Kanske om det plötsligt muterade till ett mycket dödligare, men det förefaller osannolikt.

Citat:
Det är en aggressivare form av influensa, varken mer eller mindre. Det är inte en dödsfara eller extrem undergång som media och politiker vill få det till. Befinner du dig inte i riskgruppen så är det absolut ingen fara.
Det är ju inte influensa per se, influensa orsakas av en annan typ av virus, men visst har du rätt - helt ovaccinerade hade världens befolkning utan problem överlevt till största del. Fast nu vill nog väldigt många inte ta risken att vara en av de som inte klarar sig. Problemet är det inte går att veta i alla fall om man tillhör riskgrupp eller inte och att det finns problem utöver att dö (som drabbar betydligt fler än enbart riskgrupper).

Citat:
Vaccinet är inte påtvingade än. Men kommer garanterat att bli för att du som människa ska få lov att jobba, handla och vistas på allmän plats.
Tvivlar på det. Möjligen under en kortare tid vid olika typer av sammankomster. Sannolikt inte för något annat. Sannolikt inte i Sverige över huvud taget då ingen vågar ta så drastiska beslut.
Citera
2021-09-22, 10:27
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Fast du förstod vad jag menade med procenten!Antal ger en mer exakt bild,procent kan man själv räkna på dom siffrorna i så fall.Lite krångligare att räkna ut antal från procent
Javisst förstod jag. Media är ute efter att sälja, så inget konstigt med krigsrubriker för allt från C19, till en gangster skjuten i en uppgörelse till ändrade bidrag.

Citat:
Fast nu var det ju som jag skrev, influensadöda är i underkant samt covid i överkant vilket gör lite mindre skillnad,,hur mycket kan jag inte annat än spekulera i.
Om jag förstått det hela rätt så är sifforna kring döda i säsongsinfluensa baserade på uppskattningar utifrån faktiskt konstaterade fall och antalet döda i C19 baseras på att de konstaterats bära på viruset inom tre veckor före dödsdatumet. Det finns svårigheter att jämföra dessa siffror och du kan ha rätt i att den ena är överdriven och den andra underdriven.

Citat:
Drakoniska åtgärder har vi knappast haft i Sverige och tacka fan för det 😊
Skulle väl säga att det ska vi tacka våra veka politiker för då deras feghet har fått åtgärderna i vårt land att likna en kvällsbris jämfört med orkanerna som härjat annorstädes. För övrigt tycker jag dock att nivån här hemma i stort varit rätt så rimlig.

Citat:
Och då till vaccinet,,vi har ju vaccin mot säsongsinfluensan så vaccin är ju inget nytt i bekämpningen. Men min fråga till dig då,,har du vaccinerat dig VARJE år mot influensan,om inte,,varför har du då först nu börjat bry dig om alla sjuka,gamla och svaga?😊
Ja, exakt, det stämmer att vi har dessa vaccin mot säsongsinfluensa. Det stämmer också att jag vaccinerar mig mot säsongsinfluensa när det är möjligt. Det var vaccinbrist förra året och jag kunde inte göra det, men annars har jag gjort det sedan mer än ett decennium. Inte primärt av omsorg för andra utan av rent egoistiska skäl (hatar vara sängliggande och må dåligt, det är ett fruktansvärt slöseri med tid och kostar mig stora pengar). Det är väsentligt enklare och billigare att ta vaccinet en gång om året och undvika dagar eller veckor i sängen med feber.
Citera
2021-09-22, 10:33
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Fast man räknas ju som ovaccinerad om det inte har gått minst 14 dagar efter andra dosen i en 2-dos serie (Pfizer-BioNTech or Moderna COVID-19 vaccines) eller 1 dos om det handlar om ett vaccin där det räcker med endast en dos (Johnson & Johnson).
Nej, man räknas inte som ovaccinerad om man fått sprutan, men skyddet är bättre efter andra (J&J har inte givits i Sverige för övrigt, men i USA har den givits i hyfsad omfattning och där räknas man som att man fått fullt skydd efter 14 dagar, precis som fullt skydd uppnås 14 dagar efter spruta 2 med Modernas och Pfizers).

Citat:
De som blivit sjuka och behöver sjukvård efter att ha tagit första eller andra dosen men där det alltså inte har gått minst 14 dagar efter andra dosen i en 2-dos serie kan lika väl ha blivit sjuka av vaccinet eller behöva vård på grund av vaccinskador, alltså myndigheter och sjukhus kan gå ut med att många "ovaccinerade" behöver sjukhusvård, att det är på grund av att de är "ovaccinerade" men det kan ju också vara så att orsaken till att de blir sjuka är själva vaccinet:

Statistiken för sjukhusvårdade samt avlidna i förhållande till vaccinationsstatus
Vaccinen syns inte på C19-testen som tas i sjukvården, så hur menar du att man gjort då? Fabulerat ihop vilka som har C19?
Citera
2021-09-22, 10:40
Bannlyst
Det verkar bara vara Intensivtklok som försvarar vaccinet.
Var tog alla provaxxers vägen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in