Citat:
Ursprungligen postat av
YeeNaaldloshii-
Skillnaden mellan Covid-19 och en vanlig förkylning är bra mycket mindre än skillnaden mellan smitt och kokoppor. Samma riskgrupper, samma låga dödlighet, lika onödigt för alla andra att vaccinera sig mot.
Det är så du tolkar mitt svar, men poängen är att C19 INTE är en förkylning, den har en betydligt mycket högre dödlighet än vanliga förkylningar och att du tycker det är onödigt att vaccinera dig är just dina egna tankar, inte den samlade medicinska vetenskapens. Kokoppor är för övrigt inte helt riskfritt heller, men inte i närheten av riskerna med smittkoppor och ändå fanns det de som vägrade vaccinera sig mot smittkoppor (men då, när det begav sig, fanns möjligheten att tvångsvaccinera mot just smittkoppor, något som förövrigt tillämpades i stora delar av världen).
Citat:
Jadå, med tanke på att han vågar ifrågasätta narrativet som ensidigt sprids i alla stora medier. Kanske har hans höga ålder gjort att han känner att han inte har något att förlora på att ifrågasätta till skillnad från många andra.
Om man förespråkare homeopati och säger att DNA kan skapa elektromagnetisk vågor i vatten sp har man helt tappat det. Det är nog alla, utom de som vurmar för honom i hans egenskap som vaccinmotståndare, eniga om. Men visst, var och en får tro på homeopati om det känns bra. Kom bara inte och påstå att det har med vetenskap att göra.
Citat:
Om jag blir tvångsvaccinerad och får välja vad jag vill så blir det sprutan från Kina alla dagar i veckan. Hellre ett riktigt vaccin än något som inte funkar på alls samma sätt som alla tidigare vaccin mot influensa/förkylning för att ge mig skydd mot en sjukdom jag inte riskerar att dö av.
Nu kommer du inte bli tvångsvaccinerad, så det är ju rent hypotetiskt. I alla tester har det påvisats att de kinesiska vaccinen har sämre skyddsförmåga, men visst - de funkar de också. Din rädsla för vaccin som inte består av avdödade virus är för mig obegriplig, men jag får väl acceptera det faktum att du är av en annan åsikt. Dagens moderna vaccin (många av dem) fungerar på precis samma sätt som både J&J, AZ:s och SputnikV (alla har samma teknik), så dessa borde väl kanske vara okej för dig?
Citat:
Jag är inte så sugen på att bli en av alla dem som råkar illa ut för att de ger sitt förtroende till västvärldens genomkorrupta läkemedelsindustri.
http://www.vigiaccess.org/ (covid-19 vaccine i sökfältet)
Adverse drug reactions (ADRs)
Blood and lymphatic system disorders (81120)
Cardiac disorders (95800)
Congenital, familial and genetic disorders (1053)
Ear and labyrinth disorders (66964)
Endocrine disorders (2589)
Eye disorders (74568)
Gastrointestinal disorders (426587)
General disorders and administration site conditions (1249946)
Hepatobiliary disorders (3872)
Immune system disorders (28019)
Infections and infestations (128575)
Injury, poisoning and procedural complications (94992)
Investigations (265566)
Metabolism and nutrition disorders (46546)
Musculoskeletal and connective tissue disorders (605783)
Neoplasms benign, malignant and unspecified (incl cysts and polyps) (2825)
Nervous system disorders (888607)
Pregnancy, puerperium and perinatal conditions (4155)
Product issues (3515)
Psychiatric disorders (96215)
Renal and urinary disorders (16025)
Reproductive system and breast disorders (70555)
Respiratory, thoracic and mediastinal disorders (213696)
Skin and subcutaneous tissue disorders (283487)
Social circumstances (13910)
Surgical and medical procedures (16924)
Vascular disorders (109965)
Vill du påstå att dessa siffror har någon relevans? Det är ju inte konstaterade biverkningar, om du trodde det.
Du har förhoppningsvis läst detta innan du klickade dig vidare på sidan och började söka (och förstått vad som står där, mina fetningar):
Citat:
When using VigiAccess, it is important to consider the following:
1. The information on this website relates to potential side effects; that is, symptoms and other circumstances that have been observed following the use of a medicinal product, but which may or may not be related to or caused by that product .
2. Information in VigiAccess on potential side effects should not be interpreted as meaning that the medicinal product or its active substance either caused the observed effect or is unsafe to use. Confirming a causal link is a complex process that requires a thorough scientific assessment and detailed evaluation of all available data. The information on this website, therefore, does not reflect any confirmed link between a medicinal product and a side effect .
3. VigiAccess cannot be used to determine the likelihood of a side effect occurring . A VigiAccess search on a medicinal product will return a basic list of reported potential side effects and the number of times each effect has been reported. However, the database does not include other factors needed to put that number into context, such as how many people have taken the product, how long they have taken it, how long it has been on the market, and the differing reporting practices that influence which observations are included in the reports.
4. VigiAccess cannot be used to compare the safety profiles of different medicinal products . For the same reasons explained in point 3, VigiAccess cannot provide sufficient context to make such comparisons possible.
5. The information on VigiAccess should not be used in isolation to make any decisions regarding a patient's treatment regimen . Patients and their healthcare providers should always consult other sources of information, including the product inserts and other recognised sources of prescribing information.