2021-09-16, 17:56
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eugodlbrnujn
Droppar, vet jag inte, men vad man kallar de här korta "jinglarna" mellan segment och den riktigt bra rockvarianten av Andreas Hööks(?) klassiska verk. Efter att JDG försvann, så försvann alla de också.

Jag är ganska säker att Dan körde "droppar", du vet sådana som Dulny gör i Vita pillret, och det var innan Vita pillret fanns. Nångång mellan 2014-2016. Inte för att dropparna i sig är någon kvalitetsmärkning, men det fanns en glöd och skaparkraft i programmet på den tiden.
Citera
2021-09-16, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Jag är ganska säker att Dan körde "droppar", du vet sådana som Dulny gör i Vita pillret, och det var innan Vita pillret fanns. Nångång mellan 2014-2016. Inte för att dropparna i sig är någon kvalitetsmärkning, men det fanns en glöd och skaparkraft i programmet på den tiden.
Det är möjligt. Många medlemmar var inte medelålders white trash på den tiden, utan ungdomar som kunde det här med data...

De låg före sin tid i några år och det är konstigt att de inte drog nytta av det övertaget. Crowder har kört några år och håller långt högre kvalité med sin Mug club. Tim Pool drog igång för ett par år sen bara och han springer åttor runt Svegot. Shapiro är 34(?) och har ett helt konglomerat och har börjat göra egen film med kända skådespelare.

Vad är det, utom avsaknad av ambitioner, som gör att Svegot står och stampar sen 5-6 år tillbaka?
Citera
2021-09-16, 18:50
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eugodlbrnujn
Det är möjligt. Många medlemmar var inte medelålders white trash på den tiden, utan ungdomar som kunde det här med data...

De låg före sin tid i några år och det är konstigt att de inte drog nytta av det övertaget. Crowder har kört några år och håller långt högre kvalité med sin Mug club. Tim Pool drog igång för ett par år sen bara och han springer åttor runt Svegot. Shapiro är 34(?) och har ett helt konglomerat och har börjat göra egen film med kända skådespelare.

Vad är det, utom avsaknad av ambitioner, som gör att Svegot står och stampar sen 5-6 år tillbaka?

Avsaknaden av intern debatt, det som De Geer tillförde. Han kunde vara politiskt inkorrekt i ett nationellt sammanhang. Allt är inte svart och vitt, bara för att man vill att Sverige ska vara svenskt innebär det inte att man per automatik köper hela "nationalist paketet". Jag personligen är ointresserad att stå med torshammare i en ritual och låtsas tro på fornnordiska gudar.
Citera
2021-09-16, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Avsaknaden av intern debatt, det som De Geer tillförde. Han kunde vara politiskt inkorrekt i ett nationellt sammanhang. Allt är inte svart och vitt, bara för att man vill att Sverige ska vara svenskt innebär det inte att man per automatik köper hela "nationalist paketet". Jag personligen är ointresserad att stå med torshammare i en ritual och låtsas tro på fornnordiska gudar.
Ja, den här totala flatheten är ju något som går igen genom hela den nationella rörelsen och det är väl en bidragande faktor till det som jag påtalat tidigare, att det är precis samma ledarskikt idag som för 20 år sen (minus en handfull gubbar som skaffat familj och karriär) medan det finns en misstro till nya personer som dyker upp, om de inte går att utnyttja på något sätt. Svegot använde Daniel, NMR använde Hamilton, för, titta han har gått klart skolan, eller även JDG, för, titta han är adlig.

Alla de här torshammars-mongona är ju sprecis vad DfS vill ha. Det är de man tjänar pengar på, på en knallemarknad. Det är de som köper hemmagjord sylt, torshammare och t-shirts med ylande vargar.
Citera
2021-09-20, 22:52
Medlem
Kväll med Svegot - och säsongsavslutning...

Redan? Har dom inte just börjat (höst)säsongen? Aldrig någonsin, alla kategorier, hört någon snacka om säsongsavslutning datumet 20 september.

Dan Eriksson på Twitter med länk till programmet på Odysse, "Otack är gojens lön". Innehåll:
Citat:
Säsongsavslutning för Kväll med Svegot där Dan, Magnus och Björn återigen tar upp brännheta frågor. Vi tittar närmare på husrannsakan mot Björn Höcke och utvecklingen i Thüringen sedan vänstern vann valet 2019 och hur Tommy Robinson får ett "tack, men nej tack" från judiska organisationen. Det blir också allt mer tydligt att coronaviruset skapades i ett USA-finansierat labb i Wuhand, och så har AFA i Göteborg blivit "doxxade".
Senast redigerad av Franaj 2021-09-20 kl. 23:00.
Citera
2021-09-21, 01:27
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franaj
Kväll med Svegot - och säsongsavslutning...

Redan? Har dom inte just börjat (höst)säsongen? Aldrig någonsin, alla kategorier, hört någon snacka om säsongsavslutning datumet 20 september.

Dan Eriksson på Twitter med länk till programmet på Odysse, "Otack är gojens lön". Innehåll:

Det avsnittet är från 24 maj.
https://www.radiosvegot.se/show/kvall-med-svegot/139-otack-ar-gojens-lon/

Kvällens program hette "Terror från vänster"
https://www.radiosvegot.se/show/kvall-med-svegot/
Citera
2021-09-21, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Det avsnittet är från 24 maj.
https://www.radiosvegot.se/show/kvall-med-svegot/139-otack-ar-gojens-lon/

Kvällens program hette "Terror från vänster"
https://www.radiosvegot.se/show/kvall-med-svegot/
Okej, tack, det förklarar. Jag tyckte väl att det från 24 maj kändes igen. Får ta och lyssna på det från igårkväll nu.
Citera
2021-09-21, 22:45
Medlem
Offerviljas avatar
Håll dig lugn nu! Kväll med Svegot-gänget har väl rätt i det som de säger i slutet av gårdagens sändning, men det blir ändå lite jobbigt i huvudet på mig att höra dem prata på det där viset. De svek oss offervilliga fanatiker när de inledde samarbetet med Ingrid & Conrad. Mina donerade pengar stals och togs in i ett projekt där Ingrid Sionistqvist utsågs till vice ordförande. Min pappa säger att om jag donerar mer pengar till nationalister så är det ett bevis för att jag har ärvt min mammas korkade hjärna. Mammas efterblivenhet och farmors engelska psyksjukdom! Jag älskar trots allt Dan Eriksson, Magnus Söderman och Björn Björkqvist. Vill tillägna dem en låt med september månads underbaraste favoritband:

Belle and Sebastian - Get Me Away from Here, I'm Dying
Citera
2021-09-22, 13:08
Medlem
Offerviljas avatar
Äh, det här går ju inte. Jag tycker att Det fria Sverige har blivit en bra förening, men jag litar inte ett dugg på dem. Aldrig i livet att jag skulle skänka några större summor pengar till dem efter det de gjorde mot oss Motgift-medlemmar. Jävlar vad psykiskt jobbigt det var att lyssna på slutet av det senaste Kväll med Svegot! De borde faktiskt be om ursäkt.

Jag har gett bort pengar till den ynkliga lilla äckelgubben Daniel Frändebög. Det känns roligt och härligt och sexigt och underbart.

Hur ska jag kunna veta att de inte gör om samma sak igen?
Citera
2021-09-25, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Kväll med Svegot-gänget har väl rätt i det som de säger i slutet av gårdagens sändning, men det blir ändå lite jobbigt i huvudet på mig att höra dem prata på det där viset. De svek oss offervilliga fanatiker när de inledde samarbetet med Ingrid & Conrad. Mina donerade pengar stals och togs in i ett projekt där Ingrid Sionistqvist utsågs till vice ordförande. Min pappa säger att om jag donerar mer pengar till nationalister så är det ett bevis för att jag har ärvt min mammas korkade hjärna. Mammas efterblivenhet och farmors engelska psyksjukdom! Jag älskar trots allt Dan Eriksson, Magnus Söderman och Björn Björkqvist.
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Äh, det här går ju inte. Jag tycker att Det fria Sverige har blivit en bra förening, men jag litar inte ett dugg på dem. Aldrig i livet att jag skulle skänka några större summor pengar till dem efter det de gjorde mot oss Motgift-medlemmar. Jävlar vad psykiskt jobbigt det var att lyssna på slutet av det senaste Kväll med Svegot! De borde faktiskt be om ursäkt.

Jag har gett bort pengar till den ynkliga lilla äckelgubben Daniel Frändebög. Det känns roligt och härligt och sexigt och underbart.

Hur ska jag kunna veta att de inte gör om samma sak igen?
Du blandar och håller på, en hel del av det du skriver har ju inte med Radio Svegot idag att göra - varför älta det som dessa personer varit engagerade i förr? Sedan som fråga, apropå det fetstilta, undrar jag vad Svegot-gänget "hade rätt i" i slutet av den sändningen? Vad säger de där exakt som blir "lite jobbigt i huvudet" på dig? Vad bör de be om ursäkt för? Och varför då? För att det blir "lite jobbigt i huvudet" på dig, eller? Om så, hur relevant är ditt problem för Radio Svegots lyssnare generellt?

Daniel är väl inte kvar inom DFS? Varför är han fortfarande så viktig för dig att du stör dig på honom?
Citera
2021-09-26, 09:08
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franaj
Du blandar och håller på, en hel del av det du skriver har ju inte med Radio Svegot idag att göra - varför älta det som dessa personer varit engagerade i förr? Sedan som fråga, apropå det fetstilta, undrar jag vad Svegot-gänget "hade rätt i" i slutet av den sändningen? Vad säger de där exakt som blir "lite jobbigt i huvudet" på dig? Vad bör de be om ursäkt för? Och varför då? För att det blir "lite jobbigt i huvudet" på dig, eller? Om så, hur relevant är ditt problem för Radio Svegots lyssnare generellt?

Daniel är väl inte kvar inom DFS? Varför är han fortfarande så viktig för dig att du stör dig på honom?
Det som var jobbigt för mig att lyssna på var diskussionen om fanatism och donationer. Jag hade donerat ungefär 180 000 kronor till den nationella rörelsen och blev väldigt besviken när de sedan började samarbeta med personerna i kontrajihadistpodden Ingrid & Conrad. Men du har rätt, det där är gamla saker som det är sjukt och helt meningslöst att sitta och älta. Dan Eriksson har förresten redan bett mig och andra gamla Motgift-medlemmar om ursäkt genom att sparka ut vartenda litet Ingrid & Conrad-äckel från Det fria Sverige.

I nästa avsnitt av På gamla och nya stigar kommer en folkkär trubadur att vara gäst. Vem kan det vara?
Citera
2021-09-28, 07:58
Medlem
Offerviljas avatar
Det där kommande Logik Förlag-evenemanget som de berättade om i gårdagens sändning lät intressant. Tommy Ulmnäs är en boomer som väl inte har förstått särskilt mycket om saker och ting, men Lennart Svensson, Magnus Söderman, Ernst Robert Almgren och Henrik Jonasson är alla väldigt bra. Sedan kunde det ju tillkomma fler namn också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in