2021-09-22, 09:24
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Ja, du besvarade inte ens min fråga, vilket jag förväntade mig att du inte skulle göra eftersom du kan bara klistra in olika sidor som du antar är universella sanningar.

Såg att du återigen använde fact-check som stöd till ditt argument

Sluta använd vänsterextrema källor nästa gång, tack.

Ja, jo du hade fel helt enkelt, tack för att du erkänner det.

Gå och lägg dig. Du har suttit hela natten med att f5a i tråden ser jag. Det är inte sunt, lilla vän.
Jag blir gärna beskylld för att vara optimist. Särskilt i det här fallet. Alla vi behöver det.

Förresten, har du fått fram något som motsäger uppgifterna att det spike-protein som vaccinerna får immunceller att producera är fixerade i ett förstadium och således inte kan tränga in i celler?

Skulle vara kul med en akademisk debatt kring detta.
Citera
2021-09-22, 09:24
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja inläggningarna på,IVA ökar nu och är större än förra hösten!

90% ovaccinerade och medianåldern har sjunkit från 62 år till 40 bland de som läggs in.

Många drabbade ångrar sig nu bittert att de inte vaccinerat sig och även anhöriga ångra att de inte pushat mer .

Källa svenska sjukhus idag?

Det var 15 stycken som var under 50 år som har lagts in på IVA under September månad som inte har någon underliggande sjukdom.

Utav 6,4 miljoner.

Känns som att dessa får skylla sig själva om de har vägrat, likt dem som är äldre och i riskgrupper som vägrar ta vaccinet.
Citera
2021-09-22, 09:27
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Det var 15 stycken som var under 50 år som har lagts in på IVA under September månad som inte har någon underliggande sjukdom.

Utav 6,4 miljoner.

Känns som att dessa får skylla sig själva om de har vägrat, likt dem som är äldre och i riskgrupper som vägrar ta vaccinet.
Alla som vägrar ta vaccinet får skylla sig själv eller skylla på de som lurat dom att inte ta vaccinet.

Alla vet inte om de har nån underliggande sjukdom…
Citera
2021-09-22, 09:27
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Du besvarade inte mina frågor.

Håller med dig i allt förutom om biverkningar om du är 18 år.

Naturlig infektion om du är 18 år har nästintill noll negativa konsekvenser på din hälsa osv, men vaccinet rapporteras det hur mycket som helst angående biverkningar.

Den enda skillnaden är att det finns en massa hjärntvättade provaxxers som inte inser hur allvarligt det är att man inte ens vill utreda om det var vaccinet som förorsakade det eller inte.

Det om något är sinnessjukt.

Roligt du resonerar och det är dessutom helt fel. Smittskyddsmyndigheter världen över har givetvis tittat på det där och även FHM förde ett resonemang kring det hela nu när vi ska börja vaccinera från 12 år och uppåt.

Det är låg risk för unga att drabbas svårt att virusinfektionen, men den finns trots allt. Det intressanta är dock att det är ÄNNU lägre risk att drabbas av en svår biverkning från vaccinet och det gäller i synnerhet unga friska personer. Är risken 1 på 10.000 att drabbas svårt av sjukdomen, men bara 1 på miljonen att drabbas svårt av vaccinet, ska man givetvis vaccineras.
Citera
2021-09-22, 09:30
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag blir gärna beskylld för att vara optimist. Särskilt i det här fallet. Alla vi behöver det.

Förresten, har du fått fram något som motsäger uppgifterna att det spike-protein som vaccinerna får immunceller att producera är fixerade i ett förstadium och således inte kan tränga in i celler?

Skulle vara kul med en akademisk debatt kring detta.

Du ska ju först bevisa att det handlar om enbart spikprotierna i vaccinet som har orsakat detta. Det är inte min uppgift att överbevisa dina påhittade klipp-och-klistringar. Det om något är ett extremt argumentationsfel och som jag inte tänker bemöda mig att besvara.

Det är först du som ska göra den kopplingen eftersom det är ditt argument.

Att du källhanvisar till fact-check säger ju sig själv där folk utan någon som helst tidigare kunskap eller utbildning sitter och skriver artiklar baserat på agendan.

Akademisk debatt blir det om vi båda har en utbildning i det vi pratar om, vilket jag garanter att ingen av oss två har, även om du kanske anser dig vara expert inom området för att du googlar akademiska papper som stödjer din bias.
Citera
2021-09-22, 09:31
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Alla som vägrar ta vaccinet får skylla sig själv eller skylla på de som lurat dom att inte ta vaccinet.

Alla vet inte om de har nån underliggande sjukdom…

Japp.

Jo, det är ju lite så också, men det verkar vara en liten försummade del som upptäcker det i det stora hela. Det positiva är att man får reda på att man har en underliggande sjukdom om man överlever/inte får besvär.
Citera
2021-09-22, 09:31
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ja inläggningarna på,IVA ökar nu och är större än förra hösten!

90% ovaccinerade och medianåldern har sjunkit från 62 år till 40 bland de som läggs in.

Många drabbade ångrar sig nu bittert att de inte vaccinerat sig och även anhöriga ångra att de inte pushat mer .

Källa svenska sjukhus idag?
Dina siffror stämmer inte.

På IVA är nu i September 66,1% ovaccinerade, 23,2% fullvaccinerade, 3,6% ofullständigt vaccinerade och 7,1% okänt.

Av de som registrerats avlidna på IVA i sep är 22,2% ovaccinerade, 44,4% fullvaccinerade och 22,2% okänt.

https://portal.icuregswe.org/siri/sv/report/corona.vaccincovid

Medelåldern för nya intensivvårdade patienter är 61 år över hela pandemin och 54 år under de senaste fyra veckorna.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistik-a-o/sjukdomsstatistik/covid-19-veckorapporter/senaste-covidrapporten/
Citera
2021-09-22, 09:44
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Du ska ju först bevisa att det handlar om enbart spikprotierna i vaccinet som har orsakat detta. Det är inte min uppgift att överbevisa dina påhittade klipp-och-klistringar. Det om något är ett extremt argumentationsfel och som jag inte tänker bemöda mig att besvara.

Det är först du som ska göra den kopplingen eftersom det är ditt argument.

Att du källhanvisar till fact-check säger ju sig själv där folk utan någon som helst tidigare kunskap eller utbildning sitter och skriver artiklar baserat på agendan.

Akademisk debatt blir det om vi båda har en utbildning i det vi pratar om, vilket jag garanter att ingen av oss två har, även om du kanske anser dig vara expert inom området för att du googlar akademiska papper som stödjer din bias.
Att spike-proteiner på levande virus ställer till det vet vi alla vid det här laget. Men det kan inte spike-proteiner som vaccinerna får kroppen att producera göra. Det fungerar endast som antigener om de inte bryts ner av leverenzymer eller annat. Som sagt, genom att tweaka mRNA:t som används genom 2P-mutation får man spike-proteinet att fastna i ett förstadium. Lite mer om tekniken här:

The tiny tweak behind COVID-19 vaccines
Prepandemic coronavirus research by Jason McLellan and Barney Graham led to a trick for stabilizing the prefusion form of spike proteins

https://cen.acs.org/pharmaceuticals/vaccines/tiny-tweak-behind-COVID-19/98/i38

Där tror jag att det finns underlag för vår fortsatta diskussion.
Citera
2021-09-22, 09:50
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Dina siffror stämmer inte.

På IVA är nu i September 66,1% ovaccinerade, 23,2% fullvaccinerade, 3,6% ofullständigt vaccinerade och 7,1% okänt.

Av de som registrerats avlidna på IVA i sep är 22,2% ovaccinerade, 44,4% fullvaccinerade och 22,2% okänt.

https://portal.icuregswe.org/siri/sv/report/corona.vaccincovid

Medelåldern för nya intensivvårdade patienter är 61 år över hela pandemin och 54 år under de senaste fyra veckorna.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistik-a-o/sjukdomsstatistik/covid-19-veckorapporter/senaste-covidrapporten/

Det här är ju lite intressant, likadant med senaste siffrorna från Israel, fler som hamnar på IVA som är ovaccinerade. Risken för att dö är dock klart högre för de vaccinerade (om de väl hamnar på IVA)
Citera
2021-09-22, 09:57
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Det kan du tycka.

Men du får mer än gärna länka till underlag till alla dessa 18-åringar som har besvär efter infektion.

Vart får du dina siffror ifrån angående vaccinets biverkningar? Allt jag läser om biverkningar vägras at utredas överhuvudtaget, se 200 000 kvinnor som har fått problem med mensen. Facebook gruppen som hade över 60,000 olika inlägg av användare som har rapporterat biverkningar efter vaccinet, men läkare m.fl vägrade att utreda det.

Klart att dina siffror blir halleluja när man baserar dem på att det inte existerar biverkningar, när verkligheten talar det motsatta.

https://nomoresilence.world/

Det är lite larvigt det där när man inte differentierar biverkningar. Den i särklass vanligaste biverkningen är smärta vid injektionsstället. Därefter lätt feber och frossa. Biverkningar som ganska många får (däribland jag) men det betyder ju inte att vaccinet är livsfarligt. Tvärtom är det exakt vad man kan förvänta sig efter en vaccinering.
Länka istället till hur många av de snart 7 miljoner människor man vaccinerat som fått svåra biverkningar som krävs sjukhusinläggning, eller förorsakat dödsfall. Var en del problem med Astras vaccin i början, men det används ju inte längre. Så håll dig till Pfizer och Modernas vaccin, dvs de vaccin man använder sig av nu. Hur många har dött av det vaccinet i Sverige? Ställ det sedan i relation till de över 70 tusen som behövt sjukhusvård efter att ha smittats av covid19 och betänk sedan att det antagligen bara är 1/3 så många som blivit smittade av viruset som har vaccinerats.
Vaccinet överglänser ju lätt viruset med relationen 1000:1 om man ser till risk/nytta.
Citera
2021-09-22, 10:05
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är lite larvigt det där när man inte differentierar biverkningar. Den i särklass vanligaste biverkningen är smärta vid injektionsstället. Därefter lätt feber och frossa. Biverkningar som ganska många får (däribland jag) men det betyder ju inte att vaccinet är livsfarligt. Tvärtom är det exakt vad man kan förvänta sig efter en vaccinering.
Länka istället till hur många av de snart 7 miljoner människor man vaccinerat som fått svåra biverkningar som krävs sjukhusinläggning, eller förorsakat dödsfall. Var en del problem med Astras vaccin i början, men det används ju inte längre. Så håll dig till Pfizer och Modernas vaccin, dvs de vaccin man använder sig av nu. Hur många har dött av det vaccinet i Sverige? Ställ det sedan i relation till de över 70 tusen som behövt sjukhusvård efter att ha smittats av covid19 och betänk sedan att det antagligen bara är 1/3 så många som blivit smittade av viruset som har vaccinerats.
Vaccinet överglänser ju lätt viruset med relationen 1000:1 om man ser till risk/nytta.

Ja, du skiter ur dig siffror utan någon som helst förankring i verkligheten.

Ja, Sverige.

Nästan 70,000 inläggningar har skett.

Folk under 50 år.

Ca 1600 inläggningar. Det har dött 161 stycken.

Befolkning 6,4 miljoner = nästan 60% av Sveriges befolkning.

Men du vill ju ta med alla för att det ser bättre ut för dina teser och argument. Sedan hur ska jag redovisa biverkningar när läkare inte tar dem seriöst och vägrar utreda dem?
Citera
2021-09-22, 10:11
Medlem
Lugnochros avatar
Under vecka 36 rapporterades 7 997 bekräftade fall av covid-19 i Sverige, vilket är 11 procent fler än under vecka 35.
Katastrofsiffror kan tyckas men det betyder att med den takten så har vi gått genom populationen om ca 20 år då ej inräknat de som inte är födda än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in